Bij mij kwam het door een vreselijk levendige droom die ik een paar jaar geleden had en nooit is weggezakt uit mijn geheugen. Door al het lopen de afgelopen 1,5 jaar is het alleen nog maar verder ontwikkeld in mijn hoofd, nu alleen nog op papier zien te krijgenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo cool he, een boek schrijvenMaar zou niet weten waarover.
Oh dat lijkt me leuk, zelf iets maken met zulke softwarequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Absoluut! Zou eens op Etsy rondneuzen, je kan het zo gek niet bedenken of er is een patroon van. En als je zelf een idee hebt, is er ook software om zelf patronen te maken.![]()
Zelf heb ik aardig wat fantasymeuk, zoals deze:
[ afbeelding ]
En die kunnen ook in detail dingen beschrijven en vertellen. Ik ben veel te to-the-point en kort van stof. Als iemand vraagt hoe m'n vakantie was zeg ik "goed". Terwijl anderen gelijk met een verhaal van 2u komen aanzettenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha dat is nou juist het ding denk ik.
De goede auteurs hebben juist inspiratie om te schrijven.
Ik zou eerder columns schrijven al is het zonder publiek.
Er is sowieso online een programma voor, ben even de naam er van kwijt. Maar voordeel van zelf samenstellen is dat je de stof makkelijk kan aanpassen (al raad ik beginners wel Aīda aan, da's makkelijker te zien). Garen gaat toch altijd wel uit van DMC.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me leuk, zelf iets maken met zulke software
Dat wil ik al sinds m'n 12dequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb al jaren een idee voor een boek in mijn hoofd om te schrijven maar lukt me nog steeds niet om er aan te beginnen
Inktvipquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
En nog een voorbeeldje van een heel andere stijl:
[ afbeelding ]
Hoeft niet perse, bij schrijven heb je veel meer de mogelijkheid om onderzoek te doen en rustig dingen te ordenen ook natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En die kunnen ook in detail dingen beschrijven en vertellen. Ik ben veel te to-the-point en kort van stof. Als iemand vraagt hoe m'n vakantie was zeg ik "goed". Terwijl anderen gelijk met een verhaal van 2u komen aanzetten
O laat even weten wat er wordt gezegd, want ik loop daar dus ook al maanden mee en zit nu sinds een week weer aan de Valeriaan, maar merk niks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:57 schreef Budapestenaar het volgende:
Afspraak bij de huisarts gemaakt omdat ik me steeds maar zo onrustig voel. Vanwege corona wordt het een belafspraak
Dank voor de tipsquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Er is sowieso online een programma voor, ben even de naam er van kwijt. Maar voordeel van zelf samenstellen is dat je de stof makkelijk kan aanpassen (al raad ik beginners wel Aīda aan, da's makkelijker te zien). Garen gaat toch altijd wel uit van DMC.
'Waarom begin je geen chocoladeblog, kun je chocola testen.'quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En die kunnen ook in detail dingen beschrijven en vertellen. Ik ben veel te to-the-point en kort van stof. Als iemand vraagt hoe m'n vakantie was zeg ik "goed". Terwijl anderen gelijk met een verhaal van 2u komen aanzetten
Ja precies. Oordeel: prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Waarom begin je geen chocoladeblog, kun je chocola testen.'
Mijn test: 'Ja deze was lekker. Waarom? Ja gewoon, het is chocola.'
Ik heb dat juist andersom, mensen durven niet meer te vragen hoe was je vakantie want dan weten ze dat ze een slaapzak en een snoepzak mee hadden moeten brengen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik geloof dit.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb dat juist andersom, mensen durven niet meer te vragen hoe was je vakantie want dan weten ze dat ze een slaapzak en een snoepzak mee hadden moeten brengen.
Valeriaan doet bij mij ook helemaal niks. Hij zal wel weer beginnen over mindfulness, maar ook dat heb ik al verschillende keren geprobeerd. Ik kan godverdomme moeilijk de hele dag in de lotushouding op de grond gaan zittenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O laat even weten wat er wordt gezegd, want ik loop daar dus ook al maanden mee en zit nu sinds een week weer aan de Valeriaan, maar merk niks.
Heb het vroeger ook wel gedaan, ook een keer een 'live' boek gemaakt, had ik een website gemaakt en dan kwamen er om de zoveel dagen/weken weer een paar nieuwe pagina's bij. Denk alleen niet dat dat nog bestaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat wil ik al sinds m'n 12deSchreef allemaal korte verhaaltjes enzo, eerst in m'n mooiste Oilily-schrift en toen op de typemachine, zere klauwen kreeg ik daarvan, en daarna op de pc. WordPerfect
Halve boekwerken getikt. Twee cursussen gevolgd. Maar sinds ik vertaal ligt dat helemaal stil.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb dat juist andersom, mensen durven niet meer te vragen hoe was je vakantie want dan weten ze dat ze een slaapzak en een snoepzak mee hadden moeten brengen.
Oh, plaatje vergeten.quote:
Zou op zich wel geniaal zijn zo'n blog, niet halve verhalen over hoe de kat van de buren een keer een blaadje van je appelboom at en toen ging plassen over de verse muntthee en hoe je daar dagenlang van wakker hebt gelegen. Maar gewoon; Dit is de nieuwe milkareep meer pecannoten, gewoon prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Waarom begin je geen chocoladeblog, kun je chocola testen.'
Mijn test: 'Ja deze was lekker. Waarom? Ja gewoon, het is chocola.'
God al die websites met recepten, heel levensverhaal erbij. DONDER OP.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou op zich wel geniaal zijn zo'n blog, niet halve verhalen over hoe de kat van de buren een keer een blaadje van je appelboom at en toen ging plassen over de verse muntthee en hoe je daar dagenlang van wakker hebt gelegen. Maar gewoon; Dit is de nieuwe milkareep meer pecannoten, gewoon prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |