abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:05:54 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195380388
Dit is een vraag voor de mensen hier die een moeilijke toekomst verwachten.

Zelf verwacht ik een moeilijke eenzame toekomst. Ik ben psychosegevoelig, oftewel ik heb een serieuze chronische mentale aandoening (schizofrenie). Ik ben nu 32 jaar oud en ik loop achter op veel gebieden.

Ik kan amper voor mezelf zorgen en heb geen werk. Mijn moeder helpt me met veel dingen en zonder haar zou ik echt een probleem hebben. Mijn aandoening en de medicijnen die ik ervoor krijg maken me zwak en kwetsbaar, ik ben altijd moe en weinig energie, kan me niet concentreren en functioneer niet zoals een volwassen man van 32 hoort te functioneren. Geen relatie of vriendin, heb veel kansen verspild in mijn twintigste jaren vanwege mijn aandoening. Toen had ik nog leuke dates en relaties, maar vanwege de aandoening en problemen daaromheen heb ik veel leuke meisjes laten gaan omdat ik het op dat moment niet aankon. Nu ben ik alleen en eenzaam, en geen leuke dates meer.

Ik verwacht mijn toekomst heel moeilijk zal zijn. Mijn moeder wordt ouder en kan niet altijd voor me zorgen. Ik zal werk moeten vinden, maar denk niet dat ik het aankan. Verwacht van mezelf dat ik in armoede zal komen en moet overleven van mijn uitkering. Eigenlijk heb ik een doodswens, maar mag dat hier niet bespreken. Vriendschappen verwateren als je ouder wordt, iedereen is bezig met hun eigen leven. Ik zou graag een vrouw en kinderen willen, en een goede baan waarmee ik mezelf kan onderhouden. Ik wou dat ik beter functioneerde en zelfstandig kon zijn, goede beslissing kon maken over mijn leven. In plaats van de hele tijd thuis zitten en tijd verspillen.

Zijn er meer mensen hier die zo’n luthersen hebben? Verwacht jij een moeilijke toekomst? Als kind kwam ik niks te kort, mijn moeder verdiende genoeg geld en we konden altijd eten en op vakantie gaan. Ik verwacht dat dat niet zal kunnen als ik ouder word en dat ik elke maand zal worstelen met geld. Ik ben boos op God dat ik dit leven heb gekregen, hiervoor heb ik niet gevraagd. Leven zou een stuk makkelijker zijn als ik mijn aandoening niet had. Ik zou alles geven om mijn leven overnieuw te kunnen doen, en dan zonder allerlei ziektes en beperkingen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:10:41 #2
441859 crew  Lenny77
pi_195380475
Je spreekt wel eens van terug gaan naar je thuisland. Is dat iets wat je vooruit zou kunnen helpen? Hoe zijn de voorzieningen daar en zou je toekomst daar makkelijker zijn?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:15:00 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195380549
Is zie een mooie toekomst voor me.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195380552
Wat schiet je er mee op om zo te denken?
We krijgen allemaal gelijke kansen, maar hebben niet gelijke competenties.

Trouwen en kinderen krijgen zijn geen recht en ook niet een weg naar gegarandeerd geluk.

Geluk zit hem in het accepteren van je positie en van daaruit het beste er van te maken. Wees blij dat er medicijnen zijn, dat je ouders hebt die voor je zorgen, dat je toch een opleiding hebt kunnen afmaken etc

Ik heb ook psychoses gehad en merk dat het leven een stuk gemakkelijker is met hulp dan alles alleen te moeten uitdokteren.

Waarom niet focussen op de tijd die je nog wel hebt en hier proberen iets van te maken wat binnen je mogelijkheden ligt, ipv jezelf continu te vertellen wat je anders had willen doen. Dit laatste is namelijk een illusie, want als je het over zou moeten doen, zou je namelijk weer exact dezelfde keuzes maken en op dezelfde plek terecht komen, aangezien je ook dan last zou hebben van je huidige beperkingen!?

Vraag is dus niet of het anders zou gaan als je het opnieuw mocht doen, maar wat kan je in de resterende tijd wel kan doen om er toch iets van te maken. Kies ervoor om een winnaar te zijn, en geen slachtoffer.

En boos zijn op God.. Ik geloof niet, maar als jij wel gelooft en er voor kiest om dat geloof te gebruiken om alle verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen is dat een recept voor een pover leven. Waar kan je zelf de verantwoording voor nemen? Welk onderdelen van je leven kan je wel sturen en optimaliseren?

Kies voor geluk, ondanks de omstandigheden. Het kan altijd erger!
pi_195380581
Ik heb echt met je te doen TS. Sterkte met alles iig!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:17:01 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195380583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:10 schreef Lenny77 het volgende:
Je spreekt wel eens van terug gaan naar je thuisland. Is dat iets wat je vooruit zou kunnen helpen? Hoe zijn de voorzieningen daar en zou je toekomst daar makkelijker zijn?
Daar is het slechter, zeker voor mij. Je hebt geen uitkeringen daar en mensen hebben geen begrip voor Psychiatrische problemen. Als ik daar een psychose zou krijgen heb ik een groot probleem. De werkgevers daar houden ook geen rekening met m’n kwetsbaarheid.

Ik zou wel terug willen, maar nu nog even niet. Economie gaat heel slecht daar, er is crisis. Geen werk, politieke chaos en veel sociale problemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:18:42 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195380613
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:15 schreef _I het volgende:
Wat schiet je er mee op om zo te denken?
We krijgen allemaal gelijke kansen, maar hebben niet gelijke competenties.

Trouwen en kinderen krijgen zijn geen recht en ook niet een weg naar gegarandeerd geluk.

Geluk zit hem in het accepteren van je positie en van daaruit het beste er van te maken. Wees blij dat er medicijnen zijn, dat je ouders hebt die voor je zorgen, dat je toch een opleiding hebt kunnen afmaken etc

Ik heb ook psychoses gehad en merk dat het leven een stuk gemakkelijker is met hulp dan alles alleen te moeten uitdokteren.

Waarom niet focussen op de tijd die je nog wel hebt en hier proberen iets van te maken wat binnen je mogelijkheden ligt, ipv jezelf continu te vertellen wat je anders had willen doen. Dit laatste is namelijk een illusie, want als je het over zou moeten doen, zou je namelijk weer exact dezelfde keuzes maken en op dezelfde plek terecht komen, aangezien je ook dan last zou hebben van je huidige beperkingen!?

Vraag is dus niet of het anders zou gaan als je het opnieuw mocht doen, maar wat kan je in de resterende tijd wel kan doen om er toch iets van te maken. Kies ervoor om een winnaar te zijn, en geen slachtoffer.

En boos zijn op God.. Ik geloof niet, maar als jij wel gelooft en er voor kiest om dat geloof te gebruiken om alle verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen is dat een recept voor een pover leven. Waar kan je zelf de verantwoording voor nemen? Welk onderdelen van je leven kan je wel sturen en optimaliseren?

Kies voor geluk, ondanks de omstandigheden. Het kan altijd erger!
Hoe oud ben je nu? Slik je medicatie voor je psychoses, functioneer je goed?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195380633
Wat merk je dan exact van je aandoening?
pi_195380684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu? Slik je medicatie voor je psychoses, functioneer je goed?
Boven de 40 en nee, slik geen medicijnen.

Goed functioneren is een keuze. En ja, ik kies ervoor om te vinden dat ik prima functioneer met de mogelijkheden die er zijn! De ene dag is dat “wakker worden”, de andere dag is dat “gewoon” werken en waarde toevoegen.

Maar nooit zal ik mezelf zielig vinden, god de schuld geven of klagen over mn positie. Niet omdat het niet mag, maar omdat dat mijn leven onnodig gecompliceerd zou maken.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:27:58 #10
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195380753
Ik leef met je mee. Ik heb het met je te doen.
Maar als je terug gaat, de problemen neem je met je mee, ook al kun je er niets aan doen.
Maar ik snap het wel. Als ik sterf, wil ik daar begraven worden, dat weet mijn familie ook. Het is mijn land waar mijn hart ligt.
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:29:02 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195380782
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:27 schreef Scheepskok het volgende:
Ik leef met je mee. Ik heb het met je te doen.
Maar als je terug gaat, de problemen neem je met je mee, ook al kun je er niets aan doen.
Maar ik snap het wel. Als ik sterf, wil ik daar begraven worden, dat weet mijn familie ook. Het is mijn land waar mijn hart ligt.
Waar kom je vandaan? Wat is jouw land?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:31:09 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195380833
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:20 schreef hoechst het volgende:
Wat merk je dan exact van je aandoening?
De medicatie heeft veel bijwerking. Als ik psychotisch ben dan is dat echt vervelend. Afgelopen zomer heb ik drie maanden opgenomen gezeten in een gesloten afdeling, ik was knetterpsychotisch en heb me echt misdragen. Zelfs op fok kreeg ik een ban.

Met medicatie ben ik een zombie. Geen energie, weinig concentratie, bewegingsonrust, hele tijd slapen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:32:21 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195380854
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:24 schreef _I het volgende:

[..]

Boven de 40 en nee, slik geen medicijnen.

Goed functioneren is een keuze. En ja, ik kies ervoor om te vinden dat ik prima functioneer met de mogelijkheden die er zijn! De ene dag is dat “wakker worden”, de andere dag is dat “gewoon” werken en waarde toevoegen.

