Het is hopen dat een meerderheid tegenstemt straks. Is er een link wat de inhoud laat zien van die wet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat je doelt op de Corona wet, of niet ?.
//--//
Zo ja Corona Wet; ronduit schandalig en imo een soort staatsgreep die inspraak weg(f)rommeld.
Er is ook geen discussie mogelijk omdat veel nu wel - heel slim en in stapjes - is platgeslagen.
Burgemeester die eerder lokale bevoegheden wilden, gaan nu smeken om landelijk richtlijnen etc.etc.
Een Corona-wet is ook nergens voor nodig en kan prima via bestaande wetgeving worden gemitigeerd.
Maar goed, de coalitie heeft in de TK de meerderheid en ik hoop dat de EK (ook van de coalitie) wat meer verstand aan de dag gaat leggen.
Zie ook: NOS ter illustratie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-eerste-kamer-coronaquote:Er is een deal in de Tweede Kamer over de coronawet, nu de coalitiepartijen, PvdA, 50Plus, GroenLinks en SGP het eens zijn geworden over de invulling daarvan. Voorwaarde is wel dat de coronaboete flink omlaag gaat en dat in de wet wordt opgenomen dat er geen landelijk bezoekverbod meer komt voor verpleeghuizen.
De coronawet is een tijdelijke wet waarin de coronamaatregelen worden opgenomen, zoals het verplicht afstand houden. Om de partijen achter de wet 'Tijdelijke Wet maatregelen Covid 19' te krijgen, is de coronaboete verlaagd van 390 euro naar 95 euro.
Dat gebeurt niet met terugwerkende kracht: voor al die duizenden mensen die al een boete hebben gehad, blijft het oude bedrag gelden. Ook wordt in de wet vastgelegd dat er geen landelijk bezoekverbod meer mag komen voor verpleeghuizen.
In quarantaine.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef mir1986 het volgende:
Gevangenisstraf van twee weken? Er is nu al een tekort aan cellen in Nederland. Waar wil je die mensen plaatsen?
Er is geen cellentekort in Nederland, we verhuren cellen aan Belgie en Noorwegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef mir1986 het volgende:
Gevangenisstraf van twee weken? Er is nu al een tekort aan cellen in Nederland. Waar wil je die mensen plaatsen?
Niet alle partijleden daar lopen blind achter de meute aan, sommige denken nog zelf na.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-eerste-kamer-corona
Genoemde partijen hebben volgens mij ook een meerderheid in de Eerste Kamer, dus die wet wordt wel aangenomen. Kunnen we eindelijk stoppen met de ondemocratische noodverordeningen.
Och ja...de appquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
Niet teveel dingen in 1x he? We moeten de komende maanden ook nog iets blijven houden om aan te werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
IT projecten van de overheid, dat wekt vertrouwen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Ik heb die "noodwet" dan eigenlijk ook glad gemist.... heeft iemand een link naar waar staat dat die is aangenomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?!
Dat ding is af. Moet alleen een klap op.quote:
Net gepost, #277.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb die "noodwet" dan eigenlijk ook glad gemist.... heeft iemand een link naar waar staat dat die is aangenomen.
Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Dat is niet correct, je moet minimaal 15 min bij iemand dicht in de buurt gestaan hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.
Wanneer ik toevallig langs Piet over straat liep terwijl mijn partner de app aan had staan of ik de app zelf aan had staan (dit moet dan per ongeluk zijn of in een state van ongekende dwang) en Piet wordt positief getest op corona dan moet ik dus ook getest worden (we hebben het hier over dwamgmatigheden die momenteel gelukkig nog niet bestaan) en kan 't zijn dat ik of in een quarantainekamp kom of verplicht thuis moet zitten......
En dat alles terwijl ik nagenoeg klachtloos ben.
Ik schets hierboven een wellicht overdreven scenario.
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zo'n (verplichte) app dus geen goed idee vind.
Ja da's het voorstelquote:
Dat zijn formaliteiten, de meerderheid in de EK is gedekt. Dus geef het een week of twee.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja da's het voorstel
Moet dan toch nog naar de Eerste Kamer, een krabbel van Alex hebben en melding in Staatscourant ?
De app is nooit verplicht geweest en daar is ook nooit sprake van geweest, volgens mij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.
Wanneer ik toevallig langs Piet over straat liep terwijl mijn partner de app aan had staan of ik de app zelf aan had staan (dit moet dan per ongeluk zijn of in een state van ongekende dwang) en Piet wordt positief getest op corona dan moet ik dus ook getest worden (we hebben het hier over dwamgmatigheden die momenteel gelukkig nog niet bestaan) en kan 't zijn dat ik of in een quarantainekamp kom of verplicht thuis moet zitten......
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zo'n (verplichte) app dus geen goed idee vind.
Ik vind dat een absurde manier van toetsen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is niet correct, je moet minimaal 15 min bij iemand dicht in de buurt gestaan hebben.
Sja, daar gaan ze vanuit bij bron en contactonderzoekquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:06 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik vind dat een absurde manier van toetsen.
Je kunt hem gewoon terugvinden op de tweedekamer website. Maar dan moet je ook alle amandementen erbij lezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb die "noodwet" dan eigenlijk ook glad gemist.... heeft iemand een link naar waar staat dat die is aangenomen.
Ik denk dat er wat schort aan de voorlichting.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen we opnieuw beginnen he?!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ding is af. Moet alleen een klap op.
Toch iets van aerosolen lijkt me....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, daar gaan ze vanuit bij bron en contactonderzoek
Ik vind het heel knap dat je dat uit deze discussie haalt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:19 schreef quirina het volgende:
Hup en meteen wordt die app ook nog door je strot geduwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |