abonnement Unibet Coolblue
pi_195287332
Veel mensen die vrijgezel zijn doen extra hun best om zichzelf goed in de markt te zetten. Meer naar de sportschool, gezonder leven, meer aandacht besteden aan uiterlijk etc etc. Vaak zie je in relaties dat mensen het normaal gaan vinden dat ze een partner hebben, waardoor ze minder reden denken te hebben om goed voor zichzelf te zorgen.
Ik heb vaker gehad dat ik een relatie kreeg met een meid die veel aan sport deed en uren voor de spiegel kon staan, maar die er verder in de relatie steeds minder zin in had. Dan was het niet lekker een avondje sporten met z'n tweeen, maar thuis op de bank met een zak chips een filmpje kijken.
Ik heb ook vaak genoeg gezien bij vrienden dat zij in hun relatie steeds meer gewicht aankwamen en het niet erg vonden, omdat ze toch al een partner hadden. Ging de relatie uit dan vroegen ze mij weer of ze met me mee konden naar de sportschool en zag je ze in korte tijd heel erg veranderen.

Is dit herkenbaar voor anderen? Zien jullie het als vanzelfspreken een partner te hebben of doe je nog steeds net zoveel moeite om indruk op hem of haar te maken?

(Ik bedoel niet dat je alleen indruk kan maken met afvallen, veel sporten, of lang voor de spiegel staan, het zelfde geldt voor bijvoorbeeld een keer een bloemetje meenemen of wat dan ook)
pi_195287364
Wij sporten beiden. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 27 september 2020 @ 16:15:09 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195288187
Ik doe wel m'n best om er gewoon een beetje goed uit te zien, maar niet meer of minder dan toen ik single was.
pi_195288340
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:15 schreef kwiwi het volgende:
Ik doe wel m'n best om er gewoon een beetje goed uit te zien, maar niet meer of minder dan toen ik single was.
Loop je bijvoorbeeld nog steeds op je hoge hakjes? :9

:P
pi_195288359
Alsof het hebben van een partner meteen reden is om jezelf te verslonzen :')
  zondag 27 september 2020 @ 16:24:35 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195288414
quote:
17s.gif Op zondag 27 september 2020 16:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Loop je bijvoorbeeld nog steeds op je hoge hakjes? :9

:P
Ik draag nog steeds hakken ja, maar ook sneakers, precies zoals voorheen :P
pi_195288416
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:22 schreef Fugue het volgende:
Alsof het hebben van een partner meteen reden is om jezelf te verslonzen :')
Niet meteen, maar als er na een tijd de sleur in komt heus wel. 14.gif
pi_195288450
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet meteen, maar als er na een tijd de sleur in komt heus wel. 14.gif
Goed voor jezelf zorgen doe je; verrassing, voor jezelf. Niet voor je partner
pi_195288510
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet meteen, maar als er na een tijd de sleur in komt heus wel. 14.gif
Geldt ook voor mannen. Mijn ex deed op het laatst niets meer aan persoonlijke verzorging. Drie kleren van 5 jaar oud voor elk seizoen. Droeg hij naar werk, verjaardagen, thuis, uit. Douchte een of twee keer per week. Niet elke dag tanden poetsen en pas naar de kapper wanneer ik zei dat het weer tijd was.

Maar wel een vreselijk lieve man. Dat wel.
pi_195290369
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:22 schreef Fugue het volgende:
Alsof het hebben van een partner meteen reden is om jezelf te verslonzen :')
Als ik zo op straat kijk lijkt het daar wel op :')
pi_195290427
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:28 schreef Amee het volgende:

Geldt ook voor mannen. Mijn ex deed op het laatst niets meer aan persoonlijke verzorging. Drie kleren van 5 jaar oud voor elk seizoen. Droeg hij naar werk, verjaardagen, thuis, uit. Douchte een of twee keer per week. Niet elke dag tanden poetsen en pas naar de kapper wanneer ik zei dat het weer tijd was.

Maar wel een vreselijk lieve man. Dat wel.
Was hij depressief? Jeetje :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195290447
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Was hij depressief? Jeetje :o
Nee. Gewoon lui geworden. Haha!
pi_195290497
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 17:58 schreef Amee het volgende:

Nee. Gewoon lui geworden. Haha!
Ik vind het bijna kenmerkend voor een depressie, zo weinig voor jezelf zorgen. Elke dag douchen en tanden poetsen lijkt me echt minimale verzorging :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195290520
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 17:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Als ik zo op straat kijk lijkt het daar wel op :')
Weet niet in welke straat je kijkt maar ik vind het echt niet herkenbaar
pi_195290554
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het bijna kenmerkend voor een depressie, zo weinig voor jezelf zorgen. Elke dag douchen en tanden poetsen lijkt me echt minimale verzorging :X
Was hij echt niet, hoor! :)
pi_195290632
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 18:02 schreef Fugue het volgende:

[..]

Weet niet in welke straat je kijkt maar ik vind het echt niet herkenbaar
Het hangt natuurlijk ook af van de standaard die jezelf aanhoudt :D
https://www.nu.nl/achterk(...)-doen-uiterlijk.html
pi_195290760
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:09 schreef jameshond7 het volgende:

Het hangt natuurlijk ook af van de standaard die jezelf aanhoudt :D
https://www.nu.nl/achterk(...)-doen-uiterlijk.html
Een half jaartje in de VS wonen en je vindt elke vrouw hier alsof ze klaar is voor de catwalk :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195290792
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een half jaartje in de VS wonen en je vindt elke vrouw hier alsof ze klaar is voor de catwalk :7
QFT! Mijn vrouw gelukkig de uitzondering, ook omdat ik mijn best doe. Zodra je elkaar ‘for granted’ neemt wordt het minder.
Jesus saves but death prevails.
pi_195290819
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een half jaartje in de VS wonen en je vindt elke vrouw hier alsof ze klaar is voor de catwalk :7
Ik merk het ook met Duitsland, ga je de grens over dan is het alsof je qua mode 15 jaar terug in de tijd gaat
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 18:23:09 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195290876
Ik sport en ik zorg ervoor goed uit te blijven zien.
Hij jojo’t ermee maar zorgt meer voor de gezellige momenten. Huis op orde, kaarsjes en zo. Verder elkaar ook ruimte geven.daar ben ik ook wel gelukkig mee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195291033
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:23 schreef Rene het volgende:
Ik sport en ik zorg ervoor goed uit te blijven zien.
Hij jojo’t ermee maar zorgt meer voor de gezellige momenten. Huis op orde, kaarsjes en zo. Verder elkaar ook ruimte geven.daar ben ik ook wel gelukkig mee.
Als er 6 miljard mensen op aarde rondlopen, kan je dan echt niet iemand vinden die het allebei doet? Dus sporten, er goed uit blijven zien en ook huis op orde, kaarsjes en ruimte geven enzo? :')
pi_195291058
Wij sporten beide. Wel andere sporten :P
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 19:02:28 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195291602
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Als er 6 miljard mensen op aarde rondlopen, kan je dan echt niet iemand vinden die het allebei doet? Dus sporten, er goed uit blijven zien en ook huis op orde, kaarsjes en ruimte geven enzo? :')
Tuurlijk. Zou kunnen. Er is heus meer dan dat he. Elkaar aanvullen (ik heb dat dus absoluut niet) en op gebied van werk snappen we elkaar. Verder beiden een bepaalde humor. Etc etc etc.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195291656
Ze doen hun best om me te frustreren en uit de tent te lokken ja. Kinderlijk triest, maar ik was er al ff klaar mee.
  zondag 27 september 2020 @ 19:11:45 #25
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195291806
Heb nog nooit m'n best gedaan voor de ander. :D Dat vraagt teveel toewijding en motivatie. :P
soooo, da's mooi!
pi_195291809
Bij je best voor elkaar doen denk ik niet gelijk aan sporten. Vind je dat dan kut of zo en moet je daarom je motivatie deels uit wat je partner van je uiterlijk vindt halen? :? Dan zou ik lekker een sport gaan doen die je wel leuk vindt.

Maar ik zou sowieso niet op iemand vallen die alleen voor zichzelf kan zorgen omwille van zijn/haar marktwaarde en dat geldt voor veel mensen in mijn omgeving. Die zelf zijn vrij autonoom in voor zichzelf zorgen en het beoefenen van sport en hobby's en een relatie verandert daar dan weinig aan. Die vallen zelf ook niet op personen waarbij dat wel het geval is. Dus vandaar dat ik het sowieso niet echt herken of begrijp denk ik.

Bij aan je best doen voor elkaar denk ik meer aan dit soort dingen: R&P / Koffie op bed

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 19:14:39 ]
pi_195291900
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:09 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het hangt natuurlijk ook af van de standaard die jezelf aanhoudt :D
https://www.nu.nl/achterk(...)-doen-uiterlijk.html
Ik vind dat Waylon wel wat meer zijn best mag doen om zijn ogen fatsoenlijk open te houden. Hij laat zijn oogleden altijd zo lui hangen. Het is een en al gemak.

quote:
Chia denkt dat het beter optillen van je oogleden kan zorgen voor minder gemakzuchtige nietszeggende opinies. "Met een luie gezichtsuitdrukking ga je je ook lui gedragen. Terwijl je ogen fatsoenlijk open houden, je zelfreflectie een boost geeft."


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2020 19:18:11 ]
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 19:24:41 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195292076
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2020 19:11 schreef Chia het volgende:
Bij je best voor elkaar doen denk ik niet gelijk aan sporten. Vind je dat dan kut of zo en moet je daarom je motivatie deels uit wat je partner van je uiterlijk vindt halen? :? Dan zou ik lekker een sport gaan doen die je wel leuk vindt.

Maar ik zou sowieso niet op iemand vallen die alleen voor zichzelf kan zorgen omwille van zijn/haar marktwaarde en dat geldt voor veel mensen in mijn omgeving. Die zelf zijn vrij autonoom in voor zichzelf zorgen en het beoefenen van sport en hobby's en een relatie verandert daar dan weinig aan. Die vallen zelf ook niet op personen waarbij dat wel het geval is. Dus vandaar dat ik het sowieso niet echt herken of begrijp denk ik.

Bij aan je best doen voor elkaar denk ik meer aan dit soort dingen: R&P / Koffie op bed
Ja maar er is toch wel iemand te vinden die alles doet en kan en zo? Tussen de 6 miljard? (Aldus TS)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 27 september 2020 @ 19:26:02 #29
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195292102
Niet meer dan normaal.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195292104
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:24 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja maar er is toch wel iemand te vinden die alles doet en kan en zo? Tussen de 6 miljard? (Aldus TS)
Vast wel, maar dat is niet wat ik zoek in een relatie.
pi_195292772
Haha, slachtoffers die worden bestuurd door instinct en partners voornamelijk om hun uiterijk waarderen.
Gewoon dumpen en 1 zoeken die zich wel goed genoeg verzorgd om aan je uiterlijke standaarden te voldoen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn??
Antwoord op je vraag ik zou mezelf in het begin heel slecht verzorgen en naarmate de relatie verbetert, beter. In een andere werkelijkheid waarin ik een relatie had gewild dan
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195292989
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Haha, slachtoffers die worden bestuurd door instinct en partners voornamelijk om hun uiterijk waarderen.
Gewoon dumpen en 1 zoeken die zich wel goed genoeg verzorgd om aan je uiterlijke standaarden te voldoen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn??
Antwoord op je vraag ik zou mezelf in het begin heel slecht verzorgen en naarmate de relatie verbetert, beter. In een andere werkelijkheid waarin ik een relatie had gewild dan
:O
  zondag 27 september 2020 @ 20:45:27 #33
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195293385
Kan me er zelf niet in herkennen, zorg goed voor mezelf maar gebruik alleen geen make-up, dat vind ik onnodig. Eet gezond, geen alcohol, niet roken en sporten. En vind het ook leuk af en toe mijn man te verwennen omdat ik stapelgek op hem ben en samen zo gezond mogelijk oud wil worden.
Ooit ben ik door omstandigheden wat gegroeid maar dat voelde niet fijn dus snel weer afgevallen.
To BG or not to BG!
pi_195293481
Dat inkakken komt ook wel een beetje met de jaren.

Wist ook gelijk dat er interesse in of van een ander was toen ze opeens wel haar best ging doen ''voor zichzelf''. :D
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195293565
Heb wel mazzel met mijn uiterlijk dus hoef niet echt moeite te doen. Ik sport zovaak als ik kan en zorg dat mijn haar netjes zit, 2x per dag cremeteje tegen drog huid, dat is alles. :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195293827
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:55 schreef Aiciu het volgende:
Heb wel mazzel met mijn uiterlijk dus hoef niet echt moeite te doen. Ik sport zovaak als ik kan en zorg dat mijn haar netjes zit, 2x per dag cremeteje tegen drog huid, dat is alles. :)
Dus jij loopt de hele dag met zo'n glimmende bolus in de rondte?
  zondag 27 september 2020 @ 21:08:51 #37
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195293843
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2020 21:08 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Dus jij loopt de hele dag met zo'n glimmende bolus in de rondte?
Zo rulen homo's.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195294324
Mijn best voor hem doen ligt op andere vlakken dan puur uiterlijke.
pi_195298904
quote:
18s.gif Op zondag 27 september 2020 21:08 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Dus jij loopt de hele dag met zo'n glimmende bolus in de rondte?
Beter shiny dan zo'n papyrusbek

OT: Ja ik blijf mijn best doen en hij ook ^O^ maar dat draait niet alleen om uiterlijk
pi_195300813
Kan ook met levensfase te maken hebben. Prioriteiten en andere verantwoordelijkheden kunnen ook meespelen in hoe lang je voor de spiegel blijft staan en kan of wil blijven sporten. Een veeleisende baan, gezin met kinderen, mantelzorg, dan kun je weleens minder tijd en energie overhouden voor sporten en make-uppen enzo.
Het kan ook gewoon minder belangrijk worden om er zo perfect mogelijk bij te lopen of wie weet heb je het uiterlijke vertoon juist minder nodig om je goed te voelen. Daar kan het hebben van een partner mee te maken hebben, maar het is niet per se het enige of de hoofdreden.
Met de leeftijd kan het ook sneller aankomen en er minder makkelijk weer af gaan. Dat kan sluipend gaan, maar dan moet je meer gaan aanpassen om weer terug te gaan en die weg kan ineens langer lijken tegen de tijd dat je door hebt hoeveel erbij is gekomen.

En dan heb je nog de relatie met eten zelf, die verschilt ook per mens en dan heb je in een relatie sowieso een balans te zoeken daarin. Als de een zuinig koopt en kookt, terwijl de ander altijd voorbereid is op mee etende gasten en de hongerwinter, dan kan het best even wennen zijn dat er ineens toegang is tot zoveel en hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Of het kan onderdeel zijn van de liefdestaal, een manier om de ander en/of jezelf lief te hebben. Te troosten, te verwennen of te ontzeggen, etc.

Toevoeging, ja ik doe mijn best voor mijn partner. Maar sporten en opdirken doe ik vooral voor mezelf.
  maandag 28 september 2020 @ 11:14:44 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_195300828
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:26 schreef Fugue het volgende:

[..]

Goed voor jezelf zorgen doe je; verrassing, voor jezelf. Niet voor je partner
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 28 september 2020 @ 11:15:46 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195300847
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:22 schreef Fugue het volgende:
Alsof het hebben van een partner meteen reden is om jezelf te verslonzen :')
Inderdaad. Dat doe je pas na het tweede kind.
pi_195301883
Ik heb dat wel gehad in mijn huidige relatie, maar mijn partner waarschuwde mij ervoor dat ik moest oppassen dat ik te zwaar zou worden (hij had gewoon gelijk en ik waardeer juist die eerlijkheid.) Ik had dat ook met hem. We stimuleren elkaar om de beste en gezonde versie van onszelf te blijven. Niet eens om uiterlijke redenen als belangrijkste doel (hoewel mooi meegenomen) maar voornamelijk voor gezondheid en fit voelen.

We gaan nu 1 keer in de week naar de sportschool.
Maar ik ken dus relaties, waarbij zoiets zeggen tegen je partner echt niet kan. Ik vind van wel. Liever eerlijk zijn toch? Zolang het maar respectvol is.
pi_195301909
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 11:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat doe je pas na het tweede kind.
Na geen enkele kind vind ik. Als je goed voor jezelf zorgt, lukt het ook beter om voor anderen en je kinderen te zorgen.
pi_195301929
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:07 schreef Medusa666 het volgende:
We gaan nu 1 keer in de week naar de sportschool.
Niet om te bitchen, maar heeft dat zin? Eén keer?
pi_195301931
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:55 schreef Aiciu het volgende:
Heb wel mazzel met mijn uiterlijk dus hoef niet echt moeite te doen. Ik sport zovaak als ik kan en zorg dat mijn haar netjes zit, 2x per dag cremeteje tegen drog huid, dat is alles. :)
Wie probeer je te overtuigen?
pi_195301960
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet om te bitchen, maar heeft dat zin? Eén keer?
Langzaam opbouwen, zodat het routine wordt in plaats van meteen 3 keer in de week gaan en dan stoppen. Kleinere stapjes hielpen bij mij uiteindelijk veel beter.

En we gaan daarbuiten dus alleen naar de sportschool. :P Niet alleen 1 keer per week samen, maar ook alleen.
pi_195302096
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Langzaam opbouwen, zodat het routine wordt in plaats van meteen 3 keer in de week gaan en dan stoppen. Kleinere stapjes hielpen bij mij uiteindelijk veel beter.

En we gaan daarbuiten dus alleen naar de sportschool. :P Niet alleen 1 keer per week samen, maar ook alleen.
^O^.

Ik doe overigens niet per se mijn best. Ik doe gewoon zoals ik altijd doe; en daar hoort in mijn trainingsbroek en slobbertrui op de bank hangen, onder een dekentje, ook bij. Gelukkig doen we dat ook gewoon samen 8-).

Wel hebben we afgesproken elkaar te waarschuwen als we allebei flink dikker worden, zodat we er wat aan kunnen doen. Maar daar hebben we allebei gelukkig geen aanleg voor. Ik schommel wel af en toe in gewicht, maar dan ben ik of érg slank of gewoon slank.
pi_195302701
In mijn haar steek ik echt niet meer zoveel tijd als vroeger. Ik kon toen wel een halfuur voor de spiegel staan om alle haren dezelfde richting uit te krijgen. Ik ben blij dat ik het inzicht heb gekregen dat dat echt zonde van de tijd is. Merkkleding (of überhaupt dure kleding) koop ik niet meer, zolang ik nog maar een beetje swag heb, vind ik het al gauw prima 8-) . Sportschool en skaten doe ik dan wel weer i.t.t. vroeger. Als we uitgaan of verjaardag of zo dan steek ik er echter wel wat meer tijd in.

Maar ach, doe ik het überhaupt voor mijn partner? Ik vind het belangrijker voor mezelf om er iig normaal uit te blijven zien (verzorgd, niet verslonsd). Knap en superfit is toch niet aan mij besteed :D . Zij heeft jaren geleden al gezegd no matter what bij mij te blijven.
pi_195302919
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Wie probeer je te overtuigen?
Jou
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')