abonnement Unibet Coolblue
pi_195377898
Als er een mondkapjes plicht komt, zullen we die dan kosteloos verschaffen aan mensen met lage inkomens?

Ik zag deze vraag voorbij komen op Twitter en ik vind het opzich wel een interessante kwestie. Een aantal Twitteraars geeft aan dat je voor een paar cent een lap stof kan halen waarmee je een eigen kapje kan maken. Voor sommigen misschien een goed idee, maar niet voor (een deel van) de mensen die kampen met een lichamelijke beperking. En dat terwijl deze groep mensen juist oververtegenwoordigd is in de groep mensen met een laag inkomen.
Sylvana Simons van Bij1 heeft gereageerd op dit twitter-bericht dat zij het sowieso een goed idee vindt om deze mondkapjes kosteloos te verschaffen aan mensen met een laag inkomen. Ik geloof dat ik een voorstel van andere politici hoorde om mondkapjes uit te delen aan mensen die bij de voedselbank komen.
Ik zag ook een 'complot-theorie' voorbij komen van iemand die dacht dat de overheid deze mondkapjes niet wil verplichten, omdat dit per definitie zou betekenen dat mondkapjes gefaciliteerd moeten worden aan mensen die deze niet kunnen betalen. Door het bij een dringend advies te houden zou deze plicht om mondkapjes te faciliteren er niet zijn.

Deze theorie lijkt mij vergezocht en ik vraag mij af waar je de grens moet trekken als het gaat om het faciliteren van gratis mondkapjes, maar ik vind het in ieder geval een goed idee om deze uit te delen aan mensen bij de voedselbank.

Hoe denken jullie hierover? Wel of geen gratis mondkapjes voor mensen met lage inkomens? En indien wel, waar trek jij de grens?

twitter
pi_195377994
Zelf maken.
Google is your friend, abuse your friends
  Miss 200.000.000! vrijdag 2 oktober 2020 @ 04:32:34 #3
367000 roos94
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 04:51:17 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195378269
Effe een dag niet roken en je hebt een paar herbruikbare


Mondkapjesuitkeringen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 05:19:56 #5
186611 Haags
pi_195378458
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 03:15 schreef Metalfrost het volgende:
Zelf maken.
Zonder wrijving geen glans
pi_195379016
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 02:51 schreef jameshond7 het volgende:
Als er een mondkapjes plicht komt, zullen we die dan kosteloos verschaffen aan mensen met lage inkomens?

Ik zag deze vraag voorbij komen op Twitter en ik vind het opzich wel een interessante kwestie. Een aantal Twitteraars geeft aan dat je voor een paar cent een lap stof kan halen waarmee je een eigen kapje kan maken. Voor sommigen misschien een goed idee, maar niet voor (een deel van) de mensen die kampen met een lichamelijke beperking. En dat terwijl deze groep mensen juist oververtegenwoordigd is in de groep mensen met een laag inkomen.
Sylvana Simons van Bij1 heeft gereageerd op dit twitter-bericht dat zij het sowieso een goed idee vindt om deze mondkapjes kosteloos te verschaffen aan mensen met een laag inkomen. Ik geloof dat ik een voorstel van andere politici hoorde om mondkapjes uit te delen aan mensen die bij de voedselbank komen.
Ik zag ook een 'complot-theorie' voorbij komen van iemand die dacht dat de overheid deze mondkapjes niet wil verplichten, omdat dit per definitie zou betekenen dat mondkapjes gefaciliteerd moeten worden aan mensen die deze niet kunnen betalen. Door het bij een dringend advies te houden zou deze plicht om mondkapjes te faciliteren er niet zijn.

Deze theorie lijkt mij vergezocht en ik vraag mij af waar je de grens moet trekken als het gaat om het faciliteren van gratis mondkapjes, maar ik vind het in ieder geval een goed idee om deze uit te delen aan mensen bij de voedselbank.

Hoe denken jullie hierover? Wel of geen gratis mondkapjes voor mensen met lage inkomens? En indien wel, waar trek jij de grens?

[ twitter ]
Aangezien de mensen met een lichamelijke beperking oververtegenwoordigd zijn in de groep mensen met een laag inkomen, is het niet meer dan menselijk om gratis mondkapjes te verstrekken aan mensen met een laag inkomen, als men iedereen verplicht om mondkapjes te dragen.
Anders worden zij weer eens op hoge kosten gejaagd en hebben daardoor netto minder geld te besteden aan leuke dingen.
pi_195379073
gewoon sjaaltje om dan toch.. of een onderbroek over je mond
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:25:38 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195379890
Of gewoon binnen blijven. Als je een huis hebt dan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_195379986
Zo duur zijn die dingen toch niet?
pi_195380117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:36 schreef Cynicio het volgende:
Zo duur zijn die dingen toch niet?
Voor mensen die onder bewind staan is een paar euro per week al snel 10% van de uitgaven. Zeker als je ze ook aan je kinderen voor school moet geven.
pi_195380140
Hoe doen ze dat met andere verplichtingen? Mensen die geen legitimatie kunnen betalen bijvoorbeeld?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:52:22 #12
330056 Rhapus
Raphus cucullatus
pi_195380204
Zolang niemand het over een goedwerkend of überhaupt werkend mondkapje heeft. Kan je ook gewoon een wegwerpkapje bewaren en blijven hergebruiken.
life is so overrated
pi_195380702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:36 schreef Cynicio het volgende:
Zo duur zijn die dingen toch niet?
Voor iemand met een laag inkomen is dat wel teveel. Kunnen ze namelijk minder leuke dingen doen met hun geld. Dit terwijl criminelen met hun teveel aan geld veel meer leuke dingen kunnen doen en zich dus niet vervelen, zoals wel de mensen met een laag inkomen.
pi_195380778
1 mondkapje maken en deze opdoen wanneer het moet door iedereen uit het gezin
Doe ik ook, die van mij is nu dacht ik 4-5 maanden oud.
Ik heb een wegwerp en die kan je ook niet wassen. Die van mij kostte 1 euro.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195380804
Geld betalen voor iets wat niet werkt. :')
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:35:34 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195380936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Voor iemand met een laag inkomen is dat wel teveel. Kunnen ze namelijk minder leuke dingen doen met hun geld. Dit terwijl criminelen met hun teveel aan geld veel meer leuke dingen kunnen doen en zich dus niet vervelen, zoals wel de mensen met een laag inkomen.
Eh. Oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195381279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:47 schreef rival het volgende:
Hoe doen ze dat met andere verplichtingen? Mensen die geen legitimatie kunnen betalen bijvoorbeeld?
In Amsterdam is een ID gratis voor mensen met een laag inkomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195381379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

In Amsterdam is een ID gratis voor mensen met een laag inkomen.
Dan lijkt me daarmee wel een soort van precedent gesteld misschien? Al zijn de kosten natuurlijk niet vergelijkbaar.
pi_195381389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:01 schreef rival het volgende:

[..]

Dan lijkt me daarmee wel een soort van precedent gesteld misschien? Al zijn de kosten natuurlijk niet vergelijkbaar.
Mjah volgens mij kost een stoffen mondkapje een paar euro, en dat is een eenmalige aanschaf.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195381397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:01 schreef rival het volgende:

[..]

Dan lijkt me daarmee wel een soort van precedent gesteld misschien? Al zijn de kosten natuurlijk niet vergelijkbaar.
Wat voor precedent dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195381411
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah volgens mij kost een stoffen mondkapje een paar euro, en dat is een eenmalige aanschaf.
Zolang er niks wordt gezegd over de kwaliteit is het inderdaad een eenmalige aankoop voor de tijd dat het nodig is, ook al is het jaren.
Het jan ook een wegwerp zijn, die zijn goedkoper
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195381522
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zolang er niks wordt gezegd over de kwaliteit is het inderdaad een eenmalige aankoop voor de tijd dat het nodig is, ook al is het jaren.
Het jan ook een wegwerp zijn, die zijn goedkoper
Ja, maar die kun je geen 2 weken op hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:12:38 #23
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_195381578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Voor iemand met een laag inkomen is dat wel teveel. Kunnen ze namelijk minder leuke dingen doen met hun geld. Dit terwijl criminelen met hun teveel aan geld veel meer leuke dingen kunnen doen en zich dus niet vervelen, zoals wel de mensen met een laag inkomen.
Misschien minder leuke dingen doen voor een tijdje en wat harder werken..?

Wat een belevingswereld heb jij zeg.

Ontopic: gewoon zelf betalen, kan makkelijk en als je het slim speelt zijn er zat winkels die ze gratis uitdelen.
Aigh aigh Captain!
pi_195381580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, maar die kun je geen 2 weken op hebben.
Ik heb die van mij al sinds april dacht ik. Mijn hele gezin gebruikt die waar nodig.
Met plakband heb ik al de touwtjes gemaakt.

Ik ben serieus en dit laat zien dat het een farce is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195381876
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:12 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Misschien minder leuke dingen doen voor een tijdje en wat harder werken..?

Wat een belevingswereld heb jij zeg.

Ontopic: gewoon zelf betalen, kan makkelijk en als je het slim speelt zijn er zat winkels die ze gratis uitdelen.
Als mensen met een laag inkomen vanzelf harder werken, dan hoeven de criminelen hun slaven niet na te lopen om hen te manen om de mensen met een laag inkomen te verplichten om meer werk te verzetten. Dan hebben de criminelen namelijk geen tijd meer om leuke dingen te doen.Er is dus veel meer mis met de belevingswereld van jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')