abonnement Unibet Coolblue
pi_195369715
Zou het maar mogelijk zijn om met 1 druk op de knop van die vermaledijde buik af te komen. Hij zit er het snelst aan maar gaat er het moeilijkst af. In het verleden ben ik wel naar de sportschool geweest, maar dat is niet echt 'my cup of tea'. Ik vind het niet bijster leuk en mede daardoor houd ik het ook niet vol om regelmatig te blijven gaan. Ik ben ook weleens naar een sportschool met aangepaste apparaten geweest, een zogenaamde Milon Circle. Dat beviel beter, maar dat was een abonnement van 3 maanden. 75,- per maand vond ik een beetje prijzig voor een jaar of langer.

Bovendien verdrink ik een beetje in de voedingsschema's en calorieberekeningen die ik op internet vind. Ik besef me dat ik een behoorlijke cultuuromslag zal moeten maken, want nu eet ik vooral Hollandse pot. Boterhammen overdag en aardappelen/groente/vlees 's avonds. Dan zie ik wel allerlei recepten voorbij komen voor caloriearme bananennannenkoekjes of gezonde omeletten, maar ik heb simpelweg de tijd niet om elke dag in zo'n uitgebreide lunch te voorzien. Bovendien heb ik niet de ambitie om bij Amercrombie te solliciteren. Ik wil afvallen, vooral mijn buik kwijt raken en voorlopig vind ik dat genoeg. Als ik daarmee de smaak te pakken krijg kan ik later altijd nog verder kijken.

Wat zijn de tips als het om het wegwerken van je buik gaat? Dat ik snoep & koek moet laten staan lijkt me evident, en een poosje geen alcohol vind ik ook geen probleem. Maar is hardlopen effectief? Fietsen? Wat zijn efficinte broodvervangers? Algemene tips die zoden aan de dijk zetten? Ik ben geen quitter die gewoon geen zin heeft in de sportschool, maar ik ben gewoon op zoek naar best practises. Ik heb een paar mooie overhemden in de kast hangen en die wil ik weer kunnen dragen zonder bang te zijn dat de knoopjes eraf schieten ;)
't Echte en 't ware!
pi_195369903
Niks mis met Hollandse pot hoor. (volkoren) Boterhammetje en aardappeltje minder eten en je bent op weg.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195370068
Afvallen is 80% voeding. En dan hoef je geen bananenpannenkoekjes en eiwitshakes voor te consumeren. Met boterhammen, een banaan en AVG in de avond kan dat ook. :)

Ik zou beginnen met uitrekenen van je TDEE bijv hier: https://tdeecalculator.net/
Dan weet je wat je op een dag verbrand aan kcal. Om verantwoord af te vallen is het een goed idee om de deficit niet te groot te maken, dus er max. 500 kcal/750 kcal onder te gaan zitten.
Download een calorieteller (bijv. My Fitness Pal) en hou bij wat je eet, nu. Dat betekent alles afwegen en invoeren. Alles.
Het geeft inzicht en van daaruit kan je werken/minder gaan eten/anders gaan eten/bepaalde dingen laten.

Sporten is goed en gezond, ook wel om vet te verliezen/af te vallen, maar het is niet de holy grail. Wat wel een holy grail is wb sporten, is iets doen wat je leuk vindt, anders wordt het nooit wat.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195370112
Wat betreft 'niet genoeg tijd om omeletten te bakken', je kunt tijd maken en slimmer plannen. Zo kan je bijv. als je wel tijd hebt maaltijden preppen/voorbereiden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195370177
elke dag paar situps doen, is gratis en wordt je buik slanker van en is ook nog eens goed voor je libido

  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 19:02:19 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_195370291
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:56 schreef possetje het volgende:
elke dag paar situps doen, is gratis en wordt je buik slanker van en is ook nog eens goed voor je libido

Als je meer kcal eet/drinkt dan dat je verbrandt, kun je situps blijven doen zonder dat je buik slanker wordt.
F.K.A. SuperwormJim
pi_195370524
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:40 schreef valentijn101 het volgende:
Niks mis met Hollandse pot hoor. (volkoren) Boterhammetje en aardappeltje minder eten en je bent op weg.
Precies. Je kan allemaal fancy dingen gaan eten, maar uiteindelijk komt het neer op een calorietekort. Dus dat je minder binnen krijgt dan je verbruikt. Op welke manier je dit doet, kan je zelf invullen.

Aan te raden is dat je bijvoorbeeld minder gezonde, hoog-calorische dingen vervangt door gezondere opties (ook al is dat soms 'saai'), en dat je het zo doet dat het realiseerbaar is voor jou persoonlijk (dus dat jij het goed vol kan houden).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 19:16:24 ]
pi_195370601
Ik ben vorig jaar bij een ditist naar binnen gestapt, flink wat kilo's afgevallen, en heb
nog nooit het idee gehad dat ik op dieet ben. Ze helpt me gewoon om bewuster met voeding om te gaan en betere en andere keuzes maken. Voorheen was ik ook wel bezig op internet te zoeken naar allerlei manieren om dat voor elkaar te krijgen, maar deze mevrouw weet precies wat er voor mij werkt en vooral niet. En een dosis zelfdiscipline is ook wel handig, maar het werkt voor mij als ik weet dat er genoeg dingen over blijven die ik wl mag eten.

Nu is het nog maar n weegmoment ns per maand en dat is voor mijn stok achter de deur.

Ik ben er nu wel achter dat het vooral een kwestie van gezond verstand is, maar ik vond het wel prettig om daar net even in de goede richting te worden geduwd.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_195370605
Intermittent Fasting en dan het liefst volgens het ADF-protocol (36/12). Minder eten en meer bewegen werkt voor een tijdje maar zorgt voor een rebound in gewicht.

One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:46:35 #10
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195374253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
Intermittent Fasting en dan het liefst volgens het ADF-protocol (36/12). Minder eten en meer bewegen werkt voor een tijdje maar zorgt voor een rebound in gewicht.

Krijg je deze shit weer.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195374709
Ik sprak een tijdje geleden een jongen die vijf jaar eerder nog goed mollig was, maar nu een ontzettend atletisch (bijna mager) uiterlijk had. Geen spieren, maar flink slank. Hoe die dat had gedaan, was de vraag. Heel simpel, zei hij (hij is oernuchter): n schep avondeten minder, n boterham minder, (kaasschaafmethode), en soms de auto net wat verder weg parkeren, en drie keer per week hardlopen. En natuurlijk standaard lekkers laten staan. That was it. Het ging niet snel, het ging wel gestaag. En ik denk dat hij gelijk had. Niet te moeilijk doen, niet te grootse plannen maken, houd het simpel, houd het klein, houd het behapbaar (no pun intended :P )
Somebody that I used to know
pi_195374846
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Postbus100 het volgende:
Ik sprak een tijdje geleden een jongen die vijf jaar eerder nog goed mollig was, maar nu een ontzettend atletisch (bijna mager) uiterlijk had. Geen spieren, maar flink slank. Hoe die dat had gedaan, was de vraag. Heel simpel, zei hij (hij is oernuchter): n schep avondeten minder, n boterham minder, (kaasschaafmethode), en soms de auto net wat verder weg parkeren, en drie keer per week hardlopen. En natuurlijk standaard lekkers laten staan. That was it. Het ging niet snel, het ging wel gestaag. En ik denk dat hij gelijk had. Niet te moeilijk doen, niet te grootse plannen maken, houd het simpel, houd het klein, houd het behapbaar (no pun intended :P )
That was it?

Ik vind dat nogal veel eigenlijk. Drie keer per week hardlopen is voor sommige al niet eens haalbaar, laat staan al die andere dingen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195374901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

That was it?

Ik vind dat nogal veel eigenlijk. Drie keer week hardlopen is voor sommige al niet eens haalbaar, laat staan al die andere dingen.
Ik zou het hardlopen ook weglaten ;) Dan gaat het misschien ietsje trager. Maar een schep minder avondeten en een bammetje minder is best een goede start.

(hebben mijn ouders overigens ook gedaan. Werkte ook).
Somebody that I used to know
pi_195374951
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zou het hardlopen ook weglaten ;) Dan gaat het misschien ietsje trager.
Is dat zo? Als ik hardloop dan verband ik volgens mij app 900 Kcal, als ik dat drie keer per week doe zijn dat dus 2700 kcal. Dat is meer dan ik op n dag eet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:48:57 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_195375527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Is dat zo? Als ik hardloop dan verband ik volgens mij app 900 Kcal, als ik dat drie keer per week doe zijn dat dus 2700 kcal. Dat is meer dan ik op n dag eet.
900 kcal?? Je denk dat iemand die kennelijk nog niet eerder hardliep gelijk 10 km doet?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_195375550
Lipo

instagram
pi_195375808
De theorie is heel simpel. Je kunt niet 'lokaal' vet verbranden, dus situps doen om buikvet weg te krijgen is bijvoorbeeld onzin. Ook is de 'bierbuik' onzin. Mannen zetten gewoon vaak bij de buik als eerste vet aan. En het gaat ook als laatste weg. Enfin, je moet simpelweg minder calorien binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Dan val je af. En dan verlaag je je vetpercentage. En dan gaat je buik er vanzelf af.

