abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195372719
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

The humor is dark
Vooral JeBroer, Tim Downie en Thomas Bergaf zijn ontzettende droeftoetters, Vooral Die Thomas, ambassadeur zijn van de cliniclown en ondertussen geef je geen flikker om patienten. :r :r

:r :r

Droeftoeter.

'Ik was de enigste in de straat die aan het klappen was bijvoorbeeld'

Hou gewoon je bek. :') :r

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 20:36:06 ]
pi_195372722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:13 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Er zijn wel vele bronnen voor, maar naar mijn gevoel kan dit vaak voorkomen in koude landen waar ook de winter goed kan heersen.
Oke, geen bron dus.
pi_195372726
En dit stukje over het gebruik van mondkapjes.

HP de Tijd beschrijft het volgende:

Voor de mode-industrie is de productie van hippe mondkapjes een snel groeiende markt geworden. De reclame industrie heeft er een nieuw fiche bij gekregen. Tot op heden zijn er geen strikte kwaliteitseisen aan de mondkapjes wat betekent dat alles kan. Zelfs voor medische mondkapjes waar wel kwaliteitseisen aan gesteld worden, is door de grote vraag een ware wildwest-markt ontstaan. Of het nu design mondkapjes zijn of zelfgemaakte mondkapjes van ongekeurde stoffen, het vraagt alertheid voor mogelijke nadelige consequenties op de gezondheid. Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen. Eventuele schade aan longepitheel cellen, de eerste barrière om infecties te voorkomen, kunnen het lichaam ontvankelijker maken voor bacteriële en virale infecties.

Er zijn geen kwaliteitseisen gesteld aan de mondkapjes, waarmee er dus allemaal schadelijke stoffen in de longen terecht kunnen komen.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)kN99qWVIbAEPhn9bXzjM
pi_195372760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:29 schreef mir1986 het volgende:
Ik zou jullie graag het volgende artikel willen laten lezen, het gaat onder andere over de betrouwbaarheid van de PCR-test. Overigens een gerenommeerd tijdschrift.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)et-testbeleid-faalt/

Drie wetenschappers beschrijven dat de coronatest onbetrouwbaar is en daarmee dus het testbeleid faalt. Waarom denken jullie er anders over?
Over die Ct waarde heb ook wel eerder wat gelezen. Dat de drempelwaarde die je daar kiest nogal bepalend is voor de gevoeligheid van de test.
Misschien dat je meer valspositieven krijgt dan men hier nu denkt. Maargoed alsnog is het wel een graadmeter. Die ziekenhuizen lopen niet voor niets vol.
I'll give you something to do
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:35:13 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195372792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat is dan wel het doel?

Het lijkt me fijn om uiteindelijk wel groepsimmuniteit te bereiken. Hetzij op een natuurlijke manier of door vaccinatie. Anders kom je nooit van een vorm van maatregelen af.
Dat weet ik niet.

Het primaire doel moet gaan zijn dat individuele immuniteit word verworven, dus ook weerstand bij & door kwetsbaren.
Ook bedenken dat kwetsbaren zelf niets hebben aan die geprezen groepsimmuniteit omdat zij, zo ja, daarmee afhankelijk zijn/blijven van die bescherming als ene soort coulance cq daar aan te zijn overgeleverd. Dat werkt tijdelijk en niet veel langer dan een jaar of twee. Een kwetsbare zal imho kiezen voor de naasten dan daar eenzaam van weg te sterven.

Wat ik wel weel dat we vooral moeten gaan kijken hoe we het virus integreren in onze samenleving en dat (vermeende) kwetsbaren vooral kennis moeten gaan verwerven hoe zij zich het best kunnen opstellen om te voorkomen dat zij besmet kunnen worden.
Indien onverhoopt besmetting gebeurd, is het van belang dat de gevolgen beperkt blijven, desnoods door voorafgaand de nadelige impact van onderliggende issues pogen te verminderen.
Voorts manieren ontwikkelen hoe de maatschappij blijft functioneren zonder dat mensen worden afgescheiden of onzinnig worden (na)gevolgd.

Voor alle duidelijkheid, dus door gaan met maatregelen maar niet om groepsimmuniteit te bereiken want dat gaat zonder de kwetsbaren daarin mee te nemen, sws niet lukken.

Dat we van maatregelen gaan afkomen, lijkt mij een illusie, en flagrante leugen waar ik niet in trap als dat wordt voorgespiegeld. De wereld is definitief anders, zeker niet uitzichtloos maar vraagt een basale herbezinning over wat van intrinsieke waarde is en of dat doel de (momentele) middelen heiligt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195372817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:32 schreef mir1986 het volgende:

Voor de mode-industrie is de productie van hippe mondkapjes een snel groeiende markt geworden. De reclame industrie heeft er een nieuw fiche bij gekregen. Tot op heden zijn er geen strikte kwaliteitseisen aan de mondkapjes wat betekent dat alles kan. Zelfs voor medische mondkapjes waar wel kwaliteitseisen aan gesteld worden, is door de grote vraag een ware wildwest-markt ontstaan. Of het nu design mondkapjes zijn of zelfgemaakte mondkapjes van ongekeurde stoffen, het vraagt alertheid voor mogelijke nadelige consequenties op de gezondheid. Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen. Eventuele schade aan longepitheel cellen, de eerste barrière om infecties te voorkomen, kunnen het lichaam ontvankelijker maken voor bacteriële en virale infecties.

Er zijn geen kwaliteitseisen gesteld aan de mondkapjes, waarmee er dus allemaal schadelijke stoffen in de longen terecht kunnen komen.

Meid, meid, meid, want een narigheid toch allemaal. Je kunt je boodschappen laten bezorgen vandaag de dag, maar dat wist je vast al.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:36:39 #182
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195372825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:32 schreef mir1986 het volgende:

Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195372857
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Over die Ct waarde heb ook wel eerder wat gelezen. Dat de drempelwaarde die je daar kiest nogal bepalend is voor de gevoeligheid van de test.
Misschien dat je meer valspositieven krijgt dan men hier nu denkt. Maargoed alsnog is het wel een graadmeter. Die ziekenhuizen lopen niet voor niets vol.
Het gaat er vooral om dat je met een hoge Ct waarde je mogelijk helemaal niet meer besmettelijk lijkt.
In America is de drempelwaarde voor 'positief" al verlaagd van 40 naar 32, hier hebben positieve resultaten soms zelfs een Ct waarde van 40+.

Dat betekend dat je BCO veel beter kunt doen, omdat het aantal "positief" waarschijnlijk drastisch zal dalen.

Dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat je ziekenhuisopnames stoppen, want die besmettingen zijn vaak wel duidelijk.

Maar hier moeten wel nog paar maanden polderen voor we dit uitgevonden hebben. (elders in Europa, oa UK is dit ook al een hot item)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195372955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik heb ze ook. Mijn zus heeft ze massaal gemaakt in samenwerking met de gemeente.
Stof, garen, elastiek, kan zo in een pannetje uitgekookt, flink de hete strijkbout erop en hij is dubbel dus kan een filter in.
Maar dan heb ik het niet over van die prutskapjes.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:43:27 #185
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195372980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:42 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik heb ze ook. Mijn zus heeft ze massaal gemaakt in samenwerking met de gemeente.
Stof, garen, elastiek, kan zo in een pannetje uitgekookt, flink de hete strijkbout erop en hij is dubbel dus kan een filter in.
Maar dan heb ik het niet over van die prutskapjes.
Aha, dan moet het wel van goede kwaliteit zijn!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195373006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Meid, meid, meid, want een narigheid toch allemaal. Je kunt je boodschappen laten bezorgen vandaag de dag, maar dat wist je vast al.
Jij wil je gezondheid op het spel zetten door mondkapjes te dragen die niet gecontroleerd zijn op schadelijke stoffen? En deze dus binnen krijgen?

Ik zal inderdaad mijn boodschappen gaan bestellen, maar zo lang het niet verplicht is zal ik geen mondkapje dragen.
pi_195373021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat je met een hoge Ct waarde je mogelijk helemaal niet meer besmettelijk lijkt.
In America is de drempelwaarde voor 'positief" al verlaagd van 40 naar 32, hier hebben positieve resultaten soms zelfs een Ct waarde van 40+.

Dat betekend dat je BCO veel beter kunt doen, omdat het aantal "positief" waarschijnlijk drastisch zal dalen.

Dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat je ziekenhuisopnames stoppen, want die besmettingen zijn vaak wel duidelijk.

Maar hier moeten wel nog paar maanden polderen voor we dit uitgevonden hebben. (elders in Europa, oa UK is dit ook al een hot item)
Ik waag het te betwijfelen of zo’n hoge Ct-waarde in Nederland als positief terug komt.

twitter
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:46:42 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het vaccin is een manier om groepsimmuniteit te krijgen, natuurlijk.

Groepsimmuniteit is mogelijk op twee manieren, of de overgrote meerderheid (60-75%) krijgt het en is dan immuun of er is een vaccin dat de immuniteit geeft. Veel andere opties zijn er niet.
Waar die stelling imo fout gaat is dat er nog kwetsbaren zijn die zelf geen deelgenoot (kunnen) worden van die groepsimmuniteit. Die groep wordt afgescheiden.

