abonnement Unibet Coolblue
pi_195375107
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef snabbi het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor dat alleen iDeal niet mag?
Het uitsluiten van een IBAN nummer is wat anders dan de aangeboden betaalmethode.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat IBAN-discriminatie alleen over het accepteren van buitenlandse IBAN-nummers bij automatische incasso's of overschrijvingen.

Als bijvoorbeeld Ziggo alleen Nederlandse IBAN's accepteert voor de automatische incasso, overtreedt het deze regel. Als je werkgever je salaris alleen op een Nederlands IBAN kan storten ook.

Dat je niet van alleen Ideal gebruik mag maken heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd
Sorry, zo is het mij casual uitgelegd. Wellicht klopt dit voorbeeld niet. Maar, in jouw voorbeeld, dan accepteer je toch alleen Nederlandse IBAN's, dus discriminatie, en in mijn voorbeeld ook?
pi_195375128
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja, geen idee, maar mensen probeerden het (en dan had ik het niet eens door), en dan weigerde het apparaat. Verder ook geen idee.
Visa VPay is naar mijn weten ook de enige in NL die dit kan. Zijn naar 2 kaarten van Visa die dit hebben. Dus de kans dat je iemand tegenkomt die hem heeft is vrij klein.

Ik heb overigens wel bewust gekozen voor Visa met Vpay. Laatst ook in een keukenzaak koop je voor enkele honderden dan wel paar duizend aan apparatuur. Dan vind ik het een fijne gedachte om de verzekering van een CC er bij te hebben.
pi_195375350
Vpay kun je overal gebruiken waar Maestro wordt geaccepteerd, m.a.w. overal waar je kan pinnen.
pi_195376256
Aha, dat zag ik inderdaad wel eens op de eindstaat van de kassa staan (!) is dat het? :o

Raadsel opgelost... _O_
Somebody that I used to know
pi_195376354
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:40 schreef Tegan het volgende:
Vpay kun je overal gebruiken waar Maestro wordt geaccepteerd, m.a.w. overal waar je kan pinnen.
Niet bij de Vomar of AH, althans in Amsterdam-Oost.
Wel bij de Jumbo en Lidl.
pi_195376496
Vpay is het pinnen van Visa en Maestro het pinnen van MasterCard.

Toen ik jonger was en in de horeca werkte accepteerden onze apparaten gewoon alles, dus nooit last gehad van wat jij zegt.

Vpay kan dus ook als creditcard betalen mocht je ergens niet kunnen pinnen maar wel met cc kunnen betalen. Dat is dan wel de kracht van de pas.
pi_195376512
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niet bij de Vomar of AH, althans in Amsterdam-Oost.
Wel bij de Jumbo en Lidl.
Als het goed is overal waar het Maestro logo op zit. Dus lijkt me sterk dat het niet kan.
pi_195376997
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:36 schreef Tegan het volgende:

[..]

Als het goed is overal waar het Maestro logo op zit. Dus lijkt me sterk dat het niet kan.
Lijkt mij ook sterk dat het niet zo kunnen. SNS , ASN en ING geven tegenwoordig allemaal naast Maestro ook VPay kaarten uit. Zou wat zijn als een gedeelte van de ING klanten in een supermarkt niet kunnen betalen.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:47:03 #34
382129 crew  Donna
pi_195378991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:17 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook sterk dat het niet zo kunnen. SNS , ASN en ING geven tegenwoordig allemaal naast Maestro ook VPay kaarten uit. Zou wat zijn als een gedeelte van de ING klanten in een supermarkt niet kunnen betalen.
Klopt ik heb een VPay pinpas, die kan ik overal gebruiken. Alleen is het geen CC. Dus als de kassière CC zou indrukken voor de betaling kan ik niet met die pas betalen.
pi_195379020
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:36 schreef Tegan het volgende:

[..]

Als het goed is overal waar het Maestro logo op zit. Dus lijkt me sterk dat het niet kan.
Mijn Visa Worldcard met V-pay werkte vorige week nog altijd niet bij de Vomar.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:53:06 #36
382129 crew  Donna
pi_195379039
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 06:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Mijn Visa Worldcard met V-pay werkte vorige week nog altijd niet bij de Vomar.
Een Visa Worldcard is toch ook een creditcard of niet?
pi_195379980
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:28 schreef Tegan het volgende:

[..]

[..]

Sorry, zo is het mij casual uitgelegd. Wellicht klopt dit voorbeeld niet. Maar, in jouw voorbeeld, dan accepteer je toch alleen Nederlandse IBAN's, dus discriminatie, en in mijn voorbeeld ook?
Er is een verschil. IBAN discriminatie gaat over het gebruik van een bepaalde betaalmethode waarbij bepaalde type IBANs worden uitgesloten. Het is verboden om die type IBANs uit te sluiten.

In het voorbeeld van een automatische incasso: Wat wij in de volksmond een automatische incasso noemen is in werkelijkheid een SEPA Direct Debit. De bank van Ziggo ondersteunt de uitvoering van een SEPA Direct Debit op alle IBANs. Ziggo is niet bevoegd om zelf een filter in te stellen welke IBANs zij wel en welke IBANs zij niet wil accepteren.
In het tweede voorbeeld gaat het over een salarisbetaling en deze zal plaatsvinden via een SEPA Credit Transfer. Ook hier ondersteunt de bank gewoon de SEPA Credit Transfers naar alle IBANs en mag je werkgever dus niet weigeren om jouw Duitse IBAN te gebruiken.

iDEAL is een andere betaalmethode, waarbij je gebruik maakt van een betaalinstelling die een iDEAL ondersteunt (dat zijn licentie of certificaathouders als acquirer). De iDEAL betaling is geen SEPA transactie.Op dit moment is er een beperking in het aantal banken dat als Issuer is aangesloten op de betaalmethode iDEAL. De Issuer is de bank van de persoon die gaat betalen. Hierbij is er één buitenlandse bank Svenska Handelsbanken die ook iDEAL als Issuer accepteert. Ik weet niet of zij nederlandse of zweedse IBANs gebruikt.

Er zijn overigens wel een aantal buitenlandse banken zoals BNP Paribas en Deutsche Bank die als acquirer zijn aangesloten. Dus als jij als webshop een rekening hebt bij Deutsche, dan kan je wel gebruik maken van iDEAL.

Waar zit nu exact het verschil?
De webshop accepteert alle betalingen via iDEAL en hanteert geen filter om IBANs er buiten te houden. Dat veel buitenlandse banken er voor kiezen om deze betaalmethode iDEAL niet te ondersteunen is totaal iets anders. Als Unicredit morgen een registratie doet als Issuer zou je over 6 maanden ook iDEAL betalingen vanaf je Italiaanse Unicredit kunnen uitvoeren.

Bij IBAN discriminatie gaat het dus niet om alle IBANs de mogelijkheid te moeten geven om te betalen/betaald te worden, maar gaat het om dat het verboden is om IBANs uit te sluiten bij de gehanteerde betaaltransactie.

Dan terug naar de OP
VISA staat niet in de lijst van Issuers. Het is niet mogelijk om een iDEAL betaling te doen met een VISA credit card rekening ofwel de VISA kaart als betaalinstrument.

Tot slot:
In het dagelijks leven zien wij al die type betalingen als 1 pot nat. In werkelijkheid liggen er onder al die type betalingen verschillende rechten en plichten. iDEAL betalingen geven dus andere rechten dan bijvoorbeeld credit card betalingen. Wij merken dat bijvoorbeeld doordat iDEAL geen stornering of chargeback mogelijk maakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door snabbi op 02-10-2020 08:42:04 ]
pi_195383217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 06:53 schreef Donna het volgende:

[..]

Een Visa Worldcard is toch ook een creditcard of niet?
Correct.
  maandag 5 oktober 2020 @ 23:56:05 #39
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_195457270
Idealiter koop ik alles met AmEx, maar er zijn plekken die dit niet accepteren. Dan maar MasterCard of Maestro.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')