abonnement Unibet Coolblue
pi_195321621
‘Horeca krijgt altijd de schuld omdat we als enige registreren’.


quote:
Wanneer er in de horeca corona geconstateerd wordt bij gasten, hoeft dat niet per se in de horeca begonnen zijn, betoogt KHN. 'Wij zijn de enige branche die controleren.'

Het is heel goed mogelijk dat de coronabesmettingen in tot nu toe drie studentenkroegen in Nijmegen ergens anders zijn begonnen, zegt Sander Wind, regiovoorzitter van Koninklijke Horeca Nederland afdeling Gelderland.

Bijvoorbeeld in een plaatselijke supermarkt of in de detailhandel. Maar omdat de horeca de enige sector in Nederland is die een verplichte registratie van bezoekers bijhoudt, komen cafés altijd als de verspreider uit een onderzoek naar voren. ‘Simpelweg omdat er van bezoekers op andere drukke plekken geen gegevens zijn.’


Burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van de veiligheidsregio Gelderland-Zuid, kondigde donderdag een uitgebreid onderzoek aan naar de oorzaak van ongeveer tachtig coronabesmettingen, die zijn te herleiden naar drie studentenkroegen, die om die reden gesloten zijn.

Bruls verwacht dat het aantal besmettingen nog zal toenemen en dat meer cafés in zijn stad zullen moeten sluiten. Hij gaf donderdag nog niemand de schuld van de problemen, maar gaat vrijdag wel met de horeca praten over de situatie.

Corona horeca: strookt niet met gastvrijheid
Volgens Wind houdt de horeca zich vrijwel overal heel goed aan de coronaregels. ‘De horeca is een soort handhaver geworden, al strookt dat totaal niet met ons gevoel voor gastvrijheid.

Het is ook goed als excessen worden aangepakt. Maar juist omdat er alleen bij de horeca gegevens van bezoekers te vinden zijn, lijkt het of kroegen een soort superverspreider zijn.

Kijk echter eens naar drukke supermarkten, waar ook studenten komen. Of denk aan scholieren, die vaak een bijbaantje hebben in de horeca, terwijl er op allerlei scholen corona wordt geconstateerd. De brandhaard kan overal zijn.’

De brancheorganisatie maakt zich volgens Wind wel zorgen over de Nijmeegse problemen. ‘Vanwege de veiligheid in het algemeen en vanwege de gevolgen die dat voor de horeca kan hebben. En ook omdat Bruls nogal van de stevige taal en aanpak is.’
======================================================
Ik heb inderdaad het idee dat de Horeca nu wel onevenredig veel de schuld krijgen! Wat jullie?
Ik geloof ook wel, omdat zij iedere bezoeker registreren, dat ze dan ook meer in het zicht zijn van de handhavers.
pi_195321686
En terecht.
pi_195321704
Een kroeg is in mijn optiek wel het laatste wat nu noodzakelijk is, beter sluiten ze ze allemaal.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195321769
Restaurants ook. Iedereen kan toch koken?
pi_195321788
Het is altijd ik ik ik tot......een TOTAL LOCKDOWN dan heeft niemand meer wat en hebben wij decennia lang de financieele gevolgen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:47:16 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321836
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef halfway het volgende:
Het is altijd ik ik ik tot......een TOTAL LOCKDOWN dan heeft niemand meer wat en hebben wij decennia lang de financieele gevolgen.
Decennialang :') Zeker dat je niet millennia bedoelt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195321875
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Decennialang :') Zeker dat je niet millennia bedoelt?
:Y Jouw kinderen gaan ook nog betalen... en misschien ook nog wel je kleinkinderen! ;)
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:50:01 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195321894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:Y Jouw kinderen gaan ook nog betalen... en misschien ook nog wel je kleinkinderen! ;)
Over 1000 jaar zal men het nog hebben over de donkere eeuwen 2020-2520
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195321931
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:39 schreef halfway het volgende:
Een kroeg is in mijn optiek wel het laatste wat nu noodzakelijk is, beter sluiten ze ze allemaal.
En dan iedereen psychische klachten wegens gebrek aan sociaal contact -O-
So we just called him Fred too
  dinsdag 29 september 2020 @ 10:53:45 #10
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_195321948
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Decennialang :') Zeker dat je niet millennia bedoelt?
Het kabinet wil de kosten voor de opgelopen staatsschuld terugbetalen in 20 jaar, dus decennia is wel op zijn plaats. Los van de overige kosten.
The more debt, the better
pi_195321952
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Decennialang :') Zeker dat je niet millennia bedoelt?
De teller staat al op 100miljard dat 100x1000miljoen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195322249
Mensen veroorzaken corona. Shit happens. Zo is natuur.
pi_195322281
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:45 schreef halfway het volgende:
Het is altijd ik ik ik tot......een TOTAL LOCKDOWN dan heeft niemand meer wat en hebben wij decennia lang de financieele gevolgen.
Het komt nooit meer goed!!!!
pi_195322409
Ben het wel eens met de OP. Ik vind het echt totaal onbegrijpelijk waarom het zo lang moet duren tot die corona app eindelijk gebruikt kan worden. Alles is al klaar, die app werkt goed en veilig, maar omdat die fossielen in Den Haag na al die tijd het papierwerk nog steeds niet in orde hebben is alle moeite voor niks. Met die app zou de signalering van besmettingen en het bron- en contactonderzoek veel makkelijker worden en dan zouden inderdaad niet alle pijlen op de registratie in de horeca gericht hoeven te zijn. Dat geldt natuurlijk ook voor de GGD's waar het al maanden geleden heel duidelijk was dat de coronatests en het BCO ontzettend veel capaciteit zou kosten maar er was veel te lang geen geld of een duidelijk beleid om fatsoenlijk op te schalen.

Dit zijn echt allemaal dingen waarmee je echt een verschil had kunnen maken in de strijd tegen corona en dat is allemaal gefaald door laks, traag of te zuinig overheidsoptreden en nu probeert men dat af te wentelen op partijen zoals de horeca, en dat is niet eerlijk.
pi_195322439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:24 schreef Farenji het volgende:
Ben het wel eens met de OP. Ik vind het echt totaal onbegrijpelijk waarom het zo lang moet duren tot die corona app eindelijk gebruikt kan worden. Alles is al klaar, die app werkt goed en veilig, maar omdat die fossielen in Den Haag na al die tijd het papierwerk nog steeds niet in orde hebben is alle moeite voor niks. Met die app zou de signalering van besmettingen en het bron- en contactonderzoek veel makkelijker worden en dan zouden inderdaad niet alle pijlen op de registratie in de horeca gericht hoeven te zijn. Dat geldt natuurlijk ook voor de GGD's waar het al maanden geleden heel duidelijk was dat de coronatests en het BCO ontzettend veel capaciteit zou kosten maar er was veel te lang geen geld of een duidelijk beleid om fatsoenlijk op te schalen.

Dit zijn echt allemaal dingen waarmee je echt een verschil had kunnen maken in de strijd tegen corona en dat is allemaal gefaald door laks, traag of te zuinig overheidsoptreden en nu probeert men dat af te wentelen op partijen zoals de horeca, en dat is niet eerlijk.
Eens, ik was een van de eerste die de app had, inmiddels maar uitgezet toen ik hoorde dat er niets mee gedaan werd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195322452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het komt nooit meer goed!!!!
Mensen die dachten dat het met 3 maandjes wel klaar was :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195323548
Sowieso horeca :')
Laat ze gewoon failliet gaan en een echt vak uitoefenen.
De wereld kan prima zonder hen.
pindazakje
pi_195323680
Apart dat mensen dit als straf zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195323728
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso horeca :')
Laat ze gewoon failliet gaan en een echt vak uitoefenen.
De wereld kan prima zonder hen.
Zo te lezen, ben jij geen horeca fan. Dat kan.

Ik vind het goed dat horeca er is. Het heeft zeker wel een functie zoals: sociale contacten, even ergens kunnen ontspannen, misschien wel iemand ontmoeten, etc etc.

Het is zeker sneu dat de horeca er elke keer als eerste tussenuit wordt gehaald. Ik begrijp het ook dat ze denken dat de horeca overal de schuld van krijgt is. Het is gewoon een vreselijke tijd en hopelijk hebben ze gauw iets gevonden om dat akelige virus uit te roeien.
pi_195323780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Apart dat mensen dit als straf zien.
Zo voelt dat. Logisch toch! Dat is hun gevoel. De eigenaren van de horeca hebben stress. Het gaat om hun inkomsten. Ze hebben ook een huis, gezin etc. Dat moet ook betaald worden. Hoe zou jij het vinden als je nauwelijks nog inkomsten binnenkrijgt?
pi_195323824
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:44 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Zo voelt dat. Logisch toch! Dat is hun gevoel. De eigenaren van de horeca hebben stress. Het gaat om hun inkomsten. Ze hebben ook een huis, gezin etc. Dat moet ook betaald worden. Hoe zou jij het vinden als je nauwelijks nog inkomsten binnenkrijgt?
In zou het in ieder geval niet als straf zien, want dat is het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195324045
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In zou het in ieder geval niet als straf zien, want dat is het niet.
Helemaal mee eens, maar ik begrijp wel dat sommige horeca eigenaren dat gevoel wel hebben.
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:15:00 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195324294
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:39 schreef halfway het volgende:
Een kroeg is in mijn optiek wel het laatste wat nu noodzakelijk is, beter sluiten ze ze allemaal.
Daar zullen de uitbaters wellicht anders over denken :P
pi_195324317
Horeca is idd niet de bron. Voor een besmetting in de horeca moet er eerst iemand met het virus daar binnen lopen. Daarna gaat het wel mis. In de horeca zijn er toch veel mensen relatief dicht op elkaar. Personeel loopt van groep naar groep en neemt het mee. Hierdoor wordt het virus in de horeca wel snel verspreidt. Gooi dan de invloed van alcohol nog erbij en kijk wat dat doet met het naleven van de maatregelen en je hebt een sector in handen met alle ingrediënten om het mis te laten gaan.

Als je zag hoe het virus tijdens carnaval in de horeca enorm om zich heen heeft kunnen slaan. Is het niet meer dan logisch dat je daar een vergrootglas op legt.

En ze zijn niet de enigen waarbij het snel mis kan gaan. Zie ook de besmettingen bij mensen thuis op feestjes e.d. maar de horeca is makkelijk te handhaven. Tthuis achter de voordeur is dat een stuk lastiger.
pi_195324699
Misschien überhaupt eens stoppen met het uitzetten van een schuldvraag, waar volgens mij met name de media zich schuldig aan maakt. Dit is irritant, generaliserend en werkt waarschijnlijk ook nog averechts. Kop in het zand steken hoeft ook niet, maar hou het gewoon bij cijfermatige benoemingen en verder niet.
Het virus is simpelweg rete-hardnekking door de luchtverspreiding en de asymptomatische besmettingen. Dat is ook juist waarom het een pandemie is geworden. Maar dit lijkt nogal lastig te accepteren.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')