abonnement Unibet Coolblue
pi_195319627
TILBURG - Maakt het coronavirus het carnaval in februari helemaal onmogelijk, of zijn er manieren te verzinnen om het volksfeest in het zuiden van het land toch in een of andere vorm veilig te vieren? Tientallen carnavalsverenigingen uit Noord-Brabant vergaderen dinsdagavond online om daar hun ideeën en gedachten over uit te wisselen.


Bij de vergadering, die is georganiseerd door de Brabantse Carnavals Federatie (BCF), schuiven ook vertegenwoordigers aan van de drie Brabantse veiligheidsregio’s. Zij zijn verantwoordelijk voor het regionale veiligheidsbeleid en daarmee voor de maatregelen die verspreiding van het virus lokaal moeten beperken.


Het was in eerste instantie de bedoeling dat de carnavalsverenigingen bijeen zouden komen in het stadion van Willem II in Tilburg. Maandagavond is besloten om daar toch van af te zien. De onlinevergadering begint om 20.00 uur.

Meer dan vijftig carnavalsorganisaties uit Brabant hadden zich opgegeven voor de bijeenkomst in het stadion, vertelde een woordvoerder van de federatie. Een delegatie uit Limburg zou ook komen.

„We hopen dat de avond onze leden iets meer inzicht geeft, wat kan helpen bij het ’sturen in de mist’ waartoe de carnavalsorganisaties momenteel door de omstandigheden zijn veroordeeld”, aldus de BCF.

De voortekenen zijn niet gunstig. Grootschalige festiviteiten zijn momenteel nergens in het land toegestaan, omdat de risico’s op verspreiding van het virus simpelweg te groot zijn als mensenmassa’s bij elkaar komen. Diverse carnavalsverenigingen hebben al besloten dat ze geen festiviteiten organiseren voor het komende carnaval, dat op de agenda staat van 13 tot en met 16 februari.

Carnavalsvieringen hebben afgelopen jaar mogelijk een rol gespeeld in de eerste verspreiding van het coronavirus in Nederland. Vooral in Brabant raakten aan het begin van de uitbraak veel mensen besmet.

Dit is toch onbespreekbaar?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195319640
Gewoon even een jaar geen carnaval.
Zo moeilijk is het niet.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_195319648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:54 schreef Symphonic het volgende:
Gewoon even een jaar geen carnaval.
Zo moeilijk is het niet.
Schijnbaar is het daar een levensbehoefte.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195319704
Als je max 3 verklede personen uitnodigt per huishouden, kun je het met elkaar vieren in je achtertuin of op je balkon.
pi_195319711
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:53 schreef halfway het volgende:

Carnavalsvieringen hebben afgelopen jaar mogelijk een rol gespeeld in de eerste verspreiding van het coronavirus in Nederland. Vooral in Brabant raakten aan het begin van de uitbraak veel mensen besmet.

Dit is toch onbespreekbaar?
Buiten dat ik Carnaval maar een dom feest vind waar ik ver van weg blijf.

Qua feesten snap ik dat, opgepropt in een feestzaal is nu niet wat. Maar wat is het verschil tussen de Tour de france en een carnavals optocht?





[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 08:09:46 ]
pi_195319898
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Buiten dat ik Carnaval maar een dom feest vind waar ik ver van weg blijf.

Qua feesten snap ik dat, opgepropt in een feestzaal is nu niet wat. Maar wat is het verschil tussen de Tour de france en een carnavals optocht?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Betere muziek, gezelliger, verkleed zijn, nonnevotten, biertje erbij.......
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195319923
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:56 schreef halfway het volgende:

[..]

Schijnbaar is het daar een levensbehoefte.
Mogelijkheden bespreken gaat al te ver?
pi_195319938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Buiten dat ik Carnaval maar een dom feest vind waar ik ver van weg blijf.

Qua feesten snap ik dat, opgepropt in een feestzaal is nu niet wat. Maar wat is het verschil tussen de Tour de france en een carnavals optocht?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vastelaovend vier je buiten... Echter volgend jaar maar gewoon even een jaartje helemaal niet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195319960
Gewoon in een kleine vriendenkring vieren, ironisch genoeg vierde ik dit jaar voor het eerst in mijn leven een keertje een avond carnaval.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195319971
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Mogelijkheden bespreken gaat al te ver?
Alleen al het idee om daar aan te denken is een middelvinger naar de rest van Nederland.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195320297
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:44 schreef halfway het volgende:

[..]

Alleen al het idee om daar aan te denken is een middelvinger naar de rest van Nederland.
Zo zielig en aanstellerig is de rest van Nederland niet.

Toch?
pi_195320301
In Tilburg moeten ze misschien voorlopig maar even afwachten wat de rest van het land doet ipv voorop willen lopen en keer op keer bizarre besluiten nemen (carnaval 2020, kermis, willem II).

En natuurlijk geen carnaval in 2021.
pi_195320327
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:53 schreef halfway het volgende:
Carnavalsvieringen hebben afgelopen jaar mogelijk een rol gespeeld in de eerste verspreiding van het coronavirus in Nederland.
De totale lakse en incapabele houding van het RIVM, de overheid én de GGD's ook imo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195320393
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zo zielig en aanstellerig is de rest van Nederland niet.

Toch?
Nee, in de rest van Nederland hebben ze ook gewoon schijt aan de maatregelen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195320410
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:12 schreef vosss het volgende:

[..]

De totale lakse en incapabele houding van het RIVM, de overheid én de GGD's ook imo.
Ben ik met je eens, ze lopen standaard 3-6 weken achter(met die app zelfs maanden)
https://nos.nl/l/2349598
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195321189
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:56 schreef halfway het volgende:

[..]

Schijnbaar is het daar een levensbehoefte.
Hier in München is het Oktoberfest (en alle economische impact van 1,23 miljard euro) ook een levensbehoefte.
En toch is het afgezegd, en de meesten hebben er vrede mee en begrijpen heb. Mezelf incluis.

Vroeger ook veel carnaval gevierd, en begrijp de behoefte. Maar als het 2021 doorgaat dan is mijn vertrouwen in de (Zuid-) Nederlandse mensheid echt nagenoeg weg. :{
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_195321415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Buiten dat ik Carnaval maar een dom feest vind waar ik ver van weg blijf.

Qua feesten snap ik dat, opgepropt in een feestzaal is nu niet wat. Maar wat is het verschil tussen de Tour de france en een carnavals optocht?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geen verschil. Dit had ook niet zo gemoeten. Publiek had zich moeten beperken tot de mensen die langs ge parkoers wonen. Frankrijk heeft hierin gefaald.
pi_195321446
Gewoon een jaar skippen. Klaar. We zitten in een fucking crisis en dan willen er groep debielen het verpesten alleen omdat ze willen feesten.
pi_195321722
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:12 schreef vosss het volgende:

[..]

De totale lakse en incapabele houding van het RIVM, de overheid én de GGD's ook imo.
Dan mogen die ook niet in februari feest vieren met tienduizenden mensen op een kluitje :Y)
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:23:38 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195323369
Gewoon verplaatsen naar de zomer.
pi_195323437
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:23 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon verplaatsen naar de zomer.
Dat zou misschien wel prima optie zijn. Niemand viert carnaval meer uit katholiek oogpunt. Dus daar kan je prima mee schuiven. Ik vier wel ieder jaar carnaval, maar bent niet echt zozeer fan. Ik kan prima een jaar zonder. Maar voor de horeca ondernemers in deze omgeving is Carnaval echt een goudmijn. Die verdienen in een paar dagen tijd misschien wel een half jaar omzet als het niet meer is.
pi_195323441
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:23 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon verplaatsen naar de zomer.
2025 ja
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:28:56 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195323457
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:27 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat zou misschien wel prima optie zijn. Niemand viert carnaval meer uit katholiek oogpunt. Dus daar kan je prima mee schuiven. Ik vier wel ieder jaar carnaval, maar bent niet echt zozeer fan. Ik kan prima een jaar zonder. Maar voor de horeca ondernemers in deze omgeving is Carnaval echt een goudmijn. Die verdienen in een paar dagen tijd misschien wel een half jaar omzet als het niet meer is.
Kan ook makkelijk een jaar zonder maar vind het als rasechte Limburger wel altijd leuk om een paar dagen te vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 29-09-2020 15:53:43 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:29:32 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195323466
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:28 schreef halfway het volgende:

[..]

2025 ja
Nee.
pi_195326860
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:23 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon verplaatsen naar de zomer.
Bij 35 graden zie ik niet veel mensen dansen in een cafe, hoor? ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')