abonnement Unibet Coolblue
pi_195302040
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zie de post boven je.
Dan wachten wij ook dat experiment af, zolang het maar ergens in de grote steden gebeurt vind ik het best.
Het zou mij verbazen wanneer iedereen ineens enthousiast wordt van binnen mondkapjes dragen. Of je nu binnen of buiten zo'n vod draagt, het blijft een mensonterend ding.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 28 september 2020 @ 12:15:27 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302052
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 12:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Of je nu binnen of buiten zo'n vod draagt, het blijft een mensonterend ding.
:O
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195302114
Ah, aparte richtlijnen voor de randstad.

Het onmetelijke westelijke territorium van de verenigde Nederlanden.

Logisch natuurlijk, randstedelingen durven toch nooit uit de randstand te komen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_195302164
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 12:15 schreef Dven het volgende:

[..]

:O
Het staat iedereen vrij om een vodje te dragen natuurlijk. Het is niet verboden. Het mag allang!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195302178
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 12:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan wachten wij ook dat experiment af, zolang het maar ergens in de grote steden gebeurt vind ik het best.
Het zou mij verbazen wanneer iedereen ineens enthousiast wordt van binnen mondkapjes dragen. Of je nu binnen of buiten zo'n vod draagt, het blijft een mensonterend ding.
Wat een aansteller ben jij. :')
pi_195302187
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat een aansteller ben jij. :')
Ik verzet mij met hand en tand.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 28 september 2020 @ 12:30:56 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302284
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 12:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het staat iedereen vrij om een vodje te dragen natuurlijk. Het is niet verboden. Het mag allang!
Oké Karen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195302344
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:43 schreef Jaeger85 het volgende:
Verheug me nu al op de Ik LaAt Me NiEt MuIlKorVeN berichten.
Je moet ergens je plezier uit halen als je al maandenlang in je bunker verstopt zit _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195302368
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Je moet ergens je plezier uit halen als je al maandenlang in je bunker verstopt zit _O_
Ik heb een essentieel beroep Hans!
pi_195302387
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2020 12:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan wachten wij ook dat experiment af, zolang het maar ergens in de grote steden gebeurt vind ik het best.
Het zou mij verbazen wanneer iedereen ineens enthousiast wordt van binnen mondkapjes dragen. Of je nu binnen of buiten zo'n vod draagt, het blijft een mensonterend ding.
In heel veel landen doet men zo een ding op binnen. Zonder morren. In het ov doet het gros het ook zonder morren. Hele beroepsgroepen werken met zo'n ding voor hun veiligheid. Of het werkt kun je wmb een prima discussie voeren, maar om het een "mensonterend ding" te noemen :'). Dan heb je niet veel meegemaakt in je leven denk ik.
pi_195302469
Hopelijk alleen maar fikse maatregelen boven de grote riolen.

Hier in het zuiden niks aan het handje.
pi_195302523
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:40 schreef Sfancta het volgende:
Hopelijk alleen maar fikse maatregelen boven de grote riolen.

