abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195374015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot ik Baudets boze oogjes boven een verplicht kapje uit zie komen! : D _DE-
Ik zou het wel prachtig vinden al die baasjes met kappen, en Rutte naar eigen advies met omgebouwde sok voor z'n smoel.
pi_195374032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.

In plaats samen met Team Read en OMT in overleg te gaan, is er een besluit genomen zonder nieuw OMT advies af te wachten. En dat doen ze nu weer met de scholen.

Eerst roep je dat OMT je belangrijkste advies orgaan is, en nu heeft er alle schijn van dat het niet meer uitmaakt wat hun mening is, maar de druk uit de kamer het belangrijkste is, na 6 maanden+ het OMT advies over mondkapjes over te nemen.

Het getuigt niet bepaald van een rechte rug, eerder naar draaikonterij in het kader van verkiezingen.
Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?

Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
pi_195374033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?

Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
Het is publieke ruimte, dus ja eigenlijk zouden ze het moeten doen, ook al is het een advies o|O
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:35:17 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

medische gecertificeerde mondkapjes moeten toch gewoon te koop zijn nu ?
Zijn te koop maar de zorg heeft prioriteit.
Met een normaal beneden/modaal inkomen zijn die onbetaalbaar.
Ga er maar aan staan, 4-7 keer wissel perdag, 7 dagen is snel ca ¤300/week.
De nietmedische komt op ca ¤20 wat per persoon ook best een fikse aanslag is.

Zelfmaken of die van mij (nylon model) zijn, nofi, vooral visueel een show.
Mondkapjes van katoen of linnen, ademen niet goed en ademen de lucht vooral langs het gezicht.

Je kan ook zelf filtermodellen maken, wasemkap/stofzuiger zak, maar dat kan wel eens snel contra productief uitpakken vanwege (losse) fiber infecties.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195374074
Hebben we ook nog tips voor brildragers trouwens?
Kan me van sjaals herinneren dat je altijd net je bril laat beslaan.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:38:55 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374077
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik zou het wel prachtig vinden al die baasjes met kappen, en Rutte naar eigen advies met omgebouwde sok voor z'n smoel.
Jammer genoeg geven zij zichzelf de vrijheid die kapjes niet te dragen als ze staan de oreren op de kansel.
Van een aantal politici, kan ik de micro-mimiek - zoals tong & glimlachjes - missen als kiespijn omdat ze keihard (soms ook tegen zichzelf) staan te liegen.
pi_195374097
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?

Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195374099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is publieke ruimte, dus ja eigenlijk zouden ze het moeten doen, ook al is het een advies o|O
Gewoon verplicht stellen als voorbeeldfunctie en ander kom je er niet in! : D
Kan echt niet wachten tot het volgende debat! : D
pi_195374102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:38 schreef Mammietje het volgende:
Ja, je bril met zeep wassen. Of van die anti-condens doekjes/spray gebruiken.
pi_195374110
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
pi_195374127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
Ik ben het helemaal met je eens maar dat is politiek voor je. Soms denk ik wel eens dat je politiek buiten spel moet kunnen zetten in dit soort situaties maar dat gaat natuurlijk ook weer veel te ver.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:41:38 #262
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je weet dat het OMT veel verder ging dan de daadwerkelijk genomen maatregelen hè?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:42:04 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:38 schreef Mammietje het volgende:
Stukje metaal innaaien zodat je je neus kunt afknijpen.
Kan, aan de buitenkant dan een strookje blik zijn dat kan worden afgeknipt van een soepblik.
Kan ook met dubbeltape, vasplakken op je wang, wat ik niet zou aanraden.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:42:13 #264
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.
pi_195374150
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het risico is wel dat er een valse veiligheid vanuit kan gaan. Er zijn allerlei extra maatregelen genomen, maar als over 2 weken alles daalt, komt dat dan door de mondkapjes of door de andere maatregelen? Ben beetje bang dat dit zo’n jojo maatregel wordt.
pi_195374190
quote:
Dat het opvallend is dat wij dat -in tegenstelling tot vele andere landen- nog steeds niet hebben. Zegt iets toch?
pi_195374203
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In de 1e kamer nog niet en daar zitten wat verstandigere mensen.
pi_195374210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je weet dat het OMT veel verder ging dan de daadwerkelijk genomen maatregelen hè?
Dat kan zijn, dat zullen we nooit zeker weten omdat hun verslagen nooit echt openbaar zijn, maar dan is in elk geval een onderbouwd advies, waar een gedeelte van de maatregelen wellicht niet door de kamer overgenomen hoeven te worden. Dat is eerder gebeurd.

Mondkapjes waren dan bijvoorbeeld geen onderdeel van hun advies.
pi_195374243
quote:

[..]

Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?! }:|
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:48:22 #270
236264 crew  capricia
pi_195374289
quote:

[..]

Huh? Die gaat maandag toch naar de eerste kamer. Zoals al lang gepland. ??
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:48:27 #271
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?! }:|
Ja. Boete verlaagd naar 99 euro, max gevangenisstraf naar 2 weken en nadat de minister maatregelen invoert heeft de Kamer een week de tijd om erop te reageren. Daarmee was de wet voor de Kamer afdoende aangepast om in te voeren.
pi_195374325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja. Boete verlaagd naar 99 euro, max gevangenisstraf naar 2 weken en nadat de minister maatregelen invoert heeft de Kamer een week de tijd om erop te reageren. Daarmee was de wet voor de Kamer afdoende aangepast om in te voeren.
Nog ff en we gaan nog handhaven ook! :s)
pi_195374347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nog ff en we gaan nog handhaven ook! :s)
Dat wordt lachen al die bemoeizuchtige burgers.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:52:01 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374362
quote:
Ik denk dat je doelt op de Corona wet, of niet ?.
//--//
Zo ja Corona Wet; ronduit schandalig en imo een soort staatsgreep die inspraak weg(f)rommeld.
Er is ook geen discussie mogelijk omdat veel nu wel - heel slim en in stapjes - is platgeslagen.
Burgemeester die eerder lokale bevoegheden wilden, gaan nu smeken om landelijk richtlijnen etc.etc.
Een Corona-wet is ook nergens voor nodig en kan prima via bestaande wetgeving worden gemitigeerd.
Maar goed, de coalitie heeft in de TK de meerderheid en ik hoop dat de EK (ook van de coalitie) wat meer verstand aan de dag gaat leggen.

Zie ook: NOS ter illustratie.
pi_195374374
Gevangenisstraf van twee weken? Er is nu al een tekort aan cellen in Nederland. Waar wil je die mensen plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')