Dan nog het volgende. Als je afvalt door minder te eten dan je verbrandt, dan val je zowel spiermassa af als vetmassa. Daar kun je maar 1 ding tegen doen en dat is krachttraining. Door krachttraining te doen behoud je meer spiermassa. En dat is belangrijk, want spieren verbranden meer vet. Vandaar ook dat veel mensen in een 'jojo' terecht komen van dieet na dieet. Na elk dieet zijn ze namelijk zowel vet als spieren kwijt geraakt. En met een lagere spiermassa verbrand je ook weer minder vet in rust. Dus zo gaat het niet werken.

Dus, doe 2 keer in de week een uur krachttraining. En eet minder dan dat je verbrandt. Dat laatste kun je uitrekenen, maar je kunt ook gewoon 's avonds wat minder eten. Heb je dan wat honger? Dan zit je goed.

En dat is ook meteen het moeilijkste hieraan. Een hele vetpens eraf zonder honger te lijden is volgens mij niet mogelijk. En daarom is het mijzelf ook nog niet gelukt. Al heb ik gelukkig maar een kleintje en hoogstens een paar kilo te veel. Het blijft in de praktijk lastig.
pi_195376781
Motiverend boek:

Als Jan het kan

Leest lekker weg, met humor geschreven en werkt erg motiverend.

Praktische tips:
- drink veel water
- verdiep je in volume eten om geen honger te hebben als je je dieet aanpast
- ga veganistisch eten, mocht je interesse hebben in het hoe en waarom dan ga ik er dieper op in.

Ben zelf van hoog in de 80 naar laag in de 70 kg gegaan. Ging redelijk snel als ik een maand me er goed aan hield. Soms een plateau of een kilo erbij als ik verslapte. Je gaat ws een jaar of meer bezig zijn met dit proces. En dat is oke.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:54:00 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195383449
Intermittent fasting 16:8 (ik doe: alleen lunch en avondeten, dus geen ontbijt en geen tussendoortjes) en drie keer per dag psyllium-vezels en veel water, wat je o.a. een vol gevoel geeft.

Ook elke dag proberen 10.000 stappen te doen, zodat je voldoende beweging hebt.

Werkt als een speer (1 kilo per week afvallen lukt prima) en vrij eenvoudig vol te houden.

Voordeel is dat je gewoon luncht en dineert, geen gedoe met aangepaste maaltijden enzo.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195383575
Wat drink je?

Begin eens met alleen water te drinken, dat scheelt vaak al een heel stuk.

Tijd is niet echt een excuus. Yoghurt met muesli, sla als lunch (rest van avondeten) en wortels tussendoor kost geen seconde extra.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:20:42 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195391848
Minder eten in je mond proppen.

Opgelost.

Slotje.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195393833
Minstens 3x p.w. flink aan de cardio, 500 kcal per dag minderen en woppa. Van de kcal die je wel binnenkrijgt minimaal 100 gr eiwitten. Thats it.
pi_195421974
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:40 schreef valentijn101 het volgende:
Niks mis met Hollandse pot hoor. (volkoren) Boterhammetje en aardappeltje minder eten en je bent op weg.
Inderdaad, rijst bevat meer kcal dan aardappel dus als je hetzelfde gaat eten in rijst wordt je buik eerder groter en twee of drie boterhammen als maaltijd is ook weer minder.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 4 oktober 2020 @ 12:57:15 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195422343
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

That was it?

Ik vind dat nogal veel eigenlijk. Drie keer per week hardlopen is voor sommige al niet eens haalbaar, laat staan al die andere dingen.
3X per wel hardlopen is al degelijk haalbaar. Waar een wil is is een weg...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:10:02 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195422626
Het probleem is dat er niet een generiek werkend iets is. Wat voor de en werkt, werkt voor de ander niet per definitie ook.

Voor mij werkt een iets eiwitrijker eetpatroon, calorien tellen en sporten. Veel sporten. Ik bootcamp 3-4x per week, hardloop 2x in de week (bv naar bootcamp toe), fietsen en zwemmen. Ook nog zaalvoetbal erbij.

Wat een eyeopener was voor mij: calorien per maaltijd... Vooral mijn avondmaaltijd was er calorierijk, door de hoeveelheid met name. En een kleinere hoeveelheid op zo'n groot bord klopte niet in mijn hoofd :')
Kleinere borden was voor mij de oplossing, gek genoeg.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')