abonnement Unibet Coolblue
pi_195374050
Vanochtend opeens een probleem met onze Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 cv ketel. Een hard tikkend geluid tijdens het douchen. Geen storingscodes...

Heeft keurig zijn onderhoud gehad in de zomer. De storingsmonteur kan helaas (ivm drukte door Corona zieke collega's) op z'n vroegst morgenmiddag, dus ik wil kijken of ik zelf iets kan doen, checken of oplossen als dat niet al te moeilijk is.

Wellicht heeft iemand op basis van de video's enig idee van zaken die ik na kan kijken?

Video 1
Video 2

Bedankt alvast!!
pi_195374306
Ik heb zoiets ook eens gehad, alleen tikte hij maar af en toe. Werd wel steeds erger, toen kon ik het verhelpen door de inbusbouten van de voorplaat allemaal iets strakker te draaien.

De 10 bouten rondom de plaat dus.
pi_195374456
Bij ons in de straat hadden alle ketels dat ook. Gasblok even goed af (laten) stellen was de oplossing. Is een bekend probleem.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_195374847
Dat hebben wij ook gehad, met dezelfde type ketel van 1,5 jaar oud. Ook van 1 op andere dag.
De warmtewisselaar bleek bij ons gescheurd, dure reparatie. Gelukkig geeft intergas 5 jaar volledige garantie en hebben we alleen manuren hoeven te betalen.
pi_195387679
Overduidelijk de voorplaat, echt een Intergas-kwaaltje.
pi_195438136
Afgelopen vrijdag was de monteur er, zul je zien, werkte de ketel als een zonnetje..

Ik heb de afgelopen dagen de ketel in de gaten gehouden. Soms werkt hij bij warm water vraag zonder problemen. Vaker gaat hij pendelen tussen de standen 1, 4, 3, 6 en dat steeds maar weer (is ook zichtbaar op een van de filmpjes). Ondertussen zegt de display dat de ketel steeds 60 graden water levert.
Bij dat steeds aan/uit gaat en cyclussen draaien tussen de verschillende standen ontstaat het getik (waarschijnlijk door 't snelle opwarmen/afkoelen).

De vraag lijkt nu anders daarom: wat zorgt ervoor dat de ketel niet gewoon blijft branden maar steeds door de verschillende standen gaat??
  maandag 5 oktober 2020 @ 07:34:11 #7
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_195438192
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:49 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb zoiets ook eens gehad, alleen tikte hij maar af en toe. Werd wel steeds erger, toen kon ik het verhelpen door de inbusbouten van de voorplaat allemaal iets strakker te draaien.
[ afbeelding ]
De 10 bouten rondom de plaat dus.
Dit inderdaad, heb hetzelfde probleem & advies gehad.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_195438398
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 07:34 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dit inderdaad, heb hetzelfde probleem & advies gehad.
Hoe veroorzaakt dit het niet goed branden/steeds opnieuw ontsteken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')