FOK!forum / Gaming / Far Cry
Skull-splittermaandag 20 januari 2003 @ 22:59
Eerder bekend als X-Isle: Far Cry, de genetisch gemanipuleerde shooter uit Duitsland.

De screens tonen een mooie engine die het qua indoor makkelijk met Doom3 kan meten:

http://farcry.daddeltreff.de/screenshots/804_thumb.jpg

http://www.worthplaying.com/press/59/Image3.jpg

http://www.worthplaying.com/press/59/Image8.jpg

het verschil zit het hem in het outdoor gedeelte: dit worden namelijk GIGANTISCHE levels met zo mogelijk nog meer detail.

Ook de player-modellen zijn voorzien van een aan Doom3/Halo2 verwante bumpmap techniek (die ineens heel erg in trek is)

De game zal uitkomen op ALLE next-gen platformen, dus PC, Xbox, PS2 en NGC

Bastarddinsdag 21 januari 2003 @ 07:31
Screens zien er al goed uit
Skull-splitterdinsdag 21 januari 2003 @ 07:48
En zijn nog slechts de indoor screens, de outdoor screens zijn ECHT absurd....
Bastarddinsdag 21 januari 2003 @ 08:04
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 07:48 schreef Skull-splitter het volgende:
En zijn nog slechts de indoor screens, de outdoor screens zijn ECHT absurd....
Posten dan Gijs!!
Skull-splitterdinsdag 21 januari 2003 @ 08:54
het probleem is dat de screens maar schaars zijn bij deze game, maar dan post ik hier de boel ook gewoon dicht

kerstgedachte:


En dan zijn dit de NIEUWE screens

deze staan er pas sinds eergisteren/gisteren op denk ik

Als er een AvP3 wordt gemaakt wordt het volgens mij erg twijfelen welke engine men moet gebruiken

Skull-splitterzondag 26 januari 2003 @ 13:53
Gisteren de PC zone van deze maand gekocht, staat een 4 pagina artikeltje in, zal kijken of ik het morgen kan scannen...

Maar het belooft veel goeds iig

IndoGuyverzondag 26 januari 2003 @ 14:37
Het schijnt een erg ambitieus project te zijn, en nu maar hopen dat de game de hype waarmaakt!

Def

Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 20:07
New CryEngine screens:

And one that I'm LESS impressed with:

Also, in an interview the developers let slip that an Thermal Imaging vision is already implied...

Disordermaandag 3 februari 2003 @ 20:42
HOLY SHIT! Heeft iemand m'n onderkaak gezien?
Robhimselfmaandag 3 februari 2003 @ 20:49
Check de vloer daar lag die van mij iig wel
Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 20:50
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:42 schreef Disorder het volgende:
HOLY SHIT! Heeft iemand m'n onderkaak gezien?
Heb je op lijn 4 laten liggen denk ik, DAHAAG DOOM 3 !

AvP3, PLEASE gebruik deze engine!

Dr.Dagglamaandag 3 februari 2003 @ 20:57
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:42 schreef Disorder het volgende:
HOLY SHIT! Heeft iemand m'n onderkaak gezien?
Die ligt naast die van mij. .
Disordermaandag 3 februari 2003 @ 21:00
quote:
Op maandag 3 februari 2003 20:50 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Heb je op lijn 4 laten liggen denk ik, DAHAAG DOOM 3 !

AvP3, PLEASE gebruik deze engine!


DAHAAG DOOM 3? Qua graphics nu misschien wel, al weet ik niet of de schaduwen in realtime gerenderd zijn in Far Cry. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Maar goed, ik heb beide games nog niet gespeeld en trek daarom nog geen conclusie. Beide games wil ik nu heeeeel graag hebben.
Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 21:00
Kleine CORRECTIE: tis een PC/Xbox ONLY titel

PS2 en Gamecube staan alleen op de site, maar ik vrees dat die dingen het niet gaan trekken...

Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 21:04
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

DAHAAG DOOM 3? Qua graphics nu misschien wel, al weet ik niet of de schaduwen in realtime gerenderd zijn in Far Cry. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Maar goed, ik heb beide games nog niet gespeeld en trek daarom nog geen conclusie. Beide games wil ik nu heeeeel graag hebben.


Ziet er wel zo uit, maar Doom3 laat ze "harder" eindigen, zodat je zegmaar platte poly's op de grond krijgt, zelfs bij een zachte spot, en dat vind ik persoonlijk MINDER realistisch. Deze engine doet het ook wel realtime denk ik zo, maar heeft dezelfde mooie afwerking van Splinter Cell.

En Doom3 heeft misschien wel meer detail in de bumps gegooid, ik zie het nog steeds geen outdoorlevels ala dit renderen... Tis gewoon net wat je wilt doen met een engine, en over het algemeen heeft deze engine meer potentie in het algemeen...

Edit:

Doom 3 Alpha gespeelt, en het wordt een hele zieke, mooie en vooral ENGE game, en wordt zeker wel een hebbeding, maar ik kijk graag om me heen en bemoei me graag met een engine keus op avpnew.com forum... (zie subtitel etc)

Disordermaandag 3 februari 2003 @ 21:12
Bah, je moet het in Far Cry opnemen tegen genetisch gemanipuleerde monsters. Kom op zeg, wat een afknapper. Ik wil een keer een game met een omgeving ala Far Cry waarbij je het in MP tegen elkaar moet opnemen in de jungle. Zit er eigenlijk MP bij?
Disordermaandag 3 februari 2003 @ 21:16
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ziet er wel zo uit, maar Doom3 laat ze "harder" eindigen, zodat je zegmaar platte poly's op de grond krijgt, zelfs bij een zachte spot, en dat vind ik persoonlijk MINDER realistisch.


Klopt, maar bij Doom III worden de omgevingen ook 'zacht' donker gemaakt. De demonen en zombies in Doom III laten echter wel harde schaduwen vallen. Volgens Carmack is het technisch wel mogelijk het anders aan te pakken, maar is er geen enkele computer op dit moment die dat zo kan berekenen. Waar dat in zit weet ik ook niet eigenlijk. Het lijkt me dan ook sterk dat Far Cry wel realistische schaduwen van monsters en soldaten kan projecteren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb.

Op het volgende screenshot is te zien dat Far Cry ook gebruik maakt van dezelfde rendertechniek die Splinter Cell gebruikt.

De schaduwen, hier te zien in de rubberboot zelf, krijgen dan een gekarteld randje. Deze techniek wijkt volgens mij iets af van die van Doom III.

Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 21:21
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:12 schreef Disorder het volgende:
Bah, je moet het in Far Cry opnemen tegen genetisch gemanipuleerde monsters. Kom op zeg, wat een afknapper. Ik wil een keer een game met een omgeving ala Far Cry waarbij je het in MP tegen elkaar moet opnemen in de jungle. Zit er eigenlijk MP bij?
Toegeven: tis niet bijster origineel, maar het valt nog te bezien, de laatste video is een old-build (toen het nog X-Isle heette), en pas met de komende GDC verwacht ik de eerste nieuwe filmpjes...

Ik zal binnenkort even 2 articeltjes overtiepen en poisten, vooral die in de PC Gameplay van deze maand staat is behoorlijk leerzaam

Disordermaandag 3 februari 2003 @ 21:23
Enig idee waar ik die filmpjes kan vinden?
Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 21:28
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:16 schreef Disorder het volgende:

[..]

Klopt, maar bij Doom III worden de omgevingen ook 'zacht' donker gemaakt. De demonen en zombies in Doom III laten echter wel harde schaduwen vallen. Volgens Carmack is het technisch wel mogelijk het anders aan te pakken, maar is er geen enkele computer op dit moment die dat zo kan berekenen. Waar dat in zit weet ik ook niet eigenlijk. Het lijkt me dan ook sterk dat Far Cry wel realistische schaduwen van monsters en soldaten kan projecteren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb.


Doom3 gebruikt naar mijn weten een andere manier om shaduwen + licht te berekenen, heel geavanceerd maar daarmee ook heel zwaar. Far Cry doet het iets classieker maar produceerd nog steeds aardige schaduwen...
quote:
Op het volgende screenshot is te zien dat Far Cry ook gebruik maakt van dezelfde rendertechniek die Splinter Cell gebruikt.

[afbeelding]

De schaduwen, hier te zien in de rubberboot zelf, krijgen dan een gekarteld randje. Deze techniek wijkt volgens mij iets af van die van Doom III.


Iets, maar kwa sfeer vind ik dit mooier dan kaarsrechte schaduwen, die staan zo clinisch vind ik... Verder gebruikt Doom3 heel vaak het claire-obscure effect (komt kunstgeschiedenis toch van pas): hele stukken donker en slechts delen FEL belicht... Geeft extra mood aan zon spel...(BTW: splinter cell is op de PC afgeronder dan op de Xbox kwa schaduwen)
Skull-splittermaandag 3 februari 2003 @ 21:30
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:23 schreef Disorder het volgende:
Enig idee waar ik die filmpjes kan vinden?
Gewoon zoeken op X-isle movie, kans is dat je hem binnen 2 minuten hebt... Tis alleen wel een old-build, toen het nog een dino-shooter zou worden met een aantal nieuwe technieken, we zitten nu bijna een generatie van de engine verder, dr zit namelijk 2 jaar tussen
Disordermaandag 3 februari 2003 @ 21:31
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Gewoon zoeken op X-isle movie, kans is dat je hem binnen 2 minuten hebt... Tis alleen wel een old-build, toen het nog een dino-shooter zou worden met een aantal nieuwe technieken, we zitten nu bijna een generatie van de engine verder, dr zit namelijk 2 jaar tussen


Ik wou net zeggen. Ik zit net naar een oude build te kijken en dat ziet er eigenlijk niet uit. Ze zijn behoorlijk vooruit gegaan
Skull-splitterdinsdag 4 februari 2003 @ 00:28
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen. Ik zit net naar een oude build te kijken en dat ziet er eigenlijk niet uit. Ze zijn behoorlijk vooruit gegaan


Disorderdinsdag 4 februari 2003 @ 08:59
Dan toch nog even wat kritiek. Laten we eerlijk zijn, tot nu toe is het alleen maar eye candy. In bijna elk spel kun je net zo lang screenshots maken tot je een prachtig screenshot krijgt. Het verbaast me dan ook niet dat er een behoorlijk verschil in kwaliteit zit in de screenshots. Zo vind ik die met dat bootje en die helikopters erg mooi, maar doen sommige screenshots me weer denken aan Operation Flashpoint met die rare hoekige planten. Het varieert nogal. En nog iets, kun je dat water net als op dat screenshot met dat bootje ook echt allemaal gebruiken of is het scenery opvulling?

Ik weet eigenlijk ook nog niet of de schaduwen die door de omgeving worden geprojecteerd wel realtime gerenderd worden. Op de screenshots van binnen zie ik dat namelijk wel, tenminste zo lijkt het, maar op de screenshots van buiten niet.

Skull-splitterdinsdag 4 februari 2003 @ 18:04
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 08:59 schreef Disorder het volgende:
Dan toch nog even wat kritiek. Laten we eerlijk zijn, tot nu toe is het alleen maar eye candy. In bijna elk spel kun je net zo lang screenshots maken tot je een prachtig screenshot krijgt. Het verbaast me dan ook niet dat er een behoorlijk verschil in kwaliteit zit in de screenshots. Zo vind ik die met dat bootje en die helikopters erg mooi, maar doen sommige screenshots me weer denken aan Operation Flashpoint met die rare hoekige planten.
Ik wil een voorbeeld zien, mooier krijg je een jungle namelijk NIET op dit moment...
quote:
Het varieert nogal. En nog iets, kun je dat water net als op dat screenshot met dat bootje ook echt allemaal gebruiken of is het scenery opvulling?
Is allemaal real-time gerenderd water Dus gewoon level, net als dat stuk land op de achtergrond
quote:
Ik weet eigenlijk ook nog niet of de schaduwen die door de omgeving worden geprojecteerd wel realtime gerenderd worden. Op de screenshots van binnen zie ik dat namelijk wel, tenminste zo lijkt het, maar op de screenshots van buiten niet.
Realtime zijn ze wel, anders zou er lag etc zijn... Tis alleen meer de splinter Cell shadow effecten (zwaar gebaseerd op dynamic lighting) dan de Doom3 shadow effecten, die volgens mij echt HEEL anders berekend worden (waarom is me een vraag, de schaduw effecten uit Splinter Cell volstaan PRIMA in zon game)

Buiten heb je meer zon en dus licht en zullen de schaduwen soms niet eens zichtbaar zijn, lijkt mij dan weer...

Najah, eerst maar eens een paar filmpjes afwachten...

Ik ga voor een AvP3 artikel binnenkort eens een stel vragen op engine bouwers afvuren, waarin zij mogen zeggen waarom men voor hun engine zou moeten kiezen. Als ze reageren mogen ze reclame maken, zo niet dan hebben ze (en misschien wij daarmee ook) pech...

Disorderdinsdag 4 februari 2003 @ 18:32
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik wil een voorbeeld zien, mooier krijg je een jungle namelijk NIET op dit moment...


Ik vind het op het volgende screenshot dus weer absoluut NIET mooi.

Skull-splitterdinsdag 4 februari 2003 @ 19:04
Heb je ergens beter gezien, naast het feit dat dit een oud screenshot is?
Dr.Dagglazaterdag 8 februari 2003 @ 15:27

Die stond er nog niet tussen.. .

Skull-splitterwoensdag 26 februari 2003 @ 12:57
vers van XBW af geplukt:

http://www.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=2684&PHPSESSID=f5a60642d8ac2dda21c3ed7df02031d7

Screens zijn ZOOOO geil....

Najah, maar eens verder aan mijn AvP3 artikel

Skull-splitterwoensdag 12 maart 2003 @ 07:33
Downen deze hap: http://www.filefront.com/?filepath=/worthplaying/farcry/crytek_engine.exe
Dubbeldrankwoensdag 12 maart 2003 @ 07:46
Nou weet ik weer hoe ik op die site kwam, vis de Raven Shield site.

Cool spel, gaat wel leuk worden denk ik

Skull-splitterdonderdag 13 maart 2003 @ 22:02
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 07:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
Nou weet ik weer hoe ik op die site kwam, vis de Raven Shield site.

Cool spel, gaat wel leuk worden denk ik


kom op mensen, dit is gewoon een nieuwe player in the town of engines

FallenAngel666donderdag 13 maart 2003 @ 22:33
Ik denk dat ik niet wil weten welke ragbak er nodig zal zijn om deze beelden op je scherm te toveren...
Skull-splitterdonderdag 13 maart 2003 @ 22:35
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:33 schreef FallenAngel666 het volgende:
Ik denk dat ik niet wil weten welke ragbak er nodig zal zijn om deze beelden op je scherm te toveren...
Gezien dat nooit meer zal zijn dan de techniek van E3 vorig jaar tot nu, en een upgrade (nieuw systeem) voor mij er al in het najaar inzit, moet dat makkelijk te doen zijn
FallenAngel666donderdag 13 maart 2003 @ 22:44
Jah, ik zit hier nog met een AMD 1200 / 768 Mb / GF2 GTS 64 Mb bakje.
Dus die trekt het iig al niet meer
Maar jah, ik ben binnenkort toch jarig, nog ff sparen en dat weer eens een ultieme game pc aanschaffen
Rond die periode komt er ook weer vanalles uit op hardware gebied dus dat komt mooi uit.
Skull-splitterdonderdag 13 maart 2003 @ 23:11
Ik wacht idd ook even af, draai zelf een 1200Mhz, 320 Sd Dram, radeon8500 en 20 gig, en wil eigenlijk minimaal een 3,6 Ghz met een aantal andere leuke verhoginging

Maar het is een scalable engine, dus nooit meer poly's in beeld dan dat je bak aankan (maar dan geniet je niet ten volle natuurlijk)

Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 11:12
Nieuwe screens, vers van E3:

Ziet er heel tropisch uit! Erg, erg mooi.
Voor meer: http://www.gamespy.com/e32003/gallery/pc/1001887/

dikkebanaanwoensdag 14 mei 2003 @ 14:04
* dikkebanaan kan niet wachten tot dit spel klaar is..
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:16 schreef Disorder het volgende:
Volgens Carmack is het technisch wel mogelijk het anders aan te pakken, maar is er geen enkele computer op dit moment die dat zo kan berekenen. Waar dat in zit weet ik ook niet eigenlijk.
Dat komt omdat je dan meerdere schaduwen moet gaan renderen, en aangezien 1 schaduw al flink wat werk is..... (ik heb het in actie gezien (niet in D3 natuurlijk) en het kan echt vreselijk langzaam worden.. ik geloof dat er ook een demo van was @ http://developer.nvidia.com (let op dat het in die demo waarschijnlijk niet zo langzaam zal lijken omdat er geen complete omgeving bij wordt gerenderd + al het andere werk dat wordt gedaan door spellen van deze tijd)
quote:
De schaduwen, hier te zien in de rubberboot zelf, krijgen dan een gekarteld randje. Deze techniek wijkt volgens mij iets af van die van Doom III.
Dat is gewoon een texture ('shadow map'), terwijl er bij voorgaande techniek echte polygonen worden gebruikt (vandaar de scherpe randen).
Zooiwoensdag 14 mei 2003 @ 15:34
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:12 schreef Disorder het volgende:
...


Hehe, doet me gelijk aan Tripple X the movie denken .
Verder: *PETS* voor mezelf dat ik dit topic nog niet gezien had. Ik ben een beetje FPS moe, maar dit is wel bijzonder KWIJL!
Skull-splitterwoensdag 14 mei 2003 @ 18:04
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:12 schreef Disorder het volgende:
Nieuwe screens, vers van E3:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er heel tropisch uit! Erg, erg mooi.
Voor meer: http://www.gamespy.com/e32003/gallery/pc/1001887/


Beetje karig, low-detail setings, en waarschijnlijk gewoon de MP demo
* Skull-splitter hoopt vurig dat die demo gaat lekken
Disorderwoensdag 14 mei 2003 @ 18:07
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Beetje karig, low-detail setings, en waarschijnlijk gewoon de MP demo


Ik vond de eerdere screens ook een stuk mooier.
Skull-splitterwoensdag 14 mei 2003 @ 18:08
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:07 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik vond de eerdere screens ook een stuk mooier.


Kan natuurlijk een ongelukkige selectie zijn, de power is er namelijk wel in dat spel...
Skull-splitterdonderdag 15 mei 2003 @ 00:43
Filmpje wat ook via gamespy.com te vinden is is dan weer WEL indrukwekkend, gezien ze NIET het geld van id Software hebben om in research en development (conceptartists en animatoren) te stoppen...
Disorderdonderdag 15 mei 2003 @ 21:47
Nieuw spul van E3: http://www.shacknews.com/screens.x/e3_2003/Far+Cry/1/farcry
Skull-splittermaandag 19 mei 2003 @ 23:50
Beetje een blote site heeft het spel gekregen... En moet zeggen dat alles wat ik voorheen heb gezien er net iets verzorgder uitzag.... Op een aantal screens na dan...
Skull-splitterwoensdag 21 mei 2003 @ 22:33
200 MB duits/engelse (allo allo?) floor-interview/preview

URL http://195.145.119.170/download3/games/e3/farcry.zip

gijsje79vrijdag 18 juli 2003 @ 22:20
Net een heel stuk gelezen over dit spel.
Zeker een Must Have voor mij.



Waar gaat dit over







Dat water.


Papegaai.






Worden jullie al gek.
Ik namelijk wel ben al bijna nat.

gijsje79zaterdag 19 juli 2003 @ 17:53
Hij komt ook voor de X-Box.
faustzaterdag 19 juli 2003 @ 19:26
quote:
Op maandag 3 februari 2003 21:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Doom3 gebruikt naar mijn weten een andere manier om shaduwen + licht te berekenen, heel geavanceerd maar daarmee ook heel zwaar. Far Cry doet het iets classieker maar produceerd nog steeds aardige schaduwen...
[..]

Iets, maar kwa sfeer vind ik dit mooier dan kaarsrechte schaduwen, die staan zo clinisch vind ik... Verder gebruikt Doom3 heel vaak het claire-obscure effect (komt kunstgeschiedenis toch van pas): hele stukken donker en slechts delen FEL belicht... Geeft extra mood aan zon spel...(BTW: splinter cell is op de PC afgeronder dan op de Xbox kwa schaduwen)


Okay zover ik kan zien is de rendering methode van Far-Cry in de indoorlevels nagegenoeg hetzelfde als de DooM3 render methode( stencil-shadows, diffuse +bump-map ). Alleen zal de doom engine ontzettend!!! geoptimaliseerd zijn ( net zoals vorgie ID-software games )
DIt lijkt me trouwens ook wel een leuke engine:
http://www.3dengine.ca/prx/main.htm
Splinter-Cell gebruikt over het algemeen geen real-time shadows ( afgezien van de player dan ).
Hmm t gaat nog een leuke kerst worden met HL2, Far Cry en Doom3 e=oh ja en stalker....
infiniumzaterdag 30 augustus 2003 @ 19:10
En een flinke trap omhoog!

Hier zit ik al heel lang op te wachten, is er al een release-date bekend bij iemand?

Nog wat plaatjes danmaar:

Ik denk dat ik als ie uitkomt maar eens een nieuwe pc ga kopen!

infiniumzaterdag 30 augustus 2003 @ 19:11
quote:
Far Cry @ E3 from 14th-16th May 2003
This is your chance to see Far Cry´s first playable demo. Watch out for Ubi Soft booth to make your first game experience with Far Cry. Be excited!
bron: www.crytek.com

Heeft iemand daar een filmpje van of is er al een demo uit, want ik ben wel beniewd naar hoe dat draait enzo

pkwartszaterdag 30 augustus 2003 @ 19:34
please tell me dat je in die enorm geile jeeps kan stappen en rijden.
infiniumzaterdag 30 augustus 2003 @ 20:59
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:34 schreef pkwarts het volgende:
please tell me dat je in die enorm geile jeeps kan stappen en rijden.
volgens mij wel, iig je kan in jeeps rijden, maar of dat die zijn die op die plaatjes staan dat weet ik niet
dutchfileszondag 21 september 2003 @ 12:17
Ik kan niet wachten op de release van Far Cry!
Als ik deze screens zie:
http://www.gamershell.com/hellzone_FPS_Far_Cry.shtml
nlboyzondag 28 september 2003 @ 13:22
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:17 schreef dutchfiles het volgende:
Ik kan niet wachten op de release van Far Cry!
Als ik deze screens zie:
http://www.gamershell.com/hellzone_FPS_Far_Cry.shtml
me2 alleen hopen dat de gameplay goed is.
Skull-splitterzondag 28 september 2003 @ 14:01
* Skull-splitter wacht al sinds halverwege september op de demo...
vossszondag 28 september 2003 @ 17:49
quote:
Op zondag 28 september 2003 14:01 schreef Skull-splitter het volgende:
* Skull-splitter wacht al sinds halverwege september op de demo...
* vosss ook
Seal_forcezondag 28 september 2003 @ 17:59
Gaaf spel gelijk kopen als hij er is
spenkymaandag 29 september 2003 @ 18:59
quote:
Op zondag 28 september 2003 17:49 schreef vosss het volgende:

[..]

* vosss ook


* en ikke ook, ik had ergens gehoort dat ie op 30 september ofzo zou komen.... morgen dus.....
nlboydonderdag 6 november 2003 @ 21:08
---Far Cry Delayed---

November 5 , 2003 Ubisoft, one of the world's largest video game publishers and Crytek announced two rising stars of game development have joined the already talented Far CryTM development team.

The game's next phase in development will focus on multiplayer excellence, and leading development is Chris Auty as lead multiplayer level designer and Richard Tsao as the multiplayer producer for the game. Auty and Tsao are tasked with developing a compelling multiplayer experience as innovative as the spectacularly deep single-player game. Far Cry is a first-person shooter set in a lush tropical paradise that sets out to bring the first-person shooter to an entirely new level of entertainment and technical excellence. The expansive plans to Far Cry's unique multiplayer modes and lightning-fast online play have extended its development period to Q1 2004.

Auty joins the Far Cry team with an impressive resumé of FPS experience. As a leader within the FPS community, he is probably best known for his distinctive map designs, especially within the Counter Strike culture. Auty is famed from his design of the "Inferno" and "Aztec" maps in Counter Strike. His influence is evident in the development of some of the most prolific shooting games ever created. He led design teams for Half-Life: Counter Strike and James Bond 007: Nightfire, and has contributed to Half-Life: Day of Defeat, Counter-Strike and Condition Zero. Auty brings his considerable shooter experience and distinguishing design techniques to Far Cry's already visually stunning scenery and technically advanced gameplay.

"I came to Far Cry to work on the next great shooter; the team here at Crytek has raised the quality bar in terms of visuals, gameplay and AI standards of a FPS game," said Auty. "Far Cry's engine is amazingly adaptive to new types of gameplay, making designing multiplayer levels one of my best creative experiences to date."

Richard Tsao joins as Far Cry's multiplayer producer following a string of successful projects, including leading the teams for Asheron's Call 2, Dungeon Siege and MechWarrior 4. Tsao brings his successful formula to the production of Far Cry's multiplayer and mod community support.

"In regards to technology, everyone will remember Far Cry as the game that introduced the next wave of "must have" FPS features," said Tsao. "People will undoubtedly credit Far Cry for driving the genre forward."

Far Cry features non-scripted AI, unmatchable view distance and is set on a beautiful tropical island with the lushest terrain ever seen in a FPS. Additionally, the game's stunning graphics, freely explorable indoor and outdoor environments, authentic physics-on-demand, variety of gameplay, and universally acclaimed pick-up-and-play level editor will set new benchmarks in the genre. For more information, please visit: www.farcry-thegame.com
bron: http://www.gamershell.com/news_BFarCryBDelayed.shtml

Skull-splitterdonderdag 6 november 2003 @ 23:23
Das mooi KUT voor mij als gamer, en mooi voor mijn financien aan de andere kant...
vosssvrijdag 7 november 2003 @ 12:39
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:08 schreef nlboy het volgende:
---Far Cry Delayed---
Ja godverdomme!
Alles waar ik op zit te wachten wordt maar uitgesteld steeds
nlboyvrijdag 7 november 2003 @ 15:25
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja godverdomme!
Alles waar ik op zit te wachten wordt maar uitgesteld steeds


ja ik ook.
nlboyzondag 9 november 2003 @ 17:47
En hier het bericht in Nederlands samengevat:


Deze keer is de boodschap wel heel mooi verpakt. Uitgever Ubi Soft komt met de boodschap dat de FPS Far Cry het einde van dit jaar niet meer gaat halen en opgeschoven gaat worden naar begin 2004. De reden daarvoor is dat men meer aandacht wil besteden aan de multiplay in het spel en dat is natuurlijk een nobel streven. Men heeft zelfs de hulp ingeroepen van twee specialisten, Chris Auty en Richard Tsao. De laatste krijgt de leiding over de ontwikkeling van het multiplay-gedeelte, de eerste wordt verantwoordelijk voor het ontwerp van de speciale multiplay-maps.

Tsao heeft z'n sporen verdiend met het maken van games als Asheron's Call 2, Dungeon Siege en MechWarrior 4, Auty is vooral bekend geworden met de maps Inferno en Aztec die hij voor Counter-Strike gemaakt heeft. Daarna heeft hij echter ook nog meegewerkt aan games als James Bond 007: Nightfire, Half-Life: Day of Defeat en Condition Zero. De twee gaan het team van de Duitse ontwikkelaar Crytek versterken en het aanstellen van het duo doet de nieuwsgierigheid naar Far Cry alleen maar stijgen.

NightH4wkzondag 9 november 2003 @ 18:02
Wazig, nergens een release date op http://www.gamespy.com/games/release/.
Eitjeszaterdag 27 december 2003 @ 23:28
Zijn er nog Fokkers die Far Cry Multiplayer mogen betatesten?
gijsje79zondag 28 december 2003 @ 00:37
Ik las dat ie ongeveer de 25e maart uitkomt.
Dit heb ik uit de PU.
apengekzondag 28 december 2003 @ 02:06
even wat screenshot uit de previewer gratis te downen op http://www.crytek.com/downloads/index.php?sx=polybump




Eitjeszondag 28 december 2003 @ 02:34
Mooi zeg!

Zelfs als je helemaal inzoomt dan er is er nog geen kartel te vinden. Mijn god.

[Dit bericht is gewijzigd door Eitjes op 28-12-2003 02:43]

_Led_zondag 28 december 2003 @ 02:38
Die jongens snappen echt wel waar ze mee bezig zijn.

Maar zoals altijd :
mooie modellen renderen kan iedereen, en screenshots zeggen weinig over gameplay.

Maar afgaande op wat ik gezien heb snappen ze heel goed dat 't vooral om tools draait, en zo te zien zijn die van hun erg okee.

Eitjeszondag 28 december 2003 @ 02:44
Zelf heb ik echter het idee dat Far Cry als spel tegen zal vallen. Maar de ontwikkelaars hebben een tool gemaakt die ik zelfs kan begrijpen (wat L.Denninger roept), en dat is knap. Ik verwacht dat Far Cry de meeste mods tot nu toe zal krijgen, en de beste.

(ik lees op het beta forum dat de Desert combat modders ook met Far cry gaan bemoeien. En dat is positief nieuws, want die mod is beter dan het hele battlefield spel zelf.)

Benselzondag 28 december 2003 @ 14:09
quote:
Op zondag 28 december 2003 02:38 schreef L.Denninger het volgende:
Die jongens snappen echt wel waar ze mee bezig zijn.

Maar zoals altijd :
mooie modellen renderen kan iedereen, en screenshots zeggen weinig over gameplay.

Maar afgaande op wat ik gezien heb snappen ze heel goed dat 't vooral om tools draait, en zo te zien zijn die van hun erg okee.


Ff een quote van de Far Cry makers in een game blad (PcGameplay): "Deze engine is zo veelzijdig, dat we alles kunnen doen wat we maar willen. Eerst hebben we ons afgevraagd wat nou 1 van de mooiste omgeving is om alles uit deze engine te persen. Dat bleek dus een tropische jungle. Wij hebben de tools ontwikkeld, die de concurrentie kunnen aangaan met de engines van bijv doom 3. Wij kunnen dus alles wat zij ook kunnen, en zelfs nog meer. Bovendien kunnen wij heel snel nieuwe features inplementeren'

BTW, niet letterlijk gequoteerd, maar wel in die trant

gijsje79zondag 28 december 2003 @ 15:17
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:09 schreef Bensel het volgende:

[..]

Ff een quote van de Far Cry makers in een game blad (PcGameplay): "Deze engine is zo veelzijdig, dat we alles kunnen doen wat we maar willen. Eerst hebben we ons afgevraagd wat nou 1 van de mooiste omgeving is om alles uit deze engine te persen. Dat bleek dus een tropische jungle. Wij hebben de tools ontwikkeld, die de concurrentie kunnen aangaan met de engines van bijv doom 3. Wij kunnen dus alles wat zij ook kunnen, en zelfs nog meer. Bovendien kunnen wij heel snel nieuwe features inplementeren'

BTW, niet letterlijk gequoteerd, maar wel in die trant


Ik ben benieuwd.
Dubbeldrankdinsdag 13 januari 2004 @ 21:48
En er is nog meer goed nieuws van het Far Cry front, want de multiplayer beta test is inmiddels begonnen. 5000 gamers hebben de kans gekregen om het multiplayer gedeelte van het spel eens aan de tand te voelen. Meer info en screens kun je op de Far Cry site vinden.

Ik hoop dat er snel meer volgt, we wachten er al een tijdje op
Far Cry Site
Iemand hier die hem toevallig heeft die Beta Multiplayer versie ?

nlboydinsdag 13 januari 2004 @ 22:50
KAN NIET W8EN! op Far Cry
Eitjesdinsdag 13 januari 2004 @ 22:59
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
Iemand hier die hem toevallig heeft die Beta Multiplayer versie ?
Ja ik.
nlboydinsdag 13 januari 2004 @ 23:07
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:59 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Ja ik.


En is het wat???
Dubbeldrankdinsdag 13 januari 2004 @ 23:10
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:59 schreef Eitjes het volgende:

[..]

Ja ik.


Oh stoer, gooi eens wat mooie screenies op
nlboydinsdag 13 januari 2004 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:10 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Oh stoer, gooi eens wat mooie screenies op


ja en verspreid meteen de beta vesie van Far Cry via *****, want ik kan niet wachten op het spel.
Skull-splitterwoensdag 14 januari 2004 @ 00:32
quote:
Op zondag 28 december 2003 02:44 schreef Eitjes het volgende:
(ik lees op het beta forum dat de Desert combat modders ook met Far cry gaan bemoeien. En dat is positief nieuws, want die mod is beter dan het hele battlefield spel zelf.)
Whaaaaa! LET IT BE!
Eitjeswoensdag 14 januari 2004 @ 01:32
Geen screens, dat mag niet van Mr Ubi Soft.

Het speelt als Counterstrike. IEdereen bunnyhopt als een gek, en goh, laat ik dat nou net niet leuk vinden..

Het ziet er erg mooi uit, speelt erg vloeiend maarja.. De "counterstrike" trekjes verneuken het echt .

En het klopt dat DC modders met FC gaan bezighouden. Inderdaad erg goed nieuws.

Skull-splitterwoensdag 14 januari 2004 @ 14:53
quote:
Op zondag 28 december 2003 02:06 schreef apengek het volgende:
even wat screenshot uit de previewer gratis te downen op http://www.crytek.com/downloads/index.php?sx=polybump

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Psst, dombo, dit zijn de high-poly modellen!
Skull-splitterwoensdag 14 januari 2004 @ 14:54
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:32 schreef Eitjes het volgende:
Geen screens, dat mag niet van Mr Ubi Soft.

Het speelt als Counterstrike. IEdereen bunnyhopt als een gek, en goh, laat ik dat nou net niet leuk vinden..

Het ziet er erg mooi uit, speelt erg vloeiend maarja.. De "counterstrike" trekjes verneuken het echt .

En het klopt dat DC modders met FC gaan bezighouden. Inderdaad erg goed nieuws.


Het zijn meer de counterstrike luitjes die er zo verzot op in springen en zich niet aan een rol houden maar elke plooi exploiteren om er maar beter mee uit de bocht te komen... Sund, verneukt nagenoeg ELK spel...
Dubbeldrankwoensdag 14 januari 2004 @ 16:25
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:32 schreef Eitjes het volgende:
Geen screens, dat mag niet van Mr Ubi Soft.

Het speelt als Counterstrike. IEdereen bunnyhopt als een gek, en goh, laat ik dat nou net niet leuk vinden..

Het ziet er erg mooi uit, speelt erg vloeiend maarja.. De "counterstrike" trekjes verneuken het echt .

En het klopt dat DC modders met FC gaan bezighouden. Inderdaad erg goed nieuws.


Niet zo zeuren over die screenies je bent toch niet te traceren of te linken ergens aan en er staan al screenies op internet dus waarom zou jij ze niet posten ?
nlboywoensdag 14 januari 2004 @ 16:37
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:25 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Niet zo zeuren over die screenies je bent toch niet te traceren of te linken ergens aan en er staan al screenies op internet dus waarom zou jij ze niet posten ?


dat wilde ik ook net zeggen......
Eitjeswoensdag 14 januari 2004 @ 17:05
Omdat ik me gewoon aan NDA wil houden?
nlboywoensdag 14 januari 2004 @ 19:12
quote:
Op zondag 26 januari 2003 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Gisteren de PC zone van deze maand gekocht, staat een 4 pagina artikeltje in, zal kijken of ik het morgen kan scannen...

Maar het belooft veel goeds iig


kan je die aub posten ?
nlboywoensdag 14 januari 2004 @ 19:25
Volgens mij maken ze Far Cry ook voor PS2 en de Gamecube.
Zie de volgende site onderaan bij partners:
http://www.crytek.com/screenshots/index.php?sx=xisle
lavapredatordonderdag 15 januari 2004 @ 08:48
Bwah, mijn email is nog steeds niet binnen helaas. Ik wil gamen! Komop Ubi, mail mail mail mail.
nlboyvrijdag 16 januari 2004 @ 15:48
---Far Cry toch in het eerste kwartaal---

Far Cry haalde uiteindelijk 2003 niet. Ubi Soft laat nu meer los over wanneer deze shooter wordt verwacht. De fans moeten nog even geduld hebben.

Far Cry is het perfecte voorbeeld dat het een flinke poos kan duren voordat een goed idee omgezet is in een daadwerkelijke game. Oorspronkelijk begon het spel als een indrukwekkende techdemo voor de GeForce 2. Deze werd zo populair dat er een spel rondom gemaakt zou worden.

De werktitel werd X-Isle en kreeg door de vele dino's in de game een beetje Jurassic Park-achtige uitstraling. Tijdens het sleutelen aan de grafische motor, vonden de makers dat toch niet zo'n goed idee. De dino's werden aan de kant geschoven en het nieuwe plot draaide om buitenaardse wezens die gruwelijke experimenten op mensen uitvoeren.

Ook die opzet bleek het toch niet helemaal te zijn en de aliens werden vervangen door wetenschappers. Inmiddels kreeg de shooter ook zijn definitieve naam: Far Cry. Volgens Ubi Soft zal de shooter na bijna zeven jaar in maart 2004 verschijnen.
bron: gamez.nl

spenkyvrijdag 16 januari 2004 @ 21:00
Hellow ik heb gehoord dat de officiele demo van far cry op volgende week woensdag uitkomt... dus nog effe w8ten....
poehejzaterdag 17 januari 2004 @ 19:38
ik heb de beta ik zal zo ff wat screenies posten
poehejzaterdag 17 januari 2004 @ 20:16
voila de screens..
ik heb aa maar uitgelaten anders draaide et niet meer..







[Dit bericht is gewijzigd door poehej op 17-01-2004 20:24]

Eitjeszaterdag 17 januari 2004 @ 21:44
Hey, dat mag niet.
Dubbeldrankzaterdag 17 januari 2004 @ 22:20
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:16 schreef poehej het volgende:
voila de screens..
ik heb aa maar uitgelaten anders draaide et niet meer..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Nice
Wat voor systeem draai jij het op ?
Eitjeszaterdag 17 januari 2004 @ 23:01
Monkey Bay is imho de enige grafische mooie map. De rest is zo standaard. Het spel begint nu nog saaier te worden ; mensen campen op spawnpoints met rocket launchers. Daar kn je niks aan doen.
MaddoxXzondag 18 januari 2004 @ 01:10
Die leak zuigt is al een paar week uit :/ voor mij 2 atm =]
maar zal wel aan mij liggen brakke vid kaart...
Eitjeszondag 18 januari 2004 @ 01:31
De betabuild is van 11 januari.Toen begon het testen. Eergister of gister is de beta uitgelekt. Knap dat jij hem dan al een tijdje kan hebben.

Of ik begrijp je gewoon verkeerd.

nlboyzondag 18 januari 2004 @ 08:51
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:38 schreef poehej het volgende:
ik heb de beta ik zal zo ff wat screenies posten
En wat vind je van beta versie van Far Cry?
poehejzondag 18 januari 2004 @ 12:17
quote:
Op zondag 18 januari 2004 08:51 schreef nlboy het volgende:

[..]

En wat vind je van beta versie van Far Cry?


tis wel mooi maar dr zitten nog genoeg fouten in.. en ik kan niet multiplayen ik heb geen username enzo om in te loggen
poehejzondag 18 januari 2004 @ 12:18
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:20 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Nice
Wat voor systeem draai jij het op ?


Athlon XP 1500+
256 MBRAM
ATI Radeon 9600 128mb
Aureliumzondag 18 januari 2004 @ 13:12
ben benieuwd naar de beta ik ben em nu aan het downen @ 100 kb/s
Ik heb gehoord van iemand dat ie ziekelijk mooi is. Helaas heb ik een g-force 3 ti 200 dus zal wel niet super geweldig worden maar ben toch zeer benieuwd

edit: verdomme, net gedisconnect door die rot bot... krijgt hij een upload dipje en kickt ie mij eraf voor een te lage snelheid hoe ist nou..

nlboyzondag 18 januari 2004 @ 13:36
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:12 schreef Aurelium het volgende:
ben benieuwd naar de beta ik ben em nu aan het downen @ 100 kb/s
Ik heb gehoord van iemand dat ie ziekelijk mooi is. Helaas heb ik een g-force 3 ti 200 dus zal wel niet super geweldig worden maar ben toch zeer benieuwd

edit: verdomme, net gedisconnect door die rot bot... krijgt hij een upload dipje en kickt ie mij eraf voor een te lage snelheid hoe ist nou..


waarom weet ik niet waar ik de beta's kan downloaden
MaddoxXzondag 18 januari 2004 @ 14:03
quote:
Op zondag 18 januari 2004 01:31 schreef Eitjes het volgende:
De betabuild is van 11 januari.Toen begon het testen. Eergister of gister is de beta uitgelekt. Knap dat jij hem dan al een tijdje kan hebben.

Of ik begrijp je gewoon verkeerd.


Ik zit ergens in he...
Aureliumzondag 18 januari 2004 @ 14:13
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:36 schreef nlboy het volgende:

[..]

waarom weet ik niet waar ik de beta's kan downloaden


weet ik veel
Je kunt ze zo via irc downloaden en er is ook een torrent op het moment
poehejzondag 18 januari 2004 @ 14:42
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:13 schreef Aurelium het volgende:

[..]

weet ik veel
Je kunt ze zo via irc downloaden en er is ook een torrent op het moment


ja een torrent met aardig veel seeds
Retuobakzondag 18 januari 2004 @ 17:45
Ik vind de beta fantastisch:
1. Nog geen last gehad van bugs whatsoever
2. Performance is verbazingwekkend goed (alles op max, aniso filtering, FSAA ook dus)
3. Gameplay is fijn, niet zo'n irritant snelle game als Quake3 of UT2K3
4. maps zijn goed, elke weer goed voor wat anders. Zo is radio een echte snipe map, en monkey bay wat beter geschikt voor voertuigenwerk
nlboyzondag 18 januari 2004 @ 18:01
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:13 schreef Aurelium het volgende:

[..]

weet ik veel
Je kunt ze zo via irc downloaden en er is ook een torrent op het moment


ik weet helaas niet hoe irc werkt.

[Dit bericht is gewijzigd door nlboy op 18-01-2004 18:02]

Aureliumzondag 18 januari 2004 @ 19:38
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:01 schreef nlboy het volgende:

[..]

ik weet helaas niet hoe irc werkt.


genoeg FAQs over

http://www.ircspy.com/guides.asp?mode=display&id=5

en voor de rest http://www.ircspy.com/guides.asp

apengekmaandag 19 januari 2004 @ 15:30
nog wat screens










nlboymaandag 19 januari 2004 @ 17:23
WOW wat een mooi spel, alleen jammer dat ik een ngforce 4mx 64mb heb.
Wie weet misschien een goeie ngforce 4 ti of ati die niet al te duur is en een tijdje meegaat?
Ik vind de multiplayer wel oke, maar kan niet wachten op de single player, want die bots zijn echt goed (zie filmpjes van Far Cry).

[Dit bericht is gewijzigd door nlboy op 19-01-2004 17:29]

Skull-splittermaandag 19 januari 2004 @ 17:58
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:00 schreef spenky het volgende:
Hellow ik heb gehoord dat de officiele demo van far cry op volgende week woensdag uitkomt... dus nog effe w8ten....
Ik zou het helemaal niet erg vinden iig....

Enneh, jongens, hoe leuk het ook is, maar die screens laten jullie wel het contract breken...

Retuobakmaandag 19 januari 2004 @ 18:01
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik zou het helemaal niet erg vinden iig....

Enneh, jongens, hoe leuk het ook is, maar die screens laten jullie wel het contract breken...


hint: illegale beta
apengekmaandag 19 januari 2004 @ 18:23
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:01 schreef Retuobak het volgende:

[..]

hint: illegale beta


tuulk nie ik heb alleen geen serial dus ik kan nie online
apengekmaandag 19 januari 2004 @ 18:50
Skull-splittermaandag 19 januari 2004 @ 19:12
Wat heb jij trouwens smerige filter effecten erin?
apengekmaandag 19 januari 2004 @ 19:14
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat heb jij trouwens smerige filter effecten erin?
die effecten krijg je als je bv van iets afvalt, stikt doordat je te lang onderwater blijft of stikt door gifgas....
Skull-splittermaandag 19 januari 2004 @ 19:16
Ah, ok, want het doet wel het grootste gedeelte van de grafische kracht teniet...
Retuobakmaandag 19 januari 2004 @ 19:42
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Ah, ok, want het doet wel het grootste gedeelte van de grafische kracht teniet...
Trust me, ingame ziet het er echt cool uit.
Skull-splittermaandag 19 januari 2004 @ 20:57
Ik geloof je, en ik geloof ook in deze game EN in de engine, maar vond het nogal wacke screens
nlboymaandag 19 januari 2004 @ 22:15
Wilt er misschien een beta gamer doorgeven aan ubisoft dat ze er add server(ip) aan moeten toevoegen?
Want ik kan nu niet via het netwerk spelen.
nlboymaandag 19 januari 2004 @ 22:31
---Far Cry multiplayer demo en editor in maart---

Aanstaande woensdag zou eindelijk de langverwachte singleplayer demo van Far Cry moeten verschijnen. Het multiplayerfeest zal, behalve als je in de beta test zit, een goede maand later plaatsvinden. Ubisoft heeft namelijk laten weten dat de multiplayer demo begint maart zal worden released. Naast de multiplayer demo zal men tijdens de release van het spel ook de editor beschikbaar stellen, zodat alle modders en mappers aan de slag kunnen. Het spel zou 26 maart moeten uitkomen, zo laat product manager Doug McConkey weten.

McConkey added that the Far Cry editor (vital for map creation and mod development and, rather than being an unwieldy beast, reportedly extremely easy to use) should be made available to download for free around the same time as the title appears on shelves, before reminding us that the shooter is currently "pencilled in" for March 26
bron: gamer.nl

Retuobakmaandag 19 januari 2004 @ 22:40
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:15 schreef nlboy het volgende:
Wilt er misschien een beta gamer doorgeven aan ubisoft dat ze er add server(ip) aan moeten toevoegen?
Want ik kan nu niet via het netwerk spelen.
wel, in de console connect [ip]
Skull-splitterdinsdag 20 januari 2004 @ 00:31
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:31 schreef nlboy het volgende:
---Far Cry multiplayer demo en editor in maart---

Aanstaande woensdag zou eindelijk de langverwachte singleplayer demo van Far Cry moeten verschijnen. Het multiplayerfeest zal, behalve als je in de beta test zit, een goede maand later plaatsvinden. Ubisoft heeft namelijk laten weten dat de multiplayer demo begint maart zal worden released. Naast de multiplayer demo zal men tijdens de release van het spel ook de editor beschikbaar stellen, zodat alle modders en mappers aan de slag kunnen. Het spel zou 26 maart moeten uitkomen, zo laat product manager Doug McConkey weten.

McConkey added that the Far Cry editor (vital for map creation and mod development and, rather than being an unwieldy beast, reportedly extremely easy to use) should be made available to download for free around the same time as the title appears on shelves, before reminding us that the shooter is currently "pencilled in" for March 26
bron: gamer.nl


Vadsiiiiig!
speedfreakssjdinsdag 20 januari 2004 @ 01:49
dus woensdag komt de SP demo uit?
Frasierdinsdag 20 januari 2004 @ 01:55
Ik vind dit spel dus niet geweldig mooi eigenlijk. Het water en de spiegeling van de omgeving daar op is eigenlijk het enige wat ik echt mooi vind. De performance is ook niet al te best. Niet slecht maar het loopt gewoon nog niet echt lekker. Hopen dat het bij de singleplayer demo beter is.

Overigens aan me systeem ligt zeker het niet:

Pentium IV 3 Ghz
512mb DDR ram
Ati Radeon 9800 Pro

Eitjesdinsdag 20 januari 2004 @ 02:15
De spiegeling is nep. Je ziet alleen de omgeving, geen ventjes/boten of wat dan ook. En ja, ik vind het spel ook lang niet zo mooi als op de screenshots. Maar dat is ook wel logisch.

De gameplay is helemaal een ramp.. zucht..

Retuobakdinsdag 20 januari 2004 @ 10:12
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 01:55 schreef Frasier het volgende:
Ik vind dit spel dus niet geweldig mooi eigenlijk. Het water en de spiegeling van de omgeving daar op is eigenlijk het enige wat ik echt mooi vind. De performance is ook niet al te best. Niet slecht maar het loopt gewoon nog niet echt lekker. Hopen dat het bij de singleplayer demo beter is.

Overigens aan me systeem ligt zeker het niet:

Pentium IV 3 Ghz
512mb DDR ram
Ati Radeon 9800 Pro


Dan ligt het echt aan drivers want mijn systeem is beduidend minder en ik kan gewoon met alles op max spelen (en ja met max bedoel ik ook FSAA en AF)
Ik heb
Pentium IV 2.4B
512MB DDR RAM
ATI Radeon 9700 pro (catalyst 4.1)
Skull-splitterdinsdag 20 januari 2004 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 02:15 schreef Eitjes het volgende:
De spiegeling is nep. Je ziet alleen de omgeving, geen ventjes/boten of wat dan ook. En ja, ik vind het spel ook lang niet zo mooi als op de screenshots. Maar dat is ook wel logisch.

De gameplay is helemaal een ramp.. zucht..


Officiele forum al eens bekeken? Alleen maar CS fanaten die smerig spelen....
nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 14:55
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 01:49 schreef speedfreakssj het volgende:
dus woensdag komt de SP demo uit?
Volgens mij wel
nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 14:59
Wie weet een goede Far Cry server?
Graag ff de IP van die server hier neer zetten.
Bedankt!
Skull-splitterdinsdag 20 januari 2004 @ 15:11
quote:
Friday 16th January 2004


EXCLUSIVE: UBISOFT CONFIRMS FAR CRY DEMO PLANS

A single-player taster of Crytek's gorgeous PC shooter out next week, with a multiplayer sampling to follow in March

13:38 We've been banging on about its quality gameplay for months and finally you'll soon be able to test out Jack Carver's combat antics in stunning tropical climes for yourselves - we can reveal that the Far Cry single-player demo will be released online by Ubisoft on January 21. That, first-person shooter genre disciples, is a mere five days away. Woohoo!


Ik ben morgen dan aan het testen denk ik
nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 15:21
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik ben morgen dan aan het testen denk ik


ik ook
kingmobdinsdag 20 januari 2004 @ 15:27
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 10:12 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dan ligt het echt aan drivers want mijn systeem is beduidend minder en ik kan gewoon met alles op max spelen (en ja met max bedoel ik ook FSAA en AF)
Ik heb
Pentium IV 2.4B
512MB DDR RAM
ATI Radeon 9700 pro (catalyst 4.1)


Bij mij verandert er aan het uiterlijk helemaal niets als ik videoinstellingen verrander, ik denk dat je even moet checken of dat bij jou ook niet het geval is . Textures oa. zijn echt waardeloos bijvoorbeeld in de standaard instellingen, en als ik de screens hier zie, hebben meer mensen hier last van. ook FSAA en AF doet niets als het aanstaat.
tja, beta he...
nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 15:38
Misschien is dat probleem alleen bij ATI?
Skull-splitterdinsdag 20 januari 2004 @ 16:04
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:38 schreef nlboy het volgende:
Misschien is dat probleem alleen bij ATI?
Goed lezen: juist NIET bij ati...
Frasierdinsdag 20 januari 2004 @ 16:05
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:27 schreef kingmob het volgende:

[..]

Bij mij verandert er aan het uiterlijk helemaal niets als ik videoinstellingen verrander, ik denk dat je even moet checken of dat bij jou ook niet het geval is . Textures oa. zijn echt waardeloos bijvoorbeeld in de standaard instellingen, en als ik de screens hier zie, hebben meer mensen hier last van. ook FSAA en AF doet niets als het aanstaat.
tja, beta he...


Hier ook. FSAA en AF instellingen lijken geen enkele invloed te hebben.

Maar ja we zien morgen wel hoe het met die singleplayer demo gaat.

Skull-splitterdinsdag 20 januari 2004 @ 16:11
de screens die ik zie hebben meer last van licht berekeningen.
apengekdinsdag 20 januari 2004 @ 16:41
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:11 schreef Skull-splitter het volgende:
de screens die ik zie hebben meer last van licht berekeningen.
ja idd en ik heb nu nog meer last door catalyst 4.1 :S
nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 16:43
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Goed lezen: juist NIET bij ati...


ow ok...... sorry
Skull-splitterdinsdag 20 januari 2004 @ 16:47
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:41 schreef apengek het volgende:

[..]

ja idd en ik heb nu nog meer last door catalyst 4.1 :S


Ik zit nog op 3.1 geloof ik...
apengekdinsdag 20 januari 2004 @ 16:55
ik had er met 3.9 ook minder last van dan nu...
Dubbeldrankdinsdag 20 januari 2004 @ 17:36
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:55 schreef apengek het volgende:
ik had er met 3.9 ook minder last van dan nu...
Heb je 3.10 wel eens geprobeerd van Omega, echt retestrakke drivers maakt die gast. Lekker geoptimaliseerd en ook door Ati als best gemodde driver aangegeven. Voor Geforce kaarten heeft hij ook drivers echt vette performance verbetering had ik ermee. Heb nu een Radeon 9800 Pro en die driver en ik heb geen shit met spellen. www.omegacorner.com
apengekdinsdag 20 januari 2004 @ 17:43
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:36 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Heb je 3.10 wel eens geprobeerd van Omega, echt retestrakke drivers maakt die gast. Lekker geoptimaliseerd en ook door Ati als best gemodde driver aangegeven. Voor Geforce kaarten heeft hij ook drivers echt vette performance verbetering had ik ermee. Heb nu een Radeon 9800 Pro en die driver en ik heb geen shit met spellen. www.omegacorner.com


ik hou het liever bij de officiele drivers
kipknotsdinsdag 20 januari 2004 @ 18:32
quote:
Lang hebben we erop moeten wachten maar nu is het dan eindelijk zove! De singleplayer demo van Far Cry is beschikbaar zodat we zelf de prachtige, zonnige graphics en de hoogstaande AI van deze First Person Shooter van UbiSoft aan den ljive mogen ondervinden.

De demo is maar liefst 500 MB in gewicht en biedt je één volledig eiland waarin je een radartoren dient te vernietigen. Op je pad zal je geconfronteerd worden met hordes tegenstanders, prachtige outdoor en grimmige indoor locaties. Een groot aantal wapens staat in de demo reeds voor je klaar, van de M16 tot een raketwerper en een snipergeweer. Verder krijg je de mogelijkheid een boot te besturen en een helikopter uit de lucht te knallen.

