abonnement Unibet Coolblue
pi_195337924
Weten jullie nog toen we Bush dom vonden...
pi_195337930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Kwam Biden zelf nog een beetje uit de verf of was het vooral Trump die zich misdroeg?

Dat laatste. Biden liet zich af en toe een beetje uit de tent lokken en liet zich af en toe een beetje meeslepen in het geschreeuw en gebral. Is ook moeilijk natuurlijk om rustig te blijven.

Pas op het laatst ging het nog een beetje over de inhoud, en dan is Biden op zijn best. Maar wat mij betreft heeft Biden het gewonnen op de opmerkingen over wat te doen met de uiteindelijke uitslag. Over dus het al dan niet accepteren van de uitslag.

Samengevat, Trump gedroeg zich als een idioot, maar dat was een beetje te verwachten, en Biden maakte geen uitgesproken blunders, maar ook geen uitgesproken winners.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 08:24:58 #253
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195337936
twitter


Dus ja, Biden niet geweldig, maar Trump lijkt er het meest gehavend uit te komen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 30 september 2020 @ 08:26:46 #254
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195337957
Wanneer ik de analyses zo lees (ja ook die van Fox) dan lijkt de consensus aardig te zijn dat het ergens tussen een gelijk spel en een hele lichte overwinning voor Biden te zijn. Wat ik zojuist gezien heb lijkt dat wel aardig te kloppen.

Consensus lijkt ook te zijn dat dit eigenlijk niet heel veel aan de stemverhoudingen zal doen. Biden lijkt nog steeds behoorlijk aan de leiding, daar zal niet veel aan veranderen. Maar het zal tot de laatste minuut spannend blijven vanwege het corrupte systeem. Winnen aan de kust is niet genoeg, de deplorables uit de binnenlanden moeten thuisblijven. Dat is het belangrijkste.
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 08:28:40 #255
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195337980
Vind het trouwens zorgelijk maar totaal niet verrassend dat Trump de acties van neonazi's niet wilde afkeuren.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195338000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:28 schreef Puddington het volgende:
Vind het trouwens zorgelijk maar totaal niet verrassend dat Trump de acties van neonazi's niet wilde afkeuren.
Nou, inderdaad. En niet alleen niet afkeuren, maar dat ze stand by moeten staan. Dit terwijl de FBI nota bene die groepen als grootste interne bedreiging heeft genoemd.
pi_195338002
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:28 schreef Puddington het volgende:
Vind het trouwens zorgelijk maar totaal niet verrassend dat Trump de acties van neonazi's niet wilde afkeuren.
Tsja, als hij die gasten helemaal afvalt dan is hij sowieso veel van hun stemmen kwijt.
Stand back and stand by.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195338040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Samengevat, Trump gedroeg zich als een idioot, maar dat was een beetje te verwachten, en Biden maakte geen uitgesproken blunders, maar ook geen uitgesproken winners.
Is uiteindelijk ook niet mogelijk...

Veel mensen zijn het vergeten kennelijk, maar het eerste debat tussen Clinton en Trump liep bijna exact zo in 2016.

Trump die zich gedroeg als een doorgesnoven idioot, die inhoudelijk niks kon brengen, zichzelf tegensprak (hij ontkende plannen voor zijn veelgenoemde 'muslim-ban' te hebben, toen hij ernaar gevraagd werd).
Zelfs Republikeinse viewers gaven hem geen voldoende.

Toch maakte het voor de peilingen niks uit, en uiteindelijk kon Trump zelfs winnen doordat de Democraten in een 'overwinningsroes' geraakte en de rustbelt-staten vergaten.

Dit soort debatten zijn misschien een traditie, maar voor de uitslag volledig irrelevant geworden.

Biden staat nu wel voor, maar heeft nog niet gewonnen, en dit debat zal hem verder niet helpen dat wel te doen...
Dat zal uiteindelijk in Staten als Florida en Pennsylvania bepaald worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195338048
En dat de sheriff van Portland hem zou steunen klopt ook niet :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195338056
Ik gun Amerika een Mark Rutte.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:39:55 #261
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195338086
Dit plaatje geeft wel aardig weer dat Trump het deze keer toch lastiger zou kunnen krijgen dan in 2016.



Mocht het plaatje het niet doen, artikel hier: https://fortune.com/2020/(...)-trump-swing-states/
pi_195338130
Het is niet voor te stellen dat Trump wint. Maar dat was het in 2016 ook niet. Het blijft spannend tot de uitslag binnen is, temeer daar de polls er de vorige keer naast zaten.
pi_195338205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een lachwekkende fantasietjes.
Fantasietjes? Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Ik ben klaar met 4 jaar gekte van Trump. Maar ik zie een democratische kandidaat die worstelt. Als hij niet boven Trump uit kan stijgen zegt dat ook veel over hem.
pi_195338211
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dit soort debatten zijn misschien een traditie, maar voor de uitslag volledig irrelevant geworden.
Bron?

Ik kan me voorstellen dat, op basis van dit debat, twijfelaars toch een keuze kunnen maken.

Overigens herstelde Trump zich 4 jaar geleden in de opvolgende debatten. Dat deed hem ook geen kwaad. Of dat dit jaar weer gaat gebeuren, valt te bezien. Hij maakte, in tegenstelling tot 4 jaar geleden, op mij een veel meer desperate indruk. Vier jaar geleden had hij er veel meer lol in om Clinton af te zeiken, en had hij de uiteindelijke overwinning vermoedelijk zelf ook niet verwacht.
Maar als hij nu verliest, staan er wat aasgieren voor hem klaar (o.a. de IRS, maar daar zal het vast niet bij blijven). In 2016 kon hij zijn Trump brand nog wat extra promoten en had een verloren verkiezing hem toch wat extra populariteit en inkomsten kunnen bezorgen, maar in de afgelopen vier jaar is die 'brand' zeer openlijk in een bedenkelijk daglicht komen te staan.
Wie weet vecht hij voor zijn laatste kans. Op tenminste 4 jaar extra overleven. Het gevaarlijke daaraan is: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Van "we'll see what happens" naar "this is not going to end well."
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195338221
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Toch maakte het voor de peilingen niks uit, en uiteindelijk kon Trump zelfs winnen doordat de Democraten in een 'overwinningsroes' geraakte en de rustbelt-staten vergaten.

Waar komt toch de hardnekkige gedachte vandaan dat het voor de peilingen niet uit maakte? Je zag na het eerste debat Clinton flink stijgen, heb gister nog een grafiekje gepost met tijdslijn (al was dat met de gemodelleerde winstkans, maar dat loopt aardig 1 op 1 met peilingsgemiddelde).
pi_195338240
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Dit plaatje geeft wel aardig weer dat Trump het deze keer toch lastiger zou kunnen krijgen dan in 2016.

[ afbeelding ]

Mocht het plaatje het niet doen, artikel hier: https://fortune.com/2020/(...)-trump-swing-states/
Het is denk ik geen twijfel dat er een hele kleine kans is dat Trump de meerderheid van de kiezers achter zich krijgt. Maar of hij de verkiezingen verliest is natuurlijk de grote vraag. Zoals in jou artikel stond:

quote:
Biden hasn't topped 50% in most battleground state poll averages. He's over 50% only in Maine (53.8%), Minnesota (50.4%), and Wisconsin (50.7%). That means there are enough undecided or third-party party voters in most battleground states to potentially swing those states to Trump.
pi_195338246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Bron?

Ik kan me voorstellen dat, op basis van dit debat, twijfelaars toch een keuze kunnen maken.

Overigens herstelde Trump zich 4 jaar geleden in de opvolgende debatten. Dat deed hem ook geen kwaad. Of dat dit jaar weer gaat gebeuren, valt te bezien. Hij maakte, in tegenstelling tot 4 jaar geleden, op mij een veel meer desperate indruk. Vier jaar geleden had hij er veel meer lol in om Clinton af te zeiken, en had hij de uiteindelijke overwinning vermoedelijk zelf ook niet verwacht.
Maar als hij nu verliest, staan er wat aasgieren voor hem klaar (o.a. de IRS, maar daar zal het vast niet bij blijven). In 2016 kon hij zijn Trump brand nog wat extra promoten en had een verloren verkiezing hem toch wat extra populariteit en inkomsten kunnen bezorgen, maar in de afgelopen vier jaar is die 'brand' zeer openlijk in een bedenkelijk daglicht komen te staan.
Wie weet vecht hij voor zijn laatste kans. Op tenminste 4 jaar extra overleven. Het gevaarlijke daaraan is: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Van "we'll see what happens" naar "this is not going to end well."
Ja Trump was tegen Clinton best ontspannen, bij vlagen zelfs grappig, in mijn herinnering.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:56:37 #268
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195338256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Dit plaatje geeft wel aardig weer dat Trump het deze keer toch lastiger zou kunnen krijgen dan in 2016.

[ afbeelding ]

Mocht het plaatje het niet doen, artikel hier: https://fortune.com/2020/(...)-trump-swing-states/
Mooi overzicht.
Als je de polls van 1 oktober van 4 jaar geleden bekijkt zie je dat Hillary een kleinere voorsprong had. Die ook nog slinkte in de laatste maand. Daar lijkt nu totaal geen sprake van.
De University of California kreeg veel lof omdat zij continue Trump op gelijke hoogte hadden in de polls. Die bleken het meest accuraat. Ook in die polls staat Biden nu gemiddeld +10 voor.
Tenslotte hebben de pollsters en analyseren zichzelf achter de oren gekrabt hoe het allemaal kon in 2016 en hebben de meesten hun methodes aangepast op anomalien.

Het ziet er gewoon erg goed uit voor Biden.
Maarrrrr..nog 33 dagen...

Ik hoop zelf eigenlijk op een blauw Texas. Dat zou echt briljant zijn..en dat gat wordt met de dag kleiner
  woensdag 30 september 2020 @ 08:58:26 #269
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195338268
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Het is denk ik geen twijfel dat er een hele kleine kans is dat Trump de meerderheid van de kiezers achter zich krijgt. Maar of hij de verkiezingen verliest is natuurlijk de grote vraag. Zoals in jou artikel stond:
[..]

Klopt. Het blijft spannend. Ik denk dat het net als in 2016 vooral weer afhangt van degenen die thuis blijven. Clinton heeft vooral verloren vanwege de mensen die thuisbleven, juist ook omdat de uitslag al vast leek te staan.
pi_195338286
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Is uiteindelijk ook niet mogelijk...

Veel mensen zijn het vergeten kennelijk, maar het eerste debat tussen Clinton en Trump liep bijna exact zo in 2016.

Trump die zich gedroeg als een doorgesnoven idioot, die inhoudelijk niks kon brengen, zichzelf tegensprak (hij ontkende plannen voor zijn veelgenoemde 'muslim-ban' te hebben, toen hij ernaar gevraagd werd).
Zelfs Republikeinse viewers gaven hem geen voldoende.

Toch maakte het voor de peilingen niks uit, en uiteindelijk kon Trump zelfs winnen doordat de Democraten in een 'overwinningsroes' geraakte en de rustbelt-staten vergaten.

Dit soort debatten zijn misschien een traditie, maar voor de uitslag volledig irrelevant geworden.

Biden staat nu wel voor, maar heeft nog niet gewonnen, en dit debat zal hem verder niet helpen dat wel te doen...
Dat zal uiteindelijk in Staten als Florida en Pennsylvania bepaald worden.
Grote verschil met 2016 is natuurlijk wel dat de aversie tegen Hillary Clinton groter was dan de aversie tegen Donald.

Heb toch het gevoel dat Biden een hogere aaibaarheidsfactor heeft, althans beter in staat is republikeinse kiezers die anti Trump zijn te verleiden om op hem te stemmen. Dat zou Hillary nooit gelukt zijn, hoe idioot Trump zich ook zou gedragen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195338342
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 04:54 schreef Sjemmert het volgende:
Haha NPO laat het stukje van de 3.5 miljoen uit moskou eruit.
Het debat duurde ruim anderhalf uur. Waarom zou een Nederlandse omroep, in een samenvatting die amper anderhalve minuut duurt, een beschuldiging richting de zoon van Biden eruit moeten lichten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 30 september 2020 @ 09:05:58 #272
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195338361
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het debat duurde ruim anderhalf uur. Waarom zou een Nederlandse omroep, in een samenvatting die amper anderhalve minuut duurt, een beschuldiging richting de zoon van Biden eruit moeten lichten?
Omdat Sjemmert helemaal geen Trump-fan is natuurlijk.
pi_195338384
Toch treurig dat het debat, naar ik begrijp, gespeend was van elke vorm van inhoud. Wat heb je daar nou aan als kiezer?

Ook onze verkiezingsdebatten waren de afgelopen jaren soms chaotisch, maar zelfs een figuur als Wilders speelt over het algemeen op de bal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195338396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Grote verschil met 2016 is natuurlijk wel dat de aversie tegen Hillary Clinton groter was dan de aversie tegen Donald.
En dat die hoge rechtstoel niet te verdelen is. Ik heb altijd gedacht dat dit een van de belangrijkste redenen was voor de gematigde brepublikeinse stemmer om op ,Trump to stemmen omdat dit bepaalde ontwikkelingen kon stoppen zoals misschien beperken van de vrijheid tot bewapening.


quote:
Heb toch het gevoel dat Biden een hogere aaibaarheidsfactor heeft, althans beter in staat is republikeinse kiezers die anti Trump zijn te verleiden om op hem te stemmen. Dat zou Hillary nooit gelukt zijn, hoe idioot Trump zich ook zou gedragen.
pi_195338451
Ik denk dat n man wel met een grote glimlach naar dit debat heeft gekeken: Xi Jinping.

Democratie doet aan de slechtste PR sinds zeer, zeer lange tijd.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:15:19 #276
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_195338512
Ongelooflijk. Wat een gekkenhuis. Dat mensen dit serieus bekijken.

NOT TRUE
FAKE
NO NO NO
WRONG!!!
NOT TRUE!!

Een gemiddeld gesprek tussen 2 dronken mannen in onze dorpskroeg heeft meer inhoud. Ik mag hopen dat het in Nederland ook niet deze kant op gaat...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_195338662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 04:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wie had er ook al weer 100 % gewed dat Biden niet zou komen opdagen?
Heeft hij nou iemands aanbod van werkelijk geld er op inzetten geaccepteerd?

Wie wist dat ook al weer 100 % zeker?
Mentaal kwam Biden inderdaad niet opdagen, het is een dood stuk vlees dat kwam opdagen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Overall beste user 2022 woensdag 30 september 2020 @ 09:28:27 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195338694
Heeft Trump zijn Proud Boys/SA gezegd standby te gaan staan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195338708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Mentaal kwam Biden inderdaad niet opdagen, het is een dood stuk vlees dat kwam opdagen.
Mentaal ben je niet wijs als dit je kutsmoes moet zijn om je hier uit te lullen. _O-
  Overall beste user 2022 woensdag 30 september 2020 @ 09:31:57 #280
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195338747
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195338758
Epicbeardman is een proud boy denk ik. Waarom zou je anders nog zo achter crimineel Trump blijven staan?
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 09:33:20 #282
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195338766
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Ulx het volgende:
Heeft Trump zijn Proud Boys/SA gezegd standby te gaan staan?
Ja. Zijn persoonlijke militie mocht hij in November verliezen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 30 september 2020 @ 09:34:19 #283
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195338778
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe kun je nu een law en order man zijn als je jezelf niet eens aan basale afspraken van een debat kan houden. Zelf regels overtreden maar blijven roepen dat je voor meer regels en handhaving bent. 8)7
Hier heb je een goed punt. Ik denk niet dat een rechter dit gedrag zou accepteren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195338810
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:05 schreef MisChrartin het volgende:
Als Democratische partij heb je 4 jaar de tijd gehad om de beste kandidaat naar voren te schuiven en dan krijg je dit.
Misschien hadden ze wat minder tijd moeten besteden aan vliegen afvangen van Trump maar hadden ze hun eigen plan moeten trekken.
Wat een afgang van de Democratische partij. Ik dacht dat het een gelopen race was dat Trump niet zou winnen, maar ik betwijfel dat echt. Ik denk niet dat een zwevende kiezer zich in Biden herkent.
Vooral dit, democraten kunnen geen normale president aanleveren. The swamp is not yet drained.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_195338832
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:32 schreef Stefanovich het volgende:
Epicbeardman is een proud boy denk ik. Waarom zou je anders nog zo achter crimineel Trump blijven staan?
Erkennen dat jaren blind achter een charlatan aan hebt gehobbeld, vergt de natuurlijk de nodige zelfreflectie. Niet iedereen trekt dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 30 september 2020 @ 09:37:48 #286
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195338843
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

The swamp is not yet drained.
Dus Trump heeft zijn werk niet gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195338861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik denk dat n man wel met een grote glimlach naar dit debat heeft gekeken: Xi Jinping.

Democratie doet aan de slechtste PR sinds zeer, zeer lange tijd.
Ik denk dat dat wel meevalt. De kracht van een systeem als een democratie is niet dat het onmogelijk is dat er een keer n of andere enorme idioot president kan worden. Dat is echt niet de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195338944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Vooral dit, democraten kunnen geen normale president aanleveren. The swamp is not yet drained.
Nou ja, die swamp is de afgelopen jaren vooral volgepompt met chemisch afval.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:43:32 #289
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195338951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. De kracht van een systeem als een democratie is niet dat het onmogelijk is dat er een keer n of andere enorme idioot president kan worden. Dat is echt niet de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis hoor.
Ik denk dat ie wel een punt heeft. Jonge Chinezen worden nationalistischer de laatste tijd en Amerika is steeds minder het grote voorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 30 september 2020 @ 09:43:33 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_195338952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Vooral dit, democraten kunnen geen normale president aanleveren. The swamp is not yet drained.
Want de Republikeinen hebben goed werk verricht op dit vlak bedoel je?
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 09:44:55 #291
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195338969
Vond Biden's "Will you shut up, man?" wel heel relateerbaar.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2020 @ 09:47:02 #292
426493 crew  PippenScottie
pi_195339001
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. De kracht van een systeem als een democratie is niet dat het onmogelijk is dat er een keer n of andere enorme idioot president kan worden. Dat is echt niet de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis hoor.
Ik ben het er mee eens dat het wegstemmen van Trump een boost za geven aan de demonstranten in Hong Kong en Wit-Rusland bijvoorbeeld.

Maar dan moeten de democraten wel winnen en de overdracht relatief gemakkelijk gaan.
pi_195339012
Wat ook wel lollig was: in de zaal waren mondkapjes verplicht.
Nagenoeg alle familieleden van Trump droegen geen mondkapje.
Behalve Melania Trump.

De helden werden op hun gedrag aangesproken door een vertegenwoordiger van de organisatie, maar ze gaven geen krimp.

https://news.yahoo.com/tr(...)-wear-012700203.html

Toch had Trump wel een goede bijdrage voor de volksgezondheid. Ik meende te begrijpen dat hij ervoor zou zorgen dat insuline net zo goedkoop gaat worden als water.

Mooi man.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_195339044
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:15 schreef satecl het volgende:

Een gemiddeld gesprek tussen 2 dronken mannen in onze dorpskroeg heeft meer inhoud. Ik mag hopen dat het in Nederland ook niet deze kant op gaat...
Nodig Baudet uit en je krijgt iets vergelijkbaars. Ontregelaars die de inhoud schuwen. Of zet Diana Matroos er bij, dan gaat het ook mis.
pi_195339046
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat ie wel een punt heeft. Jonge Chinezen worden nationalistischer de laatste tijd en Amerika is steeds minder het grote voorbeeld.
Mja, maar dat is eerder door de eigen propaganda en staatscontrole dan specifieke door een keer een idioot als president. Internationaal zag je bijvoorbeeld in veel landen de opinie over de VS onder Obama juist weer enorm opleven en onder Trump weer als een baksteen instorten.
Kijk, het vervelende aan democratie is dat je natuurlijk ook gewoon nog steeds vrije pers hebt en instituten die cijfers over het verloop van een pandemie kunnen publiceren zonder dat je daar als overheid controle over hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195339087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. De kracht van een systeem als een democratie is niet dat het onmogelijk is dat er een keer n of andere enorme idioot president kan worden. Dat is echt niet de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis hoor.
De vraag is een beetje of dit een trend is of een golfbeweging. Maar Trump is toch wel verreweg de grootste idioot in de geschiedenis van Amerikaanse presidenten? Niet de schadelijkste overigens - al zal het met nog vier jaar klimaatmaatregelen traineren wel in die richting gaan.
pi_195339104
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, maar dat is eerder door de eigen propaganda en staatscontrole dan specifieke door een keer een idioot als president. Internationaal zag je bijvoorbeeld in veel landen de opinie over de VS onder Obama juist weer enorm opleven en onder Trump weer als een baksteen instorten.
Kijk, het vervelende aan democratie is dat je natuurlijk ook gewoon nog steeds vrije pers hebt en instituten die cijfers over het verloop van een pandemie kunnen publiceren zonder dat je daar als overheid controle over hebt.
Spreek ook jonge Chinezen in Europa waarbij dat duidelijk te merken valt.
pi_195339117
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Is uiteindelijk ook niet mogelijk...

Veel mensen zijn het vergeten kennelijk, maar het eerste debat tussen Clinton en Trump liep bijna exact zo in 2016.

Trump die zich gedroeg als een doorgesnoven idioot, die inhoudelijk niks kon brengen, zichzelf tegensprak (hij ontkende plannen voor zijn veelgenoemde 'muslim-ban' te hebben, toen hij ernaar gevraagd werd).
Zelfs Republikeinse viewers gaven hem geen voldoende.

Toch maakte het voor de peilingen niks uit, en uiteindelijk kon Trump zelfs winnen doordat de Democraten in een 'overwinningsroes' geraakte en de rustbelt-staten vergaten.

Dit soort debatten zijn misschien een traditie, maar voor de uitslag volledig irrelevant geworden.

Biden staat nu wel voor, maar heeft nog niet gewonnen, en dit debat zal hem verder niet helpen dat wel te doen...
Dat zal uiteindelijk in Staten als Florida en Pennsylvania bepaald worden.
Je kent het onderzoek van de Engels Channel Four? Dat onderzoek waarin is bewezen dat Trumps campagne team met hulp van Facebook-analyses gericht vooral gekleurde mensen (zwart, Spaans) met advertenties heeft bestookt om thuis te blijven?

[Cambridge analytica-rel]
pi_195339174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Bron?

Ik kan me voorstellen dat, op basis van dit debat, twijfelaars toch een keuze kunnen maken.
als iemand zijn mening geeft hoeft je niet te gaan schreeuwen om een bron hoor :D

maar je idee dat mensen een mening vormen dankzij debatten wordt steeds verder tegengesproken door de peilingen na afloop.

De overgrote meerderheid der kiezers heeft allang een keuze bepaald, zelfs een groot aantal die doen alsof ze 'undecided' zijn en die paar die dan overblijven zijn vaak sowieso zeer wisselvallig.

in 2016 won Clinton bv het eerste debat overduidelijk... zeker bij de undecided en independent voters scoorde ze substanieel beter.... maar helpen deed het haar helemaal niet en ook in de peilingen maakte het geen zier uit.

Leuke traditie verder, maar alle mensen die graag roepen dat zo'n debat doorslaggevend is, zeggen dat hooguit omdat ze dat graag geloven en omdat het debat qua 'tijd' domweg plaatsvind op een moment (vanaf begin October is nu eenmaal de beslissende fase van de campagne en de early-voting begonnen)...

alle metingen, peilingen en onderzoek bewijst eerder het tegengestelde
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195339241
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]

En dat die hoge rechtstoel niet te verdelen is. Ik heb altijd gedacht dat dit een van de belangrijkste redenen was voor de gematigde brepublikeinse stemmer om op ,Trump to stemmen omdat dit bepaalde ontwikkelingen kon stoppen zoals misschien beperken van de vrijheid tot bewapening.
[..]

Ja, voor een heel aantal christenen was dat ook wel d reden om Trump te stemmen, wat dat betreft kan Trump de positie die nu open is beter vacant houden. Dat zou hem stemmen opleveren. Maar dat is wel gokken met hoge inzet (dan zit je misschien wel 40 jaar met een progressieve rechter ipv de rechter die je zelf uit kiest).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')