abonnement Unibet Coolblue
pi_195389504
Ik stond tijdens mijn werkdag weer wat lekker te douchen. Beetje verstand op 0 en lekker staan.
En toen ging ik nadenken. Nou als ik dat doe dan is het een stormvloed en ik heb een vraag aan jullie. Bedoel ik ben in zeer extreme mate hoogbegaafd. Nu vroeg ik mijzelf af of ik gek kon zijn, maar als ik gek was dan zou ik mij daar zeker wel van bewust zijn vanwege mijn extreme intelligentie niet waar. Maar die redenatie klopt niet want er zijn ook heel intelligente mensen die juist gek worden. De vraag is dan alleen of zij zich daar bewust van zijn of dat zij dan ook onder de douche zouden staan en denken van 'ik ben niet gek, ik ben veelte intelligent om gek te zijn' terwijl ze dus feitelijk wel zijn. Zijn er dat soort situaties bekend en betekent dat dan dat ik ook daadwerkelijk gek kan zijn?
pi_195389540
In dit land ben je gek als je nadenkt en steekhoudende argumenten gebruikt in plaats van maar blind als een schaap mee te blèren met de rest. Gek is maar gewoon zo'n woord om aan te geven dat je op bepaalde vlakken afwijkt van de geldende norm.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:07:00 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_195389663


Denk dat je deze wel begrijpt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195389701
Je hebt het wel vaker over je hoogbegaafdheid, maar is dat officieel?
Anders denk ik wel dat je een beetje gek doet. :P
pi_195391151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:54 schreef phoenyx het volgende:
ik ben in zeer extreme mate hoogbegaafd.
Dat heb je dan altijd goed verborgen weten te houden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_195393859
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:10 schreef Amee het volgende:
Je hebt het wel vaker over je hoogbegaafdheid, maar is dat officieel?
Anders denk ik wel dat je een beetje gek doet. :P
Ach ja het gaat erom wat je bereikt in het leven. Officieel zal ik vast ook wel zeer hoogbegaafd zijn maar ja dan zit ik weer te kutten met die vierkantjes en cijferreeksen etc. Daar heb ik geen zin in, is me wat te saai. Maar een beetje gek doen is dan wel een stuk beter sowieso dan sommige zuurpruimen hier :P Je kan ook intelligent zijn en sociaal :P Maar de mensen hier zijn soms beide niet jammer genoeg :P
pi_195394119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:58 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ach ja het gaat erom wat je bereikt in het leven. Officieel zal ik vast ook wel zeer hoogbegaafd zijn maar ja dan zit ik weer te kutten met die vierkantjes en cijferreeksen etc. Daar heb ik geen zin in, is me wat te saai. Maar een beetje gek doen is dan wel een stuk beter sowieso dan sommige zuurpruimen hier :P Je kan ook intelligent zijn en sociaal :P Maar de mensen hier zijn soms beide niet jammer genoeg :P
Ik voel je. Technische en wiskundige probleemstukken loop ik al vrij vlot op vast door gebrek aan motivatie.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:07:39 #8
16305 Jappie
parttime reverend
pi_195409142
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:54 schreef phoenyx het volgende:
Ik stond tijdens mijn werkdag weer wat lekker te douchen. Beetje verstand op 0 en lekker staan.
En toen ging ik nadenken. Nou als ik dat doe dan is het een stormvloed en ik heb een vraag aan jullie. Bedoel ik ben in zeer extreme mate hoogbegaafd. Nu vroeg ik mijzelf af of ik gek kon zijn, maar als ik gek was dan zou ik mij daar zeker wel van bewust zijn vanwege mijn extreme intelligentie niet waar. Maar die redenatie klopt niet want er zijn ook heel intelligente mensen die juist gek worden. De vraag is dan alleen of zij zich daar bewust van zijn of dat zij dan ook onder de douche zouden staan en denken van 'ik ben niet gek, ik ben veelte intelligent om gek te zijn' terwijl ze dus feitelijk wel zijn. Zijn er dat soort situaties bekend en betekent dat dan dat ik ook daadwerkelijk gek kan zijn?
Maak je geen zorgen, gezien je postgeschiedenis val je sowieso niet in de categorie hoogbegaafd, ik bespeur hooguit een stukje autisme gelardeerd met wat narcistische trekjes maar dat laatste is bijna een vereiste om op Fok te posten. ^O^
pi_195409177
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:07 schreef Jappie het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, gezien je postgeschiedenis val je sowieso niet in de categorie hoogbegaafd, ik bespeur hooguit een stukje autisme gelardeerd met wat narcistische trekjes maar dat laatste is bijna een vereiste om op Fok te posten. ^O^
Jeetje en ik dacht dat ik gek was.
pi_195409288
Nou bijster intelligent ben je niet, wellicht gemiddeld maar niet veel hoger.
We hadden een tijd terug 3 mensa raadsels die al niet te moeilijk waren die je niet kon oplossen.
Vakman pur sang
pi_195409305
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou bijster intelligent ben je niet, wellicht gemiddeld maar niet veel hoger.
We hadden een tijd terug 3 mensa raadsels die al niet te moeilijk waren die je niet kon oplossen.
Ow nou ik ben veel hoger dan gemiddeld hoor wees gerust, daar hoef je je niet druk over te maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 18:22:24 ]
pi_195409444
Ja
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ow nou ik ben veel hoger dan gemiddeld hoor wees gerust, daar hoef je je niet druk over te maken.
ja dat kan mij niet schelen.
Misschien hebben ze je dat vroeger wijsgemaakt?
Vakman pur sang
pi_195409494
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja
[..]

ja dat kan mij niet schelen.
Misschien hebben ze je dat vroeger wijsgemaakt?
Lol, maakt je genoeg uit om vaker zo te reageren ;) Ik ben wel benieuwd waarom personen zoals jij denken dat ze intelligentie kunnen herkennen. Voor mij ben jij namelijk met je posts altijd een brombeer die verder weinig zegt en graag uithaalt.
pi_195410828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Lol, maakt je genoeg uit om vaker zo te reageren ;) Ik ben wel benieuwd waarom personen zoals jij denken dat ze intelligentie kunnen herkennen. Voor mij ben jij namelijk met je posts altijd een brombeer die verder weinig zegt en graag uithaalt.
Zovaak jij een topic daarover opent. _O-
Vakman pur sang
pi_195410850
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zovaak jij een topic daarover opent. _O-
pi_195597944
Nou ben ik ook zo extreem hoogbegaafd dat ik niet snap dat ik niet omkom in de gloed van mijn eigen genialiteit.
Eigenlijk heb ik dat ook nooit geweten tot ik mij bewust werd van mijn uitzonderlijke intelligentie en omdat niemand anders dat weet kreeg ik een soort van Willie Wortel imago, zo van kijk nou eens daar heb je hem weer.
Of ik nou ook rijp voor het gekkenhuis ben?
Ik denk het niet want ik leef in mijn eigen wereldje, ik denk dat er veel meer op de wereld rondwandelen die zijn zoals ik ben, ik heb ze alleen niet zo vaak ontmoet.
Misschien is Phoenix ook zo?
pi_195598292
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef Schonedal het volgende:
Nou ben ik ook zo extreem hoogbegaafd dat ik niet snap dat ik niet omkom in de gloed van mijn eigen genialiteit.
Eigenlijk heb ik dat ook nooit geweten tot ik mij bewust werd van mijn uitzonderlijke intelligentie en omdat niemand anders dat weet kreeg ik een soort van Willie Wortel imago, zo van kijk nou eens daar heb je hem weer.
Of ik nou ook rijp voor het gekkenhuis ben?
Ik denk het niet want ik leef in mijn eigen wereldje, ik denk dat er veel meer op de wereld rondwandelen die zijn zoals ik ben, ik heb ze alleen niet zo vaak ontmoet.
Misschien is Phoenix ook zo?
Je hebt schattige zelfoverschatting en je hebt hemeltergende arrogantie.
pi_195622669
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Je hebt schattige zelfoverschatting en je hebt hemeltergende arrogantie.
Heb je wel eens van zelfspot gehoord?
Daar ben ik nou echt een kei in, ook in bescheidenheid blink ik uit, mijn hooggeroemde bescheidenheid stelt alles in de schaduw, en dat is omdat er gewoon niemand op de wereld is die zo ingetogen en bescheiden is en zo van zelfspot houdt als ik.
pi_195732783
Wanneer is iemand gek? Was Tesla gek of begrepen mensen met een normale intelligentie hem gewoon niet?
pi_195757156
Iedereen is gek en gestoord. Alleen sommige mensen slagen er tegenover anderen en zelfs zichzelf net wat beter in om de schijn van normaal-zijn vol te houden. De boel wordt een beetje bij elkaar gehouden door wat aangeleerde interne regelgeving zeg maar.
Eens kijken
pi_196572937
Iemand die echt 'gek' is (en wat jou definitie van gek is verschilt weer van een ander) zal denken dat zijn gekte de realiteit is. En dan ook de enige realiteit.
Iemand die zich continu afvraagt of hij gek aan het worden is, toetst zijn eigen realiteit en is dus juist meer bewust en minder gek. Denk ik.

Een 'gek' gelooft direct in alles wat hij denkt, iemand die bewust is neemt zijn eigen gedachten niet automatisch voor de ultieme waarheid aan.
pi_196572972
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou bijster intelligent ben je niet, wellicht gemiddeld maar niet veel hoger.
We hadden een tijd terug 3 mensa raadsels die al niet te moeilijk waren die je niet kon oplossen.
Mensa :')
We hadden het hier in het topic over gek zijn?
pi_196573087
Ik kan bevestigen dat TS in bjjzondere mate hoogbegaafd is; nu dan verder ontopic graag.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 5 december 2020 @ 23:35:58 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196573161
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:58 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ach ja het gaat erom wat je bereikt in het leven. Officieel zal ik vast ook wel zeer hoogbegaafd zijn maar ja dan zit ik weer te kutten met die vierkantjes en cijferreeksen etc. Daar heb ik geen zin in, is me wat te saai. Maar een beetje gek doen is dan wel een stuk beter sowieso dan sommige zuurpruimen hier :P Je kan ook intelligent zijn en sociaal :P Maar de mensen hier zijn soms beide niet jammer genoeg :P
Vind ik wel meevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 05-12-2020 23:44:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')