abonnement Unibet Coolblue
pi_195358967
Ik kan dat niet, het gaat gewoon niet als ik moet dweilen.

Maar ook stofziugen, ramen lappen, de was doen, wassen, drogen en strijken, bed verschonen, koken, de tuin aanvegen, wc schoonmaken, stof afnemen, de vaat doen en dus ook dweilen, het gaat gewoon niet, het wil niet, mijn lichaam protesteert en blokkeert zodra ik er maar aan denk. Het loopt vast en ik kan het niet ongedaan maken. Er moet een oplossing komen want dit gaat zo niet langer.

Ik heb de gemeente gebeld zodat ze iemand sturen om die klussen te doen, maar ze willen niemand sturen, niet eens iemand om de status op te nemen en te beoordelen hoeveel uur ik nodig heb. Ik denk zo met een uurtje of 5 in de week kan dat allemaal gedaan worden.

ALs de gemeente niemand wil sturen, waar kan ik dan aan kloppen?
pi_195358984
Huisarts, die kan je vertellen wat je moet doen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:29:15 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195358989
Met wie heb je gebeld bij de gemeente?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:34:43 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195359051
Begin bij de huisarts. Wel raar dat de gemeente niemand wil sturen aangezien ze dat rond de wetgeving WMO namelijk wel verplicht zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195359096
Ben ik nou echt de enige die denkt dat dit een troll topic is?
pi_195359102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:27 schreef Dries4Ever het volgende:
ALs de gemeente niemand wil sturen, waar kan ik dan aan kloppen?
Hier staat wat informatie over wat jij zoekt.

quote:
80s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik nou echt de enige die denkt dat dit een troll topic is?
Nee.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195359116
Hier hebben ze wijkteams die in een 'keukentafelgesprek' gaan vaststellen op welke hulp je recht hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195359135
quote:
80s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik nou echt de enige die denkt dat dit een troll topic is?
Ja, jij bent de enige die dat nog denkt.
De rest weet het namelijk al zeker.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:45:39 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195359152
quote:
80s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik nou echt de enige die denkt dat dit een troll topic is?
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195359155
quote:
80s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik nou echt de enige die denkt dat dit een troll topic is?
Los van de werkelijke situatie van TS is dit op zich iets wat zou kunnen gebeuren.
Op zich zou iemand vanwege een gebrek of ziekte behoefte kunnen hebben aan huishoudelijke hulp.

De rijksoverheid heeft alles in het kader van de WMO bij de gemeente gelegd en die zijn daar niet altijd lij mee.
De ene is direct bereid om hulp te bieden, de ander niet en zal de hulpvrager eerder afwijzen of de telefoniste vragen om mensen aan de telefoon al af te poeieren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:47:18 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195359171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:34 schreef Megumi het volgende:
Begin bij de huisarts. Wel raar dat de gemeente niemand wil sturen aangezien ze dat rond de wetgeving WMO namelijk wel verplicht zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:42 schreef jeroen25 het volgende:
Hier hebben ze wijkteams die in een 'keukentafelgesprek' gaan vaststellen op welke hulp je recht hebt.
Het is wel de vraag of ze tegenwoordig ook echt iemand sturen of dat ze het per telefoon doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195359191
Misschien heb je meer iets aan een POH ggz om jezelf te vermannen en het zelf te doen. Of zorg dat je genoeg verdient om iemand in te huren. Maar 5 uur per week, kom op, je bent toch geen puber?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:53:40 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195359223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Misschien heb je meer iets aan een POH ggz om jezelf te vermannen en het zelf te doen. Of zorg dat je genoeg verdient om iemand in te huren. Maar 5 uur per week, kom op, je bent toch geen puber?
In principe weet je niets van de medische toestand van de TS. En het zou wel raar zijn maar niet ongewoon als de gemeente onder de WMO verantwoordelijkheid probeert uit te komen. Als de TS recht heeft op steun? Mag je best voor dat recht opkomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195359245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

In principe weet je niets van de medische toestand van de TS. En het zou wel raar zijn maar niet ongewoon als de gemeente onder de WMO verantwoordelijkheid probeert uit te komen. Als de TS recht heeft op steun? Mag je best voor dat recht opkomen.
Ik kan niet meer dan afgaan op zijn OP. En daaruit lees ik dat ie een lui varken is. Maar misschien heeft ie wel een uitbehandelde schoonmaak fobie ofzo, dan moet ik daar niet over oordelen.
  Redactie Frontpage donderdag 1 oktober 2020 @ 09:01:26 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195359308
Misschien moet je je niet aanstellen. Je krijgt echt geen geld uit het WMO potje omdat je lui bent.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195359311
Als je denkt dat je wel recht hebt op deze ondersteuning als gevolg van een aandoening/beperking en de gemeente wimpelt je af, dan kun je vragen (bij de gemeente, staat vast info op de site) om een onafhankelijke cliëntondersteuner. Gemeente is verplicht dit te faciliteren. Daarmee kun je bespreken wat de mogelijkheden zijn. Deze persoon kan ondersteunen bij de aanvraag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 1 oktober 2020 @ 09:02:26 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195359322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik kan niet meer dan afgaan op zijn OP. En daaruit lees ik dat ie een lui varken is. Maar misschien heeft ie wel een uitbehandelde schoonmaak fobie ofzo, dan moet ik daar niet over oordelen.
De tuin aanvegen en dergelijke gaat thuiszorg niet doen. Maar om hulp te krijgen? Zou een goed onderbouwde medische indicatie de TS wellicht al helpen. Beginnen bij de huisarts dus. Wat al eerder gepost is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 09:05:18 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195359357
Bel de gemeente of je wmo contactpersoon of de huisarts. Succes Dries!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')