abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 00:31:28 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee maar het verspreidt zich binnen beter dan buiten.

Als je iedereen naar binnen jaagt, krijg je veel meer besmettingen , dat hebben Spanje en Italië wel bewezen in maart.
Volgens mij neem jij nu een aardig loopje met de feiten, de lockdowns in Italie en Spanje stopten het virus daar, niet omgekeerd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195335687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij neem jij nu een aardig loopje met de feiten, de lockdowns in Italie en Spanje stopten het virus daar, niet omgekeerd.
Het hoge aantal doden en besmettingen kwam in eerste instantie mede omdat mensen binnen moesten blijven.
Zie ook hier in verpleeghuizen.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 00:35:01 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het hoge aantal doden en besmettingen kwam in eerste instantie mede omdat mensen binnen moesten blijven.
Zie ook hier in verpleeghuizen.
Nee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 30 september 2020 @ 00:39:14 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195335709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welk leger?
Kamp "houd je aan de regels" :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195335735
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee maar het verspreidt zich binnen beter dan buiten.

Als je iedereen naar binnen jaagt, krijg je veel meer besmettingen , dat hebben Spanje en Italië wel bewezen in maart.
Dat is natuurlijk enkel als men tegelijkertijd op plekken komt waar je het virus kan oplopen. Als je enkel alleen met je gezin binnen zit is de kans dat je het krijgt klein.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_195335835
Bijeenkomsten met praten, eten en drinken lijken het meest risicovol. Ook al houdt men afstand. Want vanuit trein en bus komen tot nu toe geen verhalen terwijl mensen daar soms ook twee uur in een ruimte bij elkaar zitten.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 01:02:45 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:02 schreef Mondkapje het volgende:
Bijeenkomsten met praten, eten en drinken lijken het meest risicovol. Ook al houdt men afstand.
Oh. Horeca dus? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195335845
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Horeca dus? ;)
Helaas wel. Men zou nog kunnen achterhalen welk van de drie het allermeest risicovol is: praten, eten of drinken in gezelschap met voldoende afstand. Praten met mondkapjes op is weinig risicovol en dan kun je toch nog een beetje sociaal zijn. Af en toe een borrelnootje of kaasblokje onder je mondkapje door naar binnen werken. In de trein zag ik mensen ook eten met mondkapje op. Grappig gezicht.
pi_195335852
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:28 schreef Postbus100 het volgende:
Laten we juist spreiden. Ik loop liever een rondje om 22.00 's avonds dan om 20.00' s avonds. Dan is het veel rustiger op straat.
Dit dus.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195335871
Mensen hebben veel behoefte aan een gesprek, ik was vandaag op reis en op allerlei plaatsen gingen onbekende mensen met elkaar het gesprek aan, ze willen hun verhaal kwijt, personeel op stations heeft niets te doen en wil ook graag praten.
We moeten het heel serieus nemen maar wel kijken wát er nog mogelijk is qua sociaal contact. Virologen praten en praten maar de bevolking kan zich niet uiten.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 30 september 2020 @ 04:39:10 #111
186611 Haags
pi_195336802
Laten we dit koste wat het kost voorkomen zeg.
Zonder wrijving geen glans
pi_195337080
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

En dat vind jij niet zorgwekkend? Dat de politie je huis binnenvalt om het aantal bezoekers te controleren. Misschien kunnen ze dan ook direct even kijken of je geen Joden op zolder hebt. Als we toch al in de sfeer van een avondklok zitten.

Het gaat hier om een virus met een morbiditeit van een paar procent. Bekijk alle maatregelen vanuit dat perspectief. Sommige zijn dan terecht en prima te verantwoorden. Anderen niet.
idd die regels zijn niet het probleem maar de mensen die dit allemaal maar goedkeuren.
pi_195337884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook nog wat bronnen voor al deze beweringen of is dit vooral een reutelende onderbuik?
Mijn bron was de laatste pers-conferentie. Volgens mij zei Mark Rutte dat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195337940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, het kabinet moet wel een uitzondering kunnen maken voor mensen met een vitaal beroep. Zo kunnen ze wel door werken in de avond en nacht als ze dienst hebben.
Wie gaat dat allemaal handhaven??
pi_195337956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

En nog steeds geen enkel woord hierover van de overheid en RIVM.
Nee. Ik probeer mezelf altijd in dat virus te verplaatsen en dan gewoon logisch nadenken. Als ik een virus zou zijn hoe zou ik me dan zo snel mogelijk kunnen verspreiden? Nou in een potdicht cafe of feestzaal, want als ik dan eenmaal binnen ben, dan kan ik ook niet meer weg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:28:05 #116
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195337969
Ze kunnen een simpel samenscholingsverbod al amper tot niet handhaven en dan zou er nu een avondklok moeten komen? Ja, dat gaat vast lukken.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:54:10 #117
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195338239
Wat een onzinmaatregel. Alsof het virus niet actief is in de avond en nacht. :') Dan heb ik het nog geen eens over de handhaving. _O-
  woensdag 30 september 2020 @ 09:24:16 #118
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195338650
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:25 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Wie gaat dat allemaal handhaven??
BOA's en de politie, maar die hebben druk met andere zaken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195341265
Enkelband erbij hahahha wat een idioten , mensen gaan dat echt niet pikken
pi_195341816
Voor hoelang dan? Totdat er een vaccin is? Veel succes!
pi_195343966
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

En dat vind jij niet zorgwekkend? Dat de politie je huis binnenvalt om het aantal bezoekers te controleren. Misschien kunnen ze dan ook direct even kijken of je geen Joden op zolder hebt. Als we toch al in de sfeer van een avondklok zitten.

Het gaat hier om een virus met een morbiditeit van een paar procent. Bekijk alle maatregelen vanuit dat perspectief. Sommige zijn dan terecht en prima te verantwoorden. Anderen niet.
Dit inderdaad ja, alleen het idee al draait mijn maag van om. En dat moet een vrij land voorstellen?
Dat er in het openbaar regeltjes gelden (ben ik het ook niet altijd mee eens) snap ik dan nog. Maar als ze zich ermee gaan bemoeien wat je in de privésfeer doet gaan ze echt een grens over.
pi_195344069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:46 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Avondklok gaat écht te ver. Het is geen oorlog. Belachelijk dat het OMT het woord avondklok in de mond durft te nemen. Daarmee is definitief de remedie erger dan de kwaal.

En mensen die buren willen aangeven omdat zij wel een gezellige avond hebben, zouden in de oorlog een zwart uniform hebben gedragen. :{w
Dat het OMT dat roept is idd kwalijk, maar wat ik nog veel kwalijker vind zijn de mensen die het er nog mee eens zijn ook. Teveel mensen lopen er als makke schapen achteraan. Liever ga ik zelf nog dood aan corona dan dat ik in een politiestaat moet leven.
pi_195345264
En ja hoor weer overal winkelwagen schoonmaken,dit is echt de oplossing.

Dit karren moeten nu echt wel blinken hoor.


Alle deuren , knopjes etc worden niet elke x minuten schoongemaakt dus het is nou niet echt .........

Ach het zal wel de supermarkt kan er ook niets aan doen.
Dan maar kar er doorheen voor 1 of 2 producten
pi_195345335
Vandaag in de supermarkt zonder mondkapje
Ze kijken je aan alsof je iemand gaat omleggen
Niet normaal mensen
pi_195345697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Dit inderdaad ja, alleen het idee al draait mijn maag van om. En dat moet een vrij land voorstellen?
Dat er in het openbaar regeltjes gelden (ben ik het ook niet altijd mee eens) snap ik dan nog. Maar als ze zich ermee gaan bemoeien wat je in de privésfeer doet gaan ze echt een grens over.
De achterliggende minachting voor de vrijheid van burger vertaalt zich hier in letterlijke onverschilligheid tov de maatregelen. Als je respect hebt voor vrijheid dan dringt zich ook meteen een natuurlijke rangorde op zonder dat je daarvoor zelfs maar naar de grondwet hoeft te kijken ook al erkent die die wel.

Achter de voordeur gaan bepalen hoeveel mensen daar mogen zijn, nog los van het ongrondwettige binnentreden door handhavers, gaat enorm ver. Dat is in een heel andere categorie dan de vrijheid om naar een vakantiebestemming te vliegen, en de vrijheid om dan geen wattenstaaf in je neus te krijgen. Rutte kiest voor de laatste zodat we dat nu moeten compenseren met het eerste.

Iemand die wel op vrijheid geeft had al een rangorde gemaakt en een systeem waar de grootste inbreuken op de belangrijkste vrijheden in ieder geval als laatste of helemaal niet komen, en eerder de ingrepen op niet zulke belangrijke vrijheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195346007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:39 schreef Freecky28 het volgende:
Vandaag in de supermarkt zonder mondkapje
Ze kijken je aan alsof je iemand gaat omleggen
Niet normaal mensen
Ik was vanmiddag in een AH in Utrecht, had maar 2 personen met een mondkapje gezien.
pi_195347283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef LanaMyst het volgende:
En dat moet een vrij land voorstellen?
Soms zijn er op korte termijn wat maatregelen nodig om de vrijheid op lange termijn te beschermen. Of zijn er maatregelen nodig die wat schuren met het ene grondrecht, maar broodnodig om het andere grondrecht (de volksgezondheid) te beschermen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195347726
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Soms zijn er op korte termijn wat maatregelen nodig om de vrijheid op lange termijn te beschermen. Of zijn er maatregelen nodig die wat schuren met het ene grondrecht, maar broodnodig om het andere grondrecht (de volksgezondheid) te beschermen.
Korte termijn zou zomaar 2 jaar kunnen zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:53:29 #129
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_195347897
Juist 's nachts zijn er bijna geen mensen op straat, dus het lijkt me veel veiliger 's nachts op straat te zijn dan overdag wanneer het hutje-mutje vol is overal.

Met deze maatregel bereik je precies het tegenovergestelde.

Echt een heel rare en niet uit te leggen maatregel dus. Ik ben vaak tot laat in de avond bij vrienden, juist 's avonds is prettiger om over te straat te gaan, omdat het dan rustiger is en je niet overal van je sokken gereden wordt. Overdag is het een heksenketel juist.
En dan mag je 's nachts niet meer over straat.
pi_195351288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:41 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Korte termijn zou zomaar 2 jaar kunnen zijn.
Dat zou kunnen inderdaad, maar hopelijk zijn we over een jaartje ver genoeg met de uitrol van een vaccin om een groot deel van de regels weer af te kunnen schaffen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195352401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:39 schreef Freecky28 het volgende:
Vandaag in de supermarkt zonder mondkapje
Ze kijken je aan alsof je iemand gaat omleggen
Niet normaal mensen
Nee terwijl je al maandenlang alles kon doen in supermarkten terwijl er geen besmettingen waren....
Ja supermarkten zijn het probleem dan.
pi_195352424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 20:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad, maar hopelijk zijn we over een jaartje ver genoeg met de uitrol van een vaccin om een groot deel van de regels weer af te kunnen schaffen.
In de zomer neemt het weer af en kunnen we 3 maanden zonde rmondkapje lopen.....
pi_195352643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee terwijl je al maandenlang alles kon doen in supermarkten terwijl er geen besmettingen waren....
Ja supermarkten zijn het probleem dan.
Ze weten niet waar het probleem ontstaat
Langs de lijn op een winderig veld?
Dichte Cafés , voetbalkantines?
Theaterzalen ,scholen ,sportscholen?
Niemand weet het
pi_195352689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:45 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Ze weten niet waar het probleem ontstaat
Langs de lijn op een winderig veld?
Dichte Cafés , voetbalkantines?
Theaterzalen ,scholen ,sportscholen?
Niemand weet het
Klopt, dan had je echt goed moeten onderzoeken, Buiten lijkt het gewoon allemaal te kunnen, het probleem lijkt vooral slecht geventileerde ruimtes te zijn waar veel mensen dicht bij elkaar zijn.
pi_195352690
Het zou misschien wel goed zijn om de criminaliteit een hak te zetten?!
pi_195352712
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:47 schreef Bocaj het volgende:
Het zou misschien wel goed zijn om de criminaliteit een hak te zetten?!
Omdat de politie haar tijd besteed aan 1,5 meters meten en bij mensen binnen te gluren ?
Ik vraag me af of de criminaliteit afneemt (los van overvallen op winkels want die hebben geen cash meer)
pi_195352979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat de politie haar tijd besteed aan 1,5 meters meten en bij mensen binnen te gluren ?
Ik vraag me af of de criminaliteit afneemt (los van overvallen op winkels want die hebben geen cash meer)
Klokkies gaan ze voor tegenwoordig
pi_195358948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:41 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Korte termijn zou zomaar 2 jaar kunnen zijn.
Precies, dat is nu exact waar ik problemen mee heb. Het is niet even een kwestie van een paar maatregelen en vervolgens weer normaal verder leven. Men dacht dat in Maart-Mei maar je kan er niet mee aan de gang blijven. Mondkapjes, spatschermen en 1.5m afstand houden in het openbaar is wel voor een wat langere periode vol te houden. Maar zoals het was in maart(of erger) dus niet.

Ik snap de voorzichtigheid maar met oorlogsmaatregelen wordt het middel erger dan de kwaal.
pi_195371040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:27 schreef HansCojona het volgende:
Voor hoelang dan? Totdat er een vaccin is? Veel succes!
tot de curve plat is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 19:43:22 #140
236264 crew  capricia
pi_195371214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:27 schreef HansCojona het volgende:
Voor hoelang dan? Totdat er een vaccin is? Veel succes!
Nee. Tot we weer op een acceptabel niveau zitten. R onder de 1.

Want een virus wat exponentieel stijgt, daalt ook met dezelfde snelheid.

Daarna kunnen we meer vrijheid genieten. En hopen dat de GGD het testbeleid op orde heeft.
Definitely not CIA
pi_195371296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:00 schreef Fugue het volgende:

[..]

Idd. En net als in het voorjaar lopen we gewoon weer achter de feiten aan.
Ze leren niet van hun fouten }:|
pi_195371670
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Tot we weer op een acceptabel niveau zitten. R onder de 1.

Want een virus wat exponentieel stijgt, daalt ook met dezelfde snelheid.

Daarna kunnen we meer vrijheid genieten. En hopen dat de GGD het testbeleid op orde heeft.
Dan begint dit riedeltje weer opnieuw. Hoelang houden we dat vol. De overheid mag wel met miljarden gaan smijten.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 20:04:02 #143
236264 crew  capricia
pi_195371873
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:57 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Dan begint dit riedeltje weer opnieuw. Hoelang houden we dat vol. De overheid mag wel met miljarden gaan smijten.
Juist niet.
Je moet het testen op orde hebben. Goed BCO onderzoek (wat alleen kan als de R onder de 0 zit, dus weinig infecties/klusters). En bij iedere uitbraak flinke lokale maatregelen nemen. Dat kan zijn dat bijv één school tijdelijk sluit als een leerling positief getest wordt. Dan ga je alle leerlingen dus testen. Net zolang tot er 0 positieve tests zijn.

Wat het kost? Vooral testen en BCO onderzoek. Veel minder dan wat het nu kost.

De rest kan dan namelijk gewoon doordraaien. Economie kan gewoon door. Mensen hun leven ook.
Definitely not CIA
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:40:36 #144
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374106
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Juist niet.
Je moet het testen op orde hebben. Goed BCO onderzoek (wat alleen kan als de R onder de 0 zit, dus weinig infecties/klusters). En bij iedere uitbraak flinke lokale maatregelen nemen. Dat kan zijn dat bijv één school tijdelijk sluit als een leerling positief getest wordt. Dan ga je alle leerlingen dus testen. Net zolang tot er 0 positieve tests zijn.

Wat het kost? Vooral testen en BCO onderzoek. Veel minder dan wat het nu kost.

De rest kan dan namelijk gewoon doordraaien. Economie kan gewoon door. Mensen hun leven ook.

Dat klinkt leuk, maar zo werkt het niet. Veel te veel mensen gaan toch de deur uit als ze klachten hebben, weigeren medewerking aan het BCO en laten valse gegevens achter als ze ergens hun aanwezigheid registreren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195375109
Avondklok of niet als je een hond heb moet je die toch uitlaten?
Of verwacht de regering dat je de hond maar in je tuin of op je balkon laat kakken?
pi_195375279
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:47 schreef Bocaj het volgende:
Het zou misschien wel goed zijn om de criminaliteit een hak te zetten?!
Je werkt het juist in de hand: niemand op straat, dus elk bedrijf kan je zo openbreken, je dealtjes makkelijk sluiten zonder pottekijkers.
Politie kan het toch niet handhaven.
So we just called him Fred too
pi_195375290
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:28 schreef quirina het volgende:
Avondklok of niet als je een hond heb moet je die toch uitlaten?
Of verwacht de regering dat je de hond maar in je tuin of op je balkon laat kakken?
Je kan ook eerder op de avond een blokje om doen.
So we just called him Fred too
pi_195375304
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef hooibaal het volgende:
Dat klinkt leuk, maar zo werkt het niet. Veel te veel mensen gaan toch de deur uit als ze klachten hebben, weigeren medewerking aan het BCO en laten valse gegevens achter als ze ergens hun aanwezigheid registreren.
Inderdaad, als we iets leren van deze crisis is dat Nederland een land vol egoïsten is.
So we just called him Fred too
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:42:44 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195375399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:37 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Inderdaad, als we iets leren van deze crisis is dat Nederland een land vol egoïsten is.
Ja helaas wel, we kunnen niets meer aan doen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195376353
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:28 schreef quirina het volgende:
Avondklok of niet als je een hond heb moet je die toch uitlaten?
Of verwacht de regering dat je de hond maar in je tuin of op je balkon laat kakken?
Net als in Spanje toen, heel de straat liet 1 hond uit, dezelfde dus....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')