Hier in het zuiden niks aan het handje.
Brabant begint anders ook weer een flinke brandhaard te worden.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:43:35 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195302544
Ook hier het verzoek om normaal met elkaar om te gaan en niet constant op de man te spelen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195302568
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Brabant begint anders ook weer een flinke brandhaard te worden.
Brabant zuiden :') Heb het over de hemel op aarde, Limburg.
pi_195302603
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Brabant zuiden :') Heb het over de hemel op aarde, Limburg.
Oh je doelt op Duitsland :D
pi_195302666
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Oh je doelt op Duitsland :D
Daar moet ik een kapje op. (Tanken en boodschappen)
  maandag 28 september 2020 @ 12:50:47 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_195302698
Ik juich het toe.
Maar als ik de kinkapjes en nekkapjes in het OV zie heb ik er een hard hoofd in dat er veel van terecht komt, tenzij er effectief gehandhaafd wordt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 28 september 2020 @ 12:52:02 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195302729
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:50 schreef Domnivoor het volgende:
Ik juich het toe.
Maar als ik de kinkapjes en nekkapjes in het OV zie heb ik er een hard hoofd in dat er veel van terecht komt, tenzij er effectief gehandhaafd wordt.
Gaan gewoon kapjes worden die uit vieze jaszakken en tassen gegraaid worden op moment dat mensen een winkel binnen gaan.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:55:22 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195302799
Denk dat dit vooral kan helpen om minder mensen naar de winkels te brengen als je overal mondkapjes verplicht maakt. Zie je dan alleen wel terug in de omzet ben ik bang... De handhaving is ook maar een vraag. In Amerika zie je een beer van beveiliger mensen de winkel uitgooien, dat heeft 95% van de winkels in Nederland natuurlijk niet. Enige wat je dan kan doen is weigeren af te rekenen ofzo.
pi_195302821
Welke maatregelen verwachten jullie nog naast die grote waarschijnlijke mondkapjesplicht? Zal in de loop van de dag wel al "uitlekken".
pi_195302831
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Momo het volgende:
Denk dat dit vooral kan helpen om minder mensen naar de winkels te brengen als je overal mondkapjes verplicht maakt. Zie je dan alleen wel terug in de omzet ben ik bang... De handhaving is ook maar een vraag. In Amerika zie je een beer van beveiliger mensen de winkel uitgooien, dat heeft 95% van de winkels in Nederland natuurlijk niet. Enige wat je dan kan doen is weigeren af te rekenen ofzo.
Maar dan kun je ook net zo goed iets anders gaan verplichten. Alleen toegestaan te winkelen met crocs aan bijv :) Blijft het gros ook wel weg.
I'll give you something to do
  maandag 28 september 2020 @ 12:57:28 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302839
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Momo het volgende:
Denk dat dit vooral kan helpen om minder mensen naar de winkels te brengen als je overal mondkapjes verplicht maakt. Zie je dan alleen wel terug in de omzet ben ik bang... De handhaving is ook maar een vraag. In Amerika zie je een beer van beveiliger mensen de winkel uitgooien, dat heeft 95% van de winkels in Nederland natuurlijk niet. Enige wat je dan kan doen is weigeren af te rekenen ofzo.
Hier zijn de winkels gewoon druk oor. Ook helemaal niemand die zich druk maakt om mondkapjes. Behalve die één of twee stoere jannen natuurlijk. Over het algemeen van die overdreven steroďdenkleerkasten of zigeuners. Zegt ook wel wat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:58:47 #73
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195302873
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier zijn de winkels gewoon druk oor. Ook helemaal niemand die zich druk maakt om mondkapjes. Behalve die één of twee stoere jannen natuurlijk. Over het algemeen van die overdreven steroďdenkleerkasten of zigeuners. Zegt ook wel wat.
Dus iedereen doet het gewoon en geen kapjes op de kin?
  maandag 28 september 2020 @ 13:02:35 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195302958
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:58 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus iedereen doet het gewoon en geen kapjes op de kin?
Jep. Iedereen behalve kleine kinderen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 28 september 2020 @ 13:13:49 #75
74056 crew  ToT
pi_195303183
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:11 schreef Justin_Case het volgende:
Schijnveiligheid
Dat is idd wat ze de hele tijd geroepen hebben. En nu janken dat veel mensen die mondvodden niet meer serieus nemen! _O-
pi_195303532
https://nos.nl/artikel/23(...)ut-niet-bewezen.html

quote:
Een RIVM-woordvoerder laat weten dat nieuw onderzoek continu wordt geëvalueerd. "Zo werkt wetenschap. Tot op heden is er geen aanleiding om het advies aan te passen.
24 juli, toen stond virologie natuurlijk pas in de kinderschoenen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_195303609
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef Momo het volgende:
Denk dat dit vooral kan helpen om minder mensen naar de winkels te brengen als je overal mondkapjes verplicht maakt. Zie je dan alleen wel terug in de omzet ben ik bang...
Er bestaat altijd nog de mogelijkheid om te laten bezorgen. Dat kan niet overal, en daar zal het misschien wel opgaan.
  maandag 28 september 2020 @ 18:02:18 #78
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_195309571
Vooralsnog geen mondkapjesplicht dus.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_195311992
quote:
80s.gif Op maandag 28 september 2020 13:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is idd wat ze de hele tijd geroepen hebben. En nu janken dat veel mensen die mondvodden niet meer serieus nemen! _O-
Idd erg contraproductief geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195312446
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 18:02 schreef Domnivoor het volgende:
Vooralsnog geen mondkapjesplicht dus.
Ik vind het een elegant voorstel. Als het goed werkt zijn er dan winkels met mondkapjesplicht en zonder. Dan kunnen de voorstanders "veilig"' naar de ene de tegenstanders naar de andere. Vrije markt denken in optima forma
pi_195312927
In spanje moesten ze vanaf het begin af aan al met een mondkapje lopen en nu vragen ze zich af hoe het kan dat corona weer oplaait dus zo goed helpt een mondkapje toch ook weer niet.
pi_195313170
Iemand weigeren in een winkel, omdat hij geen mondkapje draagt, is dat eigenlijk niet discriminatie. Als het een zwarte man was, dan waren de rapen gaar geweest. De man is niet ziek, niet agressief, heeft geld, wil iets kopen en toch is daar de gat van de deur. Zijn er hier geen advocaten die gehakt maken met een regel van eigen keuze en dus eigen interpretatie. Stel je voor een zwarte man draagt geen mondkapje, durf je hem dan de toegang te weigeren.
pi_195313188
In Spanje loopt iedereen nog steeds met een mondkapje op straat, en in winkels
Winkels is het ook verplicht anders kom je niet eens binnen, of je wordt gelijk aangesproken als je er geen op hebt.

Niemand doet daar ook echt moeilijk over
pi_195315475
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:07 schreef MakkieR het volgende:
Iemand weigeren in een winkel, omdat hij geen mondkapje draagt, is dat eigenlijk niet discriminatie. Als het een zwarte man was, dan waren de rapen gaar geweest. De man is niet ziek, niet agressief, heeft geld, wil iets kopen en toch is daar de gat van de deur. Zijn er hier geen advocaten die gehakt maken met een regel van eigen keuze en dus eigen interpretatie. Stel je voor een zwarte man draagt geen mondkapje, durf je hem dan de toegang te weigeren.
Men is niet verplicht jou als klant te willen hebben he? En discrimineren op een gezondheidsmaatregel mag prima.
dag
pi_195315510
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:00 schreef Sorella het volgende:
In spanje moesten ze vanaf het begin af aan al met een mondkapje lopen en nu vragen ze zich af hoe het kan dat corona weer oplaait dus zo goed helpt een mondkapje toch ook weer niet.
Mondkapjes helpen wel wanneer je de goede gebruikt en die heeft bijna niemand buiten het ziekenhuis.
Alle anderen werken eerder averechts
pi_195315519
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef BeriBeri het volgende:
In Spanje loopt iedereen nog steeds met een mondkapje op straat, en in winkels
Winkels is het ook verplicht anders kom je niet eens binnen, of je wordt gelijk aangesproken als je er geen op hebt.

Niemand doet daar ook echt moeilijk over

En heeft het geholpen ? Nee
pi_195315595
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Men is niet verplicht jou als klant te willen hebben he? En discrimineren op een gezondheidsmaatregel mag prima.
Maar wat als het om een zwarte man gaan als Akwasie, die wordt geweigerd omdat hij geen mondkapje draagt. komt hier niet veel meer ellende van, Nederlanders kunnen nogal een onbegripvolle instelling hebben als het om discriminatie gaat. De een vind het wel de ander weer niet...

Je kunt ook voorbeelden verwachten waar een winkelier jou weigert omdat hij jou niet aanstaat. Je hebt wel een mondkapje maar hij zegt dat deze niet voldoet aan de eisen. ( niet schoon genoeg )

[ Bericht 11% gewijzigd door MakkieR op 28-09-2020 21:50:02 ]
pi_195316259
Gedrag is in Nieuw West of andere supermarkten echt niet anders hoor. Wel kun je dagelijks ergens een grote trouwerij spotten.
.
pi_195316639
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:44 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar wat als het om een zwarte man gaan als Akwasie, die wordt geweigerd omdat hij geen mondkapje draagt. komt hier niet veel meer ellende van, Nederlanders kunnen nogal een onbegripvolle instelling hebben als het om discriminatie gaat. De een vind het wel de ander weer niet...

Je kunt ook voorbeelden verwachten waar een winkelier jou weigert omdat hij jou niet aanstaat. Je hebt wel een mondkapje maar hij zegt dat deze niet voldoet aan de eisen. ( niet schoon genoeg )
Als de eisen vooraf kenbaar zijn mag de winkelier veel eisen stellen. Mits niet discriminerend.
Iemand weigeren vanwege een onjuist of geen mondkapje mag dus gewoon. Los van de huidskleur.
dag
pi_195317449
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:41 schreef macca728 het volgende:

[..]


En heeft het geholpen ? Nee
Omdat er ook mensen zijn die hem niet op hebben, en ze controleren ook niet meer zo streng als een half jaar geleden. Als je hem niet op hebt zegt de politie er ook niks van

Alleen in winkels en supermarkten is die wel verplicht, anders kom je niet binnen, of wordt je gelijk aangesproken.
Ook bij de Mac bv mogen maar een beperkt aantal mensen tegelijk naar binnen en moet je verplicht je handen desinfecteren voordat je zo'n touchscreen gebruikt
pi_195319289
Is er eigenlijk ook vertaald in het Turks en Marokkaans?
pi_195319698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:02 schreef Mondkapje het volgende:
Is er eigenlijk ook vertaald in het Turks en Marokkaans?
Waarom alleen in die talen? We hebben hier honderd nationaliteiten. Verder zou het in braille, Fries, Esperanto en gebarentaal moeten komen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_195319718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Waarom alleen in die talen? We hebben hier honderd nationaliteiten. Verder zou het in braille, Fries, Esperanto en gebarentaal moeten komen.
Nee maar ik bedoel, die slechthorenden hebben de boodschap allang begrepen, het gaat om die andere groepen.
Ik zie nooit Arabische tekens onder 'houdt afstand'.
pi_195319772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee maar ik bedoel, die slechthorenden hebben de boodschap allang begrepen, het gaat om die andere groepen.
Ik zie nooit Arabische tekens onder 'houdt afstand'.
Ik lees geen arabisch maar ik zie die teksten wel in bijv. het zwembad in het dorp waar ik woon.
Of daar "houd afstand" staat? Volgens mij iets met zwemdiploma verplichting.

Als die 1.5m nu nog niet duidelijk is (of je het er nu mee eens bent of niet) helpt die tekst ook niet meer.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_195319804
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:46 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Ik vind het een elegant voorstel. Als het goed werkt zijn er dan winkels met mondkapjesplicht en zonder. Dan kunnen de voorstanders "veilig"' naar de ene de tegenstanders naar de andere. Vrije markt denken in optima forma
Ik vind het idioot dat Rutte het over de schutting gooit en winkeliers het straks met klanten uit mogen vechten waarom ze niet zonder mondkapje naar binnen mogen.
pi_195319819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik vind het idioot dat Rutte het over de schutting gooit en winkeliers het straks met klanten uit mogen vechten waarom ze niet zonder mondkapje naar binnen mogen.
Winkeliers zullen het toch niet verplichten? Ik vermoed dat dit gewoon door burgermeesters verplicht gaat worden om te voorkomen dat er wild-west ontstaat.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_195319839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Winkeliers zullen het toch niet verplichten? Ik vermoed dat dit gewoon door burgermeesters verplicht gaat worden om te voorkomen dat er wild-west ontstaat.
De een zal het verplichten en de ander niet, dat is geen doen straks voor die winkeliers die hun verantwoordelijkheid nemen en het straks met klanten uit mogen vechten. Ik weet niet of bijv. een Halsema het kan verplichten. Rutte had zelf betere regie moeten nemen, hij kan het namelijk afdwingen.
pi_195319896
Straks zie je overal mondkapjes in buurten waar het niet zo erg is en nergens in buurten waar het virus juist de kop opsteekt. We zullen zien.
pi_195319982
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef Chia het volgende:
Die mondkapjesgebieden in grote steden waren toch net weer afgeschaft?
Nu schijnt het sinds gisteren weer een advies te zijn... A'dam, R'dam, Den Haag.
pi_195319989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De een zal het verplichten en de ander niet, dat is geen doen straks voor die winkeliers die hun verantwoordelijkheid nemen en het straks met klanten uit mogen vechten. Ik weet niet of bijv. een Halsema het kan verplichten. Rutte had zelf betere regie moeten nemen, hij kan het namelijk afdwingen.
Maar als je het verplicht, kun je ook toestanden krijgen. Als, zeg, driekwart een mondkapje gaat dragen heb je al succes. Een zekere vrijheid is wel prettig. Ik ben alleen benieuwd of ze in Nieuw-West en Zuidoost vrijwillig mondkapjes gaan dragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')