abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:05:59 #1
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195362479
Hallo mensen,

vanwege Corona is ons (maandelijks) inkomen flink gedaald. Zelfs zodanig dat wij zwaar daar rekening mee moeten houden. Zelfs bij eten inkopen! En alles wat niet nodig is om te (over)leven hebben we moeten schrapppen of moeten we gaan schrappen zo gauw dat mogelijk is, bv. abonnementen.
Ik leef nu op water en oud brood, dat we langs de deur ophalen. Geen vlaaien meer bij koffie.

Hoe is dat bij jullie?

ps. Vindt men dit topic hier niet passen, dan verplaats het naar elders maar laat het mij wel even weten :)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195362579
Nee. Allebei nog steeds onze baan.
De uitgaven zijn iets lager omdat we minder uitjes doen en minder uit eten gaan.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_195362604
Nee. Vriendin werkt in de zorg, dus die verliest haar baan niet zegmaar.
Bij mij op het werk gaat het ook nog prima. Wel 20% omzetverlies tot nu toe, maar het is een gezond bedrijf met meer dan genoeg reserves.

Dus hier is op financieel gebied niets veranderd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195362673
quote:
Ik leef nu op water en oud brood, dat we langs de deur ophalen
Dit klinkt niet geloofwaardig maar mocht het realiteit zijn hebben we daar ook nog een voedselbank voor. En apps als togoodtogo
pi_195362693
Allebei medisch, dus geen verandering. Wel veel minder uitgaven
pi_195362723
Nee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 oktober 2020 @ 12:19:56 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195362753
Flink vooruit gegaan, maar dat komt niet zozeer door COVID-19, maar door het krijgen van een baan. Wel iets minder uitgaven door COVID, dus al met al alleen maar vooruitgang :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:22:02 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195362802
Heb nog nooit zoveel kunnen sparen als afgelopen half jaar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195362901
Mijn partner is zzper geworden in maart en zit vol werk. Daarvoor verdiende ze niks.
Ik ben in februari met een nieuwr baan begonnen met iets hoger salaris maar niet noemenswaardig, ik dacht 100 eur erbij netto p/maand.

Dus tja bij ons is er veel veranderd.

Bij klanten is het net zoals vorig jaar, er is te weinig personeel voor al het werk en velen laten aanbiedingen dan maar schieten.

De economische neergang is er dan ook voornamelijk in een paar sectoren, daarbuiten is er nog steeds te weinig personeel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 12:33:32 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195363023
Nee. Althans, niet dat wij merken, het is ongetwijfeld waar dat we meer uitgeven aan boodschappen, electra e.d maar dat is niet op een nivo dat we dat echt merken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195363289
10% salaris ingeleverd het afgelopen half jaar, nu weer terug naar normaal

Wel goed kunnen cashen door aandelen te kopen van het bedrijf waar ik werk, begin maar zijn die met 50% gezakt en inmiddels weer op het oude niveau
pi_195363301
Als uit de hand gelopen hobby draai ik in de weekenden muziek of regel ik het geluid bij (sport)feestjes en bruiloften. Het heeft me in het afgelopen half jaar enkele duizenden euro's gekost (dat wil zeggen: ik ben het misgelopen), gelukkig heb ik doordeweeks een stabiele thuiswerkbaan van 32 uur. Het geld is het belangrijkste niet, ik mis meer het uitgaansleven en het contact met collega's.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:47:44 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_195363382
Hier is ie duidelijk verbeterd, amper op vakantie gegaan dit jaar dat is altijd 1 van mijn grootste kostenposten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:50:25 #14
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195363451
Natuurlijk eet ik geen oud brood omdat we geen geld hebben voor brood. Ik vind oud brood lekkerder dan vers brood. Ik overdrijf gewoon. Maar ons inkomen is wel bijna gehalveerd, terwijl dat ook maar een heel modaal inkomen was. Dat houdt in dat we eigenlijk alleen nog maar de vaste lasten kunnen betalen uit het inkomen en al het andere uit ons spaarpotje moet komen. En dat is dus al bijna leeg.

Het eerste waar je op gaat besparen is bij ons geweest, reizen, vakantie, uitstapjes met onderweg pauze in de horeca. Dan diverse abonnementen, verzekeringen, lidmaatschappen en services. Ook cadeaus, bloemen en zo die met name binnen de familie werden gegeven met verjaardagen enz. zijn we mee gestopt, alleen de kleintjes (kleinkinderen allen onder de 8) nog.

De voedselbank, dat hebben we niet aangevraagd maar ik denk ook niet dat dat voor veel mensen beschikbaar is. Er wordt naar je situatie gekeken en als je dan een eigen huis hebt .... mag je dat opeten, en je spaargeld tot de laatste cent natuurlijk.
Ons grote geluk is dat we senioren zijn en ons huis nagenoeg afbetaald is, dus heel lage hypotheek lasten. Dat redt ons. Zouden we een huur moeten betalen zou dat zelfs met een eventuele huursubsidie ons financieel de nek breken.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 01-10-2020 13:02:56 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195363646
Qua inkomen nee, we hebben tijdens de corona wel aardig veel geld uitgegeven dus dit jaar is er qua sparen niet veel progressie geboekt :)
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:01:15 #16
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195363702
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:44 schreef Banaanvragen het volgende:
10% salaris ingeleverd het afgelopen half jaar, nu weer terug naar normaal

Wel goed kunnen cashen door aandelen te kopen van het bedrijf waar ik werk, begin maar zijn die met 50% gezakt en inmiddels weer op het oude niveau
Cashen door te kopen? Reken je niet rijk! Wat iets waard is bepaalt het moment dat je het verkoopt.
Ik heb ooit beleggingen verkocht; goederentermijnmarkt en opties, en ook zelf daarin wat geprobeerd maar na mijn neus een paar keer goed te hebben gestoten blijf ik er vanaf.
Ik heb een documentaire (ik spaar allerlei documentaires) over rijk zijn door de geschiedenis heen en daarin blijkt dat de laatste paar eeuwen de enige veilige manier om rijk te worden is; land, onroerend goed.
Als iemand interesse heeft zoek ik de naam van de documentaire op ...
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195363783
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:01 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Cashen door te kopen? Reken je niet rijk! Wat iets waard is bepaalt het moment dat je het verkoopt.
Ik heb ooit beleggingen verkocht; goederentermijnmarkt en opties, maar na mijn neus een paar keer goed te hebben gestoten blijf ik er vanaf.
Ik heb een documentaire (ik spaar allerlei documentaires) over rijk zijn door de geschiedenis heen en daarin blijkt dat de laatste paar eeuwen de enige veilige manier om rijk te worden is land, onroerend goed.
Als iemand intereresse heeft zoek ik de naam van de documentaire op ...
Ik heb voor 15k aandelen gekocht toen ze op 50 dollar stonden en ze weer verkocht toen ze terug op 100 (nou eigenlijk 98) dollar stonden. dus bijna 15k winst gemaakt (ex belasting)
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:05:41 #18
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195363799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:58 schreef Questular het volgende:
Qua inkomen nee, we hebben tijdens de corona wel aardig veel geld uitgegeven dus dit jaar is er qua sparen niet veel progressie geboekt :)
tijdens corona. Maar ook dóór corona? Of staat dat er los van?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195363832
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:04 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik heb voor 15k aandelen gekocht toen ze op 50 dollar stonden en ze weer verkocht toen ze terug op 100 (nou eigenlijk 98) dollar stonden. dus bijna 15k winst gemaakt (ex belasting)
In maart gekocht hebben en nu verkopen levert zon 20-30% rendement op in 7 maanden op de aex.
Ik had niet heel veel geld toen op de plank maar wel iets.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:07:24 #20
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195363843
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:04 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik heb voor 15k aandelen gekocht toen ze op 50 dollar stonden en ze weer verkocht toen ze terug op 100 (nou eigenlijk 98) dollar stonden. dus bijna 15k winst gemaakt (ex belasting)
Ah, nu is het mij duidelijk. Heel leuk uiteraard! ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:07:28 #21
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_195363844
Jup, in maart mijn hele agenda tot oktober geschrapt, wat misgelopen inkomsten is van tienduizenden euro's. Ben toen nadat de lockdown minder werd tijdelijk bij een houtbedrijf terecht gekomen en een paar hele kleine opdrachtjes mochten weer, maar heb nog niet een kwart kunnen bijtrekken van wat het zou zijn in een normaal jaar. Mijn spaarpotje was na 3 maanden op (werk nu drie jaar keihard sinds een grote burn out periode) en gros van dat is toen naar afbetaling schulden zorgverzekering en duo gegaan toen ik het toendertijd niet kon betalen (vorig jaar was het eerste jaar waarin ik weer kon sparen).

Kosten omdat ik nu veel thuis moet blijven zijn hoger geworden (dat was het voordeel van het werk wat ik deed: veel van huis en eten zat inbegrepen bij verblijf op locatie). Ondertussen toch stress en onzekerheid over werk en financiën.
put
your
clothes
on!
pi_195363856
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:07 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ah, nu is het mij duidelijk. Heel leuk uiteraard! ^O^
Had gewild dat ik meer geld had liggen, maar wilde(durfde) niet mijn hele spaarpot aan te boren.
pi_195363864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:05 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

tijdens corona. Maar ook dóór corona? Of staat dat er los van?
Ja hele goede vraag. Ik denk dat het begon met het idee dat we toch niet op vakantie konden gaan dit jaar en dus wel wat aan het huis konden uitgeven. Nu zijn we een nieuwe TV, eikenhouten vloer, meubels verder en komt er volgende week airco in de slaapkamers + woonkamer. Dus het heeft ons wel dat zetje gegeven om eindelijk eens die uitgaven te doen waar we al langer over bezig waren.
Misschien zet een pandemie ook alles in een ander daglicht en ben je sneller geneigd om wat impulsiever geld uit te geven als daar de ruimte voor is.
pi_195363867
Ja, mijn baan is juist gecreëerd vanwege corona. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:10:52 #25
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195363912
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:47 schreef Dos37 het volgende:
Hier is ie duidelijk verbeterd, amper op vakantie gegaan dit jaar dat is altijd 1 van mijn grootste kostenposten.
Hier idem ... ook bij ons een stevige post, vakantie !!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:16:52 #26
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195364016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:07 schreef Jerruh het volgende:
Jup, in maart mijn hele agenda tot oktober geschrapt, wat misgelopen inkomsten is van tienduizenden euro's. Ben toen nadat de lockdown minder werd tijdelijk bij een houtbedrijf terecht gekomen en een paar hele kleine opdrachtjes mochten weer, maar heb nog niet een kwart kunnen bijtrekken van wat het zou zijn in een normaal jaar. Mijn spaarpotje was na 3 maanden op (werk nu drie jaar keihard sinds een grote burn out periode) en gros van dat is toen naar afbetaling schulden zorgverzekering en duo gegaan toen ik het toendertijd niet kon betalen (vorig jaar was het eerste jaar waarin ik weer kon sparen).

Kosten omdat ik nu veel thuis moet blijven zijn hoger geworden (dat was het voordeel van het werk wat ik deed: veel van huis en eten zat inbegrepen bij verblijf op locatie). Ondertussen toch stress en onzekerheid over werk en financiën.
Shit zeg. Ben je dan ZZP'er of free lancer, meen ik te begrijpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:08 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Had gewild dat ik meer geld had liggen, maar wilde(durfde) niet mijn hele spaarpot aan te boren.
Vind ik ook heel slim. Toverwoord bij beleggen is spreiden (van het risico).
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:22:32 #27
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_195364106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:16 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Shit zeg. Ben je dan ZZP'er of free lancer, meen ik te begrijpen.
[..]

Vind ik ook heel slim. Toverwoord bij beleggen is spreiden (van het risico).
Ik ben zzp'er ja :). Gelukkig kan ik een mindset in mijn hoofd opzetten dat het me niet wordt aangedaan maar dat het (en dus ook iedereen) overkomt, zodat ik in ieder geval mezelf niet saboteer met schuldvragen etc. Enige punten die ik heb, hebben wel te maken met het feit dat de sector waarin ik werk, nauwelijks terugkomt in plannen van aanpak, specifieke hulp of een gevoel van begrip en luisterend oor. Maar ja, het is gewoon een rare periode en wat kan je er dan als individu aan doen behalve uitzitten, zo creatief als mogelijk proberen te zijn etc.
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:23:27 #28
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195364125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Ja hele goede vraag. Ik denk dat het begon met het idee dat we toch niet op vakantie konden gaan dit jaar en dus wel wat aan het huis konden uitgeven. Nu zijn we een nieuwe TV, eikenhouten vloer, meubels verder en komt er volgende week airco in de slaapkamers + woonkamer. Dus het heeft ons wel dat zetje gegeven om eindelijk eens die uitgaven te doen waar we al langer over bezig waren.
Misschien zet een pandemie ook alles in een ander daglicht en ben je sneller geneigd om wat impulsiever geld uit te geven als daar de ruimte voor is.
Als het thuis fijn is heb je automatisch minder behoefte aan weg gaan.
Airco. fantastisch. Hebben wij ook, is zo gewoon in Azië dat ik het in Nederland miste. Ook woonkamer ne slaapkamer. Twee units, want voordeel, is er een kapot dan kun je in het andere vertrek "afkoelen".
Even een tip, let er op dat de airco niet naar je hoofd blaast. Hang de airco boven je hoofd zodat ie van je afblaast. De kou verdeelt zich toch wel door de ruimte, maar als ie op je hoofd gericht staat ben je snel verkouden. HET grote probleem in Azië, iedereen altijd verkouden van die veel te koud ingestelde airco's in taxi, bar, malls enz..
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:27:14 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_195364193
Als ik hier alles doorlees besef ik me nog meer dat ik in een luxe-positie zit..

• Maandsalaris is hetzelfde gebleven + 50EUR stroomkosten + 30EUR internetkosten die ik extra krijg
• Elke dag thuiswerken, veel tijd bij mijn partner & pasgeborene
• Drastisch lagere benzine-kosten ivm thuiswerken, wat ook weer een kleine 200EUR netto scheelt maandelijks

Daarnaast geven we nu - net zoals velen - minder uit aan etentjes en andere poespas. Zo nu en dan ga ik nog wel uit eten of laten we maaltijden thuisbezorgen, maar dit is echter meer om de restaurants te supporten..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:27:24 #30
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195364199
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:22 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik ben zzp'er ja :). Gelukkig kan ik een mindset in mijn hoofd opzetten dat het me niet wordt aangedaan maar dat het (en dus ook iedereen) overkomt, zodat ik in ieder geval mezelf niet saboteer met schuldvragen etc. Enige punten die ik heb, hebben wel te maken met het feit dat de sector waarin ik werk, nauwelijks terugkomt in plannen van aanpak, specifieke hulp of een gevoel van begrip en luisterend oor. Maar ja, het is gewoon een rare periode en wat kan je er dan als individu aan doen behalve uitzitten, zo creatief als mogelijk proberen te zijn etc.
Welke branche, misschien heeft iemand hier wel een tip voor je ...
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:34:15 #31
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_195364320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:27 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]


Welke branche, misschien heeft iemand hier wel een tip voor je ...
Ik freelance voor een bedrijf dat horecaproductie op grote evenementen als defqon, mysteryland, awakenings etc doet, alsmede dit jaar zouden we grand prix en sail ook doen. Ik DJ daarnaast, geef dj muziekles op muziekschool, werk als freelancer bij een artspace en als ik tijd had/heb, haal ik mijn studie bouwkunde naar boven voor kleine bouwontwerpjes en meubelontwerp. Ik kom dit jaar wel door want Ijsbeelden festival productie in europapark gaat vooralsnog door en ik ben een goeie zuinigerd, haha. Maar dit jaar zou ik bijv. Voor het eerst sinds jaaaaren weer eens een keertje op vakantie gaan en dat is niet gebeurd. Het komt goed, maar leuk is anders 😉
put
your
clothes
on!
pi_195364348
Financeel ben ik er flink op vooruit gegaan. Door de vele overuren die ik heb gedraaid, en mogelijk in de nabije toekomst weer ga draaien als hulpverlener.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:36:37 #33
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195364363
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:45 schreef belanov het volgende:
Als uit de hand gelopen hobby draai ik in de weekenden muziek of regel ik het geluid bij (sport)feestjes en bruiloften. Het heeft me in het afgelopen half jaar enkele duizenden euro's gekost (dat wil zeggen: ik ben het misgelopen), gelukkig heb ik doordeweeks een stabiele thuiswerkbaan van 32 uur. Het geld is het belangrijkste niet, ik mis meer het uitgaansleven en het contact met collega's.
Ook bij ons, bij ons beiden; de sociale contacten zijn erg ingezakt. Heel erg kan ik wel zeggen. In procenten uitgedrukt voor mij 95 % en voor mijn vrouw ook zeker 80 %. Komt er ook nog bij, bij het financiële verlies.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195364582
Ik hou wat meer geld over dan normaal.

Mijn werk draait gewoon door, en we blijven winst maken, daar is dus geen verandering.
Maar vooral tijdens de lockdown kon ik niets meer uitgeven met uit eten gaan, en dat deed ik best vaak.
ook terrasjes of kroegen waren natuurlijk gesloten.

Het viel me zelfs op, dat ik schijnbaar best wat geld daar aan uitgeef, want ik hield aardig wat over maandelijks :)
pi_195364588
Tijdje geen werk gehad maar nu weer nieuwe baan :)
Moeten zij weten
pi_195364644
Ik hou ook meer over dan normaal.

Thuiswerken:
- geen reiskosten terwijl ik die wel vergoed krijg
- geen dure lunch meer elke dag, maar zeker net zo lekker thuis gemaakt.

Overige uitgave
- bijna geen dure uitstapjes meer
- geen dure vakantie gehad
- niet meer hele dagen met vrienden op een terras zitten

Het is er allemaal niet leuker op geworden, maar voor mij wel goedkoper.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195364757
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:05 schreef LeesFoknl het volgende:
Hallo mensen,

vanwege Corona is ons (maandelijks) inkomen flink gedaald. Zelfs zodanig dat wij zwaar daar rekening mee moeten houden. Zelfs bij eten inkopen! En alles wat niet nodig is om te (over)leven hebben we moeten schrapppen of moeten we gaan schrappen zo gauw dat mogelijk is, bv. abonnementen.
Ik leef nu op water en oud brood, dat we langs de deur ophalen. Geen vlaaien meer bij koffie.

Hoe is dat bij jullie?

ps. Vindt men dit topic hier niet passen, dan verplaats het naar elders maar laat het mij wel even weten :)
Ik ben redelijk wat vermogen verloren doordat de beurzen flink geraakt zijn en ik ook nog eens net de slechtste had. Maargoed dat kan misschien wel weer ooit goed komen al denk ik niet dat die specifieke weer helemaal goed komen. Daarnaast ook geld uitgeleend via crowdfunding dus daar verwacht ik ook nog wel wat klappen.

Daarnaast krijg ik veel minder rente en dividend binnen en dat is een stuk erger nog en daar heb ik wel last van.

Baan zou eventueel kunnen verdwijnen volgende jaar (niet corona gerelateerd, maar ga er toch last van hebben omdat er dan veel meer mensen zonder werk zijn)

Al met al best hard geraakt, daarom ben ik ook nooit voorstander van alle maatregels geweest.

Nu vooral bezig met fiks besparen en zorgen dat ik m'n buffer weer op peil krijg en daarna kijk ik verder.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195365465
Ik ben enorm gestegen. Sowieso vond ik te midden van de coronacrisis een nieuwe baan met 15% meer inkomen ten opziche van m'n vorige baan en m'n inkomen was al heel goed van te leven. Met bonussen/overwerk is het verschil eigenlijk zelfs nog groter. Het was wel na gedwongen ontslag, dus korte tijd WW. Toen de corona crisis begon in maart was het wel even flink schrikken, toen zat ik echt net in de WW. Toch wat geïnvesteerd in apparatuur toen en binnen no time was ik aan het video-solliciteren.

Daarnaast stevige daling in een aantal kostenposten. Werk is veel dichter bij huis en ik maak ook veel minder reizen met sociale doeleinden. Verder ben ik overgestapt van energieleverancier, ook flinke besparing, kan zomaar honderden euro's schelen per jaar. In mijn geval scheelde het zo'n 240,- op jaarbasis. Vermoedelijk kan ik nog verder snijden in vaste lasten op het gebied van verzekeringen, maar de financiële prikkel is er niet echt meer.

Vakantie was ook nog wel een aardige kostenpost maar ook die maak ik niet meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 01-10-2020 14:49:56 ]
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:55:32 #39
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195365656
Ja, sterk verbeterd.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195365708
Nee geen verschil gewoon ww en halve liters klappen in de wittetuinstoel met bbq _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_195366582
Op het gebied van inkomen: alle twee een eenmalige thuiswerkvergoeding van 300,- gehad. En dit jaar 2x en cao-verhoging. Maar dus niet heel veel veranderd.
Op het gebied van uitgaves in het begin heel veel extra thuisbezorgd (eten maar ook spullen om het thuiswerken en meer thuis zijn aangenaam te maken). Hogere stroom- en waterkosten door hele dag thuis zijn. Maar ook minder vakanties en vakanties die we wel doe dicht bij huis. Minder gebruik van de auto en dus lagere kosten. Al met al redelijk in balans gok ik.
pi_195366646
Op vooruit gegaan eigenlijk. Vriendin werkt niet, dus daar kon niks aan veranderen.

Zelf meer omzet sinds corona en minder uitgaven als bijvoorbeeld uit eten gaan, vakantie, uitjes etc. Dus uiteindelijk houden we netto eigenlijk meer over.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:56:44 #43
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195366677
Jazeker, ik ga niet meer naar restaurants en dat heeft mijn ogen geopend. Ik hou veel meer over per maand. Had ik verl eerder moeten doen. Sinds de invoering van de euro ging ik ook al niet meer naar cafe's.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:17:50 #44
338319 ZarB
Piña colada
pi_195367121
Nee. Beiden op de normale manier door blijven werken dus aan inkomen niets veranderd. Wel geld bespaard tijdens de eerste lockdown omdat we niet meer wekelijks uiteten/kroeg/terras. Dat geld is overigens alweer aan andere dingen uitgegeven. Bespaard op reizen, maar ook dat geld is naar andere dingen. Sinds de horeca weer open is is het uitgavenpatroon weer zoals voor corona.

Al met al: niks veranderd aan inkomsten, niks veranderd aan uitgaven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:25:51 #45
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195400927
Nu, gisteren ben ik wat gaan bezuinigen, enkele niet essentiële dingen opgezegd, zaken die we zelfs niet zullen missen.. Vooral lidmaatschappen en abonnementen en verder mobiel internet op de smartphone. Internetten op de smartphone doe ik nooit buitenshuis, zo is mij gebleken (een smartphone heb ik nog niet zo lang). Scheelt ons 300 euro per jaar. Eigenlijk niks, maar is toch weer 300 euro voor zaken die we wel graag willen.

Ik lees hier vaker over uit eten en terrasjes. Bij ons geven wij per maand samen hooguit 30 euro uit aan terrasjes, dat is dan tijdens een toertochtje onderweg een kop koffie en eventueel gebak.
Uit eten zijn we allang mee gestopt Is namelijk niet goedkoop, voor dat geld koop je in de supermarkt het allerlekkerste eten, dat je dan zelf thuis kunt klaarmaken. Mijn partner (v) en ik (m ) kunnen beide best goed koken en de vrouw ook goed bakken. Het smaakt ons thuis gewoon beter dan uit eten. Wij eten thuis beter, lekkerder en gezonder voor minder geld.

Mijn partner eet graag vis en dus vaker zalm, en weet die perfect naar haar smaak te bereiden. Maar ook haar specifieke Aziatische gerechten zoals iets zoete rundvleesloempiaatjes, en léche pan (toetje), kleefrijst met basterdsuiker enz. zijn zo super lekker en die zijn zelfs voor geld nergens te krijgen. En haar nasi (gebakken rijst) .. een gedicht.
Ik probeer graag iets uit in de keuken, ontdek graag nieuwe dingen op culinair gebied.
Sommige mislukte gerechten brachten de heerlijkste nieuwe gerechten _O- _O-
Overkomt overigens de beste koks! Ken je Kaiserschmarn? Was ook een mislukt nagerecht ...

[ Bericht 8% gewijzigd door LeesFoknl op 03-10-2020 09:33:28 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:39:46 #46
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195401104
Ik besteedde 100 euro per maand aan restaurants, prive, werk niet meegerekend. Verder laat ik de boodschappen bezorgen. Ik blijk nu veel minder uit te geven aan boodschappen en moet echt mijn best doen om het minimale bedrag te halen.

Boodschappen doen vond ik leuk, dat mis ik wel, maar wat ik niet mis is dat eeuwige gejengel van kinderen die worden meegenomen door boodschappende ouders, vaak mannen. Ik zou die mannen het liefst achter het behang plakken.

[ Bericht 33% gewijzigd door Scheepskok op 03-10-2020 09:47:47 ]
Praat over de hel en je komt er.
pi_195401169
Maar je bent gepensioneerd en je inkomen is zwaar gedaald? hoe dan?
pi_195401193
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:34 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik freelance voor een bedrijf dat horecaproductie op grote evenementen als defqon, mysteryland, awakenings etc doet, alsmede dit jaar zouden we grand prix en sail ook doen. Ik DJ daarnaast, geef dj muziekles op muziekschool, werk als freelancer bij een artspace en als ik tijd had/heb, haal ik mijn studie bouwkunde naar boven voor kleine bouwontwerpjes en meubelontwerp. Ik kom dit jaar wel door want Ijsbeelden festival productie in europapark gaat vooralsnog door en ik ben een goeie zuinigerd, haha. Maar dit jaar zou ik bijv. Voor het eerst sinds jaaaaren weer eens een keertje op vakantie gaan en dat is niet gebeurd. Het komt goed, maar leuk is anders 😉

Je kan zeker wel in aanmerking komen voor Tozo. Neem contact op met inkomensondersteuning van je gemeente.
pi_195401260
ja. Andere, betere, baan gevonden. *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_195401284
zelfde
U MAD?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:55:29 #51
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195402195
Overall gezien hou ik iets meer over ten opzichte van de situatie voor Corona. Ik gaf in de normale situatie meer geld uit aan het OV (maandabonnementen, maar dat kreeg ik uiteindelijk wel vergoed), koffie voor onderweg en hier en daar een lunch in de pauze. De laatste paar jaar ben ik minstens één keer per jaar op vakantie gegaan en af en toe maakte ik ook wat uitstapjes voor één dag. Ook ging ik nog weleens uit eten met vrienden of collega's.

Er wordt nu wel meer geld uitgegeven aan gas, water en licht doordat ik vaak de hele week thuiswerk. Af en toe moet ik nog naar kantoor of naar de zitting. Ook wordt er wel iets meer uitgegeven aan boodschappen.