Maar nooit zal ik mezelf zielig vinden, god de schuld geven of klagen over mn positie. Niet omdat het niet mag, maar omdat dat mijn leven onnodig gecompliceerd zou maken.
Ik wou dat ik die kracht had, misschien komt het nog. Ik heb wel medelijden met mezelf en dat is niet goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:33:09 #14
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195380877
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan? Wat is jouw land?
De Antillen. Helaas bestaat dat land niet meer door gekonkel van poitici, maar de mooiste momenten zijn voor mij alleen zijn tussen cactussen, pica's, pikritchi's onder een staalblauwe hemel.
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:36:38 #15
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195380960
Ze zeiden eens een keer: op Bonaire is het zo stil, daar kun je je bloed horen stromen. Dat wilde ik meemaken. Dus ik nam de ALM en ging daar een weekje zitten.
In de mondi aan de zuidkant van het eiland ben ik gaan liggen. En ze hadden gelijk!!!!
Ik kwam totaal tot rust.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195381001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wou dat ik die kracht had, misschien komt het nog. Ik heb wel medelijden met mezelf en dat is niet goed.
Wat brengt het je? Heb je enig voordeel van de zelfmedelijden?

Het enige wat het doet is er voor zorgen dat je het gevoel krijgt dat je er niets aan kan doen.
Als je als topsporter je benen verliest, kan je zielig thuis gaan zitten om alles wat niet kan of je gaat je best doen om bijvoorbeeld de paralympics te gaan winnen.

Denk dat je een stuk blijer wordt als je niet langer jezelf gek maakt met “wat als”. Dat is namelijk een niet bestaande realiteit, die op geen enkele manier tot stand was gekomen.

Je hebt hbo diploma, hebt een boek uitgebracht, hebt een woning, te eten, mensen die van je houden.. Kortom je hebt al meer bereikt dan 70% van de gehele mensheid en je blijft maar mauwen over wat er niet is. Waarom doe je jezelf zo tekort? Wat is je “ziektewinst”? (Deze houding moet iets voor je doen, anders zou je wel een andere houding aannemen.)
pi_195381347
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Dit is een vraag voor de mensen hier die een moeilijke toekomst verwachten.

Zelf verwacht ik een moeilijke eenzame toekomst. Ik ben psychosegevoelig, oftewel ik heb een serieuze chronische mentale aandoening (schizofrenie). Ik ben nu 32 jaar oud en ik loop achter op veel gebieden.

Ik kan amper voor mezelf zorgen en heb geen werk. Mijn moeder helpt me met veel dingen en zonder haar zou ik echt een probleem hebben. Mijn aandoening en de medicijnen die ik ervoor krijg maken me zwak en kwetsbaar, ik ben altijd moe en weinig energie, kan me niet concentreren en functioneer niet zoals een volwassen man van 32 hoort te functioneren. Geen relatie of vriendin, heb veel kansen verspild in mijn twintigste jaren vanwege mijn aandoening. Toen had ik nog leuke dates en relaties, maar vanwege de aandoening en problemen daaromheen heb ik veel leuke meisjes laten gaan omdat ik het op dat moment niet aankon. Nu ben ik alleen en eenzaam, en geen leuke dates meer.

Ik verwacht mijn toekomst heel moeilijk zal zijn. Mijn moeder wordt ouder en kan niet altijd voor me zorgen. Ik zal werk moeten vinden, maar denk niet dat ik het aankan. Verwacht van mezelf dat ik in armoede zal komen en moet overleven van mijn uitkering. Eigenlijk heb ik een doodswens, maar mag dat hier niet bespreken. Vriendschappen verwateren als je ouder wordt, iedereen is bezig met hun eigen leven. Ik zou graag een vrouw en kinderen willen, en een goede baan waarmee ik mezelf kan onderhouden. Ik wou dat ik beter functioneerde en zelfstandig kon zijn, goede beslissing kon maken over mijn leven. In plaats van de hele tijd thuis zitten en tijd verspillen.

Zijn er meer mensen hier die zo’n luthersen hebben? Verwacht jij een moeilijke toekomst? Als kind kwam ik niks te kort, mijn moeder verdiende genoeg geld en we konden altijd eten en op vakantie gaan. Ik verwacht dat dat niet zal kunnen als ik ouder word en dat ik elke maand zal worstelen met geld. Ik ben boos op God dat ik dit leven heb gekregen, hiervoor heb ik niet gevraagd. Leven zou een stuk makkelijker zijn als ik mijn aandoening niet had. Ik zou alles geven om mijn leven overnieuw te kunnen doen, en dan zonder allerlei ziektes en beperkingen.
Goed topic. Ik herken deels wat jij schrijft. Qua opvoeding/situatie erg goede jeugd gehad maar vanwege aangeboren of aangeleerde psychologische problemen veel verpest. Op de middelbare school was ik veel afgeleid door verliefdheid. Deels daardoor en deels omdat ik een vastgestelde leerbeperking heb deed ik erg lang over de middelbare school. Over mijn vervolgopleiding deed ik al niet korter. Deels door mislukte stormachtige relaties die mijn psychische gezondheid dusdanig in de weg zaten dat ik ze ook nooit meer aan wil gaan. Helaas heeft het verwijderen van dit probleem niet voor meer succes gezorgd. Hoewel ik gelukkig geen psychoses heb zoals jij ben ik wel iedere dag moe en is concentratie op veel dagen ook een uitdaging. Ik ben ook werkloos, en heb de boot gemist qua carriere waardoor ik veel vaardigheden mis. Heb echt het gevoel bij 15 te zijn blijven hangen geestelijk en veel idd niet aan te kunnen.
Vroeger dacht ik altijd dat ik op straat zou belanden als er niemand was om me te helpen, nu heb ik zoiets van ik zie het wel want wat er aan rekeningen binnenkomt betaal ik gelijk en ik spaar zo veel mogelijk. Dat is het belangrijkste denk ik... geef zo min mogelijk uit tenzij het echt dringend nodig is voor je fysieke of psychische gezondheid.
Het is wel triest dat met alle kennis die ze over psychoses hebben ze jou nog steeds niet fatsoenlijk kunnen helpen. Hoeveel verschillende medicijnen heb je al geprobeerd? En krijg je ook extra medicijnen tegen de vermoeidheid die ze veroorzaken?

quote:
5s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:38 schreef _I het volgende:
Wat brengt het je? Heb je enig voordeel van de zelfmedelijden?

Het enige wat het doet is er voor zorgen dat je het gevoel krijgt dat je er niets aan kan doen.
Als je als topsporter je benen verliest, kan je zielig thuis gaan zitten om alles wat niet kan of je gaat je best doen om bijvoorbeeld de paralympics te gaan winnen.

Denk dat je een stuk blijer wordt als je niet langer jezelf gek maakt met “wat als”. Dat is namelijk een niet bestaande realiteit, die op geen enkele manier tot stand was gekomen.

Je hebt hbo diploma, hebt een boek uitgebracht, hebt een woning, te eten, mensen die van je houden.. Kortom je hebt al meer bereikt dan 70% van de gehele mensheid en je blijft maar mauwen over wat er niet is. Waarom doe je jezelf zo tekort? Wat is je “ziektewinst”? (Deze houding moet iets voor je doen, anders zou je wel een andere houding aannemen.)
Deels mee eens, maar de dingen die jij noemt zijn dingen om dankbaar voor te zijn. Niet dingen die te maken hebben met dagelijks goed functioneren. Misschien is hij wel iedere dag dankbaar waar jij niets van afweet behalve dan tijdens het plaatsen van deze post (maar zelf ben jij waarschijnlijk 24/7 dankbaar?) maar voelt ts zich toch een last voor zijn omgeving omdat hij niet het werk kan doen wat er van hem gevraagd wordt en anderen niets aan hem hebben terwijl het motto in deze gejaagde samenleving nu eenmaal DOEn DOEN DOEN is. Ik las ergens dat dit vaak een reden is dat mensen depressief worden. Wat ook logisch is, want je wilt niet dat anderen altijd alleen maar hun tijd en energie opofferen voor jou en het andersom helemaal geen resultaat oplevert.
Natuurlijk is hulp fijn en iets om dankbaar te zijn. Maar daardoor kun je je tegelijkertijd nog wel schuldig voelen als je zelf altijd afhankelijk bent en nooit zelf hulp kunt bieden.

[ Bericht 9% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 02-10-2020 10:13:12 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:37:58 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195382077
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Goed topic. Ik herken deels wat jij schrijft. Qua opvoeding/situatie erg goede jeugd gehad maar vanwege aangeboren of aangeleerde psychologische problemen veel verpest. Op de middelbare school was ik veel afgeleid door verliefdheid. Deels daardoor en deels omdat ik een vastgestelde leerbeperking heb deed ik erg lang over de middelbare school. Over mijn vervolgopleiding deed ik al niet korter. Deels door mislukte stormachtige relaties die mijn psychische gezondheid dusdanig in de weg zaten dat ik ze ook nooit meer aan wil gaan. Helaas heeft het verwijderen van dit probleem niet voor meer succes gezorgd. Hoewel ik gelukkig geen psychoses heb zoals jij ben ik wel iedere dag moe en is concentratie op veel dagen ook een uitdaging. Ik ben ook werkloos, en heb de boot gemist qua carriere waardoor ik veel vaardigheden mis. Heb echt het gevoel bij 15 te zijn blijven hangen geestelijk en veel idd niet aan te kunnen.
Vroeger dacht ik altijd dat ik op straat zou belanden als er niemand was om me te helpen, nu heb ik zoiets van ik zie het wel want wat er aan rekeningen binnenkomt betaal ik gelijk en ik spaar zo veel mogelijk. Dat is het belangrijkste denk ik... geef zo min mogelijk uit tenzij het echt dringend nodig is voor je fysieke of psychische gezondheid.
Het is wel triest dat met alle kennis die ze over psychoses hebben ze jou nog steeds niet fatsoenlijk kunnen helpen. Hoeveel verschillende medicijnen heb je al geprobeerd? En krijg je ook extra medicijnen tegen de vermoeidheid die ze veroorzaken?
[..]

Deels mee eens, maar de dingen die jij noemt zijn dingen om dankbaar voor te zijn. Niet dingen die te maken hebben met dagelijks goed functioneren. Misschien is hij wel iedere dag dankbaar waar jij niets van afweet behalve dan tijdens het plaatsen van deze post (maar zelf ben jij waarschijnlijk 24/7 dankbaar?) maar voelt ts zich toch een last voor zijn omgeving omdat hij niet het werk kan doen wat er van hem gevraagd wordt en anderen niets aan hem hebben terwijl het motto in deze gejaagde samenleving nu eenmaal DOEn DOEN DOEN is. Ik las ergens dat dit vaak een reden is dat mensen depressief worden. Wat ook logisch is, want je wilt niet dat anderen altijd alleen maar hun tijd en energie opofferen voor jou en het andersom helemaal geen resultaat oplevert.
Natuurlijk is hulp fijn en iets om dankbaar te zijn. Maar daardoor kun je je tegelijkertijd nog wel schuldig voelen als je zelf altijd afhankelijk bent en nooit zelf hulp kunt bieden.
Precies. Ik ben afhankelijk en zwak. Kwetsbaar en daar kan ik niet tegen. De rest van mijn leven zal ik afhankelijk zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:42:30 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195382168
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:33 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

De Antillen. Helaas bestaat dat land niet meer door gekonkel van poitici, maar de mooiste momenten zijn voor mij alleen zijn tussen cactussen, pica's, pikritchi's onder een staalblauwe hemel.
Dan hebben wij wat in gemeen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195382382
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Deels mee eens, maar de dingen die jij noemt zijn dingen om dankbaar voor te zijn. Niet dingen die te maken hebben met dagelijks goed functioneren. Misschien is hij wel iedere dag dankbaar waar jij niets van afweet behalve dan tijdens het plaatsen van deze post (maar zelf ben jij waarschijnlijk 24/7 dankbaar?) maar voelt ts zich toch een last voor zijn omgeving omdat hij niet het werk kan doen wat er van hem gevraagd wordt en anderen niets aan hem hebben terwijl het motto in deze gejaagde samenleving nu eenmaal DOEn DOEN DOEN is. Ik las ergens dat dit vaak een reden is dat mensen depressief worden. Wat ook logisch is, want je wilt niet dat anderen altijd alleen maar hun tijd en energie opofferen voor jou en het andersom helemaal geen resultaat oplevert.
Natuurlijk is hulp fijn en iets om dankbaar te zijn. Maar daardoor kun je je tegelijkertijd nog wel schuldig voelen als je zelf altijd afhankelijk bent en nooit zelf hulp kunt bieden.
Je kan alles voelen op een dag en ook bij mij komen alle emoties in meer en mindere mate voor.

Je kan wel denken dat je leven over is en dat je toekomst verpest is, maar dat is altijd tov een beeld dat je in je hoofd hebt en gebruikt ter vergelijking.

Er is ook niets mis als je soms schuldig voelt, of niet dankbaar. Feit blijft wel dat als je in het verleden het voor elkaar hebt gekregen om te studeren (en andere zaken die eerder genoemd zijn), dat je leven niet verwoest is of voorbij is.

Je kan ook hulp zoeken om te leren omgaan met de zaken die voor jou niet haalbaar zijn. Je zal lang niet de enige zijn die geen relatie heeft, geen kinderen zal krijgen, niet directeur is van de Nederlandse bank etc.

Elk mens heeft wel eens redenen om thuis te gaan zitten huilen. Jij doet nu net alsof het bij sommigen gerechtvaardigd is dat ze depressief zijn. Ik zeg alleen dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om ook als je in die situatie zit, er toch voor te zorgen dat je er nog iets van maakt.

Falen is altijd tov iets anders. Als je accepteert dat dat andere voor jou nooit haalbaar was, faal je ook niet.

Het gaat erom dat je andere gesprekken met jezelf gaat voeren die bijdragen aan een beter gevoel over jezelf. Dat is de keuze die je hebt. Niemand hoeft van mij 24/7 dankbaar te zijn. 24/7 zelfmedelijden hebben is net zo zinloos.

Zie licht ipv duisternis en het leven wordt vanzelf lichter en beter te handelen.
pi_195382415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Precies. Ik ben afhankelijk en zwak. Kwetsbaar en daar kan ik niet tegen. De rest van mijn leven zal ik afhankelijk zijn.
Dat je je daar bewust van bent kun je in je voordeel gebruiken. Door tijdig hulp in te schakelen bijvoorbeeld. Heb je momenteel al iets van ambulante begeleiding?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:56:03 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195382424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat je je daar bewust van bent kun je in je voordeel gebruiken. Door tijdig hulp in te schakelen bijvoorbeeld. Heb je momenteel al iets van ambulante begeleiding?
Ja. Al jaren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195382567
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Precies. Ik ben afhankelijk en zwak. Kwetsbaar en daar kan ik niet tegen. De rest van mijn leven zal ik afhankelijk zijn.
Dit is wat ik bedoel.
Elk mens is zwak en afhankelijk. Daarom wonen de meeste mensen samen, omdat het gemakkelijker is om het leven samen aan te vliegen.

Ook de CEO van bedrijf x met een inkomen van een half miljoen heeft anderen nodig en is kwetsbaar.

Er is niets ergs aan om kwetsbaar te zijn en hulp nodig te hebben. Behalve als je jezelf steeds vertelt dat je daarom zielig bent, dan wordt het ineens een harde en ware realiteit. Keuzes!
pi_195390220
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben boos op God dat ik dit leven heb gekregen, hiervoor heb ik niet gevraagd.
Geen excuus. Wat moet deze verlamde jongen dan niet zeggen?
pi_195390249
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:15 schreef _I het volgende:
We krijgen allemaal gelijke kansen, maar hebben niet gelijke competenties.
Van wie krijgen we gelijke kansen?
pi_195390321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:46 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Van wie krijgen we gelijke kansen?
Mocht jij niet naar school!? Moet je achter in de bus zitten?

Waar zijn de kansen ongelijk?
pi_195390353
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:49 schreef _I het volgende:

[..]

Mocht jij niet naar school!? Moet je achter in de bus zitten?

Waar zijn de kansen ongelijk?
Ik mocht zeker naar school, een pauperschool in het ghetto.
pi_195390371
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:53 schreef _I het volgende:
Je kan alles voelen op een dag en ook bij mij komen alle emoties in meer en mindere mate voor.

Je kan wel denken dat je leven over is en dat je toekomst verpest is, maar dat is altijd tov een beeld dat je in je hoofd hebt en gebruikt ter vergelijking.

Er is ook niets mis als je soms schuldig voelt, of niet dankbaar. Feit blijft wel dat als je in het verleden het voor elkaar hebt gekregen om te studeren (en andere zaken die eerder genoemd zijn), dat je leven niet verwoest is of voorbij is.

Je kan ook hulp zoeken om te leren omgaan met de zaken die voor jou niet haalbaar zijn. Je zal lang niet de enige zijn die geen relatie heeft, geen kinderen zal krijgen, niet directeur is van de Nederlandse bank etc.

Elk mens heeft wel eens redenen om thuis te gaan zitten huilen. Jij doet nu net alsof het bij sommigen gerechtvaardigd is dat ze depressief zijn. Ik zeg alleen dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om ook als je in die situatie zit, er toch voor te zorgen dat je er nog iets van maakt.

Falen is altijd tov iets anders. Als je accepteert dat dat andere voor jou nooit haalbaar was, faal je ook niet.

Het gaat erom dat je andere gesprekken met jezelf gaat voeren die bijdragen aan een beter gevoel over jezelf. Dat is de keuze die je hebt. Niemand hoeft van mij 24/7 dankbaar te zijn. 24/7 zelfmedelijden hebben is net zo zinloos.

Zie licht ipv duisternis en het leven wordt vanzelf lichter en beter te handelen.
Mee eens dat denken dat je toekomst verpest is misschien niet heel zinvol is, maar jij probeert volgens mij een onrealistisch beeld te schetsen.
Een opleiding is tegenwoordig haast niets meer waard als ze ontdekken dat je toch niet de benodigde vaardigheden hebt. Ts was vroeger in staat om een opleiding af te ronden maar is nu iedere dag moe en kan zich niet meer concentreren. Daarnaast, bijna iedereen heeft tegenwoordig een opleiding, het is eerder dat het je kansloos maakt als je het niet hebt dan dat het wat extra toevoegt als je het wel hebt.
Sterker nog mijn studie deden sommigen er voor de leuk bij, meerdere studies plus buitenlandervaring is met die “leven lang leren” shit haast de norm.
Je zegt wel dat mensen volgens jou niet 24/7 dankbaar hoeven te zijn maar je vindt wel dat ts iets fout doet als hij schrijft op een moment waarin hij niet dankbaar is.
Kun je ff opsommen wat er allemaal voor jou niet inzat wat je graag wilde? Dan is de vergelijking met de ts wat beter te maken, waardoor je laatste zin ook wat meer zeggingskracht krijgt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195390377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:27 schreef Scheepskok het volgende:
Ik leef met je mee. Ik heb het met je te doen.
Als ik sterf, wil ik daar begraven worden, dat weet mijn familie ook. Het is mijn land waar mijn hart ligt.
Je hart ligt bij dat land, maar je wilt er alleen dood gevonden worden.
pi_195390537
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Mee eens dat denken dat je toekomst verpest is misschien niet heel zinvol is, maar jij probeert volgens mij een onrealistisch beeld te schetsen.
Een opleiding is tegenwoordig haast niets meer waard als ze ontdekken dat je toch niet de benodigde vaardigheden hebt. Ts was vroeger in staat om een opleiding af te ronden maar is nu iedere dag moe en kan zich niet meer concentreren. Daarnaast, bijna iedereen heeft tegenwoordig een opleiding, het is eerder dat het je kansloos maakt als je het niet hebt dan dat het wat extra toevoegt als je het wel hebt.
Sterker nog mijn studie deden sommigen er voor de leuk bij, meerdere studies plus buitenlandervaring is met die “leven lang leren” shit haast de norm.
Je zegt wel dat mensen volgens jou niet 24/7 dankbaar hoeven te zijn maar je vindt wel dat ts iets fout doet als hij schrijft op een moment waarin hij niet dankbaar is.
Kun je ff opsommen wat er allemaal voor jou niet inzat wat je graag wilde? Dan is de vergelijking met de ts wat beter te maken, waardoor je laatste zin ook wat meer zeggingskracht krijgt.
Zei niet fout, vroeg wat zijn winst was van zijn gedrag.

