abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195365560
quote:
Kuzu wil toch weer op Denk-kandidatenlijst

Tunahan Kuzu, de voormalig politiek leider van Denk, stelt zich toch herkiesbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021. In een livestream op Facebook en Instagram zegt hij zich bedacht te hebben nadat een groot aantal afdelingen van de partij hem vorige week opriepen toch te blijven. ,,Ik ben nog niet klaar.”

Kuzu zegt dat hij zich heeft laten overtuigen door een ‘campagne’ op social media die hem opriep door te gaan. ,,Ik kreeg zoveel berichten, whatsappjes... Er was zelfs een hashtag: #kuzumoetdoor.” Kuzu stelde dat hij daarom ‘niet egoďstisch kan zijn’. ,,Je moet jezelf wegcijferen voor het grotere belang.” Eerder stelde hij dat de impact op zijn privéleven ‘immens groot is’.

Volgens Kuzu was zijn besluit, in maart, om te stoppen als fractieleider en uit de landelijke politiek te stappen, ingegeven door cynisme. ,,In de politiek beweeg je je altijd op de lijn tussen cynisme en hoop. In de periode vóór maart was hoop op de achtergrond geraakt.” Nu, stelt hij, heeft hij ‘er weer zin in’.

Toen Kuzu zijn vertrek aankondigde, stelde hij ook al dat de politiek een te grote wissel trok op zijn privéleven. Kort daarna werd via HP/De Tijd bekend dat Kuzu in opspraak was geraakt. Een voormalige medewerkster beschuldigde hem van grensoverschrijdend gedrag, Kuzu sprak later van een affaire ‘met wederzijds goedvinden’. Hij bekende dat hij zich in die periode ‘behoorlijk eenzaam heeft gevoeld’.

Ook werd duidelijk dat de partij al sinds eind 2019 werd verscheurd door ruzies, die in mei publiekelijk werden uitgevochten. Zo beschuldigde Kuzu toenmalig partijvoorzitter Selçuk Öztürk van ‘een politieke broedermoordaanslag’ en probeerden Denk-kopstukken elkaar te royeren als lid.

De gemoederen zijn inmiddels bedaard. Het fractievoorzitterschap is inmiddels in handen van Farid Azarkan, die op een ledenvergadering zaterdag werd gekozen als lijsttrekker. Öztürk is als partijvoorzitter opgevolgd door advocaat Ejder Köse.

Vorige week zei Kuzu al dat de oproepen van partijleden hem ‘niet onberoerd laten’. Onduidelijk is of een onafhankelijk onderzoek naar mogelijke integriteitschendingen en mogelijk ‘grensoverschrijdend gedrag’ van Kuzu, waar Denk-leden in juni om vroegen, alsnog wordt uitgevoerd. Daarover moet het nieuwe partijbestuur nog beslissen. Zo’n onderzoek was dit voorjaar al in gang gezet door Öztürk, maar bleek in juni afgeblazen wegens tijdgebrek.

bron: https://www.ad.nl/politie(...)datenlijst~a931977b/
Waar ik mij vooral over verbaas is het laatste;
"Zo’n onderzoek was dit voorjaar al in gang gezet door Öztürk, maar bleek in juni afgeblazen wegens tijdgebrek."
Door tijdgebrek geen onderzoek naar integriteitschending en grensoverschrijdend gedrag? Wat is dat voor een bullshit excuses :')
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:51:18 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195365589
:')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195365601
Nee not this shit..again
Ik zwaai naar dieren.
pi_195365610
Het verdient toch wel leuk af en toe eens je neus laten zien daar.
pi_195365611
Trap er niet in!
pi_195365625
Partij staat volgens peilingen op 1 a 2 zetels, vraag is dus uberhaupt of er plek is voor een 2e kamerlid. Mogelijk dat hij in de gemeenteraad van A'dam oid terecht komt.
pi_195365630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waar ik mij vooral over verbaas is het laatste;
"Zo’n onderzoek was dit voorjaar al in gang gezet door Öztürk, maar bleek in juni afgeblazen wegens tijdgebrek."
Door tijdgebrek geen onderzoek naar integriteitschending en grensoverschrijdend gedrag? Wat is dat voor een bullshit excuses :')
De autohandel was het toch niet voor hem?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195365643
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:53 schreef halfway het volgende:

[..]

De autohandel was het toch niet voor hem?
Dat kan er gewoon bij.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 15:02:36 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_195365775
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:53 schreef jameshond7 het volgende:
Partij staat volgens peilingen op 1 a 2 zetels, vraag is dus uberhaupt of er plek is voor een 2e kamerlid. Mogelijk dat hij in de gemeenteraad van A'dam oid terecht komt.
Lekker brullen met Sylvana
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:04:48 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195365807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:53 schreef jameshond7 het volgende:
Partij staat volgens peilingen op 1 a 2 zetels, vraag is dus uberhaupt of er plek is voor een 2e kamerlid. Mogelijk dat hij in de gemeenteraad van A'dam oid terecht komt.
Misschien is dat -naast geld - één van de redenen om op zijn beslissing terug te komen; ze doen het nu niet zo goed.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:30 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195365877
Per jaar bruto bijna 120.000¤ is ook gewoon wel heel lekker, vooral als politicus van dergelijke randpartijtjes die immer in de oppositie zitten. Voor een betere beloning zul je naar het bedrijfsleven of naar Brussel moeten maar daar zitten ze natuurlijk niet te wachten op enge Denk-adepten.
pi_195366210
Alleen als je kijkt naar hoeveel stemmen kuzu heeft gekregen met de laatste verkiezingen zou hij ook nu weer mee moeten doen. Dus dit is niet zo gek. Öztürk kan je partij uiteraard missen als kiespijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 16:12:01 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_195367011
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:29 schreef Slayage het volgende:
Öztürk kan de wereld uiteraard missen als kiespijn.
Fixed
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195367286
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Fixed
Nice
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195367368
Komedie in de politiek.
Meer humor in de kamer.

Lekker actievoeren tegen dingen waar de rest van Nederland voor is.
Een corona vaccin is niet halal dus dat mag niet verplicht worden.

De gevestigde politieke partijen richten zich op een heel specifieke doelgroep: Iedereen. DENK richt zich op de rest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195367759
Grappig dat hij doet voorkomen dat het een keuze is voor het grotere belang. Wat is het toch een nederig mens.
pi_195368065
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:52 schreef Steven_Stil het volgende:
Het verdient toch wel leuk af en toe eens je neus laten zien daar.
Dit. Kamerlid is zo ongeveer het makkelijkste baantje ooit. Je hoeft niks te doen, je kan niet ontslagen worden en je vangt mooi 6000 netto plus allerlei onkostenvergoedingen, toeslagen etc. Heerlijk.
pi_195368679
- DENK krijgt minder stemmen zonder Kuzu op de lijst. Kuzu had destijds de meeste voorkeursstemmen. Kuzu is geliefd bij de doelgroep.
- Het inkomen van Kuzu daalt stevig als hij geen Tweede kamer-lid meer is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195368721
Arggh, begrijp ik nu hieruit dat er helemaal geen onderzoek meer zal plaatsvinden.
Er was juist door de leden besloten om het Berenschot-onderzoek alsnog uit te voeren, eventueel door een ander bedrijf.
dit is echt heel bizar. totaal geen openheid van zaken geven en alsnog 6 zetels verwachten.
bij zo'n intern onderzoek zouden teveel lijken uit de kast vallen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')