Al dit moois eist wel een monster van een PC. Mocht je alles in de hoogste resolutie en op de hoogste graad van detail vlot spelen, dan moet je je PC uit de toekomst hebben laten importeren. Gelukkig biedt het spel de mogelijkheid de grafische opties omlaag bij te stellen zodat het spel ook op een PC met een GeForce 3 of hoger redelijk speelbaar is. Downloaden doe je vanaf de Ubisoft FTP.


bron: www.gamer.nl
Die server ligt nu dus plat

[Dit bericht is gewijzigd door kipknots op 20-01-2004 18:37]

nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 18:35
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:32 schreef kipknots het volgende:

[..]

Die server ligt nu dus plat


Waar ?????
Ik moet hem ook hebben.
Xrenitydinsdag 20 januari 2004 @ 18:36
need.... mirror.... now....
kipknotsdinsdag 20 januari 2004 @ 18:37
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:35 schreef nlboy het volgende:

[..]

Waar ?????
Ik moet hem ook hebben.


Iets te snel gecopypaste
Demo
nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 18:38
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:37 schreef kipknots het volgende:

[..]

Iets te snel gecopypaste
Demo


Wat een slechte server(s) hebben ze die ubisoft.....
Ze konden toch verwachten dat er veel mensen die demo gingen downloaden?
Retuobakdinsdag 20 januari 2004 @ 18:42
Tja is ook gewoon dom. Ze hadden hem gewoon eerst moeten verspreiden naar Fileplanet, Gamershell of nog beter een torrent ervoor maken, dat werkt helemaal perfect.
Xrenitydinsdag 20 januari 2004 @ 18:45
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:42 schreef Retuobak het volgende:
Tja is ook gewoon dom. Ze hadden hem gewoon eerst moeten verspreiden naar Fileplanet, Gamershell of nog beter een torrent ervoor maken, dat werkt helemaal perfect.
Mja, maar hij staat op de nderlandse FTP, dus hij is gewoon te vroeg.
Frasierdinsdag 20 januari 2004 @ 18:50
Hij is ondertussen ook weer verwijderd van die ftp.
vosssdinsdag 20 januari 2004 @ 18:55
op irc staat ie ook pas 4 keer (die je vind via packetnews dan, ircspy ligt eruit vraagteken?!)
Xrenitydinsdag 20 januari 2004 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:50 schreef Frasier het volgende:
Hij is ondertussen ook weer verwijderd van die ftp.
srieus?
Frasierdinsdag 20 januari 2004 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:03 schreef Xrenity het volgende:

[..]

srieus?


Het lijkt er wel op.
Dubbeldrankdinsdag 20 januari 2004 @ 19:13
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:06 schreef Frasier het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op.


Inderdaad, met een FTP client krijg je geeneens contact met de FTP server van ubisoft.nl.
spenkydinsdag 20 januari 2004 @ 19:44
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:13 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Inderdaad, met een FTP client krijg je geeneens contact met de FTP server van ubisoft.nl.


op een een of andere duitse site stond dat de demo pas vanavond om 23:00 officieel gereleased word. ik was deze ook aan het downloaden maar toen stond er ineens: verbinding met server opnieuw ingesteld

-edit-

Officieel deleted...

w8ten tot 11 uur dan maar...

[Dit bericht is gewijzigd door spenky op 20-01-2004 20:07]

Dubbeldrankdinsdag 20 januari 2004 @ 20:28
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:44 schreef spenky het volgende:

[..]

op een een of andere duitse site stond dat de demo pas vanavond om 23:00 officieel gereleased word. ik was deze ook aan het downloaden maar toen stond er ineens: verbinding met server opnieuw ingesteld

-edit-

Officieel deleted...

w8ten tot 11 uur dan maar...


nlboydinsdag 20 januari 2004 @ 20:53
tja..............
Dubbeldrankdinsdag 20 januari 2004 @ 23:41
http://therealuntouchables.net/temp/DemoFarCry.zip.torrent

Voor de Bittorrent liefhebbers

Retuobakdinsdag 20 januari 2004 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:41 schreef Dubbeldrank het volgende:
http://therealuntouchables.net/temp/DemoFarCry.zip.torrent

Voor de Bittorrent liefhebbers


Zeker dat die echt is?
Volgens alle sites is de demo nl. morgen 18.00u uit en lijkt me sterk dat in die korte tijd iemand hem van de ubisoft ftp volledig heeft kunnen pakken.
apengekwoensdag 21 januari 2004 @ 00:02
die torrent is 480 mb
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 00:13
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 00:02 schreef apengek het volgende:
die torrent is 480 mb
Hmm dat is wat te weinig maar misschien is het spel uitgepakt 500 nog wat MB ? Ik zou het niet weten maar ik zal ff de reactie's nalopen op het forum waar hij vandaan komt.

Daar dus:
http://forums.ubi.com/messages/overview.asp?name=us_farcry_general

Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 01:39
Ik trek hem anders redelijk vlot binnen...
speedfreakssjwoensdag 21 januari 2004 @ 01:56
waaris de normale te vinden?
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 02:08
Gamershell
3dGamers pas vanaf 1800 morgen als het goed is... Is wel takkeveel sneller altijd...
Eitjeswoensdag 21 januari 2004 @ 02:18
http://www.gamershell.com/download_4929.shtml
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 03:15
En het speelt echt best lekker en de AI is best creatief
apengekwoensdag 21 januari 2004 @ 06:54
ik ben em ook aant installen op het moment die torrent is dus wel echt
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 07:33
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:41 schreef Dubbeldrank het volgende:
http://therealuntouchables.net/temp/DemoFarCry.zip.torrent

Voor de Bittorrent liefhebbers


Bedankt!
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 07:35
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 02:18 schreef Eitjes het volgende:
http://www.gamershell.com/download_4929.shtml
hahaha....alle servers zijn vol.
Dat is normaal gesproken nooit zo bij gamershell.
Goeie promotie voor gamershell.
Alleen de romenië is nog niet vol....hoe zou dat komen
poehejwoensdag 21 januari 2004 @ 11:08
wooo slingert nova torrent ff aan
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 11:11
Oh my god nergens connectie te krijgen
En ik gebruik zelf geen bittorrent, maargoed iemand al een leuke download locatie ?
Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 11:11
Gamershell was leuk, heb hem inmiddels binnen.
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 11:21
Oh GamersHell opent net een nieuwe Zweedse mirror, downloading @ 214 KB/s hopen dat hij nog wat sneller gaat maargoed in 38 minuten is het ook wel goed
poehejwoensdag 21 januari 2004 @ 11:45
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:21 schreef Dubbeldrank het volgende:
Oh GamersHell opent net een nieuwe Zweedse mirror, downloading @ 214 KB/s hopen dat hij nog wat sneller gaat maargoed in 38 minuten is het ook wel goed
lama
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 11:51
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:45 schreef poehej het volgende:

[..]

lama


Hmm de snelheid is aardig ingestort Zit nu op 45% pas
poehejwoensdag 21 januari 2004 @ 11:59
de site van gamershell is verrekte langzaam..
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 12:35
mwach, net wakker, duik zo de jungle weer in
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 13:54
Ik heb hem

Maar bij GamersHell hebben ze hem nu offline gehaald, check die traffic

Far Cry Demo. File will be available for download in a few hours.
Filesize: 496.9 MB
File-Type: application/zip
Hosted since: 21/01/2004 00:46
Downloads: 64815 time(s)
Traffic: 245.7 Terabit

Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 14:14
Hmm, zou de game een potentiele hit zijn?
Cascadewoensdag 21 januari 2004 @ 14:28
Zo, net de demo een tijdje gespeelt. Leuk spel!

Nou hoop ik niet dat ze in de volledige versie alleen maar tropische eilanden hebben...

Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 14:44
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:28 schreef Cascade het volgende:
Zo, net de demo een tijdje gespeelt. Leuk spel!

Nou hoop ik niet dat ze in de volledige versie alleen maar tropische eilanden hebben...


Prutser

Het speelt zich op een eiland keten af, en er is genoeg indoor EN outdoor te vinden in het spel om je uren te vermaken

Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 15:13
Ben ik de enige die het spel nog best pittig vind?
Cascadewoensdag 21 januari 2004 @ 15:27
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:44 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Prutser

Het speelt zich op een eiland keten af, en er is genoeg indoor EN outdoor te vinden in het spel om je uren te vermaken


Hehe Ik heb me nog niet zo verdiept in het spel... Maar ik had het kunnen weten, inderdaad. 'X-Isle'. Ben benieuwd naar de volledige versie.
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 15:55
Hmm ik zie zwarte vlakken op de rotsen
Is dit een probleem van de Radeon drivers of hebben mensen met een nVidia kaart hier ook last van ? Verder wel een vette game alleen heb je echt een dikke kaart nodig
Frasierwoensdag 21 januari 2004 @ 15:59
Ik probeer 'm vanavond wel te downloaden. Kom nu echt nergens meer in Of weet iemand hier misschien nog een snelle 100mbit server?
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 16:11
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:55 schreef Dubbeldrank het volgende:
Hmm ik zie zwarte vlakken op de rotsen
Is dit een probleem van de Radeon drivers of hebben mensen met een nVidia kaart hier ook last van ? Verder wel een vette game alleen heb je echt een dikke kaart nodig
Ik heb er ook last van, kan aan radeon drivers liggen

Zitten ook op je "handen" en guns enzo, beetje storend maar maakt de pret niet minder ofzo

BTW: Retuobak: Ik vind het ook een behoorlijk heftig spel en sta er ook van te kijken als iemand claimt dat die hem binnen 9 minuten doorgespeeld had... Ik heb hem wel doorgespeelt maar voor ik daar was heb ik minstens een half uurtje of meer gespeeld

nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 16:43
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:55 schreef Dubbeldrank het volgende:
Hmm ik zie zwarte vlakken op de rotsen
Is dit een probleem van de Radeon drivers of hebben mensen met een nVidia kaart hier ook last van ? Verder wel een vette game alleen heb je echt een dikke kaart nodig
Ik heb nvidia en heb er geen last van.

Wat een vette demo zeg!
Ziet er veel beter uit dan de beta versie en hij is gewoon stoer!
Zeker die A.I. zijn perfect hoe ze reageren en taktisch ( )zijn.
Ik kan nu zeker niet wachten om Far Cry.
Alleen hopen dat Multiplayer beter word, want ik vond de beta wel iets minder.

Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 17:30
Ik vond de beta fantastisch. Alleen idiote monsters kunnen dit spel nog verneuken (en dat gebeurd ook) Monsters in shooters
apengekwoensdag 21 januari 2004 @ 17:37
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:30 schreef Retuobak het volgende:
Ik vond de beta fantastisch. Alleen idiote monsters kunnen dit spel nog verneuken (en dat gebeurd ook) Monsters in shooters
komen er monsters in dan?
Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 17:44
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:37 schreef apengek het volgende:

[..]

komen er monsters in dan?


Ja
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 18:04
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:30 schreef Retuobak het volgende:
Ik vond de beta fantastisch. Alleen idiote monsters kunnen dit spel nog verneuken (en dat gebeurd ook) Monsters in shooters
Monsters?......wrm nou?
Voor monsters heb je Half-Life 2.
jammer Far Cry.


apengekwoensdag 21 januari 2004 @ 18:18
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:44 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja


vossswoensdag 21 januari 2004 @ 18:41
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:54 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik heb hem

Maar bij GamersHell hebben ze hem nu offline gehaald, check die traffic

Far Cry Demo. File will be available for download in a few hours.
Filesize: 496.9 MB
File-Type: application/zip
Hosted since: 21/01/2004 00:46
Downloads: 64815 time(s)
Traffic: 245.7 Terabit


Godsklere zeg!
Denk dat dit een klassieker gaat worden als ik zie hoeveel mensen hier al op hebben zitten wachten.
64.815 keer gedownload since afgelopen nacht!
Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 18:49
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Godsklere zeg!
Denk dat dit een klassieker gaat worden als ik zie hoeveel mensen hier al op hebben zitten wachten.
64.815 keer gedownload since afgelopen nacht!


Mja ik kan echt geen zwak punt bedenken aan deze game behalve de monsters. En de MP is ook zeker fantastisch, denk dat deze game ons nog lang zal heugen en ongetwijfeld nog vele add-ons/sequels zal voortbrengen zowel op de PC als op consoles.
neggixwoensdag 21 januari 2004 @ 19:50
focking P4 2,6 en nog loopt ie kut
Dubbeldrankwoensdag 21 januari 2004 @ 20:18
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:50 schreef neggix het volgende:
focking P4 2,6 en nog loopt ie kut
Wat voor videokaart ?
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 20:25
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:49 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Mja ik kan echt geen zwak punt bedenken aan deze game behalve de monsters. En de MP is ook zeker fantastisch, denk dat deze game ons nog lang zal heugen en ongetwijfeld nog vele add-ons/sequels zal voortbrengen zowel op de PC als op consoles.


En Desertcombat gaat zich ermee bemoeien!
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 20:26
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:50 schreef neggix het volgende:
focking P4 2,6 en nog loopt ie kut
Raar ik heb een AMD Athlon 2000+ XP en daar loopt ie goed op.
Dus het kan idd je videokaart zijn.
neggixwoensdag 21 januari 2004 @ 20:46
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:18 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Wat voor videokaart ?


P 4 2,6 800FB
Gforce 4 4400TI 128 mb
512DDR 400
Gigabyte Mobo 800FB
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 20:53
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:25 schreef nlboy het volgende:

[..]

En Desertcombat gaat zich ermee bemoeien!


Desert Combat is slechts een mod, de jongens/mannen en meisjes/vrouwen erachter echter willen wel iets met de engine proberen, dus bestuurbare heli's ed in een jungle assault type game
Disorderwoensdag 21 januari 2004 @ 21:01
Ik heb net de demo geprobeerd (die het verassend redelijk goed doet op m'n GeForce 2 MX400) en ik vind 'm best goed. De AI is soms heel goed (schuilen achter objecten, bomen, etc.) en soms erg slecht (heen en weer rennen, wat wil je nu?). Dus zo 'groundbreaking' vind ik het allemaal niet echt.

Zijn er trouwens cheats voor de demo? Ik wil graag even met de sniperrifle spelen, als die er in zit.

speedfreakssjwoensdag 21 januari 2004 @ 21:02
http://www.gamershell.com/download_init.shtml?hellID=4929&mirror=10&a=6639853935343.16
neggixwoensdag 21 januari 2004 @ 21:22
PC zal wel weer een formatje nodig hebben
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 21:23
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:01 schreef Disorder het volgende:
De AI is soms heel goed (schuilen achter objecten, bomen, etc.) en soms erg slecht (heen en weer rennen, wat wil je nu?). Dus zo 'groundbreaking' vind ik het allemaal niet echt.

Zijn er trouwens cheats voor de demo? Ik wil graag even met de sniperrifle spelen, als die er in zit.


Opzich gedraagt de AI zich best goed, maar er zitten natuurlijk wel een paar foutjes in.... Maar ik vind het nu al zijn tijd VER vooruit...

Sniperrifle ligt op het 2e eilandje waar je vanaf het eerste naar toe kunt lopen, dus dat is gewoon even schieten

Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 21:26
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:22 schreef neggix het volgende:
PC zal wel weer een formatje nodig hebben
Mjah, ik ben het haast wel van plan, puur alleen om dit spel al
kipknotswoensdag 21 januari 2004 @ 21:39
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:23 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Opzich gedraagt de AI zich best goed, maar er zitten natuurlijk wel een paar foutjes in.... Maar ik vind het nu al zijn tijd VER vooruit...


Ik vind de AI toch best tegenvallen. Het is me zelfs een paar keer overkomen dat ze totaal niet op me reageerden terwijl ik ze onder vuur nam.
De AI van outcast kwam op mij al beter over. (Vooral teamwerk was in dat spel fantastisch, b.v. twee tegenstanders die mij onder vuur namen, terwijl een ander om mij heen sluipt en me van achteren aanvalt.)

Voor de rest was de demo wel geweldig.

Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 21:47
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:39 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik vind de AI toch best tegenvallen. Het is me zelfs een paar keer overkomen dat ze totaal niet op me reageerden terwijl ik ze onder vuur nam.
De AI van outcast kwam op mij al beter over. (Vooral teamwerk was in dat spel fantastisch, b.v. twee tegenstanders die mij onder vuur namen, terwijl een ander om mij heen sluipt en me van achteren aanvalt.)

Voor de rest was de demo wel geweldig.


Speel het spel dan ook op hard
kipknotswoensdag 21 januari 2004 @ 21:59
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:47 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Speel het spel dan ook op hard


Ik vind niet dat de tegenstanders bij een lagere moeilijkheidsgraat echt dom moeten worden. Laat ze dan iets trager reageren of geef ze minder health. Ik speelde trouwens op medium en dat was lastig genoeg.
Edit: Ik vind de AI ook niet slecht, alleen is het zeker zijn tijd niet ver vooruit.
Retuobakwoensdag 21 januari 2004 @ 22:02
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:59 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik vind niet dat de tegenstanders bij een lagere moeilijkheidsgraat echt dom moeten worden. Laat ze dan iets trager reageren of geef ze minder health. Ik speelde trouwens op medium en dat was lastig genoeg.
Edit: Ik vind de AI ook niet slecht, alleen is het zeker zijn tijd niet ver vooruit.


Dat is toch logisch dat je de AI dan minder maakt. Ik vind het juist zo lomp in andere games dat je met hogere niveaus alleen maar meer armor, meer health etc. krijgt.
kipknotswoensdag 21 januari 2004 @ 22:06
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:02 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dat is toch logisch dat je de AI dan minder maakt. Ik vind het juist zo lomp in andere games dat je met hogere niveaus alleen maar meer armor, meer health etc. krijgt.


Minder maken is wel goed, maar dat betekent niet dat een tegenstander stil moet blijven staan als ik hem in zijn been schiet of niet hoeft te reageren als ik van de andere kant van een bosje m'n assault rifle op ze leeg.
Het kwam gewoon vreemd op me over dat ze op het ene moment goed op me reageerden en het andere moment helemaal niet.
speedfreakssjwoensdag 21 januari 2004 @ 22:39
Ik zie alleen maar vlekken. dus zeg maar de onderkant vane en boot of de lucht of wat groens. voor de rest niets. kan dit aan mijn drivers liggen> ik heb de fewone styandaard.
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 23:25
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:01 schreef Disorder het volgende:
Ik heb net de demo geprobeerd (die het verassend redelijk goed doet op m'n GeForce 2 MX400)..............

SYSTEM REQUIRMENTS:
Minimum:

Computer: 1 Gb MHz CPU
Memory: 256 MB RAM
Operating System: Windows® 98/ME/2000/XP
Video Card: Geforce 4 MX, Geforce 3 or higher
Drive Space: 582Mb hard drive space
DirectX 9.0b must be installed
Nvidia based cards must have : ForceWare drivers 53.03
ATI based cards must have: Catalyst drivers 3.9

neggixwoensdag 21 januari 2004 @ 23:28
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mjah, ik ben het haast wel van plan, puur alleen om dit spel al


Nou, Ik heb het gedaan

Nu ff spel testen

#ANONIEMwoensdag 21 januari 2004 @ 23:31
hmm ik hoor van iedereen goeie dingen over dit spel... is effe die beta halen
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 23:36
FSAA en Anioso uitzetten en het draait als babybilletjes zo smooth
Skull-splitterwoensdag 21 januari 2004 @ 23:36
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:31 schreef Thomas B. het volgende:
hmm ik hoor van iedereen goeie dingen over dit spel... is effe die beta halen
Demo, plompzak, demo
#ANONIEMwoensdag 21 januari 2004 @ 23:39
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Demo, plompzak, demo


ow
is die er ook?
Ik had de beta op me stro staan dus dat was makkelijker
neggixwoensdag 21 januari 2004 @ 23:46
hehe, 1280x1024, loopt als een zonnetje
nlboywoensdag 21 januari 2004 @ 23:54
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ow
is die er ook?
Ik had de beta op me stro staan dus dat was makkelijker


Ik vind zelf de beta minder, omdat je alleen maar in je uppie kan spelen.
(niet online)
of je moet een netwerk hebben met veel spelers.
vosssdonderdag 22 januari 2004 @ 00:06
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:02 schreef speedfreakssj het volgende:
http://www.gamershell.com/download_init.shtml?hellID=4929&mirror=10&a=6639853935343.16
quote:
Filesize: 496.9 MB
File-Type: application/zip
Hosted since: 21/01/2004 00:46
Downloads: 113462 time(s)
Traffic: 430.1 Terabit

Hebben die bij gamershell al eens een demo gehad die in zo een korte tijd zovaak gedownload is?!
Dat ze zelfs hem tijdelijk offline moetsen halen (vanmiddag) en nu het volgende op hun site hebben staan:
quote:
We are looking for additional mirrors in North America / Australia / South America. Partnerships are welcome. Interested parties should contact us at krisse@gamershell.com for more information.
Ik kan er zo even geen bedenken>?!
vosssdonderdag 22 januari 2004 @ 00:11
Das elke seconde ruim 1,4 keer!
Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 00:11
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:54 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ik vind zelf de beta minder, omdat je alleen maar in je uppie kan spelen.
(niet online)
of je moet een netwerk hebben met veel spelers.


of je moet hem gewoon legaal hebben
Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 00:12
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:54 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ik vind zelf de beta minder, omdat je alleen maar in je uppie kan spelen.
(niet online)
of je moet een netwerk hebben met veel spelers.


Niet waar.
Lan server hosten
Je IP weten
En dan anderen in de console connect "ip" laten tikken
En hoppa je hebt een online game
Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 00:12
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 00:11 schreef vosss het volgende:
Das elke seconde ruim 1,4 keer!
Recordje?

ze waren ook de enige die hem bleven aanbieden na een correctie van Ubisoft

sonniedonderdag 22 januari 2004 @ 00:47
Jezus wat een mooi spel.
Het draait trouwens gek genoeg nog goed ook. Ik heb alles op very high staan in 1024x768 met 32 bit op een 2.0 ghz, 768 rimm en Radeon 9800 non pro.
Dit had ik totaal niet verwacht want met 2.0 ghz ben je na 2 jaar niet echt snel meer.
Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 01:18
Mjah, met zon videokaart wil het wel
Frasierdonderdag 22 januari 2004 @ 04:16
Bleh wat een slechte engine zeg. Ene moment draait het perfect andere keer op de gekste momenten waarbij er bijna niks in het scherm is begint het te schokken en te laden als een gek. FSAA zal ik trouwens maar helemaal niet aanzetten want dan blijft er helemaal niks meer van over dan een halve dia-show.

M'n systeem:

Pentium IV 3Ghz
512mb DDR ram
Ati Radeon 9800 Pro

Daar kan het dus ook niet aan liggen natuurlijk.

Gameplay is verder wel erg goed. Jammer van die klote engine.

speedfreakssjdonderdag 22 januari 2004 @ 04:43
ik heb alles op default maar ik zie alleen maar een baluw beeld of groen of grijs.

alsof ik in de lucht naar bomen kijken en dan een bedom.

Khe een PIII 1,0 GHZ, 256MB RAM en een GF4 Ti4200 128MB DDR

Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 08:34
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 04:16 schreef Frasier het volgende:
Bleh wat een slechte engine zeg. Ene moment draait het perfect andere keer op de gekste momenten waarbij er bijna niks in het scherm is begint het te schokken en te laden als een gek. FSAA zal ik trouwens maar helemaal niet aanzetten want dan blijft er helemaal niks meer van over dan een halve dia-show.

M'n systeem:

Pentium IV 3Ghz
512mb DDR ram
Ati Radeon 9800 Pro

Daar kan het dus ook niet aan liggen natuurlijk.

Gameplay is verder wel erg goed. Jammer van die klote engine.


Daar kan het wel degelijk aan liggen. Aan ervaringen op GoT is gebleken dat traag of weinig RAM soms funest is voor de performance. Zo ook hier, ik heb 512MB DDR266 RAM en ik kan het maar op max 1024x768x32 met medium detail draaien en ik heb een 9700 pro en een 2.4ghz.
Disorderdonderdag 22 januari 2004 @ 09:08
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:25 schreef nlboy het volgende:

[..]


Video Card: Geforce 4 MX, Geforce 3 or higher


Ik had het zelf ook niet verwacht, maar hij draaide best aardig. Uiteraard zonder bumpmapping en die mooie schaduwen, maar dan nog ziet het er best goed uit.
Morpheus2002donderdag 22 januari 2004 @ 09:41
Ik heb de Demo ook gespeeld!

Vet mooi spel! De AI is vaak heel goed alleen soms loopt een ventje me gewoon voorbij of gaat ie tegen een muur lopen douwen

Het geluid is alleen vaag....het kraakt af en toe en als ik met een MG schiet hoor ik nix........nog meer mensen die dit hebben?

lavapredatordonderdag 22 januari 2004 @ 10:09
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 04:43 schreef speedfreakssj het volgende:
ik heb alles op default maar ik zie alleen maar een baluw beeld of groen of grijs.

alsof ik in de lucht naar bomen kijken en dan een bedom.

Khe een PIII 1,0 GHZ, 256MB RAM en een GF4 Ti4200 128MB DDR


Probeer eens de nieuwste drivers, daar ligt het aan.
Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 11:24
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 04:16 schreef Frasier het volgende:
Bleh wat een slechte engine zeg. Ene moment draait het perfect andere keer op de gekste momenten waarbij er bijna niks in het scherm is begint het te schokken en te laden als een gek. FSAA zal ik trouwens maar helemaal niet aanzetten want dan blijft er helemaal niks meer van over dan een halve dia-show.

M'n systeem:

Pentium IV 3Ghz
512mb DDR ram
Ati Radeon 9800 Pro

Daar kan het dus ook niet aan liggen natuurlijk.

Gameplay is verder wel erg goed. Jammer van die klote engine.


naast dat FSAA heel de performance tenietdoet en een paar artifacts veroorzaakt merk je er geen drol van ingame, helaas...
FullySedateddonderdag 22 januari 2004 @ 11:33
fuk
.vanacht de demo proberen te downloaden.. is de zip file corrupt

kenik t nog een keer doen
en t heeft me al tijden gekost eer dat ik een werkende link had gevonden (warschijnlijk waren de servers een "beetje" overbelast)

Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 11:46
iedereen heeft hem inmiddels
Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 12:26
Hehe er is nu echt gevonden waarom het spel zoveel beter draait op nvidia kaarten dan op ATI kaarten. Het ligt aan de pixel shaders, ATI kaarten (iig de 9500 kaarten en hoger) gebruiken altijd pixel shaders 2.0. De Geforce 4 en lager serie ondersteunt deze niet en gebruikt daarom dus gewoon pixel shaders 1.1. De FX echter hoort 2.0 te gebruiken maar doet dit niet omdat de performance dan te brak is en schakelt terug naar 1.1, een performance cheat van nvidia dus (een van velen).
dewddonderdag 22 januari 2004 @ 12:48
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 04:16 schreef Frasier het volgende:
Bleh wat een slechte engine zeg. Ene moment draait het perfect andere keer op de gekste momenten waarbij er bijna niks in het scherm is begint het te schokken en te laden als een gek. FSAA zal ik trouwens maar helemaal niet aanzetten want dan blijft er helemaal niks meer van over dan een halve dia-show.

M'n systeem:

Pentium IV 3Ghz
512mb DDR ram
Ati Radeon 9800 Pro

Daar kan het dus ook niet aan liggen natuurlijk.

Gameplay is verder wel erg goed. Jammer van die klote engine.


Dan zit er iets niet goed bij op je pc, ik heb mindere specs, en het is vrij ok te spelen. Niet super want zodra ik alles hoog zet en op 1024 ga spelen is het soms wat traag. Vooral als je begint te schieten. Lijkt wel of je inenen online met lag aan het spelen bent dan.
Evil_Jurdonderdag 22 januari 2004 @ 13:04
Ik ben redelijk onder de indruk, best origineel en erg leuk. Ze moeten nog wel de AI een beetje bijpoetsen als je het mij vraagt.

Hij loopt verder als een trein bij mij op 1152x864 32 bit. Visueel is het een toppertje, maar natuurlijk niet zo fantastisch als de screens me eerst deden geloven.

mijn specs:
P4 3ghz
512mb RAM
ATI 128mb 9800xl

Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 13:53
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 12:26 schreef Retuobak het volgende:
Hehe er is nu echt gevonden waarom het spel zoveel beter draait op nvidia kaarten dan op ATI kaarten. Het ligt aan de pixel shaders, ATI kaarten (iig de 9500 kaarten en hoger) gebruiken altijd pixel shaders 2.0. De Geforce 4 en lager serie ondersteunt deze niet en gebruikt daarom dus gewoon pixel shaders 1.1. De FX echter hoort 2.0 te gebruiken maar doet dit niet omdat de performance dan te brak is en schakelt terug naar 1.1, een performance cheat van nvidia dus (een van velen).
Dus technisch gezien draaien die van ons gewoon veel beter...
Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 14:53
Yup.
nlboydonderdag 22 januari 2004 @ 15:23
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 00:12 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Niet waar.
Lan server hosten
Je IP weten
En dan anderen in de console connect "ip" laten tikken
En hoppa je hebt een online game


Ja via netwerk, maar ik wil online spelen en dat kan helaas niet.
Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 16:04
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:23 schreef nlboy het volgende:

[..]

Ja via netwerk, maar ik wil online spelen en dat kan helaas niet.


Ja sure, ik heb tegen meerdere mensen in #spielerij gespeeld. En ik ben noch officieel beta tester noch een LAN. Verklaar dat maar eens.
Frasierdonderdag 22 januari 2004 @ 16:21
quote:
Het spel loopt veel slechter onder een ATi videokaart dan onder een Nvidia videokaart

Dat komt omdat Nvidia weer eens 'cheat'. In plaats van gebruik te maken van de nieuwe Pixelshader 2.0 maakt Nvidia gebruik van de Pixelshader 1.1 en dat levert een vrij grote performance boost op. De nieuwste videokaarten van Nvidia kunnen wel Pixelshader 2.0 aan, maar Nvidia heeft dit vanwege de performance uitgeschakelt. ATi heeft PS2.0 wel gewoon aan staan.


Slim van Nvidia

[Dit bericht is gewijzigd door Frasier op 22-01-2004 16:29]

nlboydonderdag 22 januari 2004 @ 17:22
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja sure, ik heb tegen meerdere mensen in #spielerij gespeeld. En ik ben noch officieel beta tester noch een LAN. Verklaar dat maar eens.


Tja ik ben geen officele beta tester.
Skull-splitterdonderdag 22 januari 2004 @ 19:39
Zit iedereen ook te springen om een leuke MP variant hierop?
(kortom: zit iedereen ook nagels te bijten tot maart?)

Op GOT ook al vaker gelezen: soms staan de mannetjes echt gewoon boven op je, en dan staan ze werkelijk te wachten tot jij aanvalt en verder niets... (of ze zien je niet ?)

Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 19:52
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:21 schreef Frasier het volgende:

[..]

Slim van Nvidia


Jammer alleen dat het er daardoor een stuk slechter uit ziet.
Bad_Karmadonderdag 22 januari 2004 @ 20:22
Demo ziet er prachtig uit. Ik weet het, een heel domme vraag maar het lukt mij alleen met geen mogelijkheid die boot uit te komen.
Controls geraadpleegd en alle toetsen geprobeerd en het wil niet lukken.
Wie kan mij verder helpen?
Frasierdonderdag 22 januari 2004 @ 20:44
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:22 schreef Bad_Karma het volgende:
Demo ziet er prachtig uit. Ik weet het, een heel domme vraag maar het lukt mij alleen met geen mogelijkheid die boot uit te komen.
Controls geraadpleegd en alle toetsen geprobeerd en het wil niet lukken.
Wie kan mij verder helpen?
Op "F" drukken.
bojaaperdonderdag 22 januari 2004 @ 21:09
k zoek cheats
Bad_Karmadonderdag 22 januari 2004 @ 21:15
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:44 schreef Frasier het volgende:

[..]

Op "F" drukken.


Tnx dude!!
Retuobakdonderdag 22 januari 2004 @ 22:03
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:09 schreef bojaaper het volgende:
k zoek cheats
Ik heb Marco/December in de startpost van het Far Cry topic deel 2 op GoT een link naar cheats laten zetten dus surf daar ff heen.
Disorderdonderdag 22 januari 2004 @ 22:27
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:03 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik heb Marco/December in de startpost van het Far Cry topic deel 2 op GoT een link naar cheats laten zetten dus surf daar ff heen.


Deze dus: http://www.members.optusnet.com.au/counter-strike/Cheats.zip
nlboydonderdag 22 januari 2004 @ 22:40
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Deze dus: http://www.members.optusnet.com.au/counter-strike/Cheats.zip


bedankt!
babbazaterdag 24 januari 2004 @ 17:52
Ik heb het tweede deel alvast klaar!