Wat boeit het of ze dat kunnen verplichten? Zet zo'n ding op als je er bent, kleine moeite. Of zoek een andere crèche. Idioot recalcitrant gedoe.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:22 schreef quirina het volgende:
Op de crèche van een vriendin moeten ouders als ze hun kind brengen of halen een mondkap dragen. Dat mogen ze toch niet verplichten?
Ik zei ook al dan mag jij ook eisen dat de leiding daar met mondkap gaat werken. Gewoon omdraaien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat een creche eerder meer (gezondheids-gerelateerde) eisen mag stellen dan een winkel.
Dat valt ook wel weer mee. Als je iedereen 100 m2 grond geeft, passen alle 7 miljard inwoners van deze planeet in de staat Texas.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opzich mee eens dat er teveel mensen op de aardbol zijn
Dat zijn betere oplossingenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Als je iedereen 100 m2 grond geeft, passen alle 7 miljard inwoners van deze planeet in de staat Texas.
Het probleem is onze manier van leven. Het gebruik van grondstoffen, het uitstoten van vervuiling, etc. Hoe we dat nu doen gaat niet met 7 miljard mensen op deze aarde.
Daar ben ik het mee eens, alleen is daar dus nog behoorlijk veel verzet tegen omdat veel mensen hoog in de voedselketen toch behoorlijk wat baat hebben bij de manier waarop we de aarde nu consumeren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Als je iedereen 100 m2 grond geeft, passen alle 7 miljard inwoners van deze planeet in de staat Texas.
Het probleem is onze manier van leven. Het gebruik van grondstoffen, het uitstoten van vervuiling, etc. Hoe we dat nu doen gaat niet met 7 miljard mensen op deze aarde.
Dat vind is nou ook. Maar blijkbaar maken sommige mensen er een behoorlijk punt van ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat boeit het of ze dat kunnen verplichten? Zet zo'n ding op als je er bent, kleine moeite. Of zoek een andere crèche. Idioot recalcitrant gedoe.
Ja echt een top vergelijking. Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik zei ook al dan mag jij ook eisen dat de leiding daar met mondkap gaat werken. Gewoon omdraaien.
Er behoren vijf miljoen mensen tot de risicogroep. Vele van hen delen huishoudens met niet risico groepen. Hoe zie je dit praktisch voor je?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe behandelen we ze als 'wegwerpartikelen' als je juist maatregelen neemt waar de risicogroepen zich aan moeten houden om zichzelf te beschermen?
Ik vind juist dat de rest van het land weer terug naar normaal moet en die risicogroepen voorlopig gewoon voldoende afstand moeten nemen van de maatschappij tot het, voor hen relevante, vaccin beschikbaar komt.
Ik zie niet in waarom het hele land daarvoor als een kluizenaar moet leven.
Dat.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De risicogroepen zijn Nederlanders. In Nederland. Onderdeel van dit land. Die gaan we niet behandelen als wegwerpartikelen omdat het voor jou mischien wat lastig is.
De risicogroepen houden zich gewoon aan de maatregelen die nu voor iederéén gelden, want die zouden toch voldoende moeten zijn om de verspreiding te voorkomen? Dus 1,5 meter afstand houden van anderen, en mondkapje dragen. Je kan dat nog uitbreiden met: Heb je contact met zo'n risicogroep, dan doe je hetzelfde.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er behoren vijf miljoen mensen tot de risicogroep. Vele van hen delen huishoudens met niet risico groepen. Hoe zie je dit praktisch voor je?
Hoe kunnen zij 1.5 meter af stand houden in supermarkten en winkels als de rest dat niet doet? Je hebt nu eenmaal geen invloed op het gedrag van anderen. Die maatregel werkt alleen als die hele groep zichzelf opsluit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De risicogroepen houden zich gewoon aan de maatregelen die nu voor iederéén gelden, want die zouden toch voldoende moeten zijn om de verspreiding te voorkomen? Dus 1,5 meter afstand houden van anderen, en mondkapje dragen.
Ze hoeven niet opgesloten te worden in een dorp aan de andere kant van het land.
Als ze dan alsnóg worden besmet, dan is het toch bewijs genoeg dat de maatregelen die we nu voor iedereen hebben, heel weinig doen om besmettingen in te dammen?
Dat zijn dus plekken waar je prima aan aanvullende maatregelen kan denken, dus 1,5 meter + mondkapjes voor iedereen binnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kunnen zij 1.5 meter af stand houden in supermarkten en winkels als de rest dat niet doet? Je hebt nu eenmaal geen invloed op het gedrag van anderen. Die maatregel werkt alleen als die hele groep zichzelf opsluit.
je zou het denken dat de risicogroepen zich aan de regels houden en voorzichtig zijn, maar helaas.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De risicogroepen houden zich gewoon aan de maatregelen die nu voor iederéén gelden, want die zouden toch voldoende moeten zijn om de verspreiding te voorkomen? Dus 1,5 meter afstand houden van anderen, en mondkapje dragen. Je kan dat nog uitbreiden met: Heb je contact met zo'n risicogroep, dan doe je hetzelfde.
Ze hoeven niet opgesloten te worden in een dorp aan de andere kant van het land, en contact binnen mensen onderling die géén risicogroep zijn, hoeven we dan geen maatregelen te nemen.
Als ze dan alsnóg worden besmet, dan is het toch bewijs genoeg dat de maatregelen die we nu voor iedereen hebben, heel weinig doen om besmettingen in te dammen?
Ik zou verwachten dat de regels handhaven voor risicogroepen ook wat minder moeite kost dan de regels handhaven voor 17 miljoen Nederlanders.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je zou het denken dat de risicogroepen zich aan de regels houden en voorzichtig zijn, maar helaas.
ik kan tig voorbeelden opnoemen, zelfs nu nog.
Dat is toch in de zomer ook niet gebeurd? Was elke keer een verdronken kalfje waar ze achteraan liepen te hollen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:01 schreef capricia het volgende:
Op alle losse haarden kun je dan gericht en kleinschalig ingrijpen.
het niveau van juni gaan we dit jaar niet meer zien.....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:01 schreef capricia het volgende:
We moeten gewoon weer terug qua infecties op het niveau van juni. Weinig geïnfecteerden.
En dan veel testen. En BCO. Op alle losse haarden kun je dan gericht en kleinschalig ingrijpen.
Dan hebben jongeren hun vrijheid grotendeels weer terug. En beschermen we de ouderen.
We hebben het gewoon uit de klauwen laten lopen deze zomer. Hopelijk leren we hiervan. En dan vooral de politiek, die de maatregelen bedenkt.
Juist.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is toch in de zomer ook niet gebeurd? Was elke keer een verdronken kalfje waar ze achteraan liepen te hollen.
Dat ligt er maar net aan hoe hard we de komende tijd het virus kunnen raken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het niveau van juni gaan we dit jaar niet meer zien.....
Ik ben in december juist heel bang dat met de kerst en de jaarwisseling de maatregelen weer grootschalig aan onze laars worden gelapt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Hopelijk gaan we dat na december (als we weer op dat lage niveau zitten) dus anders aanpakken.
Mag ik dat linkje?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:57 schreef Cynicio het volgende:
Oxford vaccin wordt nu al beoordeeld lees ik.
We gaan hard, we gaan lekker!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |