abonnement Unibet Coolblue
pi_195324345
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Best een redelijk verhaal hoor. Had je beter uit kunnen nodigen dan Femke Louise. Dat geldt ook voor Jinek, maar het was dan ook niet de bedoeling dat het er goed uit zou komen.
Vreselijke kerel. En dan zie ik meer dan 1000 reacties, van mensen die het (vrijwel) allemaal met hem eens zijn.

Tisjeboy gebruikt veel woorden en emotie, maar inhoudelijk is zijn verhaal erg zwak.

Hij maakt er een punt van dat we de gezondheidszorg in zijn geheel moeten bekijken, en hij heeft best een punt wat betreft de economische schade die ook tot zelfmoorden en huiselijk geweld lijdt. Maar hij maakt een denkfout door te wijzen naar de afname van het aantal kankerdiagnoses en de afname van de uitgestelde operaties.

Want wat gebeurt er als we de teugels laten vieren en zelfs stoppen met de anderhalve meter? Dan zal het aantal coronapatiënten sterk toenemen. De patiënten stromen dan de ziekenhuisafdelingen binnen en komen ook op de ic's terecht, met als gevolg dat we keuzes moeten maken in de zorg, of we verlenen geen coronazorg meer, of geen andere zorg meer. Precies wat hij nu als probleem omschrijft. Hij haalt dan nog aan dat er op de zorg bezuinigd is, maar zelfs met 4000 IC-bedden (we begonnen met 950) zou je beperkende maatregelen moeten nemen om de zorg niet te laten overstromen.

Dat hij de BLM-demonstraties ziet als bewijs dat de anderhalve meter niet werkt is natuurlijk anekdotisch. Gezonde mensen, vaak met een mondkapje, gingen naar die demonstraties, die ook nog eens in de buitenlucht waren. Bovendien weten we vaak helemaal niet in welke mate die demonstraties het virus verspreid hebben.

Overigens hebben we ook geen exact bewijs voor die anderhalve-meter-maatregel. Zoiets zou onethisch zijn om op mensen te testen. Maar we zien wel dat landen die deze maatregelen genomen hebben, het aantal besmettingen aanzienlijk terug hebben kunnen dringen. Bovendien is het een beproefd middel gebleken in het leger waar ze door afstand te bewaren besmettelijke ziektes teruggedrongen hebben. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ucht-vallen-a3995792

Wat betreft het gezond leven en opbouwen van weerstand weet Tisjeboy er wederom weinig van. Ja, gezond eten en leven is altijd goed. Maar tegen corona maakt het vrij weinig uit. Je kunt niet zelf je weerstand opschroeven. Luister bijvoorbeeld eens naar professor Katan.

Op 5:20:

  dinsdag 29 september 2020 @ 13:41:08 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195324828
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Letterlijk 2e hit als ik zoek naar afbeeldingen :')
Goftedomme wat een lekker kontje. Laten we hierop uitgebreid doorgaan zoals we altijd plachten te doen zodra er een vrouw onder de 30 in het nieuws komt voor iets totaal niet gerelateerds. Aangezien dit toch al gaat om een rapper die nog geen zin in correct Nederlands op zijn Insta krijgt die iets mag zeggen over Coronamaatregelen dacht ik dat dat wel kon nu.
pi_195324885
Nog nooit van de rappert gehoord.

Is dat weer zo'n wanna be loser?
pi_195325273
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Goftedomme wat een lekker kontje. Laten we hierop uitgebreid doorgaan zoals we altijd plachten te doen zodra er een vrouw onder de 30 in het nieuws komt voor iets totaal niet gerelateerds. Aangezien dit toch al gaat om een rapper die nog geen zin in correct Nederlands op zijn Insta krijgt die iets mag zeggen over Coronamaatregelen dacht ik dat dat wel kon nu.
Ik heb deze man dus een tijdje gevolgd op Instagram en steeds wanneer hij complimenten kreeg over zijn uiterlijk reageerde hij met ''ik ben geen lustobject''. Vreemde kerel met zijn dansjes en eigen muziek waar ik de teksten niet kan verstaan.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:15:08 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195325387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Ik heb deze man dus een tijdje gevolgd op Instagram en steeds wanneer hij complimenten kreeg over zijn uiterlijk reageerde hij met ''ik ben geen lustobject''. Vreemde kerel met zijn dansjes en eigen muziek waar ik de teksten niet kan verstaan.
Wat maakt mij het uit wat hij vindt wat hij wel of niet is? Het is niet alsof we echt luisteren naar wat vrouwelijke artiesten zingen in strakke pakjes, hmz?


Zie m dan op 1:42 geen lustobject zijn :Y)

Oh ja, on topic, iets met leken die iets mogen roepen over Corona. Maar ik ben eerst even een gebakken visje bestellen bij mijn buschauffeur.
pi_195325946
#ikdoewelmee,
want ik wil niet ziek worden (ben van risicogroep) en ik wil anderen niet belasten of ziek maken.

En als men mij in een winkel vraagt een mondkapje te gebruiken, dan doe ik dat zonder klagen.
Ik ga het personeel niet belasten met protesten.
Ook al ben ik zelf niet besmet en is het een winkel waar ik voldoende afstand kan houden.

Ik gok dat ergens juli volgend jaar er goede vaccins zijn en veel mensen zijn gevaccineerd
Dan pas kan men veel maatregelen versoepelen.
Nu al zie je ook dat veel mensen vaccins niet vertrouwen en het niet willen.
Door hun moeten al die andere mensen toch voorzichtig blijven.

Baudet mompelde laatst dat hij zich misschien niet laten vaccineren.
Okee dat is zijn vrijheid van lichamelijke integretiteit. Maar als rolmodel geeft hij het slechte voorbeeld en dat wordt erger als hij dit openlijk gaat zeggen herhaaldelijk. Dan lijkt het oproepen van vaccins weigeren, dus onveilig gedrag promoten
pi_195326144
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet mompelde laatst dat hij zich misschien niet laten vaccineren.
Okee dat is zijn vrijheid van lichamelijke integretiteit. Maar als rolmodel geeft hij het slechte voorbeeld en dat wordt erger als hij dit openlijk gaat zeggen herhaaldelijk. Dan lijkt het oproepen van vaccins weigeren, dus onveilig gedrag promoten
Ik heb een vermoeden dat Baudet dat alleen zegt, omdat hij weet dat tegenwoordig voornamelijk anti-vaxxers op hem zouden stemmen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:05:27 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195326211
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden dat Baudet dat alleen zegt, omdat hij weet dat tegenwoordig voornamelijk anti-vaxxers op hem zouden stemmen.
Dit. Baudet komt mij meer over als iemand die altijd alleen maar een oppositie rol kan innemen. Was het de overheid die corona niet serieus nam dan stond Baudet er ongetwijfeld tegenover door te zeggen dat er juist wel actie ondernomen moet worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:06:37 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195326226
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:46 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Die rappert kan niet eens een Insta story zonder spelfouten plaatsen dus dit zal wel niks worden.
Dat zijn geen spelfouten. Die jongen is een woordkunstenaar
pi_195326268
https://www.facebook.com/609816282477420/videos/583094212337576/

In dit filmpje zegt Baudet: ik zou het niet doen.. Hij bedoelde zich laten vaccineren tegen corona

Ik snap die weigering niet. Waarom het risico flink ziek te worden, waarom het risico nemen anderen te besmetten ?
pi_195326304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.facebook.com/609816282477420/videos/583094212337576/

In dit filmpje zegt Baudet: ik zou het niet doen.. Hij bedoelde zich laten vaccineren tegen corona

Ik snap die weigering niet. Waarom het risico flink ziek te worden, waarom het risico nemen anderen te besmetten ?
Dan neem jij die prik toch? En ik bijvoorbeeld niet. Dan wordt jij in ieder geval niet ziek, prima toch?
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:56 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195326323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
#ikdoewelmee,
want ik wil niet ziek worden (ben van risicogroep) en ik wil anderen niet belasten of ziek maken.

En als men mij in een winkel vraagt een mondkapje te gebruiken, dan doe ik dat zonder klagen.
Ik ga het personeel niet belasten met protesten.
Ook al ben ik zelf niet besmet en is het een winkel waar ik voldoende afstand kan houden.

Ik gok dat ergens juli volgend jaar er goede vaccins zijn en veel mensen zijn gevaccineerd
Dan pas kan men veel maatregelen versoepelen.
Nu al zie je ook dat veel mensen vaccins niet vertrouwen en het niet willen.
Door hun moeten al die andere mensen toch voorzichtig blijven.

Baudet mompelde laatst dat hij zich misschien niet laten vaccineren.
Okee dat is zijn vrijheid van lichamelijke integretiteit. Maar als rolmodel geeft hij het slechte voorbeeld en dat wordt erger als hij dit openlijk gaat zeggen herhaaldelijk. Dan lijkt het oproepen van vaccins weigeren, dus onveilig gedrag promoten
Ik mis een beetje de gebruikelijke racisme beschuldiging in je betoog ;)
Het gaat toch wel goed met je?
Maar helemaal met je eens hoor
pi_195326376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik mis een beetje de gebruikelijke racisme beschuldiging in je betoog ;)

Goed gezien.. Er is geen racismeverwijt in mijn posting.
En dat je het vaak denkt te zien in andere postings, ligt aan jouw kokervisie.
pi_195326382
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Baudet is flink door de mand gevallen tijdens deze crisis. Mijn stem is ‘ie kwijt.
Precies. Onbegrijpelijk hoeveel kiezers Geert in de steek hebben gelaten voor deze pianoliggende ijdeltuit :{
pi_195326402
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:15 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Precies. Onbegrijpelijk hoeveel kiezers Geert in de steek hebben gelaten voor deze pianoliggende ijdeltuit :{
Begrijp niet en zal nooit begrijpen dat mensen stemmen op een persoon ipv op partijpunten.
pi_195326460
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan neem jij die prik toch? En ik bijvoorbeeld niet. Dan wordt jij in ieder geval niet ziek, prima toch?
@Bluesdude
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:23:37 #67
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195326479
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan neem jij die prik toch? En ik bijvoorbeeld niet. Dan wordt jij in ieder geval niet ziek, prima toch?
Het idee is natuurlijk dat het effectiever is als 90% zo'n prik krijgt, i.p.v. 60%.
pi_195326480
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan neem jij die prik toch? En ik bijvoorbeeld niet. Dan wordt jij in ieder geval niet ziek, prima toch?
prima dat ik niet ziek word.
a-sociaal dat jij het risico neemt anderen te besmetten
pi_195326481
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Begrijp niet en zal nooit begrijpen dat mensen stemmen op een persoon ipv op partijpunten.
Omdat partijpunten onder druk altijd vloeibaar worden (zie D66)
pi_195326487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

prima dat ik niet ziek wordt.
asociaal dat jij het risico neemt anderen te besmetten
Dat kan niet, want jij bent toch geprikt? ;)
pi_195326494
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Omdat partijpunten onder druk altijd vloeibaar worden (zie D66)
Bij dat soort partijen wel ja, plucheplakkers.
pi_195326512
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat kan niet, want jij bent toch geprikt? ;)
Ik ben geen anderen in mijn opmerking.
Anderen zijn anderen dus..... miljoenen mensen die geen vaccinatie hebben gehad
pi_195326523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben geen anderen in mijn opmerking.
Anderen zijn anderen dus..... miljoenen mensen die geen vaccinatie hebben gehad
Die worden dan toch ook geprikt? Daarnaast is asociaal een zwak argument. Maakte je daar ook druk om toen je de griep overbracht? En toen er duizenden mensen overleden paar jaar terug aan de griep (veel meer als nu het geval is)? Toen maakte je je ook niet druk.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:29:01 #74
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195326551
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die worden dan toch ook geprikt? Daarnaast is asociaal een zwak argument. Maakte je daar ook druk om toen je de griep overbracht? En toen er duizenden mensen overleden paar jaar terug aan de griep (veel meer als nu het geval is)? Toen maakte je je ook niet druk.
Kennelijk heb je dat gemist, maar er wordt de refo's in de bijbel belt ook - terecht - verweten asociaal te zijn door het vaccineren te weigeren met allerlei nare gevolgen. Alleen aan jezelf denken en niet aan anderen lijkt me dan ook gewoon vrij asociaal.
pi_195326599
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die worden dan toch ook geprikt?
Nee ... ik had over iedereen die niet geprikt is.

quote:
Daarnaast is asociaal een zwak argument.
Het is een juiste omschrijving
Niks geven om de risico's tot mogelijk ellende voor anderen.
De onnodige kosten hen beter te maken.... of te begraven
pi_195326622
Als er zo'n vaccin algemeen beschikbaar is.... kunnen werkgevers dan werknemers ontslaan vanwege besmettingsgevaar ?
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 15:37:04 #77
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195326653
Populist Baudet maakt wel bijzondere sprongen, zelfs voor zijn doen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2020 @ 15:38:55 #78
842 Zorro
Z
pi_195326680
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef jameshond7 het volgende:
Eén van hen is Tisjeboyjay, de bekende rapper.
Nooit van gehoord, derhalve fake news.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_195326692
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Goftedomme wat een lekker kontje. Laten we hierop uitgebreid doorgaan zoals we altijd plachten te doen zodra er een vrouw onder de 30 in het nieuws komt voor iets totaal niet gerelateerds. Aangezien dit toch al gaat om een rapper die nog geen zin in correct Nederlands op zijn Insta krijgt die iets mag zeggen over Coronamaatregelen dacht ik dat dat wel kon nu.
_O_
pi_195326779
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Letterlijk 2e hit als ik zoek naar afbeeldingen :')
soooww lekkere benen hoor ~O> die slaat legday duidelijk niet over ;)

Jammer dat het zo'n mongool is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 15:45:51 ]
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:48:12 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195326826
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die worden dan toch ook geprikt? Daarnaast is asociaal een zwak argument. Maakte je daar ook druk om toen je de griep overbracht? En toen er duizenden mensen overleden paar jaar terug aan de griep (veel meer als nu het geval is)? Toen maakte je je ook niet druk.
Je bedoelt dat er nu een grens is verlegd wat betreft het bewustzijn van het overbrengen van andere besmettelijke ziekten waar we eerst wat laconiek over deden en dat je dat gek genoeg als een argument wilt gebruiken tegen het voorkomen van meer ziekten?

"Je gaf mij eerst ook een verkoudheid waar geen vaccin voor is, nu mag je je niet laten vaccineren tegen iets wat veel dodelijker is!"
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:49:44 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195326847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:45 schreef Chia het volgende:

[..]

soooww lekkere benen hoor ~O> die slaat legday duidelijk niet over ;)

Jammer dat het zo'n mongool is.
Och, toen Robin Martens een agent sloeg met d'r dronken tokkieharses stond het topic ook vol met pics van hoe lekker ze was, dus "mongool" is geen factor lijkt het.
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:51:59 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195326881
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:34 schreef Bluesdude het volgende:
Als er zo'n vaccin algemeen beschikbaar is.... kunnen werkgevers dan werknemers ontslaan vanwege besmettingsgevaar ?
Bedrijven mogen mensen de toegang tot hun gebouwen en diensten weigeren (kinderdagverblijven etc.) dus dan zou je als werknemer niet welkom meer zijn als zo'n beleid ingaat. Maar ik ben niet juridisch onderlegd. Wel een goede vraag. Zou het een goede zaak vinden.
pi_195327350
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Och, toen Robin Martens een agent sloeg met d'r dronken tokkieharses stond het topic ook vol met pics van hoe lekker ze was, dus "mongool" is geen factor lijkt het.
Oh my bad. Hoewel Tisjeboyjay wel in de categorie Famke valt en dat lijkt nog net een stapje verder te gaan voor veel mensen.
pi_195329323
Nou hier is ie dan. De veelbesproken uitzending met Tisjeboy Jay, die Jay Francis heet en zichzelf comedian noemt.

Op 10:55:

Jay heeft het nu over zijn oma die verwaarloosd wordt onder het mom van volksgezondheid, en wederom over de uitgestelde zorg. Wat hij echter niet lijkt te beseffen is dat de huidige maatregelen er niet alleen zijn om te voorkomen dat mensen ziek worden, maar ook om corona eronder te krijgen zodat er meer ruimte is in de zorg en er ook meer ruimte is voor zijn oma om onder de mensen te komen.

Van Haga is ook aanwezig en heeft het over de vergelijking corona - kanker, want kanker zorgt ook voor enorme aantallen doden. Wat hij weglaat is dat kanker niet besmettelijk is en er al dingen gedaan worden (zoals belastingen op alcohol en sigaretten) om een ongezonde levensstijl te ontmoedigen.

Het filmpje loopt trouwens niet synchroon met het geluid, het is vreselijk om te kijken. :')
pi_195330192
Het schijnt dat Baudet vaak 'verpest het nou niet Thierry' tegen zichzelf zegt. Dan denk ik dat hij dit nog vaker tegen zichzelf moet zeggen.
  dinsdag 29 september 2020 @ 21:16:15 #87
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195332542
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dit. Baudet komt mij meer over als iemand die altijd alleen maar een oppositie rol kan innemen. Was het de overheid die corona niet serieus nam dan stond Baudet er ongetwijfeld tegenover door te zeggen dat er juist wel actie ondernomen moet worden.
Baudet is inderdaad een klassieke contrarian. Hij voelt zich slimmer als hij tegen de algemene visie ingaat.
pi_195332969
FvD statenlid te Zeeland Martin Bos
twitter

Wie is toch die "ze" die grote boze vijand die "alles wat ons land maakt wat het is afschaffen en kapot maken"
Bestaan "ze" echt ? Of is het een spook/spookbeeld wat Martin Bos zelf fröbelt ?

ps.... en wat heeft de bamischijf ermee te maken ?
  dinsdag 29 september 2020 @ 22:05:27 #89
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195333440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
FvD statenlid te Zeeland Martin Bos
[ twitter ]
Wie is toch die "ze" die grote boze vijand die "alles wat ons land maakt wat het is afschaffen en kapot maken"
Bestaan "ze" echt ? Of is het een spook/spookbeeld wat Martin Bos zelf fröbelt ?

ps.... en wat heeft de bamischijf ermee te maken ?
Buut'nlenders
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')