Groepsimmuniteit is een resulaat waarin een ongeïdentificeerde groep niet hoeft te worden gevaccineerd dat voorkomen dat iets uitgeroeid tot een epidemie. Groepsimmuniteit is geen garantie dat er geen uitbraken meer zijn.
Het nadeel van Covid19 is dat het onzichtbaar is om daarmee indirecte bescherming te bieden. Er zal dus een veel grotere groep moeten worden gevaccineerd worden of immuun zijn.
Hooguit met veel & frequent testen kun in in de voorfasefase, sneller besmettingen "zichtbaar" maken.

Groepsimmuniteit bereiken, wordt anders als je ook kwetsbaren met een - hopelijk daarop getest vaccin - kunt/gaat vaccineren.... wat verder aan de verbeelding overlatend, een hele truc zal (gaan) zijn.
pi_195373067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:43 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Aha, dan moet het wel van goede kwaliteit zijn!
Is heel erg over nagedacht bij het ontwerp. Zelf vind ik het heel vervelend in een wegwerpmaatschappij te leven.
Dan zelf maar even zorgen dat de boel goed schoon en hygiënisch blijft.
En ook met een mondkapje afstand houden, want soms heb ik de indruk dat mensen heb zien als een vrijbrief om maar weer dichter bij elkaar te gaan staan.
pi_195373092
quote:

[..]

Ik stoor mij nog steeds aan het woord mondkapje, terwijl de meeste dingen gewoon een mond/neus masker zijn.

Het heeft helemaal geen kap. :')

Of stoor ik mij hier alleen aan?
pi_195373105
quote:

[..]

Rutte gaf dat als tip bij de introductie van mondkap in OV.
pi_195373141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:44 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Jij wil je gezondheid op het spel zetten door mondkapjes te dragen die niet gecontroleerd zijn op schadelijke stoffen? En deze dus binnen krijgen?

Ik zal inderdaad mijn boodschappen gaan bestellen, maar zo lang het niet verplicht is zal ik geen mondkapje dragen.
Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
pi_195373148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik stoor mij nog steeds aan het woord mondkapje, terwijl de meeste dingen gewoon een mond/neus masker zijn.

Het is een krom woord, ja, het engelse face mask dekt de lading beter.
pi_195373152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als dat je grootste ergernis is, zou ik zeggen dat je een gelukkig mens bent.
(Vrij vertaald: waar maak je je druk over.)
pi_195373168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
Nee hoor maar net wat hij tegen komt toch, als het maar tegen mondkapjes is.
pi_195373194
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een krom woord, ja, het engelse face mask dekt de lading beter.
Rutte noemde het wel gewoon een mond/neus masker.

Kapjes is meer van toepassing op die dingen die echt werken, zoals de FFP2 en 3 maskers, omdat die ook een soort kapje als vorm hebben.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:53:30 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373219
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je hebt zonder vaccin maar heel eventje immuniteit.

https://www.eoswetenschap(...)ormaken-van-covid-19
En met vaccin is dat ook onduidelijk hoe lang dat zo blijft, met wat nu wordt ontwikkeld.
Ook is er een serieus risico dat ons lichaam een (herhalend) vaccin zal gaan afwijzen.
//--//
De serologische vaccins kunnen denk ik wel worden afgeschreven als zo ja, laat staan blijvende werking.
De RNA/DNA vaccins, naast gevaarlijk ook verre toekomstmuziek (ook omdat er nog nooit een dergelijk vaccin op mensen is ingebracht dat speelt met ons DNA).
Blijft over, de vector-vaccins (zoals "ons" Oxford" vaccin) die met een stukje (ander, semi-onschuldig) genetisch gemodificeerde virus, ons lichaam wordt geïnstrueerd om antilichamen/stoffen te maken die moet voorkomen dat specifiek het Covid19-virus zich kan (in)hechten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 01-10-2020 21:09:25 ]
pi_195373224
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
pi_195373241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat je grootste ergernis is, zou ik zeggen dat je een gelukkig mens bent.
(Vrij vertaald: waar maak je je druk over.)
Ik heb nog wel andere andere zaken waar ik mij druk om maak, maar schets wel een beetje het beeld dat mensen denken dat alle mondkapjes/maskers beschermen tegen corona.

Maar het ligt natuurlijk maar net aan het soort mondmasker, welk filterniveau en hoe je ermee om gaat.

Anders kan je er juist meer schade mee aanrichten.
pi_195373244
- Vindt dat maar in BNW -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 20:55:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')