abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8017394
Ik ben zelf opzoek naar twee leuke kittens voor thuis, en mijn oog is gevallen voor de bengalen kat (zie voor plaatjes http://www.artcats.nl/ )

Maar nu vraag ik mij af wat kost een fok kat ? weet iemand dat ? ik ben op verscheidene sites van fokkers geweest maar ik kan hier niets over vinden.

Ik ben nu bezig met de globale orientatie voor het soort kat met een bepaald karakter en ik vindt dat de bengalen kat het beste tot nu toe.

pi_8017426
waarom zou je perse een fok-kat willen?

(hoewel Fok! katten wel koel zijn )

enneh, kick.to/F&F

pi_8017441
* Conflict met Fok! kat:

maandag 20 januari 2003 @ 23:45:11 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8017688
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:32 schreef ronaldmathies het volgende:
Ik ben zelf opzoek naar twee leuke kittens voor thuis, en mijn oog is gevallen voor de bengalen kat (zie voor plaatjes http://www.artcats.nl/ )

Maar nu vraag ik mij af wat kost een fok kat ? weet iemand dat ? ik ben op verscheidene sites van fokkers geweest maar ik kan hier niets over vinden.

Ik ben nu bezig met de globale orientatie voor het soort kat met een bepaald karakter en ik vindt dat de bengalen kat het beste tot nu toe.

Dit exemplaar (een Pers) moest 7 jaar geleden 400 guldens kosten (reken maar uit) :

Dus wat het nu is ongeveer? Ik gok een euro of 250.

Admin maandag 20 januari 2003 @ 23:46:11 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8017717
Hier hebben we een heel mooi forum voor
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8017721
WTF slari, hebben jullie 400 piek aan loesje uitgegeven?
  maandag 20 januari 2003 @ 23:47:23 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8017747
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:46 schreef ZixS het volgende:
WTF slari, hebben jullie 400 piek aan loesje uitgegeven?
Dude, een kat met een stamboom met betovergrootouders die meer voornamen hebben dan wij twee bij elkaar

Maar het blaadje was wel mooi geplastificeerd .

pi_8017763
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:47 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dude, een kat met een stamboom met betovergrootouders die meer voornamen hebben dan wij twee bij elkaar

Maar het blaadje was wel mooi geplastificeerd .

ach ja, als het een lief beest is, wat boeit het dan nog

alleen jammer dat ze me een beetje bang vindt

maandag 20 januari 2003 @ 23:49:59 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8017797
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:48 schreef ZixS het volgende:

[..]

ach ja, als het een lief beest is, wat boeit het dan nog

alleen jammer dat ze me een beetje bang vindt

Ze vind je vast heel bang

Welnee, je moet wat vaker komen, dan vind ze je in no-time

pi_8017818
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:49 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ze vind je vast heel bang

Welnee, je moet wat vaker komen, dan vind ze je in no-time

doh stomme vaut
maar laten we hier ontopic blijven
dan ga ik nu slapen
  maandag 20 januari 2003 @ 23:53:18 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8017870
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:51 schreef ZixS het volgende:

[..]

doh stomme vaut
maar laten we hier ontopic blijven
dan ga ik nu slapen

Trustels!
pi_8017880

gefokt en genetisch zuiver
pi_8017909
Wouw, niet normaal meer zoveel reacties. De reden dat ik een gefokte kat wil is omdat ik dan precies weet om wat voor soort karakter het gaat. Ik woon namelijk in een flat met een behoorlijke grote woonkamer (30m2) en slaapkaper en nog eens een aparte keuken. Dan is het belangrijk dat de kat niet perse buiten hoeft te komen. Bengalen kunnen dit goed aan (mits ze met z'n tweeen zijn). vandaar.
  Admin maandag 20 januari 2003 @ 23:56:36 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8017946
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:55 schreef ronaldmathies het volgende:
Wouw, niet normaal meer zoveel reacties. De reden dat ik een gefokte kat wil is omdat ik dan precies weet om wat voor soort karakter het gaat. Ik woon namelijk in een flat met een behoorlijke grote woonkamer (30m2) en slaapkaper en nog eens een aparte keuken. Dan is het belangrijk dat de kat niet perse buiten hoeft te komen. Bengalen kunnen dit goed aan (mits ze met z'n tweeen zijn). vandaar.
Kijk voor je beslist eens in het asiel?
Je moest eens weten hoeveel raskatten daar zitten
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 21 januari 2003 @ 00:05:33 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8018152
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kijk voor je beslist eens in het asiel?
Je moest eens weten hoeveel raskatten daar zitten

