abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195317749
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waar koop je die?
Die kan je gewoon online bestellen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195317760
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt niet? Ok, kan. Maar waar baseer jij dat op?
Op exacte dezelfde bron die in de nieuwsberichten wordt aangehaald: het meest recente jaarlijkse rapport van de Onderwijsinspectie waarin onder andere naar het welbekende PISA-onderzoek wordt verwezen dat voor het laatst in 2018 is uitgevoerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195317762
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Waar koop je die?
Een laskap werkt ook.
pi_195317773
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die kan je gewoon online bestellen.
De bol.com heeft ze niet, zag ik net! :D
pi_195317775
quote:
Maar staat er tussen de regels nou ook dat slechte mondkapjes dus niet werken?

quote:
Filterstof die wordt gebruikt bij ventilatiesystemen werkt het beste, weet onderzoeker Gwen Teesing van de afdeling Maatschappelijke Gezondheidszorg van het Erasmus MC.

"Zo'n kapje, mits goed gemaakt, werkt soms zelfs beter dan sommige medische maskers. Het filter moet wel aan bepaalde eisen voldoen. Met de zogeheten filterklasse ePM1 85 procent, wat aangeeft hoeveel fijnstofdeeltjes het masker filtreert, benader je de capaciteit van een FFP2-masker dat in de zorg wordt gebruikt."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195317791
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 23:31 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Een laskap werkt ook.
Houden ze dan ook 1,5 m afstand?
Moet met een laskap altijd aan Magic Mike denken.... :@
pi_195317795
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De bol.com heeft ze niet, zag ik net! :D
Misschien vind je deze leuk?

https://www.amazon.sa/-/e(...)id=1601328722&sr=8-1
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 28 september 2020 @ 23:33:44 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195317799
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op exacte dezelfde bron die in de nieuwsberichten wordt aangehaald: het meest recente jaarlijkse rapport van de Onderwijsinspectie waarin onder andere naar het welbekende PISA-onderzoek wordt verwezen dat voor het laatst in 2018 is uitgevoerd.
Ok, dit is verder niet mijn expertisegebied en ik ken het onderzoek niet, dus help me even op weg. Hoe komt men tot hun conclusie en jij tot jouw conclusie? Ofwel: wat wordt er gemisinterpreteerd?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 28 september 2020 @ 23:34:13 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195317808
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 22:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Corona is alleen in de lucht overdraagbaar?
Nee het kan in de technische marge ook via de huid en slijmvlies contacten worden overgedragen.

De kans dat dit gebeurd en het virus zich dan kan vermeerderen of voortzetten lijkt mij klein. Individueel is niets uit te sluiten. Het kan invloed hebben maar vanuit de pandemische schaal, denk ik alleen lucht-overdracht (in onze westerse samenleving) in de vorm van druppels of aerosolen een (hoofd)rol speelt .

Normaal Handen-Wassen is altijd goed en staat in alle 101 antivirusboekje. En dan met name om te voorkomen je net gehoest hebt en dan je druppels overbrengt op anderen die vervolgens aan hun mond/neus/ogen zitten pulken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195317812
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hij adviseert mondkapjes begrijp ik? Ik vind het wel best, maakt me niet zoveel uit eigenlijk, weet niet wat ik ervan moet vinden.
Of adviseert hij nog meer?
Precies dat, omdat hij het belang van aersols onderkend.

Ik vind het ook knap hoe hij het rechtzet in onderstaande video. :)
twitter
pi_195317823
quote:
:D Past dan wel weer bij het Magic Mike verhaal.
Alles valt weer op z'n plek. Love it. _O_
pi_195317847
Fair enough ik had eignelijk hetzelfde al geschreven dus nevermind XD

[ Bericht 49% gewijzigd door eragon2890 op 28-09-2020 23:49:52 ]
#WeesGeenWhales
pi_195317864
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:34 schreef Oidipous het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat blijft inderdaad behoorlijk onderbelicht hier. En toch denk ik dat ze het wel erkennen, dat zie je soms in de adviezen terug: schreeuwen/'zingen bijv., en het langer dan een kwartier met iemand praten. Ze ontkennen alleen de rol. Ik weet niet zo goed wat hierin de waarheid is. China ging met een soort blusmachines door de straten heen om te ontsmetten. Dat lijkt me dan weer het andere uiterste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 28-09-2020 23:45:52 ]
  maandag 28 september 2020 @ 23:41:54 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195317877
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:38 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik houd me er dus gewoon aan vast dat vaccins en medicijnen en sneltests eraan komen, en dat alle pandemieën eindigen, dus die 1,5m is zowieso niet voor eeuwig. Dan zou ik ook zowieso gewoon dood willen, want ik leef al sinds 2009 voor die anime events enzo, al mijn vrienden zeggen hetzelfe, als dat soort leuke dingen nooit meer zou kunnen zouden we er een einde aan maken. Zowieso haalt die 1,5m , als iemand hem tenminste zou naleven ergens, elke vorm van gezelligheid, spontaniteit, plezier, en warmte uit een event etc. ik wil echt liever dood dan de rest van mijn leven als een contactgestoorde autistische robot (en dat zeg ik als iemand met asperger) spastisch op 1,5m door het leven gaan. Ik wil mensen niet de rest van mijn leven als potentieël gevaar behandelen, maar gewoon als de happy go lucky extrovert die ik ben enthousiast met iedereen praten en vrienden maken. Op fotos gaan, hugs, enthousaists praten over favoriete series etc. Alles wat het leven leuk maakt en ons sociale dieren. Maar pandemiëen eindigen, dus het verandert wel weer terug, zoals Osterhaus recentelijk maar weer eens expliciet zei, en Vossen enzo eerder ook, en Rutte ook steeds benahdrukt. En ik kan best een jaar zonder die events nog, ik weet immers dat het eindig is en na de pandemie wordt de eerste dan gewoon extra leuk. :D Kan nu al niet wachten, al verwacht ik wel dat het nog een jaar duurt ongeveer XD Maar daar houd ik me gewoon aan vast en daarom ben ik nu niet suicidaal meer en zit ik goed in me vel, omdat ik dat gewoon weet voor mezelf :)

In de tussentijd doe ik dus wat ik daarstraks scheef, ik leef voor hugs en fun en gezelligheid en vrienden maken en gewoon normaal menselijk sociaal contact, dus nodig ik gewoon lekker die nieuwe vrienden van me uit thuis volgende week enzo en ga daar gewoon een gezellige dag mee hebben. Na een goede hug, want zij leeft er ook voor. Thuis mag het immers gewoon nog :D (en bij dat Japanse filmfestival deden we het ook, niemand deed daar iets met afstand, was gewoon ouderwets gezellig net als vorig jaar, we stonden meteen te huggen toen we elkaar leerden kenden en niemand die daar ook gek van opkeek ofzo, sterker nog mensen boden meteen aan om leuke fotos te maken xD)

Maar op die manier houd ik het dus zelfs als extrovert prima uit nog een jaar ofzo zonder depressie/eenzaamheid/huidhonger etc tot de pandemie voorbij is. Elke pandemie eindigt. :D En tot die tijd heb ik zo iig nog meer dan genoeg ouderwetse gezelligheid in me leven als ik nodig hebt om happy te blijven en niet gek te worden/aan m'n primaire levensbehoeften als sociaal wezen/mens te voldoen. :)

En wat betreft buitenshuis en m'n favo evenementen betreft, zoals Fauci het recentelijk maar weer eens benadrukte "we will get through this and we wil get back to normal", maar het kan wel tot eind volgend jaar duren.

Maar houd in je achterhoofd: pandemieën eindigen, dus we zitten hier niet voor eeuwig mee. Een goed perspectief voor die user denk ik. Hoewel ik denk dat Kluytmans en de Jonge's verhaal van komend voorjaar wel erg optimistisch is, ik zet me geld eerder op over een jaar samen met de WHO, fauci, Osterhaus, en zowat elke andere expert in NL en België....

En eigenlijk is mijn leven dus ook 99,9% hetzelfde als vorig jaar. En dat houd ik lekker zo XD
Ik kom hier pas sinds een paar dagen weer, maar ik ben echt wel klaar met je posts die 100x hetzelfde herhalen :@ Net als maanden geleden.

Als was het toen gejank en bijna zelfmoordneigingen en nu gejuich en trots op regeloverschrijdingen...

Sorry mods, maar echt ff klaar met iedere x hetzelfde riedeltje :X :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-09-2020 23:46:55 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 28 september 2020 @ 23:42:39 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195317885
quote:

[..]

Ik houd me er dus gewoon aan vast dat vaccins en medicijnen en sneltests eraan komen, en dat alle pandemieën eindigen, dus die 1,5m is zowieso niet voor eeuwig. Dan zou ik ook zowieso gewoon dood willen, want ik leef al sinds 2009 voor die anime events enzo, al mijn vrienden zeggen hetzelfe, als dat soort leuke dingen nooit meer zou kunnen zouden we er een einde aan maken. Zowieso haalt die 1,5m , als iemand hem tenminste zou naleven ergens, elke vorm van gezelligheid, spontaniteit, plezier, en warmte uit een event etc. ik wil echt liever dood dan de rest van mijn leven als een contactgestoorde autistische robot (en dat zeg ik als iemand met asperger) spastisch op 1,5m door het leven gaan. Ik wil mensen niet de rest van mijn leven als potentieël gevaar behandelen, maar gewoon als de happy go lucky extrovert die ik ben enthousiast met iedereen praten en vrienden maken. Op fotos gaan, hugs, enthousaists praten over favoriete series etc. Alles wat het leven leuk maakt en ons sociale dieren. Maar pandemiëen eindigen, dus het verandert wel weer terug, zoals Osterhaus recentelijk maar weer eens expliciet zei, en Vossen enzo eerder ook, en Rutte ook steeds benahdrukt. En ik kan best een jaar zonder die events nog, ik weet immers dat het eindig is en na de pandemie wordt de eerste dan gewoon extra leuk. :D Kan nu al niet wachten, al verwacht ik wel dat het nog een jaar duurt ongeveer XD Maar daar houd ik me gewoon aan vast en daarom ben ik nu niet suicidaal meer en zit ik goed in me vel, omdat ik dat gewoon weet voor mezelf :)

In de tussentijd doe ik dus wat ik daarstraks scheef, ik leef voor hugs en fun en gezelligheid en vrienden maken en gewoon normaal menselijk sociaal contact, dus nodig ik gewoon lekker die nieuwe vrienden van me uit thuis volgende week enzo en ga daar gewoon een gezellige dag mee hebben. Na een goede hug, want zij leeft er ook voor. Thuis mag het immers gewoon nog :D (en bij dat Japanse filmfestival deden we het ook, niemand deed daar iets met afstand, was gewoon ouderwets gezellig net als vorig jaar, we stonden meteen te huggen toen we elkaar leerden kenden en niemand die daar ook gek van opkeek ofzo, sterker nog mensen boden meteen aan om leuke fotos te maken xD)

Maar op die manier houd ik het dus zelfs als extrovert prima uit nog een jaar ofzo zonder depressie/eenzaamheid/huidhonger etc tot de pandemie voorbij is. Elke pandemie eindigt. :D En tot die tijd heb ik zo iig nog meer dan genoeg ouderwetse gezelligheid in me leven als ik nodig hebt om happy te blijven en niet gek te worden/aan m'n primaire levensbehoeften als sociaal wezen/mens te voldoen. :)

En wat betreft buitenshuis en m'n favo evenementen betreft, zoals Fauci het recentelijk maar weer eens benadrukte "we will get through this and we wil get back to normal", maar het kan wel tot eind volgend jaar duren.

Maar houd in je achterhoofd: pandemieën eindigen, dus we zitten hier niet voor eeuwig mee. Een goed perspectief voor die user denk ik. Hoewel ik denk dat Kluytmans en de Jonge's verhaal van komend voorjaar wel erg optimistisch is, ik zet me geld eerder op over een jaar samen met de WHO, fauci, Osterhaus, en zowat elke andere expert in NL en België....

En eigenlijk is mijn leven dus ook 99,9% hetzelfde als vorig jaar. En dat houd ik lekker zo XD
Wat is het normaal van Faucci? Overal gezichtsmaskers dragen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195317901
quote:

[..]

Een blije lul noemen ze je in deze contreien. :{
pi_195317906
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:34 schreef Oidipous het volgende:

[..]

[ twitter ]
Mooi dat CDC geïnfiltreerd is door de politiek en hun statement mbt aerogene verspreiding in moest trekjen maar Fauci gewoon inconvenient truth bombs dropped hier.

Wat nu al bijna een half jaar geroepen wordt mbt aerosolen wordt even bevestigd door de lead scientist in de wereld.

Kunnen we nu allemaal op 1 lijn zitten mbt de rol van aerogene verspreiding dmv praten en zingen in slecht geventileerde ruimtes (binnen)?
pi_195317910
quote:

[..]

Kun je misschien stoppen met je ellenlange, niets toevoegende pist over jou en je vrienden en je hugs en je volkomen desinteresse in de rest van de wereld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195317920
quote:

[..]

Maak jij ook een soort ontwikkeling mee. Voortschrijdend inzicht?
Het is gewoon vanaf je eerste post hetzelfde wat je post. -O-

Het is zo ikke ikke ik.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195317926
@capricia ik kan verdikkeme je post niet meer quoten want hij staat in het vorige topic grrr. Hoe zie je nu eigenklijk precies een overzicht van alle vorige topics op desktop en mobiel? Soms zie ik het per ongeluk maar het irriteert me dat ik maar niet kan vinden waar de knop nu precies zit :(

Maar meer dat ik er dus gewoon niet mee bezig ben. Ik zie zo'n meid/mede fan, dan doe ik gewoon wat een mens instinctief doet als een sociaal dier, enthousiast beginnen te praten , vrienden maken, hug, fotos, savonds chatten en afspreken voor binnenkort. Nu verheug ik me daar op voor.

Daar heb ik verder geen ogenblik meer over nagedacht. Als ik haar niet had aangesproken en enthousiast vrienden had gemaakt had ik nu nog spijt gehad van me gemiste kans.

Thats it. :D daarom ga ik zo gewoon de pandemie doorkomen, lol, en niets gaat dat veranderen :) Ben blij met hoe het nu gaat en het blijft gewoon lekker zo :) Vind het wel interessant om te zien hoe het allemaal gaat, het is een grappig circus, en de geopolitiek van hoe China bv. met vaccins gaat proberen Afrika te "veroveren" straks ongetwijfelds enzo is interessant en leuk om over te glazen-bollen. :)

Nu ga ik eerst wat anders doorkomen, de nacht! Trusten!
#WeesGeenWhales
  maandag 28 september 2020 @ 23:46:48 #71
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195317932
Ben blij dat ik niet de enige ben die zich ergert aan die user.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195317949
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is het normaal van Faucci? Overal gezichtsmaskers dragen?
Nee, hij had het er expliciet over dat we, citaat "back to our pre-covid way of life" zouden gaan, maar dan wel pas tegen eind volgend jaar. Omdat vaccins maken en distribueren tijd kost XD
#WeesGeenWhales
pi_195317957
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:46 schreef StateOfMind het volgende:
Ben blij dat ik niet de enige ben die zich ergert aan die user.
*geeft ff popcorn door*
*smaakt in ene niet meer*
pi_195317964
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:48 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, hij had het er expliciet over dat we, citaat "back to our pre-covid way of life" zouden gaan, maar dan wel pas tegen eind volgend jaar. Omdat vaccins maken en distribueren tijd kost XD
Jij ging naar bed.
pi_195317965
quote:
Iedereen heeft zijn uitdagingen.
Dit topic gaat niet om jou. Zie je dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')