abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195317969
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij is degene die het Ebola vaccin ontwikkelt heeft dus ja, best slim.

Helaas voor de VS denkt Trump dat hij beter weet hoe je met een pandemie omgaat, de 200,000 doden in de VS zijn daar het resultaat van. En de dagelijkse 45.000 nieuwe gevallen van covid, natuurlijk.
Welke van de 2 Ebola vaccins? Want 1 die goed gekeurd is in Nederland ontwikkelt bij Janssen vaccins.
pi_195317976
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn uitdagingen.
Dit topic gaat niet om jou. Zie je dat?
Mogelijkheden he?"
Mensen met mogelijkheden.
  maandag 28 september 2020 @ 23:50:47 #78
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195317977
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat blijft inderdaad behoorlijk onderbelicht hier. En toch denk ik dat ze het wel erkennen, dat zie je soms in de adviezen terug: schreeuwen/'zingen bijv., en het langer dan een kwartier met iemand praten. Ze onderkennen alleen de rol. Ik weet niet zo goed wat hierin de waarheid is. China ging met een soort blusmachines door de straten heen om te ontsmetten. Dat lijkt me dan weer het andere uiterste.
Dat was in de periode dat men nog dacht aan contactbesmetting als hoofdoorzaak, net als dat men in India mensen ging besproeien met chloor en Trump nog d8 dat je wel iets kon slikken of om het met ultravioletlicht het virus van binnenuit te doden.

Ik denk zelf ook met simpele deductie dat aerosolen een flink rol zal spelen.
De zg virusload is dan vooral een kansfactor die bij (vocht)druppels verder groter zal zijn.
Los daarvan is één virusdeeltje imho genoeg om iemand te kunnen besmetten.

Dat virusdeeltje moet dan wel op een geschikte plaats terechtkomen. Komt één enkel virusdeeltje alleen op je neus zal het minder kans hebben dan bv in de gevoeliger longcellen en dan met name dan weer de buitenkant van de cellen waar het zich beter kan invechten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195317978
Fair enough ik had het eigenlijk al geschreven daarvoor. XD

Ik ga slapen, bye!
#WeesGeenWhales
pi_195317983
Halsema gaf aan dat er ook weer een extra steunpakket zou komen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Groot fan van User Wotte
pi_195317986
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:38 schreef eragon2890 het volgende:
Fair enough ik had eignelijk hetzelfde al geschreven dus nevermind XD
Aangezien je van filosofie houdt is het misschien een idee als je wat kennis opdoet van de categorische imperatief van Kant:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 september 2020 @ 23:52:24 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195317992
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:48 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, hij had het er expliciet over dat we, citaat "back to our pre-covid way of life" zouden gaan, maar dan wel pas tegen eind volgend jaar. Omdat vaccins maken en distribueren tijd kost XD
Kan, het wordt continu uitgesteld.
Trek je eigen conclusies, en leef je leven dat je wil leven. Dit kan gewoon erg lang gaan duren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 28 september 2020 @ 23:53:08 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195317994
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 23:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Trek je eigen conclusies, en leef je leven dat je wil leven. Dit kan gewoon erg lang gaan duren.
Slecht advies
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195318003
quote:

[..]

Zou je het hebben laten inspuiten dan, als het nu al beschikbaar was geweest?
pi_195318005
quote:

[..]

Nou, hij zei het anders echt met grote stelligheid, en hij is normaal niet de grootste optimist. En hij zit er toch wel direct boven op, dus ik vertrouw hem wel. Eind volgend jaar is gewoon realistisch, klopt ook met de WHO etc verwachten, en de CDC en ga zo maar door.

Maar goed, dat laatste deed ik dus al, dat was eigenlijk wat ik hiervoor schree.f En daarom zit ik nu ook gewoon lekker in me vel. :D

Maar okay, ik was nog gelonkt door een link naar filosofie, maar nu ga ik echt slapen trusten!
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 23:55:05 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195318006
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zou je het hebben laten inspuiten dan, als het nu al beschikbaar was geweest?
Nee, ik laat mij uberhaubt niet vaccineren. Ik heb daar geen baat bij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195318009
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mooi dat CDC geïnfiltreerd is door de politiek en hun statement mbt aerogene verspreiding in moest trekjen maar Fauci gewoon inconvenient truth bombs dropped hier.

Wat nu al bijna een half jaar geroepen wordt mbt aerosolen wordt even bevestigd door de lead scientist in de wereld.

Kunnen we nu allemaal op 1 lijn zitten mbt de rol van aerogene verspreiding dmv praten en zingen in slecht geventileerde ruimtes (binnen)?
Helemaal eens. Dat er nu dan ook als de bliksem naar ventilatie gekeken moet worden. Niet alleen in scholen (waarmee Arie Slob is bezig geweest) maar voor elk bedrijf.
pi_195318022
quote:
3s.gif Op maandag 28 september 2020 23:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aangezien je van filosofie houdt is het misschien een idee als je wat kennis opdoet van de categorische imperatief van Kant:

Hm, als japanoloog lees ik meestal meer oosterse filosofie, maar dit zal ik eens opzoeken, is vast interessant. Ik doe hjet echt niet om het toe te passen in m'n leven ofzo, daar heb ik het niet voor nodig, ben gelukkig als mezelf, maar vind het altijd interessant om te zien wat er zoal bestaan aan scholen/wereldbeelden/etc Maar wel na slaap. :D

Thanks voor de tip, en nu echt bye XD
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 23:57:03 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195318024
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou, hij zei het anders echt met grote stelligheid, en hij is normaal niet de grootste optimist. En hij zit er toch wel direct boven op, dus ik vertrouw hem wel. Eind volgend jaar is gewoon realistisch, klopt ook met de WHO etc verwachten, en de CDC en ga zo maar door.

Maar goed, dat laatste deed ik dus al, dat was eigenlijk wat ik hiervoor schree.f En daarom zit ik nu ook gewoon lekker in me vel. :D

Maar okay, ik was nog gelonkt door een link naar filosofie, maar nu ga ik echt slapen trusten!
Fauci zegt vooral dingen om het volk rustig te houden, zeggen dat dit eindeloos kan gaan duren kan resulteren in een beweging bij de grote massa dat niemand meer compliance is met de regels.

Het zijn continu korte termijn hordes die bestuurders nemen. Tenminste dat is mijn opvatting.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 28 september 2020 @ 23:57:25 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195318026
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is het normaal van Faucci? Overal gezichtsmaskers dragen?
Zover ik weet doet Fauci de standaard 101-virologen riedel die ook onze Jaap prima doet: track, trace, containment en nee, maskers voor het publiek bovenop de maatregelen zijn niet van significante invloed.

Interessant is dat hij door Trump op een zijspoor is gezet omdat Fauci geen supporter is/was van de Herd strategie (groepsimmuniteit) als oplossing. Groepsimmuniteit is een oplossing VOORDAT er een pandemie is.
Dit laatste vergeten helaas, veel mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195318041
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Fauci zegt vooral dingen om het volk rustig te houden, zeggen dat dit eindeloos kan gaan duren kan resulteren in een beweging bij de grote massa dat niemand meer compliance is met de regels.

Het zijn continu korte termijn hordes die bestuurders nemen. Tenminste dat is mijn opvatting.
Dan zou hij trump wil volgen die beweert dat het over een maand afgelopen is, ipv er juist continue op te hameren DAT het nog een jaar duurt... hij doet het tegenovergestelde. Al sinds maart. Keer op keer. Wat me extra vertrouwen geeft als hij dit zegt, zeker als het spoort met voorspellingen van de WHO en bijna elke andere expert, paar uitzonderingen die je altijd hebt daargelaten.

tijd voor dromenland nu echt XD
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 23:59:37 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195318042
quote:
12s.gif Op maandag 28 september 2020 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zover ik weet doet Fauci de standaard 101-virologen riedel die ook onze Jaap prima doet: track, trace, containment en nee, maskers voor het publiek bovenop de maatregelen zijn niet van significante invloed.

Interessant is dat hij door Trump op ene zijspoor is gezet omdat Fauci geen supporter is/was van de Herd strategie (groepsimmuniteit) als oplossing. Groepsimmuniteit is een oplossing VOORDAT er een pandemie is.
Dit laatste vergeten helaas, veel mensen.
Nou tRUMP lijkt ook geen voorstander meer te zijn van van de Herd-immunity, die is op dat punt ook gewoon gedraaid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:00:55 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195318048
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jouw opvattingen schuren wat mij betreft minimaal tegen "ik redeneer alles mijn kant uit want ik ben zo egoïstisch als de pest, en ik schuw complotten niet" aan.

Hence je mondkapjes-uitsnijopmerkingen mbt je vlucht(en) en eigenlijk al je posts hier.
pi_195318049
Eh, ik heb het filmpje bekeken maar Fauci zegt toch gewoon dat aerosolen een rol spelen maar hij geen benul heeft hoe groot die rol is? Het kan een kleine rol zijn, het kan een grote rol zijn. Hij weet het niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:01:43 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195318059
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dan zou hij trump wil volgen die beweert dat het over een maand afgelopen is, ipv er juist continue op te hameren DAT het nog een jaar duurt... hij doet het tegenovergestelde. Al sinds maart. Keer op keer. Wat me extra vertrouwen geeft als hij dit zegt, zeker als het spoort met voorspellingen van de WHO en bijna elke andere expert, paar uitzonderingen die je altijd hebt daargelaten.

tijd voor dromenland nu echt XD
Ik help het je hopen hoor, maar het lijkt er gewoon op dat de punt aan de horizon continu verlegd wordt. De Jonge schetst ook geen beeld meer dat wij vrij zijn bij ''het vaccin''.

Welterusten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:02:21 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195318062
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:00 schreef Claudia_x het volgende:
Eh, ik heb het filmpje bekeken maar Fauci zegt toch gewoon dat aerosolen een rol spelen maar hij geen benul heeft hoe groot die rol is? Het kan een kleine rol zijn, het kan een grote rol zijn. Hij weet het niet.
Klopt :Y
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:03:03 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195318067
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik help het je hopen hoor, maar het lijkt er gewoon op dat de punt aan de horizon continu verlegd wordt. De Jonge schetst ook geen beeld meer dat wij vrij zijn bij ''het vaccin''.

Welterusten.
Niemand weet het toch ook? |:(
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:03:19 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195318068
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jouw opvattingen schuren wat mij betreft minimaal tegen "ik redeneer alles mijn kant uit want ik ben zo egoïstisch als de pest, en ik schuw complotten niet" aan.

Hence je mondkapjes-uitsnijopmerkingen mbt je vlucht(en) en eigenlijk al je posts hier.
Ik denk juist breed-maatschappelijk, m.a.w. een oplossingsrichting waarbij de meeste burgers gediend zijn. En dat is gewoon ''ride the hill'' en gewoon in enkele maanden groepsimmuniteit opbouwen.

Wat bazel je over complotten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:04:50 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195318078
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk juist breed-maatschappelijk, m.a.w. een oplossingsrichting waarbij de meeste burgers gediend zijn. En dat is gewoon ''ride the hill'' en gewoon in enkele maanden groepsimmuniteit opbouwen.

Wat bazel je over complotten?
Dat is gewoon geennoptie. Noch maatschappelijk, noch economisch.
  dinsdag 29 september 2020 @ 00:05:40 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195318086
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is gewoon geennoptie. Noch maatschappelijk, noch economisch.
Jawel hoor. Bevolking goed informeren wat er gaat gebeuren, en eerlijk zijn over de statistische kansen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')