Wat-ie volgens mij bedoelde is dat er geen limieten zijn voor locaties waar mensen niet stil zitten. Het is niet alsof je in een stadion rondjes blijft lopen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, gelul wel eigenlijk. Kan in stadions die voor 80 procent leeg zijn ook prima natuurlijk.
Hiermee val ik niet jou aan trouwens, maar Rutte
Ik las dat de costicosteroiden in astma medicatie ook onderdrukkend werkt en dus helpt.quote:Op maandag 28 september 2020 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
I'm not that kind of dr.
Maar ons immuunsysteem is gewoon belachelijk goed in het aanvallen en weghouden van virussen bacterien en ander gespuis (zoals schimmels maar zelf met splinters van takken kan het goed omgaan). Er zijn ook wel andere preventieve medicijnen die proberen te voorkomen dat je een infectie krijgt.
Voor wat je moet doen als je al geinfecteerd bent is het bij virussen heel lastig omdat virussen niet leven. Ze groeien en vermenigvuldigen ze zichzelf niet, als je hun vermenigvuldiging wilt stopzetten moet je je lichaamseigen vermenigvuldigings machinerie uitzetten (want dat gebruiken ze) en dat wil je niet.
Wel weten ze op ICs wel steeds beter wat ze bij Covid-19 patienten moeten doen zo zijn er goede berichten over cortisolen (weet zo niet meer welke) en ook lijkt dat remidivir (ofzo te werken) maar ik onthoud de exacte namen nooit zo, gelukkig heb ik meer verstand van moleculaire biologie
Virtuele hug voor jou!quote:
Ik ben ook wat anders gaan doen om te (be)leven, niet dat dit verder, ook maar een keuze was.quote:Op maandag 28 september 2020 21:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je doet in het dagelijks leven, maar mijn jaar is tot nu toe totaal niet verspilt of zo. Een klein beetje saaier, misschien, maar dan houdt het wel op.
De angst van het echte onbekende uit maart is er wel af bij een boel mensen denk ik.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die lockdown, ja. Dat was een complete aardbeving. Echt ongekend heftig qua gevoel.
Ik begrijp ook echt de mensen wel die het psychisch niet kunnen accepteren. En dus allerlei complotten enzo gaan verzinnen. Of dat het virus niet echt is.
Die zitten in mijn gevoel nog in een ontkenningsfase.
Maar dat hoort er ook bij.
Klinkt logisch als je het zo samenvat.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het een rare redenatie. Als ik moet kiezen tussen een virus dat weliswaar onzichtbaar maar in de meeste gevallen niet dodelijk is versus een goed georganseerde, zwaar bewapende bezettingsmacht die doelbewuste vernietiging van bevolkingsgroepen nastreeft? Dat virus, graag.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:51 schreef l1ghted het volgende:
[..]
wel typisch dat de brandweer zich er niet aan houdt, lekker voorbeeld weer
Ik denk dat het schreeuwen een grote rol speelt, misschien daarom ook geen toeschouwers bij amateurwedstrijden. Maar zou beter zijn als ze dat zouden communiceren.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat-ie volgens mij bedoelde is dat er geen limieten zijn voor locaties waar mensen niet stil zitten. Het is niet alsof je in een stadion rondjes blijft lopen.
Neemt niet weg dat het nog een openstaande kwestie is hoezeer het stadionbezoek met de maatregelen van de afgelopen tijd bijdraagt aan de besmettingen. Daarom heb ik ook steeds meer moeite met die persconferenties. Ik hoor gewoon geen goede, inhoudelijke afweging. We krijgen alleen de maatregelen medegedeeld met wat holle frasen als 'we moeten het samen doen' en 'we moeten het virus weer voor zien te blijven'.
pffff, zoiets is altijd vreselijk en heftig. Sterkte! Ik hoop dat het heel erg meevalt.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is niet echt iets wat je er nu bij kunt hebben nee. Maar goed, staan 2 wagens, dus als ingrijpen noodzakelijk is, zullen ze dat wel doen. Lijkt erop dat het in een behuizing van een afzuiger brandt... We houden hoop.
De besmettingen begonnen in Nederland half juli alweer te stijgen, terwijl pas eind augustus/begin september de betaalde competities begonnen. Te kort geleden om daar nu al conclusies aan te verbinden. Bovendien heb je stadions voor 10.000 man waar er dan nu 1500 of zo zitten, ruim uit elkaar, in de buitenlucht, zonder gejoel. Ik kan dat gewoon niet rijmen met een verbod. Ik vermoed dat ze hier toch makkelijk proberen te scoren (no pun intended) als Rutte en co zijnde.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat-ie volgens mij bedoelde is dat er geen limieten zijn voor locaties waar mensen niet stil zitten. Het is niet alsof je in een stadion rondjes blijft lopen.
Neemt niet weg dat het nog een openstaande kwestie is hoezeer het stadionbezoek met de maatregelen van de afgelopen tijd bijdraagt aan de besmettingen. Daarom heb ik ook steeds meer moeite met die persconferenties. Ik hoor gewoon geen goede, inhoudelijke afweging. We krijgen alleen de maatregelen medegedeeld met wat holle frasen als 'we moeten het samen doen' en 'we moeten het virus weer voor zien te blijven'.
Ja natuurlijk. Maar ook dan: dit is het. Leer ermee leven.quote:Op maandag 28 september 2020 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De angst van het echte onbekende uit maart is er wel af bij een boel mensen denk ik.
Ik snap best dat het na angst en zorgen nu ook langzaam tot frustratie komt bij sommigen.
Wat ik vaak lees is deze verwarring bij mensen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat dat onderzoek nog door? Is daar al duidelijkheid over?quote:Op maandag 28 september 2020 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De besmettingen begonnen in Nederland half juli alweer te stijgen, terwijl pas eind augustus/begin september de betaalde competities begonnen. Te kort geleden om daar nu al conclusies aan te verbinden. Bovendien heb je stadions voor 10.000 man waar er dan nu 1500 of zo zitten, ruim uit elkaar, in de buitenlucht, zonder gejoel. Ik kan dat gewoon niet rijmen met een verbod. Ik vermoed dat ze hier toch makkelijk proberen te scoren (no pun intended) als Rutte en co zijnde.
Als ze die ene wedstrijd van Feyenoord extrapoleren naar wedstrijden in de kleinere stadions dan is het helemaal kortzichtig.
Virtueel brand blussen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:51 schreef l1ghted het volgende:
[..]
wel typisch dat de brandweer zich er niet aan houdt, lekker voorbeeld weer
wow, die zet ik op mijn muur morgen. Is ie van jezelf?quote:Op maandag 28 september 2020 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar ook dan: dit is het. Leer ermee leven.
“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent; it is the one most adaptable to change.”
Ook heel veel sterkte van mijquote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gaat dat onderzoek nog door? Is daar al duidelijkheid over?
Misschien is jouw beredenering wel heel anders dan hoe die oudjes het daadwerkelijk hebben ervaren. Zij zijn er geweest wij niet, en misschien ging het leven toen wel gewoon door en zag het leven er heel anders uit dan wij ons voor kunnen stellen. Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb van de oudjes die ik sprak. Zij hebben recht van spreken, wij niet als het om de oorlog gaat.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het een rare redenatie. Als ik moet kiezen tussen een virus dat weliswaar onzichtbaar maar in de meeste gevallen niet dodelijk is versus een goed georganseerde, zwaar bewapende bezettingsmacht die doelbewuste vernietiging van bevolkingsgroepen nastreeft? Dat virus, graag.
Vast wel, maar dat is nu weer een minimale maand naar achteren geschovenquote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De beeldvorming is met Feyenoord en willem 2 al naar de klote. Ook al was die laatste de schuld van die VVD burgemeester.quote:Op maandag 28 september 2020 21:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De besmettingen begonnen in Nederland half juli alweer te stijgen, terwijl pas eind augustus/begin september de betaalde competities begonnen. Te kort geleden om daar nu al conclusies aan te verbinden. Bovendien heb je stadions voor 10.000 man waar er dan nu 1500 of zo zitten, ruim uit elkaar, in de buitenlucht, zonder gejoel. Ik kan dat gewoon niet rijmen met een verbod. Ik vermoed dat ze hier toch makkelijk proberen te scoren (no pun intended) als Rutte en co zijnde.
Als ze die ene wedstrijd van Feyenoord extrapoleren naar wedstrijden in de kleinere stadions dan is het helemaal kortzichtig.
pffff nu kan je niet eens gebakken tulpenbollen bestellen thuisbezorgd....quote:Op maandag 28 september 2020 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad.
De mensen die de hongerwinter hebben meegemaakt waren maar aanstellers
Hoe erg het was hangt ook wel samen met de vraag tot welke bevolkingsgroep je behoorde.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is nu geen onderzoeksmateriaal meer natuurlijk, de eredivisie liep net een paar weken. Mede daarom vind ik dit weer een veel te overhaaste beslissing.quote:Op maandag 28 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |