abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197192328
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben in de replica van de Barnsteenkamer geweest in het Paleis van Catharina nabij St Petersburg en ook de replica is fantastisch om te zien, je staat echt met ingehouden adem rond te kijken daar.

Eeuwig zonde dat het origineel verloren is gegaan op deze wijze, persoonlijk denk ik dat de Duitsers het barnsteen vernietigd hebben maar wie weet, het kan best op de bodem van de zee liggen of in een zoutmijn ergens.

Het paleis van Catharina was overigens een ruine na de bevrijding door de Russische troepen, vrijwel helemaal in puin, op deze website kun je zien wat er toen van over was en hoe het er nu bij ligt, men heeft een ongelofelijke prestatie verricht om het te restaureren:

https://www.rbth.com/arts(...)aces-destroyed-nazis
Bedankt voor de interessante link. Fascinerend om te zien hoe het interieur en het exterieur van deze prachtige en imposante gebouwen weer hersteld zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_197192565
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedankt voor de interessante link. Fascinerend om te zien hoe het interieur en het exterieur van deze prachtige en imposante gebouwen weer hersteld zijn.
Het is ronduit indrukwekkend om in Peterhof rond te lopen. Ik kan het aanbevelen :)
pi_197192598
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is ronduit indrukwekkend om in Peterhof rond te lopen. Ik kan het aanbevelen :)
Dit staat zeker op mijn verlanglijstje.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')