En nee, het heeft geen zin om twee individuen met elkaar te vergelijken. Het is geen wedstrijd.

Heb ook nergens gezegd dat hij dat hij dankbaar moest zijn. Wees hem slechts op al het positieve dat al gebeurd is in zijn leven, waar hij op voort kan borduren.
pi_195391202
Maar waarom positioneer je jezelf in zo een enorme slachtofferrol positie? Want op deze manier ga je idd daar eindigen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:56:39 #32
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195391418
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:53 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Je hart ligt bij dat land, maar je wilt er alleen dood gevonden worden.
Haha, tja, wat zal ik zeggen. Het eiland is prachtig, maar politici en machthebbende bedrijven verpesten het. Toen de PAR in de jaren 90 een campagne begon met "Ruime op de boel" (geen spelfout), en de partij met overmacht de lands- en eilandsverkiezingen won om een einde te maken aan corruptie en vriendjespolitiek, werd de partij daarna bijna de nek omgedraaid. En verloren ze weer macht. Zo jammer, want het was onze hoop,
Praat over de hel en je komt er.
pi_195391468
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:56 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Haha, tja, wat zal ik zeggen. Het eiland is prachtig, maar politici en machthebbende bedrijven verpesten het. Toen de PAR in de jaren 90 een campagne begon met "Ruime op de boel" (geen spelfout), en de partij met overmacht de lands- en eilandsverkiezingen won om een einde te maken aan corruptie en vriendjespolitiek, werd de partij daarna bijna de nek omgedraaid. En verloren ze weer macht. Zo jammer, want het was onze hoop,
Kortom, het land zelf is prachtig, maar de politici verpesten het weer, duidelijk.
pi_195391474
Toekomst, lange termijn wensen, daar heb ik me ook op blind gestaard. Hard werken om iets te bereiken, en het viel nog tegen. Sommige andere mensen die ik ken leven van dag tot dag. Genoeg te eten, een paar liefdevolle mensen om hun heen. Ze hebben het beter gedaan dan ik. Ze zijn niet van de hoge pieken, en hebben nauwelijks diepe dalen.

Misschien dat de situatie van TS lastiger is, maar staat je niet blind op je toekomst. Koester elke dag. Het zijn de kleine dagelijkse dingen die je glas halfvol maken. Zet hem op ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:04:16 #35
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195391557
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:

Wat zou je in je thuisland dan willen doen?
soooo, da's mooi!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:08:27 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195391635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:04 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wat zou je in je thuisland dan willen doen?
Sterven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:10:53 #37
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195391675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Sterven.
Interessante gedachte. Dat heb ik nou ook met mijn thuis provincie.
soooo, da's mooi!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:14:09 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195391730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:44 schreef Rupibma het volgende:
Maar waarom positioneer je jezelf in zo een enorme slachtofferrol positie? Want op deze manier ga je idd daar eindigen.
Ik ben in principe ook slachtoffer van mijn situatie. Vooral door mijn ernstige psychiatrische problemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195391811
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben in principe ook slachtoffer van mijn situatie. Vooral door mijn ernstige psychiatrische problemen.
Nee, je moet er het beste van maken. Accepteren en door gaan. Je ziet jezelf als zielig, stop daarmee. Vrees je voor armoede? Begin met sparen. Psychose? Neem je medicijnen in. Bang om alleen je dingen te doen? Oefen er alvast op. Bereid jezelf voor.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:47:21 #40
441859 crew  Lenny77
pi_195392307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben in principe ook slachtoffer van mijn situatie. Vooral door mijn ernstige psychiatrische problemen.
Ja je bent slachtoffer van die ziekte. En het is een hele zware en moeilijke ziekte en de medicatie is ronduit shit te noemen.. Ze werkt wel maar de nevenwerkingen zijn zwaar.
Maar je kan er wel voor kiezen om geen slachtoffer te blijven en het beste te maken met wat je wel hebt!
En je hebt idd al erg veel bereikt! Heb je geen zin om een nieuw boek te schrijven bv?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:54:15 #41
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195392482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Sterven.
Je gaat toch niet van de brug springen, hoop ik?
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:19:58 #42
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195393022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben in principe ook slachtoffer van mijn situatie. Vooral door mijn ernstige psychiatrische problemen.
Hou vol!! Hou vol!!
Praat over de hel en je komt er.
pi_195393056
Sterkte TS.
Ik denk, hoe moeilijk ook, jouw eerste stap moet zijn om positief (of positiever) in het leven proberen te staan en vrienden proberen te maken.
pi_195393067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben in principe ook slachtoffer van mijn situatie. Vooral door mijn ernstige psychiatrische problemen.
Wat is daar de oorzaak van ?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:06:24 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195400241
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wat is daar de oorzaak van ?
Slecht geluk. Hersenvliesontsteking gehad in mijn jeugd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:46:05 #46
441859 crew  Lenny77
pi_195403882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:06 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Slecht geluk. Hersenvliesontsteking gehad in mijn jeugd.
Ik weet dat je wel een psychose kan krijgen door een hersenvliesontsteking maar zo ver ik weet krijg je er geen schizofrenie van (die gevoeligheid is er namelijk al vanaf je geboorte en eerder). Dus het is misschien je trigger geweest, maar het was er helaas al.
Mensen met expertise mogen mij zeker corrigeren hier! Dit is de info die ik heb vanuit mijn studie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:17:27 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195405333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik weet dat je wel een psychose kan krijgen door een hersenvliesontsteking maar zo ver ik weet krijg je er geen schizofrenie van (die gevoeligheid is er namelijk al vanaf je geboorte en eerder). Dus het is misschien je trigger geweest, maar het was er helaas al.
Mensen met expertise mogen mij zeker corrigeren hier! Dit is de info die ik heb vanuit mijn studie.
Eigenlijk heb ik geen schizofrenie. Mijn geval is heel uniek, ook mijn psychoses zien er anders uit dan mensen met schizofrenie. Mijn officiële diagnose is psychose NAO.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:19:55 #48
441859 crew  Lenny77
pi_195405368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik geen schizofrenie. Mijn geval is heel uniek, ook mijn psychoses zien er anders uit dan mensen met schizofrenie. Mijn officiële diagnose is psychose NAO.
Ah ok. Je hebt hier altijd verteld dat je schizofrenie had, dus ging ik daar vanuit.
En in dat geval kan ik ook niets nuttigs meer zeggen ;)

Dat is dan wel extra moeilijk, ook qua medicatie: mochten er andere systemen verstoord zijn!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:24:21 #49
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195405435
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben in principe ook slachtoffer van mijn situatie. Vooral door mijn ernstige psychiatrische problemen.
Bijna iedereen is slachtoffer van zijn (of haar) situatie.
Het leven is beslist niet eerlijk. Enkelen hebben de hoofdprijs, sommigen hebben een troostprijsje, en anderen, velen, hebben helemaal geen prijsje gewonnen.

Probeer iedere dag iets te doen, te beleven, iets dat je prettig vindt.
Ken jezelf en accepteer jezelf.Hou !! van jezelf. Als mens.
Maak je niet gek, en laat je zeker niet gek maken. Niet door anderen, maar ook niet door reclame, geschreven en ongeschreven regels van wat zou moeten, niet door de social media waarin je ziet hoe onvoorstelbaar fantastisch iemand is of het heeft.

Ik weet eigenlijk niet eens wat psychose is, maar heb wel meerdere malen meegemaakt hoe de samenleving, kennis, kunde verandert. En ... steeds sneller. Wat in mijn jeugd science fiction was, is nu al achterhaald.
Wat heeft dat met jou, met andere zieken te maken. Ik las dat de medische wetenschap iedere twee jaren zijn kennis verdubbelt. Beetje vaag, niet? Maar ik heb het ook aan den lijve ondervonden.
Neem diabetes, niet meer vingerprikken, als je wilt iedere minuut je suikers meten (sensor in je bovenarm), en dus pijnloos invloed er op kunnen nemen door een keur van medicijnen en insulines en apparatuur. Maw als diabeet kan men tegenwoordig heel normaal leven.
Depressiviteit, hoe lang bestaat Prozac? De wat men noemt de "gelukspil" Hoeveel mensen kunnen nu gewoon leven, door een pilletje per dag.
Problemen met de erectie? Viagra, kamagra, weet ik wat.
Op elk gebied doet men nieuwe ontdekkingen, komen er nieuwe medicijnen en behandelmethodes.

Ik kan me voorstellen dat je dat niets zegt op de leeftijd van 33 maar met dit tempo van ontwikkeling kan het goed zijn dat in een paar jaar ook voor jou een medicijn is. En misschien zie je dat zelf niet zo, maar je bent nog zo jong.
Is men niet al bezig met persoonlijke medicijnen, speciaal ontwikkeld of afgesteld op die ene persoon, patiënt?