Mijn werkgever heeft wel NOW 1.0 aangevraagd (en volgens mij wel gekregen). Alleen hebben ze NOW 2.0 niet aangevraagd. De juridische tak waarvoor ik werk draait nu meer omzet doordat zij meer zijn gaan inzetten op uurtje factuurtje in plaats van betaald worden per afgehandeld dossier. Dit jaar heb ik al opslag gehad en promotie gemaakt, maar volgend jaar wil ik nog meer salaris hebben omdat mijn takenpakket drastisch is veranderd in de zin dat ik als medior nu taken doe op senior-niveau.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:58:23 #52
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195402242
Nee.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_195402254
Ik schijn ¤1000 euro bonus te krijgen. De ene helft naar een goed doel en de andere helft naar wintersport.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:05:16 #54
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_195402366
We geven iets meer geld uit aan boodschappen nu ik thuis zit ipv op kantoor zit en daar eet (lunch werd verzorgd door werk), maar ik krijg ook gewoon m'n reiskosten nog doorbetaald ook al maak ik ze niet, dus al met al scheelt het niet erg veel qua financien
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_195402610
Ja want heb de kans aangegrepen om van werkgever te veranderen. Iets minder geld per maand tegenover 4 uurtjes minder in de week. _O_
pi_195402649
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:59 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik schijn ¤1000 euro bonus te krijgen.
Ik moet het allemaal nog zien. Mijn vriendin zou die ook moeten krijgen vanwege haar werk in het MUMC.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195402661
Twee zzp’ers hier. Veel minder onkosten, want geen reiskosten en lunches buiten de deur meer, maar ook echt wel minder inkomen. Denk dat we zeker 10.000 minder inkomen hebben dan vorig jaar.
pi_195403682
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:59 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik schijn ¤1000 euro bonus te krijgen. De ene helft naar een goed doel en de andere helft naar wintersport.
Mn vriend krijgt die bonus ook waarschijnlijk (ondanks zn wetenschapsstage afgelopen half jaar) en ik niet want ik verdien te veel :+
pi_195403700
Moeten we over 2 jaar nog eens vragen als alles megaduur is geworden.
pi_195403830
Voor nu beetje verschil.
Ik houd meer geld over
1 minder vakantie
2 minder uitstapjes
3 geen reiskosten meer
4 mindere andere posten, lucht etc
pi_195404247
Ik kan wat meer sparen. Geen vakanties, minder uitjes, minder reiskosten. Geef wel weer iets meer geld uit aan Thuisbezorgd en luxere producten in de supermarkt.
pi_195404259
Nee, maar ik zie wel dat de prijzen in de supermarkten gestegen zijn.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:26:09 #63
104963 ETA
European Travel Author
pi_195407486
Baan voorlopig nog veilig, hebben een toezegging dat in 2020 geen gedwongen ontslagen zullen vallen. Voor 2021 kunnen ze niks beloven, maar het is in ieder geval al iets beter dan andere grote Nederlandse bedrijven.

Ik werk op de marketing afdeling van een grote bierbrouwerij, dus de impact op horeca voelen wij direct wereldwijd. Ondanks de gigantische daling in de horeca, is de afzet van ons merk met minder dan 2% gezakt over dezelfde periode vorig jaar, dus zeer goed. Echter hebben we ook andere merken onder ons, daar hebben ze het een stuk moeilijker. Dus we zullen zien.

Qua salaris hetzelfde gebleven, wel wat kleine aanpassingen:
- Geen reiskosten vergoeding, ¤170 per maand netto. Ik werk nu 4 dagen thuis, 1 dag op locatie. Die ene dag op locatie kan ik gewoon declareren.
- Kan ¤500 uitgeven voor mijn thuiswerkplek van mijn bruto salaris, dus effectief 50% korting.

Voor komend jaar is CAO flink versoberd. Begin dit jaar leek het erop dat we 7,5% over 2 jaar zouden bij krijgen, maar dat is nu teruggebracht naar 1,5% + 2 extra vakantie dagen voor 2020 en 2021. Lijkt mij een schappelijk voorstel gezien de situatie.

Normaal geef ik ~5k per jaar aan prive reizen uit, dat is dit jaar iets minder. In maart nog op vakantie geweest, dus wel iets van mijn vakantie budget uitgegeven.

Zolang ik mijn baan hou, dan is er financieel niks aan de hand.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')