abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2003 @ 21:53:21 #1
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_8014858
zoals ook hier op FOK!, worden jullie daar niet zo enorm moe van? altijd weer hetzelfde te horen krijgen, en altijd dezelfde die het hetzelfde antwoorden, en maar denken dat je het weet en dat je iemand helpt en dat je jezelf helpt als je iets post

[Dit bericht is gewijzigd door firstwollie op 20-01-2003 23:43]

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_8014957
mwha , ik vind het altijd wel fijn dat als ik een probleem heb dat ik dat van me af kan schrijven en op wat steun kan rekeken van de mede mens en weten dat je niet de enigste ben met problemen.
profiel klopt niet , moet ik een keer bijwerken , ben hier TE lang niet mer gweest :)
pi_8014976
Iedere keer opnieuw nadenken over wat je zegt/schrijft kan helpen.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  maandag 20 januari 2003 @ 21:59:43 #4
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_8014990
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:59 schreef seriewoordenaar het volgende:
Iedere keer opnieuw nadenken over wat je zegt kan helpen.
explain?
Anal intruder!
  maandag 20 januari 2003 @ 22:00:15 #5
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_8014998
Als je er moe van wordt
en geen zin hebt om moe te worden of je te irriteren
HET advies -jaja daar is er weer één-
gewoon niet in R&P posten/lezen

Geluk is een richting, geen punt
  maandag 20 januari 2003 @ 22:02:26 #6
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_8015051
Ik denk dat het nog niet eens de reacties zijn die het doen, dat je het ergens ff van je af kan schrijven kan ook heel opluchtend zijn! (ervaring). Maybe hoor je wel vaak hetzelfde maar dat is dan meestal ook hoe het is, meeste mensen hier spreken toch uit ervaring.. kan geen psychiater (of wie dan ook) aan tippen vind ik..
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  maandag 20 januari 2003 @ 22:08:17 #7
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_8015188
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:00 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je er moe van wordt
en geen zin hebt om moe te worden of je te irriteren
HET advies -jaja daar is er weer één-
gewoon niet in R&P posten/lezen

wel mee eens

maar zoiezo heb ik een hekel aan die huis, tuin en keuken psychologie, soms als mensen je bepaalde dingen vragen ofzow, dan denk ik echt van, wtf? van die situaties insinueren, zo zinloos

Anal intruder!
pi_8015279
Maar toch, sommige antwoorden van bep. mensen hebben wel degelijk invloed....
pi_8015306
quote:
explain?
Iedere situatie is anders en is daarbij het overdenken waard. Als je je niet meer kunt verdiepen in de ander dan heet dat in de volksmond 'afgestompt'. Ik beweer niet dat topicstarter afgestompt is, baai de wee, maar aan standaard riedeltjes heeft de ander weinig. Doe dan tenminste alsof of reageer niet op zaken die ver achter je levenservaring liggen. Geen aanval, enkel een mening. Klinkt zo gauw aggressief, als ik dit hier zo teruglees. Niet de bedoeling...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_8015401
Je hebt wel gelijk...
Vaak weten de mensen al het antwoord op hun vragen, maar het is wel lekker om effe je hart te luchten.
Mijn topics horen misschien ook onder huis, tuin en keukenpsychologie, maar het zijn wel dingen waar ik het moeilijk mee heb en graag zinnige reacties op wil, dus je doet het er maar mee!
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_8015429
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:53 schreef firstwollie het volgende:
zoals ook hier op FOK!, worden jullie daar niet zo enorm moe van? altijd weer hetzelfde te horen krijgen, en altijd dezelfde die het hetzelfde antwoorden, en maar denken dat je het weet en dat je iemand helpt en dat je jezelf hebt als je iets post
Als je sommige vragen ziet in r&p: Het is uit, wat nu? Dan kun je daar heel goed een standaard antwoord op geven. Imho worden de uniekere vragen en de serieuzere onderwerpen goed genoeg behandelt. Bijvoorbeeld het Borderline topic.

Volgens mij kun je beter R&P volledig mijden, gezien je huidige houding. Nofi.

pi_8015453
Als je een serieus antwoord wilt, dan zoek je iemand op die daarvoor heeft gestudeerd
Billie Holiday is Lady Day!
pi_8015520
quote:
zoals ook hier op FOK!, worden jullie daar niet zo enorm moe van?
Als je je geroepen voelt kan je natuurlijk altijd een serieuze poging doen om het huis-tuin en keuken niveau te ontstijgen.

Persoonlijk zie ik ook niet altijd het nut van de standaardantwoorden. Ik ben bang dat het effect ervan aan hevige slijtage onderhevig is maar vaak zijn mensen alleen maar op zoek naar bevestiging van hun eigen mening en in die gevallen is het allemaal vrij onschuldig maar tegelijkertijd ook niet interessant.

En soms is het alles behalve onschuldig......

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  maandag 20 januari 2003 @ 22:57:54 #14
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_8016426
quote:
zoals ook hier op FOK!, worden jullie daar niet zo enorm moe van? altijd weer hetzelfde te horen krijgen, en altijd dezelfde die het hetzelfde antwoorden, en maar denken dat je het weet en dat je iemand helpt en dat je jezelf hebt als je iets post
Elk persoon die een probleem tegen komt, waar hij of zij niet uitkomt, beschouwd dit als het einde van zijn of haar wereld als dit probleem niet opgelost kan worden. Gelukkig voor die persoon zijn er mensen die deze problemen al eens eerder meegemaakt hebben en er nu om kunnen lachen. Dan krijg je idd het riedeltje van "maak je niet zo druk" ed.

Voorbeeld zijn de topics van jongetjes van 13-17 die een meid leuk vinden, niet precies weten wat ze moeten doen en al helemaal niet weten hoe ze haar het duidelijk moeten maken. Altijd komen er dingen bij waardoor je denkt: "he, dit is een heel ander probleem!" Maar in feite komt het op de zelfde basis neer, en kan er dus een standaard antwoord gegeven worden.

Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  maandag 20 januari 2003 @ 23:02:04 #15
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8016560
quote:
en maar denken dat je het weet en dat je iemand helpt
Hey, zal ik jou eens wat verklappen....?
Ik denk niet alleen dat ik het allemaal weet, ik weet het zelfs zeker...
quote:
en dat je jezelf hebt als je iets post
Hm, dit snap ik niet. Wat bedoel je daarmee?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8016900
En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die uit eigen ervaring spreken, de zgn. ervaringsdeskundigen
#geen
pi_8017219
Het is zowel voor de schrijver als de lezer het bewustwordingsproces van een bepaald onderwerp.

Over een bepaald onderwerp kan een mening vormen alswel nuanceren. Huis-, tuin- en keukenpsychologie helpt hier dus ook bij beide partijen.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  maandag 20 januari 2003 @ 23:40:57 #18
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_8017583
quote:
zoals ook hier op FOK!, worden jullie daar niet zo enorm moe van? altijd weer hetzelfde te horen krijgen, en altijd dezelfde die het hetzelfde antwoorden, en maar denken dat je het weet en dat je iemand helpt en dat je jezelf helpt als je iets post
sorry, hier ging iets fout, zie post hieronder

[Dit bericht is gewijzigd door firstwollie op 20-01-2003 23:43]

Anal intruder!
  maandag 20 januari 2003 @ 23:42:54 #19
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_8017636
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hey, zal ik jou eens wat verklappen....?
Ik denk niet alleen dat ik het allemaal weet, ik weet het zelfs zeker...
[..]

Hm, dit snap ik niet. Wat bedoel je daarmee?

er moest helpt staan, maar wat ik bedoel is dat als mensen hier iets posten, ze denken er wat aan te hebben en geholpen te zijn maar misschien daardoor geen professionele hulp zoeken waardoor het probleem wat nog niet opgelost is zich opkropt
Anal intruder!
  maandag 20 januari 2003 @ 23:47:49 #20
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8017756
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:42 schreef firstwollie het volgende:

[..]

er moest helpt staan, maar wat ik bedoel is dat als mensen hier iets posten, ze denken er wat aan te hebben en geholpen te zijn maar misschien daardoor geen professionele hulp zoeken waardoor het probleem wat nog niet opgelost is zich opkropt

Dat loopt wel los denk ik.
Vaak is het al een eerste stap (onderkenning van een probleem) dat mensen hier posten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8017786
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:42 schreef firstwollie het volgende:

[..]

En professionele hulp heeft overal antwoord op? en bovendien is dat ook altijd nodig? Bovendien kom ik hier meer dan dat ik persoonlijk nodig acht het advies tegen om professionele hulp te zoeken, maar das mijn huis-tuin-keuken-psychologie-idee.
pi_8018111
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:47 schreef Moonah het volgende:
Vaak is het al een eerste stap (onderkenning van een probleem) dat mensen hier posten.
Bovendien gaat hier toch wel enigszinds een therapeutische werking vanuit. Het structureren van je probleem, gaat idd gepaart met het onderkennen van je probleem. En het van je afschrijfen. Adviezen doen er niet zo heel veel toe. En het voordeel t.o.v. het anoniem je probleem op i-net pleuren: Je hebt geen gevoelens naar het object waar je naar toe praat of in dit geval schrijft, wat wel een probleem kan zijn naar iemand (psycholoog ofzo) toe. Als in; "wat een droplul", of "lekker ding" ofzo, ik zeg maar wat. Dat kan best in de weg zitten.
En je hebt toch een afstand die handig kan zijn, objectief de adviezen naast je neer leggen/ ter harte nemen, heel handig.

Duzzzz.... een internet-therapeut zou niet eens zo'n slecht idee zijn.

pi_8018796
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:47 schreef Moonah het volgende:

En het schrijven erover kan er ook voor zorgen dat je anders tegen iets aan gaat kijken. Plus dat je dan moet proberen om gevoelens te beschrijven, da's vaak lastig maar zorgt er volgens mij wel voor dat je goed nadenkt over wat je schrijft.
pi_8018815
quote:
Op maandag 20 januari 2003 23:15 schreef DuchessX het volgende:
En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die uit eigen ervaring spreken, de zgn. ervaringsdeskundigen
Daar weet jij alles van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')