Doe wat je zelf in de hand hebt, probeer de positieve dingen te zien in je leven, zelfs of ondanks je situatie. Je lieve moeder, de zorg die je van haar krijgt. Vriendelijke mensen om je heen, hulpverleners, doktoren,
Af en toe je gal spuwen hier op dit forum, en mensen die jou welwillend en begaan tegemoet treden. Zo eenzaam ben je niet, het is niet allemaal zwart-wit. Streef ernaar om je contacten uit te breiden, hobby, eetclubje, praatgroep, patiënten bijeenkomst. Is het er niet, organiseer zelf wat! Begin klein, en zoek medestanders, hulp, bij het uitvoeren van je ideeën.

En heel klote voor je dat je 3 maanden opgenomen bent geweest, maar wat was er anders met jou gebeurd, in bijvoorbeeld een of ander derde wereld land? Heb het gezien in Azië. Ook, zelfs in jouw situatie, count your blessings !!

Ik heb een zelf ontdekte tip voor je, verschillende mensen waren er blij mee. Voel je je rot, al een tijdje, de hele dag, spreek met jezelf af, van 12 tot 1 's nachts, of wat langer, of ander tijdstip of dagdeel, geef je helemaal toe aan zelfmedelijden en negatieve gedachten. Zet de wekker en laat je gaan. Kaarsje, verder donker, melodramatische muziek en dwepen met en in je zelfmedelijden. En dan loopt de wekker af en dan is het over. Zo doe je dat, JIJ besluit dat ZELF, van tevoren. Werkte goed bij mij en dus sommige anderen. Vaak verveelde mij dat zelfmedelijden, dat toegeven eraan, al voor dat het uur om was.

Misschien heb jij, of iemand anders, iets aan deze bijdrage. In ieder geval, wens ik jou, jullie dat het alsmaar beter gaat!

:) ^O^ :W

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 04-10-2020 20:04:57 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:26:52 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195405477
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ah ok. Je hebt hier altijd verteld dat je schizofrenie had, dus ging ik daar vanuit.
En in dat geval kan ik ook niets nuttigs meer zeggen ;)

Dat is dan wel extra moeilijk, ook qua medicatie: mochten er andere systemen verstoord zijn!
Mijn psychoses komen van die hersenvliesontsteking en de ziekte die ik daarna had, sydenham chorea. Het ziet er anders uit dan schizofrenie en je zou ook niet aan mij merken als je mij tegen zou komen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:36:25 #51
441859 crew  Lenny77
pi_195405643
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn psychoses komen van die hersenvliesontsteking en de ziekte die ik daarna had, sydenham chorea. Het ziet er anders uit dan schizofrenie en je zou ook niet aan mij merken als je mij tegen zou komen.
Wauw, dat is een heel ander verhaal dan!
Ik vind het super knap dat je een studie hebt kunnen afmaken en zo ver bent geraakt! Want bij die Sydenham Chorea horen best pittige symptomen.
Mijn kennis stopt hier dan wel maar ik hoop wel dat ze een manier gaan vinden om je beter te kunnen helpen.. zodat je op zijn minst rust kan vinden en terug levenslust mag vinden!
Buiten de teleurstelling hoop ik dat je ook trots op jezelf bent!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:58:01 #52
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195405970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn psychoses komen van die hersenvliesontsteking en de ziekte die ik daarna had, sydenham chorea. Het ziet er anders uit dan schizofrenie en je zou ook niet aan mij merken als je mij tegen zou komen.
Dus als ik jou goed begrijp ben jij een schrijver met een psychose. Niet verkeerd voor op de achterkaft van je boeken! Klinkt interessant, intrigerend !!
Welk genre? Autobiogrfie, thriller, detective, horror. Dat schrijven is een mooi iets om je op toe te leggen. Gaat het goed, schrijf je, gaat het minder, laat je het liggen. Niemand die je opjaagt. En je geld, uitkering, komt toch!

En wat denk je van contactadvertenties of in van die date apps, ....
Excentrieke schrijver 33 jaar zoekt vriendin die lezen kan, voor liefde en als partner voor discussies over ideeën voor mijn nieuwste boek ... Silence of the horses.
Reacties gegarandeerd. ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195406491
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:05 schreef Keep_Walking het volgende:
Dit is een vraag voor de mensen hier die een moeilijke toekomst verwachten.


Zelf verwacht ik een moeilijke eenzame toekomst. Ik ben psychosegevoelig, oftewel ik heb een serieuze chronische mentale aandoening (schizofrenie). Ik ben nu 32 jaar oud en ik loop achter op veel gebieden.

Ik kan amper voor mezelf zorgen en heb geen werk. Mijn moeder helpt me met veel dingen en zonder haar zou ik echt een probleem hebben. Mijn aandoening en de medicijnen die ik ervoor krijg maken me zwak en kwetsbaar, ik ben altijd moe en weinig energie, kan me niet concentreren en functioneer niet zoals een volwassen man van 32 hoort te functioneren. Geen relatie of vriendin, heb veel kansen verspild in mijn twintigste jaren vanwege mijn aandoening. Toen had ik nog leuke dates en relaties, maar vanwege de aandoening en problemen daaromheen heb ik veel leuke meisjes laten gaan omdat ik het op dat moment niet aankon. Nu ben ik alleen en eenzaam, en geen leuke dates meer.

Ik verwacht mijn toekomst heel moeilijk zal zijn. Mijn moeder wordt ouder en kan niet altijd voor me zorgen. Ik zal werk moeten vinden, maar denk niet dat ik het aankan. Verwacht van mezelf dat ik in armoede zal komen en moet overleven van mijn uitkering. Eigenlijk heb ik een doodswens, maar mag dat hier niet bespreken. Vriendschappen verwateren als je ouder wordt, iedereen is bezig met hun eigen leven. Ik zou graag een vrouw en kinderen willen, en een goede baan waarmee ik mezelf kan onderhouden. Ik wou dat ik beter functioneerde en zelfstandig kon zijn, goede beslissing kon maken over mijn leven. In plaats van de hele tijd thuis zitten en tijd verspillen.

Zijn er meer mensen hier die zo’n luthersen hebben? Verwacht jij een moeilijke toekomst? Als kind kwam ik niks te kort, mijn moeder verdiende genoeg geld en we konden altijd eten en op vakantie gaan. Ik verwacht dat dat niet zal kunnen als ik ouder word en dat ik elke maand zal worstelen met geld. Ik ben boos op God dat ik dit leven heb gekregen, hiervoor heb ik niet gevraagd. Leven zou een stuk makkelijker zijn als ik mijn aandoening niet had. Ik zou alles geven om mijn leven overnieuw te kunnen doen, en dan zonder allerlei ziektes en beperkingen.
Mijn toekomst en die van zoon is verpest beide een chronische ptss door het toedoen van een zieke ex.

Heb door alles een psychose gehad gelukkig eenmalig en sinds februari geen medicijnen meer.

Maar het is overleven ipv leven
pi_195406556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:24 schreef LeesFoknl het volgende:
Bijna iedereen is slachtoffer van zijn (of haar) situatie.
Het leven is beslist niet eerlijk. Enkelen hebben de hoofdprijs, sommigen hebben een troostprijsje, en anderen, velen, hebben helemaal geen prijsje gewonnen.
Goed omschreven! Zo is het wel.

quote:
Probeer iedere dag iets te doen, te beleven, iets dat je prettig vindt.
Ken jezelf en accepteer jezelf.Hou !! van jezelf. Als mens.
Maak je niet gek, en laat je zeker niet gek maken. Niet door anderen, maar ook niet door reclame, geschreven en ongeschreven regels van wat zou moeten, niet door de social media waarin je ziet hoe onvoorstelbaar fantastisch iemand is of het heeft.

Ik weet eigenlijk niet eens wat psychose is, maar heb wel meerdere malen meegemaakt hoe de samenleving, kennis, kunde verandert. En ... steeds sneller. Wat in mijn jeugd science fiction was, is nu al achterhaald.
Wat heeft dat met jou, met andere zieken te maken. Ik las dat de medische wetenschap iedere twee jaren zijn kennis verdubbelt. Beetje vaag, niet? Maar ik heb het ook aan den lijve ondervonden.
Neem diabetes, niet meer vingerprikken, als je wilt iedere minuut je suikers meten, en dus pijnloos invloed er op kunnen nemen door een keur van medicijnen en insulines en apparatuur. Maw als diabeet kan men tegenwoordig heel normaal leven.
Depressiviteit, hoe lang bestaat Prozac? De wat men noemt de "gelukspil" Hoeveel mensen kunnen nu gewoon leven, door een pilletje per dag.
Problemen met de erectie? Viagra, kamagra, weet ik wat.
Op elk gebied doet men nieuwe ontdekkingen, komen er nieuwe medicijnen en behandelmethodes.

Ik kan me voorstellen dat je dat niets zegt op de leeftijd van 33 maar met dit tempo van ontwikkeling kan het goed zijn dat in een paar jaar ook voor jou een medicijn is. En misschien zie je dat zelf niet zo, maar je bent nog zo jong.
Is men niet al bezig met persoonlijke medicijnen, speciaal ontwikkeld of afgesteld op die ene persoon, patiënt?

Doe wat je zelf in de hand hebt, probeer de positieve dingen te zien in je leven, zelfs of ondanks je situatie. Je lieve moeder, de zorg die je van haar krijgt. Vriendelijke mensen om je heen, hulpverleners, doktoren,
Af en toe je gal spuwen hier op dit forum, en mensen die jou welwillend en begaan tegemoet treden. Zo eenzaam ben je niet, het is niet allemaal zwart-wit. Streef ernaar om je contacten uit te breiden, hobby, eetclubje, praatgroep, patiënten bijeenkomst. Is het er niet, organiseer zelf wat! Begin klein, en zoek medestanders, hulp, bij het uitvoeren van je ideeën.

En heel klote voor je dat je 3 maanden opgenomen bent geweest, maar wat was er anders met jou gebeurd, in bijvoorbeeld een of ander derde wereld land? Heb het gezien in Azië. Ook, zelfs in jouw situatie, count your blessings !!

Ik heb een zelf ontdekte tip voor je, verschillende mensen waren er blij mee. Voel je je rot, al een tijdje, de hele dag, spreek met jezelf af, van 12 tot 1 's nachts, of wat langer, of ander tijdstip of dagdeel, geef je helemaal toe aan zelfmedelijden en negatieve gedachten. Zet de wekker en laat je gaan. Kaarsje, verder donker, melodramatische muziek en dwepen met en in je zelfmedelijden. En dan loopt de wekker af en dan is het over. Zo doe je dat, JIJ besluit dat ZELF, van tevoren. Werkte goed bij mij en dus sommige anderen. Vaak verveelde mij dat zelfmedelijden, dat toegeven eraan, al voor dat het uur om was.

Misschien heb jij, of iemand anders, iets aan deze bijdrage. In ieder geval, wens ik jou, jullie dat het alsmaar beter gaat!

:) ^O^ :W
Goede post. Hoewel het natuurlijk wel zo is dat de massa altijd aan het langste eind trekt. Neem bijv het feit dat niemand zich ooit erg voor cvs interesseerde maar de noodzaak tot onderzoek door corona weer wat is toegenomen. Als individu ben je niet belangrijk, dus als je een zeldzame ziekte hebt dan heb je gewoon pech. Maar goed, mochten ze een medicijn voor psychoses zonder erge bijwerkingen vinden dan kan het natuurlijk zijn dat ts hier ook van meeprofiteert ook al is de oorzaak bij hem dan anders.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:57:12 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195406964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:58 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Dus als ik jou goed begrijp ben jij een schrijver met een psychose. Niet verkeerd voor op de achterkaft van je boeken! Klinkt interessant, intrigerend !!
Welk genre? Autobiogrfie, thriller, detective, horror. Dat schrijven is een mooi iets om je op toe te leggen. Gaat het goed, schrijf je, gaat het minder, laat je het liggen. Niemand die je opjaagt. En je geld, uitkering, komt toch!

En wat denk je van contactadvertenties of in van die date apps, ....
Excentrieke schrijver 33 jaar zoekt vriendin die lezen kan, voor liefde en als partner voor discussies over ideeën voor mijn nieuwste boek ... Silence of the horses.
Reacties gegarandeerd. ^O^
Silence of the horses? Haha
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 09:33:33 #56
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195419360
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:03 schreef _I het volgende:

[..]

Dit is wat ik bedoel.
Elk mens is zwak en afhankelijk. Daarom wonen de meeste mensen samen, omdat het gemakkelijker is om het leven samen aan te vliegen.

Ook de CEO van bedrijf x met een inkomen van een half miljoen heeft anderen nodig en is kwetsbaar.

Er is niets ergs aan om kwetsbaar te zijn en hulp nodig te hebben. Behalve als je jezelf steeds vertelt dat je daarom zielig bent, dan wordt het ineens een harde en ware realiteit. Keuzes!
Wat? :')

Spreek vooral voor jezelf. Het leven is prima alleen te doen. Je moet alleen duidelijk voor ogen hebben wat jij wil bereiken in je leven.

Daarbij levert 'samen door het leven gaan' ook ontelbare conflictsituaties op. Of denk je dat 1 op de 3 huwelijken vanzelf strandt?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195420359
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat? :')

Spreek vooral voor jezelf. Het leven is prima alleen te doen. Je moet alleen duidelijk voor ogen hebben wat jij wil bereiken in je leven.

Daarbij levert 'samen door het leven gaan' ook ontelbare conflictsituaties op. Of denk je dat 1 op de 3 huwelijken vanzelf strandt?
Dat iets kan betekent niet dat het ideaal is. Bijna iedereen heeft hulp nodig in het leven.
Elk mens kan ziek worden en niet langer voor zichzelf zorgen.

Probeer niet een algemeen gesprek op jezelf te betrekken. En dat huwelijken stranden betekent ook niet dat de meeste mensen alleen het leven aangaan. Mensen leven zelden in isolatie.

En persoonlijk leef ik alleen, wat ook niet inhoud dat ik alles alleen doe.

Als jij morgen ziek wordt is het klaar met je solo-leven.. Hoezo niet kwetsbaar!?
pi_195421705
Ik wist eigenlijk rond m'n 18e al dat het niks zou worden met mijn leven. Ik ben nu 42 en ik heb gelijk gekregen :Y
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_195422285
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Spreek vooral voor jezelf.
^O^
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:33 schreef onlogisch het volgende:
Het leven is prima alleen te doen. Je moet alleen duidelijk voor ogen hebben wat jij wil bereiken in je leven.
Maar dit stel je dan weer als een soort algemeenheid? Genoeg mensen die het prima alleen redden zonder duidelijk voor ogen te hebben wat ze willen bereiken in het leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2020 12:55:39 ]
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:29:31 #60
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195423059
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:16 schreef Sicstus het volgende:
Ik wist eigenlijk rond m'n 18e al dat het niks zou worden met mijn leven. Ik ben nu 42 en ik heb gelijk gekregen :Y
Goeie zelfkennis wel. :P
soooo, da's mooi!
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:17:27 #61
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195431386
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn psychoses komen van die hersenvliesontsteking en de ziekte die ik daarna had, sydenham chorea. Het ziet er anders uit dan schizofrenie en je zou ook niet aan mij merken als je mij tegen zou komen.
Dit is niet cynisch bedoeld, maar echt serieus! Ik noem dat (dat je niet merkt dat of wat je hebt) een geluk bij een ongeluk. Je kunt je tenminste gewoon bewegen door de stad, rijden in de bus, onder de mensen enz., zonder dat iedereen je meteen nastaart, weg kijkt, je ontwijkt enz. Geeft je toch meer mogelijkheden voor een zo normaal en prettig mogelijk leven.
Je schreef dat je vroeger wel vriendinnen had. Die had je anders nooit gehad. Dat je dat toen een beetje verklooit hebt, nou, welkom bij de groep. Wie (m/v) heeft geen fouten en zelfs blunders gemaakt bij zijn eerste vriendje, vriendinnetje. Zelfs ik !! _O- _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:19:01 #62
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195431427
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:16 schreef Sicstus het volgende:
Ik wist eigenlijk rond m'n 18e al dat het niks zou worden met mijn leven. Ik ben nu 42 en ik heb gelijk gekregen :Y
Man, je bent pas halverwege. Mijn leven is zeer ten goede gekeerd met 45, dus nog effe volhouden.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:28:48 #63
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195431649
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat? :')

Spreek vooral voor jezelf. Het leven is prima alleen te doen. Je moet alleen duidelijk voor ogen hebben wat jij wil bereiken in je leven.

Shit, ik wist dat ik iets vergeten had..... _O- _O-

Ik heb altijd duidelijke doelen voor ogen gehad, op nagenoeg ieder gebied. Liefde, werk, beetje carriëre, aantal kinderen namelijk gewoon het modaal gemiddelde nl. 2,4 stuks enz.
Laat ik je nou zeggen dat er totaal allemaal niks van terecht is gekomen, dat mijn leven heel anders gelopen is als gedacht en zelfs geplanned. En ook dan is het leven goed te doen. Misschien voelt het niet zo op een bepaald moment, maar als je later terug kijkt zie je vaak dat het toch allemaal zin heeft gehad, inclusief het zinloze, het onbegrijpelijke, en zelfs inclusief ellende.
Dus zelfs als je daarin zit, het grote voordeel van helemaal diep te zitten, is dat het dan alleen maar weer omhoog kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 04-10-2020 20:45:56 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:51:41 #64
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195432157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:26 schreef Tulp1979 het volgende:

[..]

Mijn toekomst en die van zoon is verpest beide een chronische ptss door het toedoen van een zieke ex.

Heb door alles een psychose gehad gelukkig eenmalig en sinds februari geen medicijnen meer.

Maar het is overleven ipv leven
Ook voor jou en je zoon, ...... ik hoop dat het jullie steeds beter gaat.
En ook voor je ex, want hij zal er niet voor gekozen hebben om ziek te worden of te zijn.

Ik ^O^ voor jullie!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195449646
- dit gaan we niet doen -

[ Bericht 90% gewijzigd door CoolGuy op 05-10-2020 20:02:35 ]
pi_195452191
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Wauw, dat is een heel ander verhaal dan!
Ik vind het super knap dat je een studie hebt kunnen afmaken en zo ver bent geraakt! Want bij die Sydenham Chorea horen best pittige symptomen.
Mijn kennis stopt hier dan wel maar ik hoop wel dat ze een manier gaan vinden om je beter te kunnen helpen.. zodat je op zijn minst rust kan vinden en terug levenslust mag vinden!
Buiten de teleurstelling hoop ik dat je ook trots op jezelf bent!
Want je hebt meer respect voor 'psychose' leed als het door een aantoonbare ziekte wordt veroorzaakt? Zo komt het namelijk over. Net zoals een soldaat met een trauma respect verdient, en iemand die een trauma heeft omdat ie gepest werd in zijn jeugd niet zo moet zeiken.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 20:23:04 #67
441859 crew  Lenny77
pi_195452256
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:19 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Want je hebt meer respect voor 'psychose' leed als het door een aantoonbare ziekte wordt veroorzaakt? Zo komt het namelijk over. Net zoals een soldaat met een trauma respect verdient, en iemand die een trauma heeft omdat ie gepest werd in zijn jeugd niet zo moet zeiken.
How nee, dat was absoluut niet de bedoeling van mijn post! Ik wist zelfs niet dat die zo zou kunnen overkomen!
Ik heb respect voor alle mensen met psychoses (en ook mensen zonder). Ik kende deze vorm gewoon niet en ging er vanuit dat hij klassieke schizofrenie had, zoals hij zelf ook steeds heeft aangegeven.
Elke psychose is beangstigend en beschadigend, vanwaar ze ook komt!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195452310
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:49 schreef _I het volgende:

[..]

Mocht jij niet naar school!? Moet je achter in de bus zitten?

Waar zijn de kansen ongelijk?
Gelijke kansen bestaan niet, dat is een liberalistisch fabeltje en tegelijkertijd een natuurkundige onmogelijkheid.

In kansen denken is in veel gevallen niet meer dan puur hypothetisch met als fundering 'iemands persoonlijke mening. Kansloos vooral dus. Hoe noemen we een kansberekening zonder concrete data? Een domme gok. Oftewel, uit je nek lullen. Grasping...
pi_195476228
Zeer herkenbaar TS, ook psychiatrische problemen, ook een beetje hopeloos over de toekomst. Altijd dat piekeren, maar ja wat doe je er aan?
ADHD-C
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:49:50 #70
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195485277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:04 schreef LazyDave het volgende:
Zeer herkenbaar TS, ook psychiatrische problemen, ook een beetje hopeloos over de toekomst. Altijd dat piekeren, maar ja wat doe je er aan?
Levenseinde kliniek.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 13:57:29 #71
441859 crew  Lenny77
pi_195485373
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Levenseinde kliniek.
Dit is een antwoord wat moeilijk ligt he. En ook gevaarlijk is voor anderen! Iedereen ervaart het anders en velen zien na een tijd toch de zon weer schijnen, ontneem ze die kans niet door heel donker te gaan denken en een eventueel voorbeeld te gaan scheppen. Ook jij hebt fasen die super gaan en minder goede fasen.
Kan je daarover wel met je behandelaar spreken?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195485857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:57 schreef Lenny77 het volgende:
Dit is een antwoord wat moeilijk ligt he. En ook gevaarlijk is voor anderen! Iedereen ervaart het anders en velen zien na een tijd toch de zon weer schijnen, ontneem ze die kans niet door heel donker te gaan denken en een eventueel voorbeeld te gaan scheppen. Ook jij hebt fasen die super gaan en minder goede fasen.
Kan je daarover wel met je behandelaar spreken?
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Of die behandelaar dit weet. Wat ik echt heel erg zou vinden is als die behandelaar zoiets heeft van: oke, goede oplossing, dan doen we dat toch! Maar volgens mij heeft hij nog wel wat behandelmogelijkheden.
Ik vind dat het vak van psychiater/psycholoog echt wel wat out of the box denken moet vergen in dit soort situaties. Neem bijvoorbeeld officiele medische behandelingen met ketamine: sommige clienten knappen er direct van op. Maar ik zie een GGZ kliniek dat niet doen. Het nadeel is natuurlijk ook dat Keep-walking psychoses heeft en dat dit het soort behandelingen dat hij kan doen waarschijnlijk beperkt. Maar als iemand al suicidaal is, dan moet je soms als behandelaar ook bekijken met de client van, is deze behandeling ondanks de mogelijke bijwerkingen misschien niet alsnog een optie gezien zelfmoord als we nietsdoen een nog ergere bijwerking is. Maar ja, dat is het probleem.. dat het allemaal in iemands hoofd afspeelt en dat je niet onmiddellijk kunt zien of iets de neiging tot daadwerkelijk overgaan tot zelfmoord vermindert of juist versterkt.
En dat is ook het tragische eraan vind ik zelf... hierdoor zijn ook behandelaars waarschijnlijk bang om te experimenteren, wat ook mogelijke genezing in de weg staat.
Ketamine is vanwege het feit dat deze als model voor psychose wordt gebruikt en dit in gezonde mensenkan triggeren dus waarschijnlijk geen optie, maar midschien kan hij andere soort antipsychotica proberen. Misschien is dit iets om met de arts te bespreke bijv?
https://www.rgoc.nl/wp-co(...)jewoud-12mrt2015.pdf
Let op serine en glycine enz houdt verband met kanker dus is niet iets om voor langere tijd te gebruiken denk ik, maar dat weet ik niet zeker. Geldt ook alleen voor als je al kanker hebt maar dit nog niet weet.
Zelf heb ik glycine geprobeerd en het had wel een effect op mijn angst (kon beter slapen) en vreemd genoeg begon ik er ook wel meer door te lachen.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 07-10-2020 14:46:09 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 14:37:42 #73
441859 crew  Lenny77
pi_195485991
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Of die behandelaar dit weet. Wat ik echt heel erg zou vinden is als die behandelaar zoiets heeft van: oke, goede oplossing, dan doen we dat toch! Maar volgens mij heeft hij nog wel wat behandelmogelijkheden.
Ik vind dat het vak van psychiater/psycholoog echt wel wat out of the box denken moet vergen in dit soort situaties. Neem bijvoorbeeld officiele medische behandelingen met ketamine: sommige clienten knappen er direct van op. Maar ik zie een GGZ kliniek dat niet doen. Het nadeel is natuurlijk ook dat Keep-walking psychoses heeft en dat dit het soort behandelingen dat hij kan doen waarschijnlijk beperkt. Maar als iemand al suicidaal is, dan moet je soms als behandelaar ook bekijken met de client van, is deze behandeling ondanks de mogelijke bijwerkingen misschien niet alsnog een optie gezien zelfmoord als we nietsdoen een nog ergere bijwerking is. Maar ja, dat is het probleem.. dat het allemaal in iemands hoofd afspeelt en dat je niet onmiddellijk kunt zien of iets de neiging tot daadwerkelijk overgaan tot zelfmoord vermindert of juist versterkt.
En dat is ook het tragische eraan vind ik zelf... hierdoor zijn ook behandelaars waarschijnlijk bang om te experimenteren, wat ook mogelijke genezing in de weg staat.
Ketamine is vanwege het feit dat deze als model voor psychose wordt gebruikt en dit in gezonde mensenkan triggeren dus waarschijnlijk geen optie, maar midschien kan hij andere soort antipsychotica proberen. Misschien is dit iets om met de arts te bespreke bijv?
https://www.rgoc.nl/wp-co(...)jewoud-12mrt2015.pdf
Gelukkig spreekt hij niet over suïcide maar euthanasie en ik vind wel dat dit beproken moet worden met zijn behandelaars. Of ze er in mee moeten gaan, dat is iets anders en geloof me: zo makkelijk is het ook niet. Maar soms is het voldoende voor mensen dat ze weten dat die noodoplossing er is, daarom hoeven ze m niet te gebruiken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:45:01 #74
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195486150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Levenseinde kliniek.
Echt? Zou je zover gaan?
soooo, da's mooi!
pi_195486391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:37 schreef Lenny77 het volgende:
Gelukkig spreekt hij niet over suïcide maar euthanasie en ik vind wel dat dit beproken moet worden met zijn behandelaars. Of ze er in mee moeten gaan, dat is iets anders en geloof me: zo makkelijk is het ook niet. Maar soms is het voldoende voor mensen dat ze weten dat die noodoplossing er is, daarom hoeven ze m niet te gebruiken.
Ja, gelukkig wel al is het resultaat natuurlijk hetzelfde. Ja misschien heb je gelijk en is het niet zo makkelijk en dat tweede is ook wel een goed punt inderdaad.
Het is ook moeilijk voor iemand die nooit een psychose heeft gehad waaronder dus ook die artsen tenzij ze ervaringsdeskundige zijn om er echt goed over te oordelen.
Misschien als ze ketamine hebben geprobeerd...
Maar ik heb zelf ook door drugs een kortdurende nep “psychose” gehad waarbij ik stemmen hoorde en niet meer kon nadenken en alsnog kan ik mij niet inleven in de depressieve gevoelens van ts omdat het bij mij gewoon tijdelijk was en bij hem niet.
Vraag me ook af of hij veel lotgenotencontact heeft gehad, of dat dit juist ook alleen maar voor elkaar de put in praten zorgt. Lijkt me vooral nuttig als het met voorbeelden is die nu goed met hun aandoening kunnen omgaan. https://wijzijnmind.nl/ps(...)aringsverhaal-floris
https://www.psychosenet.nl/hulp-en-herstel/herstelverhalen/
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:00:17 #76
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195487432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:45 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Echt? Zou je zover gaan?
Ja. Ben al begonnen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195487722
heftig
hoe ver in het traject ben je?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:14:02 #78
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195487730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja. Ben al begonnen.
Jezus man, verschrikkelijk. :{
soooo, da's mooi!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:28:38 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195488053
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:13 schreef bijdehand het volgende:
heftig
hoe ver in het traject ben je?
Pas begonnen. Sta nu op een wachtlijst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195488135
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Pas begonnen. Sta nu op een wachtlijst.
tussen ons gezegd en gezwegen is 'N'ja... leven gaat door ' wel een beetje wrang :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_195491337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Daar is het slechter, zeker voor mij. Je hebt geen uitkeringen daar en mensen hebben geen begrip voor Psychiatrische problemen. Als ik daar een psychose zou krijgen heb ik een groot probleem. De werkgevers daar houden ook geen rekening met m’n kwetsbaarheid.

Ik zou wel terug willen, maar nu nog even niet. Economie gaat heel slecht daar, er is crisis. Geen werk, politieke chaos en veel sociale problemen.
Waar kom je vandaan?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:26:14 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195500242
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:21 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waar kom je vandaan?
Curaçao
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:29:42 #83
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195573715
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Tyr80 op 11-10-2020 19:41:55 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195584231
Verpest is wel veel gezegd, maar had het wel graag anders gezien. Ik probeer te genieten van de dingen die wel kunnen. Lezen, de natuur, vrienden/familie, huisdieren, muziek en gamen. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer natuurlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja. Ben al begonnen.
Heftig.

Hoe staan je hulpverleners en omgeving hier in?

Ik hoop dat je leven wat beter word en dat deze optie niet genomen hoeft te worden.

Een man die ik vroeger kende heeft dit gedaan. Al lang geen contact gehad, maar ik las het in de krant en toch erg van geschrokken. Zijn neef kende ik vroeger van school en zijn zus van uitgaan. Kan me niet voorstellen dat het voor hun makkelijk was.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:53:51 #85
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195584342
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:46 schreef steelhead het volgende:
Verpest is wel veel gezegd, maar had het wel graag anders gezien. Ik probeer te genieten van de dingen die wel kunnen. Lezen, de natuur, vrienden/familie, huisdieren, muziek en gamen. Dat gaat de ene keer beter dan de andere keer natuurlijk.
[..]

Heftig.

Hoe staan je hulpverleners en omgeving hier in?

Ik hoop dat je leven wat beter word en dat deze optie niet genomen hoeft te worden.

Een man die ik vroeger kende heeft dit gedaan. Al lang geen contact gehad, maar ik las het in de krant en toch erg van geschrokken. Zijn neef kende ik vroeger van school en zijn zus van uitgaan. Kan me niet voorstellen dat het voor hun makkelijk was.
Wat had die man last van? Wat was zijn ondraaglijk psychisch lijden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195584418
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat had die man last van? Wat was zijn ondraaglijk psychisch lijden?
Ik kan me niet voorstellen wat je meemaakt en heb er ook geen verstand van.
Maar heb je deze methode al geprobeerd?:
Accepteren. Dus dat je er niet de hele tijd in je gedachten ermee bezig bent. Wanneer je een goed moment hebt gewoon leuke dingen doen.
pi_195584453
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat had die man last van? Wat was zijn ondraaglijk psychisch lijden?
Geen idee, ik vernam het vanuit de krant toen en later van internet artikelen. Had de betreffende persoon toen al een tijd niet meer gezien. Desondanks wel geschrokken, het is niet niks natuurlijk. Zijn zus kende ik beter van het uitgaan.

Ik wist het voornamelijk, omdat mijn ouders me erop wezen. Die zeiden ook al, van die jongen is hier ook geweest toch?

Een ander iemand die ik gekend heb bleek aan anorexia overleden te zijn. Ook al zie je de betreffende personen niet meer, schrikt er wel van. Maar voor de directe omgeving moet het echt verschrikkelijk zijn. Ik zou het niemand toe wensen.

Daarom ook mijn vraag hoe je hulpverleners en je naasten hierin staan.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:03:40 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195584501
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:00 schreef steelhead het volgende:

[..]

Geen idee, ik vernam het vanuit de krant toen en later van internet artikelen. Had de betreffende persoon toen al een tijd niet meer gezien. Desondanks wel geschrokken, het is niet niks natuurlijk. Zijn zus kende ik beter van het uitgaan.

Ik wist het voornamelijk, omdat mijn ouders me erop wezen. Die zeiden ook al, van die jongen is hier ook geweest toch?

Een ander iemand die ik gekend heb bleek aan anorexia overleden te zijn. Ook al zie je de betreffende personen niet meer, schrikt er wel van. Maar voor de directe omgeving moet het echt verschrikkelijk zijn. Ik zou het niemand toe wensen.

Daarom ook mijn vraag hoe je hulpverleners en je naasten hierin staan.
Mijn hulpverleners respecteren mijn wens, maar zijn nog niet overtuigd dat ze alles hebben gedaan om mij te helpen. Dus ze gaan komende jaar extra hun best doen. Mijn moeder vind het erg, maar respecteert mijn keuze.

Verder mag ik hier niet over zelfmoord praten, dus kan alleen oppervlakkige antwoorden geven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:27 #89
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195584513
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:58 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen wat je meemaakt en heb er ook geen verstand van.
Maar heb je deze methode al geprobeerd?:
Accepteren. Dus dat je er niet de hele tijd in je gedachten ermee bezig bent. Wanneer je een goed moment hebt gewoon leuke dingen doen.
Accepteren is iets wat ik al heb gedaan. Maar toch vind ik het moeilijk om mee te leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195584529
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:58 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen wat je meemaakt en heb er ook geen verstand van.
Maar heb je deze methode al geprobeerd?:
Accepteren. Dus dat je er niet de hele tijd in je gedachten ermee bezig bent. Wanneer je een goed moment hebt gewoon leuke dingen doen.
Accepteren is niet altijd even makkelijk. Ik zou absoluut niet dood willen, maar soms zit acceptatie wel in de weg. Het gaat wel beter natuurlijk, maar het zit altijd in het achterhoofd. Voor TS lijkt het me beter dat zijn leven leuk genoeg word, dat hij in ieder geval van deze weg af wil, zelfs al zou acceptatie nooit 100% zijn.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_195584628
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn hulpverleners respecteren mijn wens, maar zijn nog niet overtuigd dat ze alles hebben gedaan om mij te helpen. Dus ze gaan komende jaar extra hun best doen. Mijn moeder vind het erg, maar respecteert mijn keuze.

Verder mag ik hier niet over zelfmoord praten, dus kan alleen oppervlakkige antwoorden geven.
Ik hoop oprecht dat je samen met je hulpverleners eruit komt en dat ze echt hun best gaan doen voor je. Kan me voorstellen dat je moeder het erg vind. Ooit een poging gedaan lang geleden al. Mijn ouders gingen echt door de grond toen. Dat wil ik ook geen 2de keer meemaken.

Euthanasie zie ik niet als zelfmoord, al is het resultaat natuurlijk hetzelfde. Bij zelfmoord denk ik meer aan bv voor de trein springen. Wat ik iemand heb zien doen op het station hier. Dat was niet leuk om mee te maken en dan druk ik het nog licht uit.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:54:21 #92
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195587294
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:11 schreef steelhead het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat je samen met je hulpverleners eruit komt en dat ze echt hun best gaan doen voor je. Kan me voorstellen dat je moeder het erg vind. Ooit een poging gedaan lang geleden al. Mijn ouders gingen echt door de grond toen. Dat wil ik ook geen 2de keer meemaken.

Euthanasie zie ik niet als zelfmoord, al is het resultaat natuurlijk hetzelfde. Bij zelfmoord denk ik meer aan bv voor de trein springen. Wat ik iemand heb zien doen op het station hier. Dat was niet leuk om mee te maken en dan druk ik het nog licht uit.
Ik heb er gewoon geen zin meer in. Leven is gefaald voor mij. Alleen maar ziektes en gebreken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195587320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja. Ben al begonnen.
Zou het doodzonde vinden, volgens mij heb je zoveel kwaliteiten in je die je ook naast alle shit kunt benutten!
pi_195604889
Voor zover ik het nu kan zien, heb ik momenteel niets te klagen. Dus nee, mijn toekomst is niet verpest.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:34:21 #95
390098 Homer85
Enjoying life
pi_195607233
Ik heb ook een psychose gehad, dus weet dat het vrij kut is. Het is gelukkig bij 1 psychose gebleven. Ook heb ik geen diagnose. Ik zie de toekomst nog steeds positief in. Ik ben universitair geschoold en denk dat er voor mij genoeg kansen liggen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:09:03 #96
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_195623263
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:16 schreef Sicstus het volgende:
Ik wist eigenlijk rond m'n 18e al dat het niks zou worden met mijn leven. Ik ben nu 42 en ik heb gelijk gekregen :Y
Wat bedoel je met niks geworden?

Heftig topic zeg met veel negativiteit. Ziektes kan niemand iets aan doen, maar vanaf je 18e al de hoop opgeven om 24 jaar later jezelf "gelijk te geven" in dat het niks is geworden... Tja wat kan je ermee. Wellicht vind je het gewoon prettig hoe je leeft?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_195629581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:09 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Wat bedoel je met niks geworden?

Heftig topic zeg met veel negativiteit. Ziektes kan niemand iets aan doen, maar vanaf je 18e al de hoop opgeven om 24 jaar later jezelf "gelijk te geven" in dat het niks is geworden... Tja wat kan je ermee. Wellicht vind je het gewoon prettig hoe je leeft?
Nee.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:39:46 #98
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195629992
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:09 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Wat bedoel je met niks geworden?

Heftig topic zeg met veel negativiteit. Ziektes kan niemand iets aan doen, maar vanaf je 18e al de hoop opgeven om 24 jaar later jezelf "gelijk te geven" in dat het niks is geworden... Tja wat kan je ermee. Wellicht vind je het gewoon prettig hoe je leeft?
Nee ik haat het. Maar kan niet anders. Ik heb deze ziekte niet gekozen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195683197
Er is nog niks verloren. Je moet stoppen met dat gejank.

Kijk naar Nick Vujicic of die Rollofs familie. Alles kan, alleen niet direct. Je moet er naartoe werken en geduld hebben ook al is dat niet eenvoudig.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nick_Vujicic
pi_195684365
Antwoord zonder de OP te lezen is; Ja.

Edit: Antwoord na OP lezen is nog steeds ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')