abonnement Unibet Coolblue
pi_195330328
Ik wil graag een douchedeur ophangen waar nu een douchegordijn hangt. Maar ik maak me zorgen dat het muurtje (rechtse op bovenste foto en gehele onderste foto) dat niet gaat houden...

De deur zal zo ongeveer 60 cm breed zijn. Een glazen deur met die breedte weegt zo'n 24 kilo. Het muurtje waar deze aan gemonteerd zou moeten worden is niet heel dik (ik denk 7 cm). Ik weet niet welk materiaal onder de tegels zit (gips of gasbeton waarschijnlijk).
Mogelijkheid is eventueel om de deur aan de andere kant te monteren. Daar is de muur net zo dun, maar veel korter en daarmee (denk ik?) sterker. Nadeel is wel dat dat minder fraai is in verband met de binnenkant van de doucheruimte.




Een deur van kunststof / plexiglas is wat mij betreft ook een optie, maar die zijn veel lastiger te vinden merk ik. Gewicht is dan grofweg de helft, wat ik nog steeds behoorlijk veel vind voor het muurtje.

Gaat die muur het gewicht van de glazen deur houden? Wat is een alternatief? Suggesties zijn meer dan welkom.

De sleutel van het huis moet ik nog krijgen, dus ik heb niet alle informatie paraat.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195330343
Moet makkelijk lukken
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195330356
De glazen deur die ik hier heb hangen, heeft een eigen aluminium frame (ook aan de bovenkant) dat als een kozijn functioneert. Op die manier verdeel je de krachten over alle delen waar het aan vast zit.
pi_195331638
Ik zweer bij een gordijn, minder onderhoud en je flikkert het in de wasmachine en om de paar jaar een nieuwe en het is veiliger.
pi_195333912
Meestal zit het deel wat aan de muur komt met 6 of 8 schroeven vast. Moet geen probleem zijn.
.
  dinsdag 29 september 2020 @ 22:26:58 #6
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_195333917
Een glazen douchedeur is een ware schoonmaakhel _O-
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_195334462
Kan je dat kleine muurtje er niet uit breken en de deur zeg maar aan de buitenmuur bevestigen? Waar nu de gordijn stang ook aan vast zit.
pi_195334616
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:26 schreef Kaviaar het volgende:
Een glazen douchedeur is een ware schoonmaakhel _O-
Vaatwastablet gebruiken ronde circels maken met lauw water en dan schoon sproeien met warm water daarna fijn de trekker erover niks hel aan. :{w
pi_195335167
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:00 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vaatwastablet gebruiken ronde circels maken met lauw water en dan schoon sproeien met warm water daarna fijn de trekker erover niks hel aan. :{w
Ja idd, of glassex of antikal, ik heb er echt geen problemen mee, en geen zeiknatte vloer, of schimmelende doek in mijn badkamer. Droogtrekken na gebruik en je poetst em hooguit 1x in de 2 weken.
pi_195335477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:37 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Ja idd, of glassex of antikal, ik heb er echt geen problemen mee, en geen zeiknatte vloer, of schimmelende doek in mijn badkamer. Droogtrekken na gebruik en je poetst em hooguit 1x in de 2 weken.
Fijnste is vaatwastablet zeker bij natuurstenen douchevloer
pi_195338445
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:16 schreef Sometimes het volgende:

Gaat die muur het gewicht van de glazen deur houden? Wat is een alternatief? Suggesties zijn meer dan welkom.

De sleutel van het huis moet ik nog krijgen, dus ik heb niet alle informatie paraat.
Paar minder fraaie alternatieven:

1) RVS hoeklijn tegen één van de muren tot aan/in plafond monteren en daaraan het frame van de douchedeur monteren,
2) Badkant: door de muur heen draadeind, en aan de badkant een RVS plaatje bovenkant , van een paar cmxcm en daar frame aan afhangen
3) Draadeind (RVS) door badkantmuur heen trekken en aan zijmuur bevestigen. Heb je gelijk een droogstang voor handdoeken...

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 30-09-2020 09:31:18 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195339559
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:26 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik zweer bij een gordijn, minder onderhoud en je flikkert het in de wasmachine en om de paar jaar een nieuwe en het is veiliger.
Hou je één nadeeltje over: dat gordijn dat altijd naar je toe komt, koud is en aan een nat lichaam plakt. Alleen woningbouwhuizen hebben douchegordijnen ;(
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195339671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef baskick het volgende:
Hou je één nadeeltje over: dat gordijn dat altijd naar je toe komt, koud is en aan een nat lichaam plakt. Alleen woningbouwhuizen hebben douchegordijnen ;(
:r :r douchegordijnen geven voor mij het toppunt van armoedigheid weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 30-09-2020 10:58:02 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195339705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:33 schreef blomke het volgende:

[..]

:r :r douchegordijnen geven voor het toppunt van armoedigheid weer.
Precies dat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195339752
Mijn douchegordijn komt nooit naar me toe en plakt nooit koud en nat aan mijn lijf. Ik haat schoonmaken en heb gewoon fijn een douchegordijn dat elke paar weken in de wasmachine gegooid kan worden. Wat een sneu vooroordeel wat betreft douchegordijnen en woningbouwhuizen zeg.
pi_195339976
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:05 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Fijnste is vaatwastablet zeker bij natuurstenen douchevloer
Helpt dat tegen kalk? Eerst uit het oplosplasticje halen neem ik aan?
pi_195340027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:55 schreef Jurgendbr het volgende:

[..]

Helpt dat tegen kalk? Eerst uit het oplosplasticje halen neem ik aan?
Oplos plastic vergaat van zelf. Ja helpt zeker het glas is helemaal glad na behandeling alleen de douchewand het chroom zelf werkt het ook alleen het is lastig toe te passen.
pi_195340160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Paar minder fraaie alternatieven:

1) RVS hoeklijn tegen één van de muren tot aan/in plafond monteren en daaraan het frame van de douchedeur monteren,
2) Badkant: door de muur heen draadeind, en aan de badkant een RVS plaatje bovenkant , van een paar cmxcm en daar frame aan afhangen
3) Draadeind (RVS) door badkantmuur heen trekken en aan zijmuur bevestigen. Heb je gelijk een droogstang voor handdoeken...
Die eerste lijkt op wat TheFreshPrince al schreef. Zijn variant is nog degelijker (en nog minder fraai).

Ik betwijfel of de muren van de badkamer zelf veel sterker zijn, al zouden er op z'n minst enkele muren in het (oude) huis dragend moeten zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195340179
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:58 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Oplos plastic vergaat van zelf. Ja helpt zeker het glas is helemaal glad na behandeling alleen de douchewand het chroom zelf werkt het ook alleen het is lastig toe te passen.
Hmmmm, eens voorzichtig testen of dit ook op de vloer werkt. Thanks!
pi_195340182
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:53 schreef Sushilover het volgende:
Kan je dat kleine muurtje er niet uit breken en de deur zeg maar aan de buitenmuur bevestigen? Waar nu de gordijn stang ook aan vast zit.
Nee, dat is niet echt een oplossing. Buiten het tegelwerk wat dan weg moet (en lastig vervangbaar is voor hetzelfde type). En ook van de muur waar je dan op uitkomt ben ik niet overtuigd van de stevigheid.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195340203
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:05 schreef Sometimes het volgende:

Die eerste lijkt op wat TheFreshPrince al schreef. Zijn variant is nog degelijker (en nog minder fraai).

Denk dat dat de beste & fraaiste oplossing is: horizontaal afsteunen van de trekkracht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195340284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:06 schreef Jurgendbr het volgende:

[..]

Hmmmm, eens voorzichtig testen of dit ook op de vloer werkt. Thanks!
Antikal moet je vermijden en azijn op de vloer ook. We hebben een lavasteen look a like vloer van componenten echter zitten er ook mineralen toegevoegd. Dus het is echt net als natuursteen.

Het beste wat nog heeft gewerkt is vaatwastablet en groene zeep.
pi_195341413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Hou je één nadeeltje over: dat gordijn dat altijd naar je toe komt, koud is en aan een nat lichaam plakt.
Dat !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195341476
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn douchegordijn komt nooit naar me toe en plakt nooit koud en nat aan mijn lijf. Ik haat schoonmaken en heb gewoon fijn een douchegordijn dat elke paar weken in de wasmachine gegooid kan worden. Wat een sneu vooroordeel wat betreft douchegordijnen en woningbouwhuizen zeg.
Is geen vooroordeel. Ik kom zo’n gordijn nog regelmatig tegen op vakantie. Ik vind het niks.
.
pi_195341515
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Hou je één nadeeltje over: dat gordijn dat altijd naar je toe komt, koud is en aan een nat lichaam plakt. Alleen woningbouwhuizen hebben douchegordijnen ;(
Dat idd :{w
pi_195342928
Ben bij een lokaal sanitairbedrijf langs geweest, die zien geen enkel probleem in het ophangen van de zware deur. Tip is wel om het aan de korte zijde te doen, uit praktisch oogpunt en omdat die sterker is (staat nog een laag stukje muur naast, niet te zien op de foto's hier).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195343388
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn douchegordijn komt nooit naar me toe en plakt nooit koud en nat aan mijn lijf. Ik haat schoonmaken en heb gewoon fijn een douchegordijn dat elke paar weken in de wasmachine gegooid kan worden. Wat een sneu vooroordeel wat betreft douchegordijnen en woningbouwhuizen zeg.
Och, zie het als mijn mening als ervaringsdeskundige.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195345934
Ik vind een douchegordijn gewoon niet prettig. Het maakt de doucheruimte kleiner en houdt het water maar beperkt tegen.

Ieder zijn / haar voorkeur.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')