abonnement Unibet Coolblue
pi_195334412
Constateer dat ik over bepaalde dingen begin te stressen. Herfst/winterweer doet me veelal geen goed en heb wel vaker zorgen gehad waarvan ik me later afvroeg waarom maar wil dit toch voorleggen aan jullie.

Na een op bepaalde vlakken ingewikkelde adolescentie gehad te hebben heb ik mezelf voorgenomen om meer bezig te zijn met het aangaan van en onderhouden van sociale contacten.

Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre het zinvol is. Vraag, vooral aan dertigplussers, is dan ook hoe het ingaan van een nieuwe leeftijdscategorie met de daarbij horende levensfase met de daarbij horende dingen zoals bekenden die gaan trouwen, aan kinderen beginnen etcetera invloed heeft gehad op jullie sociale leven.

Minder frequent bijeen komen? Kleinere cirkel? Wel hechter? Hoe is je inner cirkel gedistilleerd uit de grote mensenmassa? In hoeverre heeft je partner de rol van je vroegere vriendschappen overgenomen?

De aanleiding voor dit topic zijn bepaalde opmerkingen die vriendinnen hebben gemaakt over het hebben van een partner. Iemand met wie je over alles kunt praten, altijd gezellig dingen kunt doen etcetera.
  Spellchecker dinsdag 29 september 2020 @ 22:55:01 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195334492
Laat je vooral niet gek maken en blijf (voorlopig) (in de buurt) bij mensen waar je je comfortabel bij voelt.
En zit jij nog niet in "hun" cirkel?
So be it.
Met "hun" bedoel ik de vriendinnen waar je het over hebt.
pi_195335056
Weinig. Ik ga niet actief nieuwe vriendschappen aan, want anderen die ik tegenkom doen dat ook niet en besteed dan liever meer tijd aan familie en bestaande vriendschappen.
Ja, vriendinnen trekken veel met hun partner op, maar dat vind ik logisch. Hoef er zelf geen.
Kost me al moeite genoeg om beetje normaal te functioneren, heb echt geen tijd voor een uitgebreid oppervlakkig sociaal netwerk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195336139
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:50 schreef Tirza- het volgende:
Constateer dat ik over bepaalde dingen begin te stressen. Herfst/winterweer doet me veelal geen goed en heb wel vaker zorgen gehad waarvan ik me later afvroeg waarom maar wil dit toch voorleggen aan jullie.

Na een op bepaalde vlakken ingewikkelde adolescentie gehad te hebben heb ik mezelf voorgenomen om meer bezig te zijn met het aangaan van en onderhouden van sociale contacten.

Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre het zinvol is. Vraag, vooral aan dertigplussers, is dan ook hoe het ingaan van een nieuwe leeftijdscategorie met de daarbij horende levensfase met de daarbij horende dingen zoals bekenden die gaan trouwen, aan kinderen beginnen etcetera invloed heeft gehad op jullie sociale leven.

Minder frequent bijeen komen? Kleinere cirkel? Wel hechter? Hoe is je inner cirkel gedistilleerd uit de grote mensenmassa? In hoeverre heeft je partner de rol van je vroegere vriendschappen overgenomen?

De aanleiding voor dit topic zijn bepaalde opmerkingen die vriendinnen hebben gemaakt over het hebben van een partner. Iemand met wie je over alles kunt praten, altijd gezellig dingen kunt doen etcetera.
Gewoon blijven Fok!ken, de leden hier hebben ook geen vrienden, alleen elkaar *;
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Spellchecker woensdag 30 september 2020 @ 06:47:14 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Miss 200.000.000! woensdag 30 september 2020 @ 06:49:04 #6
367000 roos94
pi_195337318
1 keer trek je de conclusie

Vriendschap is een illusie
pi_195337321
Een hobby als vogelspotten is een manier om nieuwe contacten op te doen.
pi_195338175
Ik heb een paar goede vriendschappen. Wel minder dan vroeger, maar de kwaliteit is wel hoger. De frequentie van ontmoeten is lager. Dat heeft denk ik wel veel met vrouw/kinderen/werk te maken. En ja, met mijn vrouw doe ik ook dingen die ik met vrienden zou kunnen doen. Dat lijkt mij vrij logisch.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:01:33 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195338289
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:50 schreef Tirza- het volgende:
Constateer dat ik over bepaalde dingen begin te stressen. Herfst/winterweer doet me veelal geen goed en heb wel vaker zorgen gehad waarvan ik me later afvroeg waarom maar wil dit toch voorleggen aan jullie.

Na een op bepaalde vlakken ingewikkelde adolescentie gehad te hebben heb ik mezelf voorgenomen om meer bezig te zijn met het aangaan van en onderhouden van sociale contacten.

Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre het zinvol is. Vraag, vooral aan dertigplussers, is dan ook hoe het ingaan van een nieuwe leeftijdscategorie met de daarbij horende levensfase met de daarbij horende dingen zoals bekenden die gaan trouwen, aan kinderen beginnen etcetera invloed heeft gehad op jullie sociale leven.

Minder frequent bijeen komen? Kleinere cirkel? Wel hechter? Hoe is je inner cirkel gedistilleerd uit de grote mensenmassa? In hoeverre heeft je partner de rol van je vroegere vriendschappen overgenomen?

De aanleiding voor dit topic zijn bepaalde opmerkingen die vriendinnen hebben gemaakt over het hebben van een partner. Iemand met wie je over alles kunt praten, altijd gezellig dingen kunt doen etcetera.
Heb een paar goede vrienden, de rest zijn allemaal kennissen. En nee, ik zie ze niet vaak meer. Iedereen heeft het druk met werk, kinderen etc.
soooo, da's mooi!
  woensdag 30 september 2020 @ 09:02:35 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195338306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Weinig. Ik ga niet actief nieuwe vriendschappen aan, want anderen die ik tegenkom doen dat ook niet en besteed dan liever meer tijd aan familie en bestaande vriendschappen.

Dit dus.
soooo, da's mooi!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 30 september 2020 @ 10:24:42 #11
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195339561
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 06:50 schreef K.Indertent het volgende:
Een hobby als vogelspotten is een manier om nieuwe contacten op te doen.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195340856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 06:49 schreef roos94 het volgende:
1 keer trek je de conclusie

Vriendschap is een illusie
Klopt.

Vriendschap is gebaseerd op het leveren van toegevoegde waarde.
pi_195340871
Ik vraag me even af waarom we als 30+ers geen sociaal leven meer zouden kunnen hebben. Begrijp dat de tijd die we nu ingaan niet de meest vrolijke van het jaar is, hoe fijn is het dan gezellige mensen om je heen te hebben? Je hoeft niet met iedereen beste vrienden te zijn, Om het gezellig te hebben toch? En lijkt me beter dan alleen op de bank de regen van de ruiten te zien druppen ..
pi_195342804
Ligt meer aan je levensstijl dan aan het ouder worden, mensen hebben niet opeens minder behoefte aan vriendschap en plezier na hun 30e. Maar met een gezin en kinderen zit dat er voor velen gewoon niet meer in. Bij kinderloze stellen zie je dat er niet zoveel verandert als ze ouder worden, en blijven ze ervaringen cultiveren
  woensdag 30 september 2020 @ 18:17:20 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195348327
All work and no play, makes keep_walking a very dull man.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195350906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 06:49 schreef roos94 het volgende:
1 keer trek je de conclusie

Vriendschap is een illusie
Jij bent met je goede been uit bed gestapt zie ik ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195672795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Ligt meer aan je levensstijl dan aan het ouder worden, mensen hebben niet opeens minder behoefte aan vriendschap en plezier na hun 30e. Maar met een gezin en kinderen zit dat er voor velen gewoon niet meer in. Bij kinderloze stellen zie je dat er niet zoveel verandert als ze ouder worden, en blijven ze ervaringen cultiveren
Mja als je eenmaal kinderen hebt.... zijn nieuwe ervaringen, vrienden en plezier.. allemaal afgeserveerd. Niet meer nodig.
pi_195672932
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:50 schreef Tirza- het volgende:
Constateer dat ik over bepaalde dingen begin te stressen. Herfst/winterweer doet me veelal geen goed en heb wel vaker zorgen gehad waarvan ik me later afvroeg waarom maar wil dit toch voorleggen aan jullie.

Na een op bepaalde vlakken ingewikkelde adolescentie gehad te hebben heb ik mezelf voorgenomen om meer bezig te zijn met het aangaan van en onderhouden van sociale contacten.

Tegelijkertijd vraag ik me af in hoeverre het zinvol is. Vraag, vooral aan dertigplussers, is dan ook hoe het ingaan van een nieuwe leeftijdscategorie met de daarbij horende levensfase met de daarbij horende dingen zoals bekenden die gaan trouwen, aan kinderen beginnen etcetera invloed heeft gehad op jullie sociale leven.

Minder frequent bijeen komen? Kleinere cirkel? Wel hechter? Hoe is je inner cirkel gedistilleerd uit de grote mensenmassa? In hoeverre heeft je partner de rol van je vroegere vriendschappen overgenomen?

De aanleiding voor dit topic zijn bepaalde opmerkingen die vriendinnen hebben gemaakt over het hebben van een partner. Iemand met wie je over alles kunt praten, altijd gezellig dingen kunt doen etcetera.
Waarover zit je nu precies te stressen/zorgen maken?

Wat doen die opmerkingen van vriendinnen met je?
What's the name of the game?
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:50:00 #19
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_195673249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Kost me al moeite genoeg om beetje normaal te functioneren, heb echt geen tijd voor een uitgebreid oppervlakkig sociaal netwerk.
Dit inderdaad _O_
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:51:01 #20
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_195673261
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:17 schreef Keep_Walking het volgende:
All work and no play, makes keep_walking a very dull man.
Toevallig eergisteren nog zitten bekijken. Wel mooie film, hoewel ik de mini-series beter vind.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_195675301
30+ is ook juist kut, dan krijgen veel stelletjes kinderen.
Dan begint de zogenaamde drukte en ruzies in huis.

Gelukkig zit ik ruim boven de 30+ en heb kinderen die op zichzelf wonen en de vrouw de deur uit gezet.

Love life. *O*
pi_195675335
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:46 schreef DerekB het volgende:
30+ is ook juist kut, dan krijgen veel stelletjes kinderen.
Dan begint de zogenaamde drukte en ruzies in huis.

Gelukkig zit ik ruim boven de 30+ en heb kinderen die op zichzelf wonen en de vrouw de deur uit gezet.

Love life. *O*
Kun je aan je 2e jeugd beginnen :)
pi_195675439
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:46 schreef DerekB het volgende:
30+ is ook juist kut, dan krijgen veel stelletjes kinderen.
Dan begint de zogenaamde drukte en ruzies in huis.

Gelukkig zit ik ruim boven de 30+ en heb kinderen die op zichzelf wonen en de vrouw de deur uit gezet.

Love life. *O*
Hoi pap
pi_195675696
Ik heb sinds het begin van m'n 30er jaren zelfs best veel nieuwe vriendschappen gesloten, waarvan een aantal ook echt blijvertjes lijken te zijn. Dit mede omdat al mn "oude" vrienden in een fase zitten met kinderen, en wij een nadrukkelijke niet-kinderwens hebben. Dan vind je toch nieuwe mensen om je heen die ook gelukkiger zijn wanneer het niet voortdurend over poepluiers en slapeloze nachten gaat.

Die oude vriendschappen blijven natuurlijk ook gewoon, al heb je nu misschien wat minder raakvlakken. en ik heb nog altijd goeie hoop dat ze over een paar jaar als die draken de deur uit zijn weer wat meer tijd vrij kunnen maken.

Dus dat je sociale leven na je 30e een droge oase zou moeten worden herken ik niet bepaald. Denk dat ik 30-40 vooralsnog het leukste decennium van m'n leven vindt, maar vraag me dit over 10 jaar nog eens. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_195675806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:17 schreef Gripper het volgende:
Ik heb sinds het begin van m'n 30er jaren zelfs best veel nieuwe vriendschappen gesloten, waarvan een aantal ook echt blijvertjes lijken te zijn. Dit mede omdat al mn "oude" vrienden in een fase zitten met kinderen, en wij een nadrukkelijke niet-kinderwens hebben. Dan vind je toch nieuwe mensen om je heen die ook gelukkiger zijn wanneer het niet voortdurend over poepluiers en slapeloze nachten gaat.

Die oude vriendschappen blijven natuurlijk ook gewoon, al heb je nu misschien wat minder raakvlakken. en ik heb nog altijd goeie hoop dat ze over een paar jaar als die draken de deur uit zijn weer wat meer tijd vrij kunnen maken.

Dus dat je sociale leven na je 30e een droge oase zou moeten worden herken ik niet bepaald. Denk dat ik 30-40 vooralsnog het leukste decennium van m'n leven vindt, maar vraag me dit over 10 jaar nog eens. :)
Met kinderen... gebeurd min of meer hetzelfde :)

Het is niet alsof je nooit meer naar buiten mag met kinderen :)
Je heb wel een zekere verantwoordelijkheid maar die heb je niet alleen.

En hier ook wat nieuwe vrienden gemaakt met kinderen :p
En ook zonder kinderen.

That’s life denk ik.
Willekeurig of je wel of geen kinderen krijgt.
En niet direct een drama ook... leven gaat nu ook gewoon door.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:31:50 #26
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_195675913
Begin 30 merkte ik dat mensen inderdaad soms wat minder tijd hebben omdat velen dan net met kinderen beginnen. Maar nu die kinderen wat ouder en zelfstandiger worden, komt die tijd weer terug en zie ik ze juist weer wat meer. Zeker met die coronamaatregelen hebben mensen wat meer tijd over zonder reisjes, horecabezoeken enz.
Don't let my username fool you...
  maandag 19 oktober 2020 @ 01:33:32 #27
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195723728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:42 schreef Petrolhead101 het volgende:
Ik vraag me even af waarom we als 30+ers geen sociaal leven meer zouden kunnen hebben. Begrijp dat de tijd die we nu ingaan niet de meest vrolijke van het jaar is, hoe fijn is het dan gezellige mensen om je heen te hebben? Je hoeft niet met iedereen beste vrienden te zijn, Om het gezellig te hebben toch? En lijkt me beter dan alleen op de bank de regen van de ruiten te zien druppen ..
Nou, alsof je met je 30-ste geen sociaal leven zou kunnen hebben. Toen is het bij mij pas losgebarsten.
Okay, effe corona uitzitten, vind ik echt heel vervelend speciaal voor de jongeren. Zomaar een(schat dik) jaar naar de klote! Net zo iets als vroeger de verplichte militaire dienst.
Maar we zijn halverwege. Komt goed !
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195780402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja als je eenmaal kinderen hebt.... zijn nieuwe ervaringen, vrienden en plezier.. allemaal afgeserveerd. Niet meer nodig.
En dan val je in een gat als je kinderen het huis uit gaan...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195780450
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:49 schreef Godshand het volgende:

[..]

En dan val je in een gat als je kinderen het huis uit gaan...
Je hebt echt rare ideeën over kinderen..
pi_195780600
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je hebt echt rare ideeën over kinderen..
Je hebt ze er tussen zitten die je in een gat duwen.

Source: dude trust me
pi_195780646
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:02 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Je hebt ze er tussen zitten die je in een gat duwen.

Source: dude trust me
Ben je zelf bij toch..
wat houdt mensen tegen nog vrienden en plezier in het leven hebben met kinderen.

Mensen die dat niet doen... doen dat echt zelf.
pi_195780691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:05 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ben je zelf bij toch..
wat houdt mensen tegen nog vrienden en plezier in het leven hebben met kinderen.

Mensen die dat niet doen... doen dat echt zelf.
Goede intenties en liefde kunnen verblindende factoren zijn....
pi_195780979
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:07 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Goede intenties en liefde kunnen verblindende factoren zijn....
Mja ik ben blij dat ik prima van mn kind kan houden terwijl ik zelf ook nog iets positiefs doe met mijn leven :)

Life is what you make it...
Maak je er niks van.. ook prima.
Maar ga dan de schuld bij jezelf zoeken en niet bij de omstandigheden die je voor jezelf creëerde.
pi_195781062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik ben blij dat ik prima van mn kind kan houden terwijl ik zelf ook nog iets positiefs doe met mijn leven :)

Life is what you make it...
Maak je er niks van.. ook prima.
Maar ga dan de schuld bij jezelf zoeken en niet bij de omstandigheden die je voor jezelf creëerde.
Altijd de schuld bij jezelf zoeken, zoveel ben ik direct met je eens. Helaas is dat voor sommigen enkel eenrichtingsverkeer.
pi_195781366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je hebt echt rare ideeën over kinderen..
Hoezo over kinderen? Het gaat niet om hen.

Kijk ze zullen natuurlijk wel wat van hun laten horen. Maar opeens heb je zeeën van tijd. Zeker als de kinderen ook hun eigen gezin krijgen en niet dicht in de buurt wonen (als ze in je straat wonen dan zullen ze genoeg bij je over de vloer komen).
Ik heb in mijn werk genoeg alleenstaande moeders of vaders gesproken die dan vereenzaamden, zeker als de band met de rest van de familie niet al te best is.


Dat jij alles alleen op je eigen bubbel betrekt kan ik ook niet helpen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195782569
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:36 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Altijd de schuld bij jezelf zoeken, zoveel ben ik direct met je eens. Helaas is dat voor sommigen enkel eenrichtingsverkeer.
Mja... en het is ook niet zo gek soms.
Je hebt van die mensen die helemaal gelukkig zijn in hun minibubbel van gezin.
Dan valt dat fiks tegen als ze uit huis gaan.. dat is logisch.

Maar ondanks kind.. ga ik nog steeds weleens uit (ok.. nu even niet) maar daarvoor toch wel met enige regelmaat. Cafe, uiteten, bioscoop, theater, dagje weg, gewoon met een groepje thuis op de bank..
dat kan prima met kinderen.
Soms kunnen ze mee.. soms ook niet.

Maar ik denk... dat je vooral genoeg van jezelf moet houden en niet al die blinde liefde.... stoppen in dat kind. Want inderdaad.. ooit.. gaat dat puberen, uit huis... en bovenal: een eigen leven.
En merk hier aan mn eigen 13-jarige dat dat eigen leven niet pas begint als ze uit huis gaat _O- O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')