Dat raskatten daar terecht komen... als baasje weet je dan toch wel beter?
pi_8022659
Een bengaal is nog een redelijk zeldzaam ras, niet super zeldzaam, maar echt veel voorkomend ook niet...

Dat betekend dus dat deze katten in de duurdere klasse vallen......

Gemiddeld genomen kost een ras kat ergens tussen de 200 en de 1500 gulden....

Denk dat een bengaal ergens rond de 600/700 gulden zit.........misschien iets hoger, maar denk dat ik zo wel goed gok

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8022676
Wij hebben een kat die heet Witje

Heel lief en speels

pi_8022702
en dat terwijl asiel poezen net zo lief zijn!

Die van mij wil niet naar buiten. Daar zitten andere katten. Blègh (dat doettie altijd, maar eigenlijk is het gewoon een schijterd)

pi_8031275
Dat raskatten vrij prijzig zijn dan klopt. Maar toen ik het plaatje zag was ik meteen verkocht, zo'n leuk beesie. Mischien moet ik inderdaad ook eens langs het asiel en dan effe kijken wat daar allemaal rond loopt. Ik ben altijd een beetje huiverig met het halen van een kat in het asiel omdat je de kat meestal pas op een leeftijd vanaf 4 jaar krijgt en dan weet je niet hoe hij zijn opvoeding genoten heeft en of het beesje geestelijk en lichamelijk wel helemaal in orde is. Mijn ouders hadden een kat uit het asiel gehaald en vervolgens is het een bak ellende met het bekkie, continue ontstoken tanden, en om de zoveel weken mocht er weer eentje getrokken worden. Heel naar en zielig, en dat wil ik eigenlijk niet zelf meemaken.
pi_8051964
Ik denk dat je voor een beetje bengaal toch wel 400-500 euro kwijt bent. Je bent toch aangewezen op speciale catteries en die vragen nou eenmaal dat soort prijzen voor een kat. Soms zelfs meer als ze zeker weten dat een kitten showkwaliteiten heeft...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Admin woensdag 22 januari 2003 @ 18:35:49 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8052001
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 00:05 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat raskatten daar terecht komen... als baasje weet je dan toch wel beter?

Het zal je verbazen hoeveel raskatten er in het asiel belanden.
het is een gril, modeartikel, weet ik veel wat en hoppa, asiel ermee.

In het asiel zitten ook katten van hele jonge leeftijd hoor, niet alleen ouwetjes, en een goed asiel heeft er voor gezorgd dat je een gezond beestje meekrijgt!!

pi_8053725
tja.. zoals al meer zeggen.. kijk eerst even in het asiel, daar zitten ook vaak mooie raskatten die ook een thuis nodig hebben. In het asiel kunnen ze je ook precies vertel wat het karakter en de geschiedenis van het dier is..

Ben je er geweest en ben je nog niet overtuigd zoek dan alsnog de naam en het telefoonnummer op van een fokker en vraag ze gewoon via de telefoon (of mail) om informatie en de prijs.. denk wel dat ze heel erg prijzig zijn..

k weet niet hoe je aan fokkers kunt komen, misschien bij katten.pagina.nl
en om info te krijgen over andere rassen, check de rebo kattenencyclopedie, staat genoeg info in..

good luck

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')