abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 09:44:58 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195359980
quote:
Bruiloftsfeest op camping in Bergen blijkt illegaal festival

BERGEN - Het bruiloftsfeest waar de politie een einde aan maakte zaterdagavond op boerencamping Amara Hoeve aan de Oosterdijk in Bergen, was een codewoord voor een illegaal dancefestival. Festivalgangers uit het hele land moesten 125 euro betalen om binnen te komen.



Voor deze 125 euro kregen de bezoekers volgens het Noordhollands Dagblad een deep melodic progressive dancefestival met vijf dj's, een barbecue, een overnachting op de camping en een ontbijt. De dj’s Hilbrand Wouters uit Deventer en Tijn Marees uit Groet organiseerden het.

Campingeigenaar Pieter Wonder zou mee hebben gedaan met het opwerpen van een rookgordijn: doen alsof het een besloten familiefeest was voor een bruiloft. Er was geen melding van het feest gedaan en ook geen vergunning aangevraagd. Daarom werd het gezien door de gemeente en politie als illegaal.

Eerdere reactie
Pieter Wonder liet eerder in een reactie aan NH Nieuws weten dat de politie 'met vijf á zes auto's' het campingterrein opkwam, maar ontkende dat agenten het feest hebben beëindigd. "We waren al in de stopfase. Alle feesten hier eindigen om 23.00 uur, want ik moet ook rekening houden met andere gasten."

Wonder erkende wel dat tijdens het 'dansfeest' niet iedereen anderhalve meter afstand van elkaar hield. Hoewel het bruidspaar mondkapjes had uitgedeeld, werden die 'door sommigen wel, maar door de meesten niet gedragen'.

De gemeente Bergen gaat kijken of er verdere maatregelen moeten worden genomen tegen de camping.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)kt-illegaal-festival
-------------------------------

Wat een klootzak ben je als je dat in deze tijd organiseert :r :r Hopelijk gaan ze die lui zwaar beboeten. En graag apparatuur en de voertuigen waarmee ze dit vervoerd hebben in beslag nemen en vernietigen. Camping graag sluiten en vergunning afnemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195360126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

-------------------------------

Wat een klootzak ben je als je dat in deze tijd organiseert :r :r Hopelijk gaan ze die lui zwaar beboeten. En graag apparatuur en de voertuigen waarmee ze dit vervoerd hebben in beslag nemen en vernietigen. Camping graag sluiten en vergunning afnemen.
Vooral een klootzak dat hij niet wat meer uitnodigingen heeft verstuurd :N

*O* *O* gewoon lekker door feesten *O* *O*
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195360132
Het is wachten op uitvaarten met DJ's
pi_195360227
Heftig zeg, allemaal mensen bij elkaar. Sommigen krijgen het Coronagriepje zonder dat ze het doorhebben omdat ze a-symptomatisch zijn. Hoe moet dit verder?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 10:00:55 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195360260
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:54 schreef Steven_Stil het volgende:
Het is wachten op uitvaarten met DJ's
Yep....

Of zoiets :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195360328
Kerkdiensten kunnen ook inderdaad.

  donderdag 1 oktober 2020 @ 10:17:00 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195360545
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heftig zeg, allemaal mensen bij elkaar. Sommigen krijgen het Coronagriepje zonder dat ze het doorhebben omdat ze a-symptomatisch zijn. Hoe moet dit verder?
Was het maar de griep. ;(
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 10:18:40 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195360587
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Vooral een klootzak dat hij niet wat meer uitnodigingen heeft verstuurd :N

*O* *O* gewoon lekker door feesten *O* *O*
Hoe bevalt de brugklas?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195360895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heftig zeg, allemaal mensen bij elkaar. Sommigen krijgen het Coronagriepje zonder dat ze het doorhebben omdat ze a-symptomatisch zijn. Hoe moet dit verder?
Leuk hoor dat ‘ge-down-play’ maar hierdoor gaan we wel naar een volledige lockdown toe.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195361478
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 10:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Leuk hoor dat ‘ge-down-play’ maar hierdoor gaan we wel naar een volledige lockdown toe.
Wat ook overdreven is voor een griepje lol
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:16:14 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195361483
Illegaal feest. Echt ook he ...

Het enige dat nog legaal is is de hipster en computernerd net uit te hangen.

Elke vorm van echt mens-zijn is illegaal verklaard. Alleen nog tegennatuurlijke zaken zijn toegestaan. :')

Dat Bill Gates nu een nerd wil zijn, impliceert nog niet dat iedereen gelukkig is met een nerd-bestaan.

De hele dag op een kutcomputer thuis in je uppie, als een lijkbleke nerd domme elektronische spelletjes doen in je uppie ja ... hoera. :')
Autistische vrienden van me snappen mijn probleem ook al niet, je hebt toch een computer thuis (ja een oud gaar ding inderdaad, die gisteren ook weer vastliep toen ik alleen een tabblad open had te weten fok.nl).

Gelukkig woon ik thuis en kan ik met mijn familie ook nog leuke dingen doen, maar ik wil ook gewoon naar vrienden toe kunnen en af en toe naar Duitsland of Polen, Servie en zo. Kan gedeeltelijk ook nog, maar gewoon het begrip illegaal feest. Het slaat echt nergens op. Een illegale knuffel.

Computers, smartph0nes, televisietoestellen die zouden illegaal gemaakt moeten worden.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:28:13 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195361693
Geen mens feest is illegaal!
pi_195361842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat ook overdreven is voor een griepje lol
Maakt geen fuck uit wat jij daarvan vindt. Zolang de besmettingen blijven oplopen gaan we gewoon richting lockdown. Dus ga zo door! :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:42:33 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195361974
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:44 schreef Starhopper het volgende:
Wat een klootzak ben je als je dat in deze tijd organiseert :r :r Hopelijk gaan ze die lui zwaar beboeten. En graag apparatuur en de voertuigen waarmee ze dit vervoerd hebben in beslag nemen en vernietigen. Camping graag sluiten en vergunning afnemen.
Haal ff adem hey, het is niet alsof ze erna in optocht naar het lokale verpleegtehuis zijn gegaan om iedereen daar ff lekker te infecteren ofzo...
En niet ik dit goedkeur, het mag immers niet, maar ik heb er wel begrip voor, toen in maart de boel op slot ging was het nog, een feestje kan later ook wel, en dat was 8 maanden geleden waarin er in de tussentijd alleen maar meer verboden is en nooit geen opening is geweest om daar iets aan te doen, seated events, beetje borrelen met wat beats erbij werd ietwat toegestaan, maar echt dansen, nein!
Vandaar dat de illegale feesten een enorme toevlucht hebben genomen en dat niet te stoppen is.
Elke poging van het nachtleven om daar iets aan te veranderen wordt van tafel geschoven zonder serieus naar de plannen en protocollen te kijken en het totale onbegrip voor de wens van jongeren om te dansen, te feesten is stuitend.
Het is niet alleen een festivalletje of clubnacht, het is hun sociale leven wat al maanden in puin ligt en de hele situatie is behoorlijk uitzichtloos, kennissen van me in Duitsland hebben het anders aangepakt, in overleg met de overheid in Keulen de arena daar corona bestendig in gericht en melden trots

Maar elke poging in NL om zoiets te organiseren is op niks uitgelopen vanwege een bijzonder starre houding van de (lokale) overheid)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_195362042
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Maakt geen fuck uit wat jij daarvan vindt. Zolang de besmettingen blijven oplopen gaan we gewoon richting lockdown. Dus ga zo door! :')
Een lockdown wegens een griepje lol
pi_195362067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Maakt geen fuck uit wat jij daarvan vindt. Zolang de besmettingen blijven oplopen gaan we gewoon richting lockdown. Dus ga zo door! :')
Ik dacht dat de lockdown nodig was om de druk op de IC te verlichten, niet direct gerelateerd aan het aantal besmettingen.
  Miss 200.000.000! donderdag 1 oktober 2020 @ 11:46:55 #17
367000 roos94
pi_195362069
Ach, we gaan toch ten onder.
pi_195363200
Ik ga in de tissues business. Er zijn veel huilies
pi_195364204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

-------------------------------

Wat een klootzak ben je als je dat in deze tijd organiseert :r :r Hopelijk gaan ze die lui zwaar beboeten. En graag apparatuur en de voertuigen waarmee ze dit vervoerd hebben in beslag nemen en vernietigen. Camping graag sluiten en vergunning afnemen.
Nou nou, het is maar goed dat ze deze zware criminelen hebben opgepakt, Nederland is weer een stukje veiliger geworden. 8)7

Besef je zelf niet hoe ver we al gezonken zijn dat een BBQ met muziek al illegaal is, het is niet dat die gasten onder dwang naar dat feest gekomen zijn of strak stonden van de drugs.
pi_195364387
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heftig zeg, allemaal mensen bij elkaar. Sommigen krijgen het Coronagriepje zonder dat ze het doorhebben omdat ze a-symptomatisch zijn. Hoe moet dit verder?
En anderen kunnen na zes maanden nog geen 5 meter lopen zonder een uur te rusten.
pi_195364407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:27 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nou nou, het is maar goed dat ze deze zware criminelen hebben opgepakt, Nederland is weer een stukje veiliger geworden. 8)7

Besef je zelf niet hoe ver we al gezonken zijn dat een BBQ met muziek al illegaal is, het is niet dat die gasten onder dwang naar dat feest gekomen zijn of strak stonden van de drugs.
We gooien een deel van de economie plat, dat doen volkomen voor de lol natuurlijk. Door dat te ontwijken gaan de maatregelen minder effect hebben en dus langer duren.

Als er dan mensen onder valse voorwendselen toch rijk willen worden dan zijn dat gewoon onderkruipers en die moet je inderdaad raken waar ze het meest gevoelig zijn, in de portemonnee of in hun vrijheid dus.
pi_195364648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]

We gooien een deel van de economie plat, dat doen volkomen voor de lol natuurlijk. Door dat te ontwijken gaan de maatregelen minder effect hebben en dus langer duren.

Als er dan mensen onder valse voorwendselen toch rijk willen worden dan zijn dat gewoon onderkruipers en die moet je inderdaad raken waar ze het meest gevoelig zijn, in de portemonnee of in hun vrijheid dus.
Ik denk niet deze mensen dit gedaan hebben met het doel er rijk van te worden het was een all inclusive prijs. Ze wilden gewoon lol hebben, leven en mens zijn dus, maar dat moet schijnbaar verboden zijn.

En een deel van de economie platgooien ben ik het ook niet mee eens. Hou het lekker bij mondkapjes en/of 1.5m afstand in het openbaar. Thuiswerken wanneer mogelijk ook helemaal goed (had eigenlijk al veel eerder gemoeten los van Corona). Maar voor de rest mogen mogen ze wat mij betreft ophoepelen met die maatregelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LanaMyst op 01-10-2020 13:59:24 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 13:56:13 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195364685
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:27 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nou nou, het is maar goed dat ze deze zware criminelen hebben opgepakt, Nederland is weer een stukje veiliger geworden. 8)7

Besef je zelf niet hoe ver we al gezonken zijn dat een BBQ met muziek al illegaal is, het is niet dat die gasten onder dwang naar dat feest gekomen zijn of strak stonden van de drugs.
Dit was een festival.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195364771
quote:
84s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit was een festival.
Dat probeerden ze ervan te maken ja, ik zie het meer als een veredeld BBQ partijtje met muziek en overnachting. En dan ook nog stoppen om 23:00.
Ik zie het meer als burgerlijke ongehoorzaamheid wat in de huidige toestand heel goed te begrijpen is.
pi_195365003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 10:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoe bevalt de brugklas?
Altijd leuk om mee te werken, maar werk liever met studenten en examengroepen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:46:23 #26
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_195365499
Ik dacht bij de TT alweer direct aan ToeterTurken
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_195368493
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:53 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik denk niet deze mensen dit gedaan hebben met het doel er rijk van te worden het was een all inclusive prijs. Ze wilden gewoon lol hebben, leven en mens zijn dus, maar dat moet schijnbaar verboden zijn.

En een deel van de economie platgooien ben ik het ook niet mee eens. Hou het lekker bij mondkapjes en/of 1.5m afstand in het openbaar. Thuiswerken wanneer mogelijk ook helemaal goed (had eigenlijk al veel eerder gemoeten los van Corona). Maar voor de rest mogen mogen ze wat mij betreft ophoepelen met die maatregelen.
125 euro voor een avond eten tot 23.00, kamperen en een paar man plaatjes draaien daar verdienen in ieder geval de campingbaas en de plaatjesdraaiers aan, de organisatie waarschijnlijk ook nog wel. Maar dat is eigenlijk niet het punt.

Ik wil ook leven en lol hebben. Waarom hebben die lui daar meer recht op dan ik?

We moeten met zn allen thuiswerken, mondkapjes op in de supermarkt en vooral niet te veel veel mensen te dicht op elkaar hebben. Nou, gefeliciteerd, in een keer heb je al die goede bedoelingen onderuit gehaald met een feestje waarbij mensen uit het hele land te dicht op elkaar luidkeels gaan meezingen en vooral niet afstand houden natuurlijk want een feestje moet kunnen.

Ondertussen zitten we dus wel een hoop mensen die zich wel aan regels houden door dat soort fratsen langer met beperkingen. En dat in Bergen, toevallig het dorp met de hoogste gemiddelde leeftijd in Nederland.

Nee, op democratische wijze zijn er afspraken gemaakt en als je die afspraken doelbewust met een rotsmoes gaat ondermijnen dan ben je gewoon een onderkruiper. Als dat ook nog eens je verdienmodel is dan mag je wat mij betreft door een rechter best behoorlijk aangepakt worden.
pi_195381619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

125 euro voor een avond eten tot 23.00, kamperen en een paar man plaatjes draaien daar verdienen in ieder geval de campingbaas en de plaatjesdraaiers aan, de organisatie waarschijnlijk ook nog wel. Maar dat is eigenlijk niet het punt.

Ik wil ook leven en lol hebben. Waarom hebben die lui daar meer recht op dan ik?

We moeten met zn allen thuiswerken, mondkapjes op in de supermarkt en vooral niet te veel veel mensen te dicht op elkaar hebben. Nou, gefeliciteerd, in een keer heb je al die goede bedoelingen onderuit gehaald met een feestje waarbij mensen uit het hele land te dicht op elkaar luidkeels gaan meezingen en vooral niet afstand houden natuurlijk want een feestje moet kunnen.

Ondertussen zitten we dus wel een hoop mensen die zich wel aan regels houden door dat soort fratsen langer met beperkingen. En dat in Bergen, toevallig het dorp met de hoogste gemiddelde leeftijd in Nederland.

Nee, op democratische wijze zijn er afspraken gemaakt en als je die afspraken doelbewust met een rotsmoes gaat ondermijnen dan ben je gewoon een onderkruiper. Als dat ook nog eens je verdienmodel is dan mag je wat mij betreft door een rechter best behoorlijk aangepakt worden.
Die prijs kun je inderdaad over discussiëren maar dat is wat mij betreft ook het enige wat het twijfelachtig maakt.
En ja ik hou me ook aan de regels zorg ervoor dat ik afstand hou, gebruik een mondkapje waar dat verplicht is, daar zal je mij ook niet over horen zeiken.

Waar ik wel over zeik is de bemoeienissen wat er tussen gelijkgestemden onderling en in besloten kring gebeurd.
Of iemand wel of geen risico wil lopen zou nog steeds iemands eigen keuze moeten zijn,
pi_195381734
Geen uitnodiging gehad ;(
pi_195383853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 10:14 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Die prijs kun je inderdaad over discussiëren maar dat is wat mij betreft ook het enige wat het twijfelachtig maakt.
En ja ik hou me ook aan de regels zorg ervoor dat ik afstand hou, gebruik een mondkapje waar dat verplicht is, daar zal je mij ook niet over horen zeiken.

Waar ik wel over zeik is de bemoeienissen wat er tussen gelijkgestemden onderling en in besloten kring gebeurd.
Of iemand wel of geen risico wil lopen zou nog steeds iemands eigen keuze moeten zijn,
Dan kunnen we de APK en veiligheidsgordels ook wel weer afschaffen. Dat is dan ook een eigen keus. Veiligheidsgordels niet om doen geeft alleen jezelf risico en natuurlijk mijn ziekenkostenverzekeringspremie wordt weer hoger. APK afschaffen breng je ook een beetje andere mensen mee in gevaar maar dat doe je met corona nog veel meer.
pi_195387047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan kunnen we de APK en veiligheidsgordels ook wel weer afschaffen. Dat is dan ook een eigen keus. Veiligheidsgordels niet om doen geeft alleen jezelf risico en natuurlijk mijn ziekenkostenverzekeringspremie wordt weer hoger. APK afschaffen breng je ook een beetje andere mensen mee in gevaar maar dat doe je met corona nog veel meer.
Ik vind die veiligheidsgordelplicht inderdaad ook belachelijk ik draag hem wel omdat ik weet dat het veiliger is en ik heb geen last van dat ding maar waarom het verplicht zou moeten zijn vind ik onzin. Als iemand bij een aanrijding door de ruit wil vliegen is dat zijn/haar keus.
APK ligt anders, zonder APK bestaat de kans dat je met een afgekeurd ding op de openbare weg mensen in gevaar brengt. Maar met een APK afgekeurd barrel mag je rustig op privé terrein of een circuit rijden.

In inderdaad, mensen die in deze tijd een feestje vieren hebben een verhoogd risico op corona maar dat is de keuze van de feestgangers zelf, zolang ze zich verder wel aan de regels houden en bij klachten thuisblijven zie ik daar het probleem niet zo van in.
pi_195387352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:58 schreef LanaMyst het volgende:
APK ligt anders, zonder APK bestaat de kans dat je met een afgekeurd ding op de openbare weg mensen in gevaar brengt.
Hoe is dat anders dan anderen in gevaar te brengen omdat jij naar een feestje gaat. Dat je zelf op dat feest besmet raakt is een ding maar daarna ga jij je eigen omgeving weer besmetten. Die kans is aanzienlijk hoger dan dat je met een niet gekeurde auto rond rijdt. Hetgeen jij dus kennelijk wel asociaal vindt.

We hebben gewoon democratische wetten en regels en daar hoor je gewoon aan te houden. Andere mensen in gevaar brengen is niet netjes en daar mag je best een gepaste straf voor krijgen.
pi_195387405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan anderen in gevaar te brengen omdat jij naar een feestje gaat. Dat je zelf op dat feest besmet raakt is een ding maar daarna ga jij je eigen omgeving weer besmetten. Die kans is aanzienlijk hoger dan dat je met een niet gekeurde auto rond rijdt. Hetgeen jij dus kennelijk wel asociaal vindt.

We hebben gewoon democratische wetten en regels en daar hoor je gewoon aan te houden. Andere mensen in gevaar brengen is niet netjes en daar mag je best een gepaste straf voor krijgen.
De mensen uit mijn omgeving zijn ervan op de hoogte en hebben de keuze uit mijn buurt te blijven (zoals mijn moeder dat doet bijvoorbeeld)
En onbekenden die mij niet kennen, dan hou ik wel 1.5m afstand.
pi_195387511
Met mijn ongekeurde auto mag ook iedereen kiezen of die wel of niet mee wil rijden. Verder rij ik altijd veilig en begin gewoon iets eerder te remmen. Hartstikke veilig toch.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:25:04 #35
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195387548
Mensen die niet meer meedoen :')
Proberen te profiteren van de crisis :')
:')
pi_195387626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:22 schreef qajariaq het volgende:
Met mijn ongekeurde auto mag ook iedereen kiezen of die wel of niet mee wil rijden. Verder rij ik altijd veilig en begin gewoon iets eerder te remmen. Hartstikke veilig toch.
Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat het met de meeste auto's die niet bijtijds APK gekeurd zijn nog wel zal meevallen. Maar dan nog vind ik een verplichte APK keuring niet te vergelijken met het ontnemen van vrijheden in de privésfeer.

Als je dan toch corona met APK wilt vergelijken...
Stel ik laat mijn auto keuren, wordt goedgekeurd maar toch mag ik niet de weg op omdat hij misschien tussentijds plotseling mankementen zou kunnen krijgen.

Is het zelfde als... ik laat me testen op corona en test is negatief maar toch mag ik geen feestjes vieren of visite ontvangen.

Maar goed, ik begin nu af te dwalen, ik denk dat mijn mening hierover nu wel duidelijk is
pi_195387765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:28 schreef LanaMyst het volgende:
ik denk dat mijn mening hierover nu wel duidelijk is
Ja, je hebt duidelijk laten zien dat je mening veranderd als het je beter uit komt. Ook dat je weinig op hebt met de mening van deskundigen en de politiek.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:09:41 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195396759
quote:
Dwangsom van 75.000 euro en doodsbedreigingen door illegaal feest Bergense camping

BERGEN - Een boete van 75.000 euro: dat hangt Pieter Wonder boven het hoofd als er nóg een keer een illegaal feest wordt gegeven op zijn camping in Bergen. Hij krijgt de dwangsom van de gemeente opgelegd. Niet voor het overtreden van coronaregels, maar omdat zijn terrein niet bestemd is voor 'commerciele feesten'. "Dit is ongelooflijk. Ze hebben mij om niets gevraagd."



Dat zegt Wonder boos tegen NH Nieuws. "Alles was van tevoren goed geregeld, iedereen heeft zijn naam en nummer gegeven en daar heeft de gemeente ook foto's van gemaakt."

De gemeente is echter keihard in haar oordeel: het zogenaamde bruiloftsfeest, wat eigenlijk een deephouse-feest was, mocht helemaal niet plaatsvinden op Wonders camping. In het bestemmingsplan staat namelijk dat het een agrarisch bedrijf is met 'kleinschalige, dagrecreatieve voorzieningen', valt te lezen in de last onder dwangsom.

Ook zouden er vaker van dit soort feesten zijn gegeven op het terrein; dit wordt gebaseerd op eerdere meldingen van geluidsoverlast. De gemeente vreest daarom dat er binnenkort weer iets zal worden georganiseerd.

Tekst gaat door onder de foto


Hier was het feest afgelopen zaterdag - Maaike Polder / NH Nieuws

Daarnaast zou Wonders verzoek om een (lichte) horeca- en muziekfestivalvergunning in januari van dit jaar zijn afgewezen, mede vanwege het kwetsbare buitengebied rondom zijn camping aan de Bergens Oosterdijk.

Er staat ook dat Wonder afgelopen zaterdag tegen handhavers én later tegen media herhaaldelijk heeft verklaard dat het een huwelijksfeest was. Dit blijkt ook uit het verslag van de gemeentelijke handhavers, in handen van NH Nieuws.

In dat verslag staat onder meer dat de politie heeft verklaard 'met iemand te hebben gesproken die zei dat hij de bruidegom was'. Dit maakt alleen niet uit voor de hoogte van de dwangsom; of het nou een 'huwelijksfeest was of een mini-dancefestival, beide kwalificeren als commercieel', aldus de gemeente.

Dreigementen
De mediastorm over het illegale campingfeest resulteert, naast in een dwangsom van tienduizenden euro's, ook in dreigementen aan het adres van Wonder. "Ik krijg doodsbedreigingen. Dat ik mensen zou willen doodmaken met corona", aldus Wonder.

Volgens hem was het feest besloten en niet illegaal. Hij vindt het bizar dat de gemeente dit oordeelt velt zonder met hem in gesprek te zijn gegaan. Ook zegt hij het vreemd te vinden dat, als de gemeente vermoedt dat er meer van dit soort feesten zijn gegeven, er niet is gehandhaafd.

"Ik heb mijn camping gefaciliteerd", stelt Wonder. Hij wil verder niet ingaan op de vraag of bezwaar aantekent tegen de last onder dwangsom van 75.000 euro.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)est-bergense-camping
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196235547
Niet zo'n duur kaartje om zoveel grijs te maken. Integendeel, ik zou gaan ontspannen en naar muziek luisteren, in onze saaie dagen is dit waarschijnlijk nodig.
pi_196236178
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik dacht dat de lockdown nodig was om de druk op de IC te verlichten, niet direct gerelateerd aan het aantal besmettingen.
Eerst was het dat. Maar toen dat te laag was om maatregelen nog enigszins te kunnen verantwoorden, zijn ze maar over gestapt op besmettingen door massaal te gaan testen (mwt al dan niet vals positieve uitslagen)

We gaan eraan met zijn allen *O*
pi_196236212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan anderen in gevaar te brengen omdat jij naar een feestje gaat. Dat je zelf op dat feest besmet raakt is een ding maar daarna ga jij je eigen omgeving weer besmetten. Die kans is aanzienlijk hoger dan dat je met een niet gekeurde auto rond rijdt. Hetgeen jij dus kennelijk wel asociaal vindt.

We hebben gewoon democratische wetten en regels en daar hoor je gewoon aan te houden. Andere mensen in gevaar brengen is niet netjes en daar mag je best een gepaste straf voor krijgen.
Diezelfde democratische wetten en regels die jouw volksvertegenwoordigers te pas en te onpas heel hard de Maas in flikkeren als ze dat zo uit komt. Die democratische wetten en regels bedoel je?

Misschien dat het dan helpt als onze landsvertegenwoordigers zelf eens eerst het goede voorbeeld gaan geven hoe je daar mee om dient te gaan.
pi_196241311
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

-------------------------------

Wat een klootzak ben je als je dat in deze tijd organiseert :r :r Hopelijk gaan ze die lui zwaar beboeten. En graag apparatuur en de voertuigen waarmee ze dit vervoerd hebben in beslag nemen en vernietigen. Camping graag sluiten en vergunning afnemen.
De NOS heeft je goed te pakken zeg. ~O>
Dit soort NSB-mentaliteit is het nieuwe normaal.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 14 november 2020 @ 17:58:36 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196241369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:55 schreef n__n het volgende:

[..]

De NOS heeft je goed te pakken zeg. ~O>
Dit soort NSB-mentaliteit is het nieuwe normaal.
?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196241424
quote:
84s.gif Op zaterdag 14 november 2020 17:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

?
Dat je het overheidsbeleid zo steunt dat je per se wilt dat ze zware boetes krijgen en alles in beslag moeten laten nemen. Sommige mensen, zoals ik, verdiepen zich helaas wél in de ernst van het virus. Dus statistieken, cijfers, interpretatie testmethodes en noem het maar op. En voor de crisis had ik ook al door dat het zooitje niet deugde, dus dat helpt ook, maar nu al helemaal.
Dit wat je in je OP stelt is gewoon niet 'normaal'.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 14 november 2020 @ 18:07:07 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196241530
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 18:01 schreef n__n het volgende:

[..]

Dat je het overheidsbeleid zo steunt dat je per se wilt dat ze zware boetes krijgen en alles in beslag moeten laten nemen. Sommige mensen, zoals ik, verdiepen zich helaas wél in de ernst van het virus. Dus statistieken, cijfers, interpretatie testmethodes en noem het maar op. En voor de crisis had ik ook al door dat het zooitje niet deugde, dus dat helpt ook, maar nu al helemaal.
Dit wat je in je OP stelt is gewoon niet 'normaal'.
Ok Jensen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 14 november 2020 @ 18:08:52 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196241563
Ik heb een vraagje van medische aard. Als er nou wel een echte bruid en bruidegom bij aanwezig waren geweest, is de kans op besmetting dan kleiner omdat er goddelijke bescherming is?
We have always been at war with Eastasia.
pi_196241937
quote:
84s.gif Op zaterdag 14 november 2020 18:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ok Jensen.
En dat is ook heel typerend en vooral ook lekker makkelijk om te zeggen. Ik kijk geen Jensen en de rest van dat circus, maar met deze mening word je wel in die hoek gedrukt omdat de media je hebben verteld dat dat zo moet. Ik ben gewoon een individu hoor. Ik geloof niet in dat hele 'coronacircus' en zie veel enge uitlatingen zoals in jouw OP. Ik krijg van mensen als jij gewoon een naar gevoel in mijn maag, die haten vrijheid om de een of andere manier heel erg.
pi_196241992
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:58 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik vind die veiligheidsgordelplicht inderdaad ook belachelijk ik draag hem wel omdat ik weet dat het veiliger is en ik heb geen last van dat ding maar waarom het verplicht zou moeten zijn vind ik onzin. Als iemand bij een aanrijding door de ruit wil vliegen is dat zijn/haar keus.
APK ligt anders, zonder APK bestaat de kans dat je met een afgekeurd ding op de openbare weg mensen in gevaar brengt. Maar met een APK afgekeurd barrel mag je rustig op privé terrein of een circuit rijden.

In inderdaad, mensen die in deze tijd een feestje vieren hebben een verhoogd risico op corona maar dat is de keuze van de feestgangers zelf, zolang ze zich verder wel aan de regels houden en bij klachten thuisblijven zie ik daar het probleem niet zo van in.
Dom, dommer, domst en Lana.
  zaterdag 14 november 2020 @ 21:43:33 #49
338319 ZarB
Piña colada
pi_196244903
Geen geld, 125 euro. Ik heb duizenden euro's over momenteel voor een leuk festivalletje!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 14 november 2020 @ 21:45:15 #50
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196244936
Mooi ondernemerschap toch!
groetjes VVD
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')