Klopt maar wet kent wel apert onredelijke hinder.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wel apart dat mr. Visser als een van de gronden voor verwijdering noemde dat de boom al het licht wegnam uit de tuin van de Portugese buurman. Want in talloze eerdere zaken mbt bomen die hij behandelde wees hij er steeds op dat er niet zoiets bestaat als een wettelijk recht op zonlicht.
Technisch gezien zou hij bezwaar kunnen maken tegen zijn eigen kapvergunning......quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:36 schreef SemPai het volgende:
Ik vraag me af of de gemeente wel een kap vergunning gaat verlenen...
Maar in eerdere zaken werd het wegnemen van zonlicht nooit als onredelijke hinder of overlast gezien. Net als vallende blaadjes, omhoog komende terrastegels door worteldruk of vogelpoepquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt maar wet kent wel apert onredelijke hinder.
Het gaat om het woord apert. Oftewel de overlast moet dusdanig zijn dat bij wijze van spreke ieder weldenkend mens snapt dat het zo niet kan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar in eerdere zaken werd het wegnemen van zonlicht nooit als onredelijke hinder of overlast gezien. Net als vallende blaadjes, omhoog komende terrastegels door worteldruk of vogelpoep
Heb je niet nodig, tenzij de boom op de bomenkaart van de gemeente staat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 22:36 schreef SemPai het volgende:
Ik vraag me af of de gemeente wel een kap vergunning gaat verlenen...
Valt me de laatste tijd op dat mr. Visser steeds vaker wel een reden vindt om rooien noodzakelijk te achten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 08:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wel apart dat mr. Visser als een van de gronden voor verwijdering noemde dat de boom al het licht wegnam uit de tuin van de Portugese buurman. Want in talloze eerdere zaken mbt bomen die hij behandelde wees hij er steeds op dat er niet zoiets bestaat als een wettelijk recht op zonlicht.
Dat kwam tock ook doordat die Portugees mede-eigenaar is: het is ook zijn boom en hij wil er van af. Dit in combi met al die andere overlast.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar in eerdere zaken werd het wegnemen van zonlicht nooit als onredelijke hinder of overlast gezien. Net als vallende blaadjes, omhoog komende terrastegels door worteldruk of vogelpoep
Die heeft hij wel nodig, bijna alle gemeentes kijken naar de omtrek van de stam om te bepalen of er een kapvergunning nodig is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je niet nodig, tenzij de boom op de bomenkaart van de gemeente staat.
Je hebt gelijk. In Schiedam wel.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die heeft hij wel nodig, bijna alle gemeentes kijken naar de omtrek van de stam om te bepalen of er een kapvergunning nodig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Neem geen dier als je er niet voor kan betalen. Een gezonde hond kan ook wat overkomen. Hopelijk is er een gulle kijker die wel wil doneren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:54 schreef Tegan het volgende:
En die zieke hond, een echo is echt niet duur, misschien 100 euro. Maar zelfs voor dat vooronderzoek moet ze voor sparen.
Inderdaad. Ik had altijd een paar k op een spaarrekening daarvoor (nu geen huisdieren.) Bovendien kost voedsel etc. ook wel wat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Neem geen dier als je er niet voor kan betalen. Een gezonde hond kan ook wat overkomen. Hopelijk is er een gulle kijker die wel wil doneren.
Haar vrienden willen niet komen. Daarom ziet zij ze niet aankomen.quote:Op donderdag 12 november 2020 22:17 schreef Inca het volgende:
[..]
Nee ze mot alles in de gaten houwe
Zal ze wel vrienden hebben?quote:Op donderdag 12 november 2020 22:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haar vrienden willen niet komen. Daarom ziet zij ze niet aankomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |