abonnement Unibet Coolblue
pi_195340057
Goedemorgen FOK!kers!

Ik ben recent mijn eigen bedrijf begonnen. Ik werk samen met een ZZP'er, die mij een factuur stuurt voor zijn verleende diensten. Nu heb ik hier een vraagje over.

Ik neem aan dat ik de ZZP'er inclusief btw betaal (voor mij 21%). Kan ik dit terugvragen aan de belasting? Ik ben niet heel bekend met de belastingen, hier loop ik dus even vast! Kon het ook niet zo gauw vinden op internet.

Alvast bedankt voor het antwoord!

[ Bericht 0% gewijzigd door Zenit- op 30-09-2020 11:08:09 ]
Feyenoord-
pi_195340239
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:00 schreef Zenit- het volgende:
Goedemorgen FOK!kers!

Ik ben recent mijn eigen bedrijf begonnen. Ik werk samen met een ZZP'er, die mij een factuur stuurt voor zijn verleende diensten. Nu heb ik hier een vraagje over.

Ik neem aan dat ik de ZZP'er inclusief btw betaal (voor mij 21%). Kan ik dit terugvragen aan de belasting? Ik ben niet heel bekend met de belastingen, hier loop ik dus even vast! Kon het ook niet zo gauw vinden op internet.

Alvast bedankt voor het antwoord!
niveautje
pi_195340252
Krijg je gewoon terug
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195340259
Als je met btw belaste prestaties levert wel, anders niet.
pi_195340422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:10 schreef Mikeytt het volgende:
Krijg je gewoon terug
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Als je met btw belaste prestaties levert wel, anders niet.
Thanks!
Feyenoord-
pi_195340489
De btw moet je betalen en dat bedrag kan je bij jouw btw aangifte aftrekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195340545
Ja je betaalt sowieso iedere factuur (behalve buitenlandse waar 0 tarief gehanteerd mag worden) incl. BTW. Dat wordt dan later verrekend met je ontvangen BTW.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Onnoembare op 30-09-2020 11:54:40 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_195340635
Haal er aub een administratie kantoor bij oid. Dit is echt iets wat je als ondernemer zou moeten weten. Nu dat blijkt van niet, ben ik er bang voor wat er nog meer fout kan gaan.

Misschien kan je van ze leren en later alsnog zelf gaan doen.
Eerst denken, dan typen
pi_195340708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:00 schreef Zenit- het volgende:
Ik ben recent mijn eigen bedrijf begonnen.
Dan weet je - als het goed is - ook dat je elk kwartaal BTW-aangifte moet doen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195341832
Je huurt een ZZP'er in zeg je.

Welke rechtsvorm heeft jouw bedrijf?
En beschik je over een BTW-nummer?
pi_195342453
Ik ruik overigens een verkapt loondienstverband.
pi_195342938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:32 schreef Piger het volgende:
Haal er aub een administratie kantoor bij oid. Dit is echt iets wat je als ondernemer zou moeten weten. Nu dat blijkt van niet, ben ik er bang voor wat er nog meer fout kan gaan.

Misschien kan je van ze leren en later alsnog zelf gaan doen.
Of je zoekt over alles op hoe het werkt
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195344137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:01 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ruik overigens een verkapt loondienstverband.
Dat is wel een hele snelle aanname cracka ass nigga...
Facts don't care about your feelings
pi_195349418
Als je zonder factuur doet hoef je geen btw te betalen.
.
pi_195349472
Er worden hier wel meer aannames gedaan.

Als TS bijvoorbeeld een stichting als rechtsvorm heeft gekozen (minder gebruikelijk maar niet onmogelijk) of door de belastingdienst niet als ondernemer voor de omzet belasting wordt gezien dan kan hij de BTW niet verrekenen.

Daarom:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:27 schreef spinazieruiker het volgende:
Welke rechtsvorm heeft jouw bedrijf?
En beschik je over een BTW-nummer?
pi_195360900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:16 schreef spinazieruiker het volgende:
Er worden hier wel meer aannames gedaan.

Als TS bijvoorbeeld een stichting als rechtsvorm heeft gekozen (minder gebruikelijk maar niet onmogelijk) of door de belastingdienst niet als ondernemer voor de omzet belasting wordt gezien dan kan hij de BTW niet verrekenen.

Daarom:
[..]

Ja, of een onderlinge waarborgmaatschappij. Of hij verkoopt producten zonder BTW. Kan allemaal. Kans is niet zo groot. Maar klopt, het zijn aannames.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195374523
Potentiële nieuwe klant @YoshiBignose!
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_195375421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:16 schreef spinazieruiker het volgende:
Er worden hier wel meer aannames gedaan.

Als TS bijvoorbeeld een stichting als rechtsvorm heeft gekozen (minder gebruikelijk maar niet onmogelijk) of door de belastingdienst niet als ondernemer voor de omzet belasting wordt gezien dan kan hij de BTW niet verrekenen.

Daarom:
[..]

Voor de BTW ben je praktisch al als je ademhaalt in het economisch verkeer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195376459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:16 schreef spinazieruiker het volgende:
Er worden hier wel meer aannames gedaan.

Als TS bijvoorbeeld een stichting als rechtsvorm heeft gekozen (minder gebruikelijk maar niet onmogelijk) of door de belastingdienst niet als ondernemer voor de omzet belasting wordt gezien dan kan hij de BTW niet verrekenen.

Daarom:
[..]

Zou hij dan zeggen dat hij een eigen bedrijf had, tuurlijk aannames. maar niet zomaar
pi_195379849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:32 schreef Piger het volgende:
Haal er aub een administratie kantoor bij oid. Dit is echt iets wat je als ondernemer zou moeten weten. Nu dat blijkt van niet, ben ik er bang voor wat er nog meer fout kan gaan.

Misschien kan je van ze leren en later alsnog zelf gaan doen.
Idd, als je deze basics al niet snapt dan moet je je misschien eerst gaan inlezen of een cursus doen.

Bij de belastingdienst deden ze dat een paar jaar terug nog voor mensen die net begonnen waren. Dat was echt de basics van de basics. Maar gok dat TS dat wel kan gebruiken.
pi_195380501
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:00 schreef MyTiredFeet het volgende:
Potentiële nieuwe klant @:YoshiBignose!
Dit ziet er wel heel somber uit. Krijg bijna iedere week nieuwe klanten dus ik kan iets meer filteren :')
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')