abonnement Unibet Coolblue
pi_195364962
Laatst wees een onbekende mij er op dat ik niet genoeg afstand nam tot een vriend van me waarmee ik door de stad liep. Ik zei tegen hem dat het wederzijds was omdat hij zelf zijn vriendin op minder dan 1.5 meter naast hem had lopen. Hij dacht hier anders over, omdat het om zijn partner ging en dus niet om een 'random' vriend.
Ik vind zelf van niet omdat het virus echt geen onderscheid kan maken tussen vrienden en partners. Het is natuurlijk wel anders als het om een veel grotere groep vrienden gaat in plaats van 1 persoon.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:17:09 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195365013
Als je met 1 persoon bent ofzo, weet ik niet waar mensen zich mee bemoeien?

Een vreemde kan niet weten of die vriend van jou je partner is of niet.. lijkt me alleen gepast om iets te zeggen als iemand in de buurt van jezelf komt
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195365111
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:14 schreef jameshond7 het volgende:
Laatst wees een onbekende mij er op dat ik niet genoeg afstand nam tot een vriend van me waarmee ik door de stad liep. Ik zei tegen hem dat het wederzijds was omdat hij zelf zijn vriendin op minder dan 1.5 meter naast hem had lopen. Hij dacht hier anders over, omdat het om zijn partner ging en dus niet om een 'random' vriend.
Ik vind zelf van niet omdat het virus echt geen onderscheid kan maken tussen vrienden en partners. Het is natuurlijk wel anders als het om een veel grotere groep vrienden gaat in plaats van 1 persoon.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Dit heb ik nog niet meegemaakt, en ik zou gewoon zeggen "laat ons dat lekker weten, als jij het wilt houden we het wel van jou maar wij willen onderling gewoon gezellig doen dus fijne dag nog" en weglopen.

Maar dit heb ik nog niet meegemaakt, of ook maar één keer überhaupt zien gebeuren sinds maart, niet op straat, niet in restaurant, niet bij dat filmfestival waar ik afgelopen weekend was (die meid die ik tegenkwam gaf ik gewoon ook een hug en gingen samen op de foto en gezellig kletsen enthousiast, echt niemand die gek opkeek of iets zij of wat dan ook, behalve dan enthousiast een foto van ons samen maken toen we het vroegen LOL) , kan me niet voorstellen dat veel mensen dat doen.

En zo ja, gewoon negeren en doorlopen dus. Gaat zo'n debiel anders ook klagen als je met max 4 "random" vrienden aan een tafeltje zit in het restaurant, wat gewoon mag volgens de regels? Of als je met z'n 22 gaat voetballen, wat ook gewoon mag in het park?

Je tijd niet waard, negeren en doorgaan met gezellige dag ervan maken met die vriend gewoon ;)
#WeesGeenWhales
pi_195365135
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dit heb ik nog niet meegemaakt, en ik zou gewoon zeggen "laat ons dat lekker weten, als jij het wilt houden we het wel van jou maar wij willen onderling gewoon gezellig doen dus fijne dag nog" en weglopen.

Maar dit heb ik nog niet meegemaakt, of ook maar één keer überhaupt zien gebeuren sinds maart, niet op straat, niet in restaurant, niet bij dat filmfestival waar ik afgelopen weekend was (die meid die ik tegenkwam gaf ik gewoon ook een hug en gingen samen op de foto en gezellig kletsen enthousiast, echt niemand die gek opkeek of iets zij of wat dan ook, behalve dan enthousiast een foto van ons samen maken toen we het vroegen LOL) , kan me niet voorstellen dat veel mensen dat doen.

En zo ja, gewoon negeren en doorlopen dus. Gaat zo'n debiel anders ook klagen als je met max 4 "random" vrienden aan een tafeltje zit in het restaurant, wat gewoon mag volgens de regels? Of als je met z'n 22 gaat voetballen, wat ook gewoon mag in het park?

Je tijd niet waard, negeren en doorgaan met gezellige dag ervan maken met die vriend gewoon ;)
Ja stond er wel van te kijken. Heb het ook niet eerder mee gemaakt. Ik vind het opzich wel goed dat anderen zo alert, maar een beetje hypocriet natuurlijk als ze zelf ook geen afstand houden.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:24:33 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195365146
Dat is wel de kern van de oorzaak van de stijging: in plaats van elkaar erop aanspreken gaan we elkaar na doen.
En wie anderen er op aanspreekt krijgt de wind van voren.
So we just called him Fred
pi_195365189
Zojuist nog aangesproken in de supermarkt omdat ik geen mondkapje droeg, waar bemoei je je mee?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:30:16 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195365236
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:24 schreef Fred het volgende:
Dat is wel de kern van de oorzaak van de stijging: in plaats van elkaar erop aanspreken gaan we elkaar na doen.
En wie anderen er op aanspreekt krijgt de wind van voren.
Als jij 2 mensen naast mekaar ziet lopen weet jij helemaal niks van ze.

Zouden broers kunnen zijn, zouden geliefden kunnen zijn, zouden studenten kunnen zijn die samenwonen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195365266
Als 2 mensen in 1 huis leven is het onzin om op straat dan 1,5m aan te houden.
Dus als ts met die vriend in 1 huis woont dan is afstand houden vuiten onzinnig net zoals due vreemde met zijn vriendin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:32:23 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195365276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:30 schreef Mikeytt het volgende:
Als jij 2 mensen naast mekaar ziet lopen weet jij helemaal niks van ze.

Zouden broers kunnen zijn, zouden geliefden kunnen zijn, zouden studenten kunnen zijn die samenwonen.
Tja, is dat een reden om iemand niet te spreken op een maatregel die mensenlevens schijnt te kunnen redden?
So we just called him Fred
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:33:53 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195365300
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:32 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, is dat een reden om iemand niet te spreken op een maatregel die mensenlevens schijnt te kunnen redden?
Ja. Je weet immers niet of ze wel naast mekaar mogen lopen en zij zijn jouw geen verklaring van hun privéleven schuldig.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:36:29 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195365336
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:33 schreef Mikeytt het volgende:
Ja. Je weet immers niet of ze wel naast mekaar mogen lopen en zij zijn jouw geen verklaring van hun privéleven schuldig.
Zoals ik al zei: In Nederland spreken we elkaar liever niet aan, maar doen we liever elkaar na.

Zo erg is het toch niet als iemand je herinnerd aan een regel om 1,5 meter uit elkaar te lopen? Dan kan je toch vriendelijk zeggen dat je uit één huishouden komt?
So we just called him Fred
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:42:38 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195365431
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:36 schreef Fred het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: In Nederland spreken we elkaar liever niet aan, maar doen we liever elkaar na.

Zo erg is het toch niet als iemand je herinnerd aan een regel om 1,5 meter uit elkaar te lopen? Dan kan je toch vriendelijk zeggen dat je uit één huishouden komt?
Ik zou het eerlijk gezegd bloedirritant vinden, tenzij ik te dicht bij de persoon in kwestie zou komen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:44:38 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195365471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou het eerlijk gezegd bloedirritant vinden, tenzij ik te dicht bij de persoon in kwestie zou komen.
Dan ga je op 1,5m afstand lopen ;)
So we just called him Fred
pi_195365906
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:27 schreef halfway het volgende:
Zojuist nog aangesproken in de supermarkt omdat ik geen mondkapje droeg, waar bemoei je je mee?
Ja dat, of de persoon erop wijzen dat je ook online boodschappen kan doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:06:08 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195370368
Het is natuurlijk een beetje onzin om 1,5 meter uit elkaar te blijven, als je thuis weer samen op de bank zit en 's avonds in bed ligt te neuken met elkaar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_195370568
Als zo iemand zo gaat lopen doen naar mij word ik echt boos

Als ie dan stoer gaat doen zou ik 'm echt klappen
pi_195371115
Ik spreek af en toe wel iemand aan die met te weinig afstand op mij gaat staan. Supermarkt, schoolplein, of bij mensen thuis.

Maar random willekeurige mensen op straat aanspreken over hun gedrag, nee, doe ik niet snel. Ik heb geen idee wat hun onderlinge relatie is.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 01-10-2020 20:08:37 ]
Definitely not CIA
pi_195371943
Gaat nu weer iedereen wegrennen als je in de buurt komt?
Een van de weinige dingen die leuk zijn om dan onnodig in de buurt te komen en die mensen half in paniek raken _O-
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')