abonnement Unibet Coolblue
pi_197577750
ontopic:
Een middel om de terreur van extreemrechts Amerika te bestrijden is Trump geen platform als twitter te geven.
Idem youtube, instagram, tiktok.
pi_197577875
Op al deze platforms is hij nu gebanned toch? Dan is dat probleem ook weer opgelost ;).
pi_197577909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:01 schreef Bluesdude het volgende:
ontopic:
Een middel om de terreur van extreemrechts Amerika te bestrijden is Trump geen platform als twitter te geven.
Idem youtube, instagram, tiktok.
Ik vind de big tech bedrijven veel gevaarlijker dan Trump & extreem-rechts.
Ze hebben zeg maar de ethiek van een JP Coen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197578626
Het valt sowieso te betwijfelen in hoeverre Trump onder de noemer extreemrechts valt te scharen. Maar dat begrip wordt door sommigen nogal uitvergroot om alles onder te clusteren waar zij het niet mee eens zijn.
pi_197578754
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:29 schreef Dejannn het volgende:
Het valt sowieso te betwijfelen in hoeverre Trump onder de noemer extreemrechts valt te scharen. Maar dat begrip wordt door sommigen nogal uitvergroot om alles onder te clusteren waar zij het niet mee eens zijn.
Hij heeft in ieder geval stevig misbruik gemaakt van de sympathie van zowel extreem-rechts als van enge evangelistische christenen.
Die laatste groep is misschien nog wel gevaarlijker, en zit al jaren in de zak van de republikeinen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:37:46 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197580621
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:49 schreef Tanatos het volgende:
Een NPO die besluit dat blanken voortaan wit genoemd moeten worden vind ik doorgeslagen onzin.
Naar mijn idee is wel wat zinnige kritiek mogelijk op de NPO (hun organisatiemodel; hun niets toevoegende verslaggevers), maar ik vind dit enorm opgeblazen.

Elk serieus medium hanteert een stijlgids. Die past men eens in de zoveel tijd aan.

Zoveel (minderheid) lobbies hebben daar een invloed op, van de banken tot gemeenten, maar uitgerekend hier gaat de Telegraaf en GeenStijl helemaal op los.

Ik vind dat niet zo boeiend. Als anderen daar blij van worden dan doe ik ze graag een plezier. Zoals je zelf eigenlijk al aan geeft: ik maak me liever druk om de rechteloosheid van bijstandsontvangers tegenwoordig, en hoe opgesloten ze zitten in armoede.

(Het was overigens hele lange tijd gebruikelijk om het woord 'neger' te gebruiken in serieuze kranten; taal verandert gewoon)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 21:39:03 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197580657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval stevig misbruik gemaakt van de sympathie van zowel extreem-rechts als van enge evangelistische christenen.
Die laatste groep is misschien nog wel gevaarlijker, en zit al jaren in de zak van de republikeinen.
Ik zou eerder zeggen dat de Republikeinen in de zak zitten van de evangelicals, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197580728
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Naar mijn idee is wel wat zinnige kritiek mogelijk op de NPO (hun organisatiemodel; hun niets toevoegende verslaggevers), maar ik vind dit enorm opgeblazen.

Elk serieus medium hanteert een stijlgids. Die past men eens in de zoveel tijd aan.

Zoveel (minderheid) lobbies hebben daar een invloed op, van de banken tot gemeenten, maar uitgerekend hier gaat de Telegraaf en GeenStijl helemaal op los.

Ik vind dat niet zo boeiend. Als anderen daar blij van worden dan doe ik ze graag een plezier. Zoals je zelf eigenlijk al aan geeft: ik maak me liever druk om de rechteloosheid van bijstandsontvangers tegenwoordig, en hoe opgesloten ze zitten in armoede.

(Het was overigens hele lange tijd gebruikelijk om het woord 'neger' te gebruiken in serieuze kranten; taal verandert gewoon)
Dat zal allemaal best, maar van blank naar wit is simpelweg Amerikaniseren. En wetende wat voor huiveringwekkende ideeën er daar zijn omtrent "ras" (lees: huidskleur), zou men hier eigenlijk niet aan moeten beginnen. Je krijgt hier nu ook het idee van zwart vs. wit. Geen fijne ontwikkeling, en dat allemaal omdat een stel radicale activisten denken het moreel verlichte te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2021 21:42:15 ]
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 21:46:41 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197580841
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best, maar van blank naar wit is simpelweg Amerikaniseren. En wetende wat voor huiveringwekkende ideeën er daar zijn omtrent "ras" (lees: huidskleur), zou men hier eigenlijk niet aan moeten beginnen. Je krijgt hier nu ook het idee van zwart vs. wit. Geen fijne ontwikkeling, en dat allemaal omdat een stel radicale activisten denken het moreel verlichte te doen.
Hmm...maar de Nederlandse Minister President zegt dat er in Nederland systemisch racisme is. Is hij een radicale activist?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197580959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hmm...maar de Nederlandse Minister President zegt dat er in Nederland systemisch racisme is. Is hij een radicale activist?
Dit heeft toch vrij weinig te maken met het gebruik van blank/wit? In beide gevallen kunnen mensen van mening zijn dat Nederland een systematisch racistisch land is.
pi_197581029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vind de big tech bedrijven veel gevaarlijker dan Trump & extreem-rechts.
Jij kijkt niet op een moordpartijtje min of meer van amerikaans extreemrechts ?

quote:
Ze hebben zeg maar de ethiek van een JP Coen.
Is dat zo?
Ze zijn niet zo overdreven religieus en ze willen niet met geweld land veroveren of monopolies vestigen
pi_197581106
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit heeft toch vrij weinig te maken met het gebruik van blank/wit? In beide gevallen kunnen mensen van mening zijn dat Nederland een systematisch racistisch land is.
Grappig hoe jij dit omschrijft. Tijger schrijft er systematisch rascisme is. En jij maakt er van dat mensen zeggen Nederland een systematisch rascistsich land is. beetje spelen met woorden maar compleet verschillende dingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Korenfok op 22-01-2021 22:12:29 ]
pi_197581139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Naar mijn idee is wel wat zinnige kritiek mogelijk op de NPO (hun organisatiemodel; hun niets toevoegende verslaggevers), maar ik vind dit enorm opgeblazen.

Elk serieus medium hanteert een stijlgids. Die past men eens in de zoveel tijd aan.

Zoveel (minderheid) lobbies hebben daar een invloed op, van de banken tot gemeenten, maar uitgerekend hier gaat de Telegraaf en GeenStijl helemaal op los.

Ik vind dat niet zo boeiend. Als anderen daar blij van worden dan doe ik ze graag een plezier. Zoals je zelf eigenlijk al aan geeft: ik maak me liever druk om de rechteloosheid van bijstandsontvangers tegenwoordig, en hoe opgesloten ze zitten in armoede.

(Het was overigens hele lange tijd gebruikelijk om het woord 'neger' te gebruiken in serieuze kranten; taal verandert gewoon)
Ik vind wat dat betreft de intentie belangrijker dan het gebruikte woord.

De redenen die de NPO aandraagt voor het gebruik van het woord wit ipv blank vind ik onzin.
Ik heb geen positieve associaties met het woord blank.

Veel oudere mensen gebruiken het woord neger zonder slechte bedoelingen, maar vandaag de dag kunnen ze daarop ernstig worden aangevallen, dat vind ik nogal overdreven.
De beroemde speech van MLK gebruikt veelvuldig het woord negro, een latere generatie heeft besloten dat dat heel erg beledigend is.
Wat mij betreft onterecht, en al helemaal aangezien zwarte rappers nigger zo ongeveer als stopwoord gebruiken.
Zelf een woord keer op keer gebruiken maar mensen met een andere huidskleur dat verbieden is nogal onpraktisch.

Zoals je zelf volledig terecht aangeeft zijn er veel belangrijkere zaken.
Ook onder EU immigranten is er nogal wat problematiek die veelal genegeerd wordt.
Overigens mede dankzij de EU met haar vrije verkeer van personen zonder enige integratieplicht, de natte droom van de uitbuitondernemer, onmondige mensen aan de onderkant van de maatschappij.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197581171
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat de Republikeinen in de zak zitten van de evangelicals, eigenlijk.
Daar heb je idd misschien wel gelijk in, een iets te innige omhelzing waarin beiden vast zitten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197581214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij kijkt niet op een moordpartijtje min of meer van amerikaans extreemrechts ?
[..]

Is dat zo?
Ze zijn niet zo overdreven religieus en ze willen niet met geweld land veroveren of monopolies vestigen
Alles draait enkel en alleen om geld, net als bij de VOC.
Big tech is een gevaar voor de hele mensheid.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 22:05:18 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197581222
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Daar heb je idd misschien wel gelijk in, een iets te innige omhelzing waarin beiden vast zitten.
Ik denk dat jouw omschrijving zeer accuraat is, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 22:06:54 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197581261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Alles draait enkel en alleen om geld, net als bij de VOC.
Big tech is een gevaar voor de hele mensheid.
Tja...het Internet wat wij nu kennen, for better or worse, was er niet gekomen zonder dit soort bedrijven. Zonder de grote investeringen en ontwikkelingen was het nu nog het exclusieve gebied van een handjevol nerds geweest.

Of dat beter of slechter was geweest...dat is iets wat de verre toekomst moet bepalen, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197581364
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja...het Internet wat wij nu kennen, for better or worse, was er niet gekomen zonder dit soort bedrijven. Zonder de grote investeringen en ontwikkelingen was het nu nog het exclusieve gebied van een handjevol nerds geweest.

Of dat beter of slechter was geweest...dat is iets wat de verre toekomst moet bepalen, denk ik.
Tja, het eerdere internet was er niet geweest zonder DARPA.
Toch was het lange tijd heerlijk anarchistisch.
De commercie heeft het grotendeels overgenomen.
De politiek moet naar mijn idee beter reguleren.
Helaas zie ik daar veel te weinig van.
Alhoewel de EU hierin wel regelmatig positief handelt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 22:14:31 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197581402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Tja, het eerdere internet was er niet geweest zonder DARPA.
Toch was het lange tijd heerlijk anarchistisch.
De commercie heeft het grotendeels overgenomen.
De politiek moet naar mijn idee beter reguleren.
Helaas zie ik daar veel te weinig van.
Alhoewel de EU hierin wel regelmatig positief handelt.
Dat klopt, ik ben begonnen met Internet toen het nog een BBS was en niemand enige controle had maar dat had ook nadelen en uitwassen, he? Terugkijken met een roze bril doe ik ook graag maar eigenlijk is het sinds de 2e Internet provider in Nederland op de markt kwam al een commercieele business geworden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197581404
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Alles draait enkel en alleen om geld, net als bij de VOC.
Net als bij Trump... die miljoenen Amerikanen ophitst de democratie aan te randen?
Of nog erger...waardoor sommige heethoofden mensen gaan vermoorden.
pi_197581584
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Net als bij Trump... die miljoenen Amerikanen ophitst de democratie aan te randen?
Of nog erger...waardoor sommige heethoofden mensen gaan vermoorden.
Je doet alsof ik een fan van Trump ben, dat ben ik allerminst.
Maar het gevaar van de big tech gaat volgens mij veel verder.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197581632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt, ik ben begonnen met Internet toen het nog een BBS was en niemand enige controle had maar dat had ook nadelen en uitwassen, he? Terugkijken met een roze bril doe ik ook graag maar eigenlijk is het sinds de 2e Internet provider in Nederland op de markt kwam al een commercieele business geworden.
Tot op zeker hoogte wel, maar met de introductie van zakcomputers en social media is het tot surveillance kapitalisme verworden.
Daarnaast wordt al die gejatte data ingezet voor de ontwikkeling van AI.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197581649
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:24 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Je doet alsof ik een fan van Trump ben, dat ben ik allerminst.
Maar het gevaar van de big tech gaat volgens mij veel verder.
Maak voor big tech een ander topic aan.
Dit topic gaat over hoe extreemrechts te bestrijden.
Het is wel zo als die grote bedrijven eerder Trump hadden verbannen de amerikaanse samenleving minder opgefokt zou zijn. Minder doden en gewonden... minder lieden die van geweld dromen
Je kunt ook stellen dat big tech nog steeds die radicalisering in de hand werkt
pi_197581669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit topic gaat over hoe extreemrechts te bestrijden. Maak voor big tech een ander topic aan.
Daar heb je gelijk in, ik houd erover op.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197582545
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maak voor big tech een ander topic aan.
Dit topic gaat over hoe extreemrechts te bestrijden.
Het is wel zo als die grote bedrijven eerder Trump hadden verbannen de amerikaanse samenleving minder opgefokt zou zijn. Minder doden en gewonden... minder lieden die van geweld dromen
Je kunt ook stellen dat big tech nog steeds die radicalisering in de hand werkt
Volgens mij spelen social media ed een grote rol in de polarisatie.
Men kan elkaar binnen de eigen bubbel steeds verder opnaaien (dat gaat uiteraard niet alleen voor extreemrechts op uiteraard).
Het begint als een verbale loopgravenoorlog, met het risico tot verdere radicalisering.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')