Ik zou het wel prachtig vinden al die baasjes met kappen, en Rutte naar eigen advies met omgebouwde sok voor z'n smoel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot ik Baudets boze oogjes boven een verplicht kapje uit zie komen! : D _DE-
Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.
In plaats samen met Team Read en OMT in overleg te gaan, is er een besluit genomen zonder nieuw OMT advies af te wachten. En dat doen ze nu weer met de scholen.
Eerst roep je dat OMT je belangrijkste advies orgaan is, en nu heeft er alle schijn van dat het niet meer uitmaakt wat hun mening is, maar de druk uit de kamer het belangrijkste is, na 6 maanden+ het OMT advies over mondkapjes over te nemen.
Het getuigt niet bepaald van een rechte rug, eerder naar draaikonterij in het kader van verkiezingen.
Het is publieke ruimte, dus ja eigenlijk zouden ze het moeten doen, ook al is het een adviesquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?
Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
Zijn te koop maar de zorg heeft prioriteit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
medische gecertificeerde mondkapjes moeten toch gewoon te koop zijn nu ?
Jammer genoeg geven zij zichzelf de vrijheid die kapjes niet te dragen als ze staan de oreren op de kansel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zou het wel prachtig vinden al die baasjes met kappen, en Rutte naar eigen advies met omgebouwde sok voor z'n smoel.
Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?
Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
Gewoon verplicht stellen als voorbeeldfunctie en ander kom je er niet in! : Dquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is publieke ruimte, dus ja eigenlijk zouden ze het moeten doen, ook al is het een advies
Ja, je bril met zeep wassen. Of van die anti-condens doekjes/spray gebruiken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:38 schreef Mammietje het volgende:
Hebben we ook nog tips voor brildragers trouwens?
Kan me van sjaals herinneren dat je altijd net je bril laat beslaan.
Ik ben het helemaal met je eens maar dat is politiek voor je. Soms denk ik wel eens dat je politiek buiten spel moet kunnen zetten in dit soort situaties maar dat gaat natuurlijk ook weer veel te ver.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
Je weet dat het OMT veel verder ging dan de daadwerkelijk genomen maatregelen hè?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
Stukje metaal innaaien zodat je je neus kunt afknijpen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:38 schreef Mammietje het volgende:
Hebben we ook nog tips voor brildragers trouwens?
Kan me van sjaals herinneren dat je altijd net je bril laat beslaan.
Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
Het risico is wel dat er een valse veiligheid vanuit kan gaan. Er zijn allerlei extra maatregelen genomen, maar als over 2 weken alles daalt, komt dat dan door de mondkapjes of door de andere maatregelen? Ben beetje bang dat dit zo’n jojo maatregel wordt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?
Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
Dat het opvallend is dat wij dat -in tegenstelling tot vele andere landen- nog steeds niet hebben. Zegt iets toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
In de 1e kamer nog niet en daar zitten wat verstandigere mensen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.
Dat kan zijn, dat zullen we nooit zeker weten omdat hun verslagen nooit echt openbaar zijn, maar dan is in elk geval een onderbouwd advies, waar een gedeelte van de maatregelen wellicht niet door de kamer overgenomen hoeven te worden. Dat is eerder gebeurd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je weet dat het OMT veel verder ging dan de daadwerkelijk genomen maatregelen hè?
Is dat zo?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Huh? Die gaat maandag toch naar de eerste kamer. Zoals al lang gepland. ??quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja. Boete verlaagd naar 99 euro, max gevangenisstraf naar 2 weken en nadat de minister maatregelen invoert heeft de Kamer een week de tijd om erop te reageren. Daarmee was de wet voor de Kamer afdoende aangepast om in te voeren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?!
Nog ff en we gaan nog handhaven ook!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja. Boete verlaagd naar 99 euro, max gevangenisstraf naar 2 weken en nadat de minister maatregelen invoert heeft de Kamer een week de tijd om erop te reageren. Daarmee was de wet voor de Kamer afdoende aangepast om in te voeren.
Dat wordt lachen al die bemoeizuchtige burgers.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nog ff en we gaan nog handhaven ook!![]()
Ik denk dat je doelt op de Corona wet, of niet ?.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |