abonnement Unibet Coolblue
pi_195310574
2020 lijkt een pareltje voor de doemdenkers, maar zo snel zal het natuurlijk niet gaan. *klopt op hout* Dat we ooit als ras er niet meer zullen zijn, dat is uiteraard enkel een kwestie van tijd.
Maar hoe dan?

Ik denk zelf nog dat we elkaar opblazen met nucleaire wapens. Maar niet door een oorlog tussen de grote staten, maar door gekken van een terroristische organisatie. Die worden met de jaren gevaarlijker. Vroeger vielen ze aan met stokken en fakkels, en tegenwoordig hebben ze al tanks.

Over pak hem beet een paar 100 jaar hebben ze ook nucleaire wapens tot hun beschikking, is het dag Aarde, en kan Mars nog niet volledig zelfstandig functioneren.
En elke nieuwe geboorte in een wereld die niet iedereen van alle gemakken kan voorzien is een nieuwe vonk die dit vuur zal aanwakkeren.


Wat denken jullie? :s)
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 28 september 2020 @ 19:52:37 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195312633
Ik heb maar een idee over éen ding: hoe verder de mens van de natuur af komt te staan, des te minder goed het gaat.
pi_195802041
Er is al zo veel uitgestorven op deze aardkloot, historie zal zich herhalen en de mens zal mogelijk ook ooit uitsterven... Of we moeten nog tijd genoeg krijgen om StarTrek achterna te gaan. De drang die de wereldleiders bezitten om triljarden hierin te moeten investeren zegt eigenlijk al genoeg. Ook zij hebben de overtuiging dat onze tijd hier mogelijk beperkt is.

Als je al kijkt naar vondsten in de Siberische permafrost en daar gemummificeerde karkassen van uitgestorven zoogdieren worden gevonden die nog verse boterbloempjes tussen de kaken hebben van hun laatste maaltijd. Wat duidt op een onverwachte flitsbevriezing tijdens het foerageren. En er is verder niet zoveel te verzinnen wat zo'n drastische fatale klimaatverandering zou kunnen veroorzaken. Zal geen plotseling koud noordelijk briesje wind geweest zijn. :P

Als we de volgende gelegenheid al overleven, dan zijn dat slechts de mensen die nu nog steeds in hun blote kont door het oerwoud rennen. De zogenaamde huidige geciviliseerde mens zou dit niet kunnen, dus dat wordt dan terug naar zoiets als het stenen tijdperk. *O*
pi_195802277
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:27 schreef Watuntrik het volgende:

Als je al kijkt naar vondsten in de Siberische permafrost en daar gemummificeerde karkassen van uitgestorven zoogdieren worden gevonden die nog verse boterbloempjes tussen de kaken hebben van hun laatste maaltijd. Wat duidt op een onverwachte flitsbevriezing tijdens het foerageren. En er is verder niet zoveel te verzinnen wat zo'n drastische fatale klimaatverandering zou kunnen veroorzaken. Zal geen plotseling koud noordelijk briesje wind geweest zijn. :P
In een zeer oude Egyptische tekst staat " de dag dat de sterren in het water vielen ". Dit kan enkel als de aarde een plotse wenteling maakt en kan die plotse invriezen verklaren.

quote:
Als we de volgende gelegenheid al overleven, dan zijn dat slechts de mensen die nu nog steeds in hun blote kont door het oerwoud rennen. De zogenaamde huidige geciviliseerde mens zou dit niet kunnen, dus dat wordt dan terug naar zoiets als het stenen tijdperk. *O*
Dat denk ik ook. :Y
pi_195802739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:42 schreef ATON het volgende:
In een zeer oude Egyptische tekst staat " de dag dat de sterren in het water vielen ". Dit kan enkel als de aarde een plotse wenteling maakt en kan die plotse invriezen verklaren.
Er zijn wel meer aanwijzingen wereldwijd dat zoiets vaker is gebeurd met de aarde. Echter de oorzaak blijft speculeren, meteoriet inslag lijkt meest voor de hand te liggen.

Maar Immanuel velikovsky had hier rond 1950 al paar mooie theorieën over. Dat ons planetaire stelsel alles behalve een stabiele klok is en een kwestie van tijd is dat ook hier weer verschuivingen kunnen plaatsvinden met desastreuze gevolgen. Later heeft de mytholoog David Talbott na zijn studie deze theorie opnieuw opgepakt en een intrigerende docu over gemaakt. "Remembering the end of the world" Interessant om te kijken.

Beide worden door de regerende wetenschappelijke orde compleet verketterd. Talbott wordt weggezet als pseudologische internetgekkie bij wie de fantasie op hol is geslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 23-10-2020 11:24:34 ]
pi_195859231
Ik geloof dat we er allemaal aan gaan door een asteroïde.
Net als de dino"s.
pi_195859259
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb maar een idee over éen ding: hoe verder de mens van de natuur af komt te staan, des te minder goed het gaat.
Is goed Mowgli
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:33:01 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195863232
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 02:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Is goed Mowgli
:D
pi_195863533
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 02:06 schreef Werkman het volgende:
Ik geloof dat we er allemaal aan gaan door een asteroïde.
Net als de dino"s.
Zoiets zal het wel worden. De vraag is niet of we getroffen worden door een die groot genoeg is om ons uit te roeien, de vraag is wanneer we daardoor getroffen zullen worden. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195863737
Kunstmatige intelligentie uiteraard. Ongelooflijk hoe weinig ruchtbaarheid hieraan gegeven wordt maar binnen een jaar of 30, 40 is er simpelweg KI met een ongekend IQ. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat deze KI snel zal concluderen dat onze biologische levensvorm totaal niet efficient is en dat het op alle aspecten verstandiger is om menselijk leven te beëindigen.

Voor mij is KI dan ook simpelweg de volgende stap in de evolutie.
pi_195865603
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het lijkt mij vrij aannemelijk dat deze KI snel zal concluderen dat onze biologische levensvorm totaal niet efficient is en dat het op alle aspecten verstandiger is om menselijk leven te beëindigen.



[ Bericht 9% gewijzigd door Werkman op 26-10-2020 14:27:49 ]
pi_196038375
Het gaat enkel zoals het gaat, en 't trekt zich geen donder aan van wat we willen of vinden van dingen.
Het heeft ook geen plan denk ik. Ons bestaan is volmaakt onzeker.
Eens kijken
  woensdag 4 november 2020 @ 12:47:11 #13
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196049151
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb maar een idee over éen ding: hoe verder de mens van de natuur af komt te staan, des te minder goed het gaat.
Onmogelijk. Je gaat compleet voorbij aan het feit dat de mens zelf 100% natuur is.
  woensdag 4 november 2020 @ 12:48:45 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196049176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Onmogelijk. Je gaat compleet voorbij aan het feit dat de mens zelf 100% natuur is.
Daarom juist.
  woensdag 4 november 2020 @ 13:05:40 #15
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196049497
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daarom juist.
Wat er ook gebeurt, het is dus natuurlijk. Al snap ik wel wat je bedoelt.
  woensdag 4 november 2020 @ 13:13:15 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196049681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat er ook gebeurt, het is dus natuurlijk. Al snap ik wel wat je bedoelt.
Nee ik bedoel een natuurlijk mens heeft natuur om zich heen nodig...
  woensdag 4 november 2020 @ 13:23:26 #17
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196049945
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee ik bedoel een natuurlijk mens heeft natuur om zich heen nodig...
Waarvoor? Waarom?
  woensdag 4 november 2020 @ 13:39:14 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196050310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:23 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarvoor? Waarom?
Ik denk om te ontspannen, te relativeren, te recreëren. Als jij je hand tegen een boom houdt word je rustiger dan wanneer je je hand tegen een server houdt. Natuur leeft, groeit, inspireert. Zo zie ik het.
  woensdag 4 november 2020 @ 13:46:02 #19
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196050446
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk om te ontspannen, te relativeren, te recreëren. Als jij je hand tegen een boom houdt word je rustiger dan wanneer je je hand tegen een server houdt. Natuur leeft, groeit, inspireert. Zo zie ik het.
Ah met natuur bedoel je planten en dieren? Ja ok als vogelaar (sinds mijn 7e) snap ik best wat je bedoelt maar of ik het echt nodig heb... Er zijn mensen die levenslang in de gevangenis zitten. Die komen niet in de natuur zoals jij het bedoelt.

Als een vink een takje gebruikt om larven uit gaatjes te peuteren is dat natuur.
Een mens die een server gebruikt om iets te bewerkstelligen is geen natuur?
  woensdag 4 november 2020 @ 13:48:49 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196050503
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ah met natuur bedoel je planten en dieren? Ja ok als vogelaar (sinds mijn 7e) snap ik best wat je bedoelt maar of ik het echt nodig heb... Er zijn mensen die levenslang in de gevangenis zitten. Die komen niet in de natuur zoals jij het bedoelt.

Als een vink een takje gebruikt om larven uit gaatjes te peuteren is dat natuur.
Een mens die een server gebruikt om iets te bewerkstelligen is geen natuur?
Een mens is wel natuur, maar die server niet. Maar dat een mens een server gebruikt zie ik wel als natuur. Alhoewel...
pi_196050551
Een volgend virus dat vele malen dodelijker is.
  woensdag 4 november 2020 @ 13:52:56 #22
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_196050594
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een mens is wel natuur, maar die server niet. Maar dat een mens een server gebruikt zie ik wel als natuur. Alhoewel...
Precies. De mens heeft die server bedacht en gemaakt door gebruik te maken van zijn natuurlijke brein en natuurlijke grondstoffen.
  woensdag 4 november 2020 @ 13:57:28 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196050724
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 13:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Precies. De mens heeft die server bedacht en gemaakt door gebruik te maken van zijn natuurlijke brein en natuurlijke grondstoffen.
Maar dat maakt de server niet natuurlijk.
pi_196050776
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 19:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb maar een idee over éen ding: hoe verder de mens van de natuur af komt te staan, des te minder goed het gaat.
De mens is net zo goed de natuur als al het andere in de natuur. Dus het is onmogelijk voor de mens om van de natuur af komen te staan.

De mens verandert zijn leefomgeving. En is daarmee ook een 'force of nature', zoals erosie en vulkanische krachten.

De vraag is of de mens zijn leefomgeving niet zo verandert dat hij er zelf niet meer in kan leven. Want het is heel goed mogelijk dat we dat doen.

Een ander punt is of de mens zijn leefomgeving niet kan veranderen zonder dat andere levende wezens in zijn leefomgeving daar aan ten onder gaan. Want op die weg zitten we nu, en we zijn aan het proberen uit te vinden hoe we ook nog ruimte voor andere natuur binnen onze leefomgeving kunnen behouden.
pi_196050808
Voordat onze zon zichzelf uitblaast, zullen wij hier al wel gekookt worden door een stralingsburst van één van de zwarte gaten in het centrum van onze melkweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')