abonnement Unibet Coolblue
pi_195281297
Er is zoveel onrecht en sociale ongelijkwaardigeheid in de wereld. Toch hoor je zelden iets over moderne Robin Hoods.

Hoe komt dat? Omdat samenlevingen zó geïndividualiseerd zijn, en er nauwelijks sociale cohesie meer is?
pi_195281357
Omdat het niet meer hip is om de hele dag in maillots en een groen pakje te lopen
pi_195281399
Omdat er nu uitkeringen zijn.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 10:53:00 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195281409
Omdat stelen niet mag
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_195281434
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 10:53 schreef Plompzakker het volgende:
Omdat stelen niet mag
Maar als iemand niet voor zichzelf steelt maar ten behoeve van een noodlijdend iemand, ten koste van iemand die het makkelijk kan missen en er op immorele wijze aangekomen is, denk ik dat veel mensen dit moreel gezien toch wel verdedigbaar vinden.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 11:03:01 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195281523
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar als iemand niet voor zichzelf steelt maar ten behoeve van een noodlijdend iemand, ten koste van iemand die het makkelijk kan missen en er op immorele wijze aangekomen is, denk ik dat veel mensen dit moreel gezien toch wel verdedigbaar vinden.
Want dan is het geen stelen meer :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 27 september 2020 @ 11:03:58 #7
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195281536
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:43 schreef Hamzoef het volgende:
Er is zoveel onrecht en sociale ongelijkwaardigeheid in de wereld. Toch hoor je zelden iets over moderne Robin Hoods.

Hoe komt dat? Omdat samenlevingen zó geïndividualiseerd zijn, en er nauwelijks sociale cohesie meer is?
Neem een voorbeeld aan Tilburg. Die vangen tenminste vluchtelingen op.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195281545
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Neem een voorbeeld aan Tilburg. Die vangen tenminste vluchtelingen op.
Vluchtelingen? Waar heb jij het over?
  zondag 27 september 2020 @ 11:22:25 #9
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195281759
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vluchtelingen? Waar heb jij het over?
https://www.tilburg.nl/actueel/vluchtelingen/
Praat over de hel en je komt er.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 september 2020 @ 11:22:43 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_195281765
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar als iemand niet voor zichzelf steelt maar ten behoeve van een noodlijdend iemand, ten koste van iemand die het makkelijk kan missen en er op immorele wijze aangekomen is, denk ik dat veel mensen dit moreel gezien toch wel verdedigbaar vinden.
Ja, dat zijn mensen die moreel sowieso niet al teveel voorstellen en denken boven de wet te staan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195281779
quote:
Dat vind ik goed, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
pi_195282166
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar als iemand niet voor zichzelf steelt maar ten behoeve van een noodlijdend iemand, ten koste van iemand die het makkelijk kan missen en er op immorele wijze aangekomen is, denk ik dat veel mensen dit moreel gezien toch wel verdedigbaar vinden.
Random stelen van rijken is willekeur en leidt tot anarchie. 'Het nodig hebben' is geen legitime reden.

Voor de verdeling van welvaart hebben we al een mooi instrument: belastingen

Als je de huidige verdeling van rijkdom niet eerlijk vindt, stem dan aan een partij die hier wat aan wil doen. Met de VVD en CDA als grootste partijen in de regering wordt vooral goed gepast op alles boven modaal in dit land.
pi_195283317
Iedere rijke met een eigen foundation is toch een soort van Robin Hood? Ten koste van de arme medemens heel veel poen verdienen om het weer uit te geven aan diezelfde arme medemens
hardcoholic
pi_195283692
Omdat ik ooit op een dag miljonair word, dus laat ik mij nu in de kont laten nemen door de allerrijksten
pi_195284879
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat vind ik goed, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
Ach de zieligheidsfactor druipt er weer vanaf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 8 oktober 2020 @ 03:04:17 #16
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195498657
2 factoren:
1. Mensen geven minder om anderen
2. Ze hangen heldendaden niet aan de grote klok
pi_195519755
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:55 schreef Ferdii het volgende:
Iedere rijke met een eigen foundation is toch een soort van Robin Hood? Ten koste van de arme medemens heel veel poen verdienen om het weer uit te geven aan diezelfde arme medemens
Nee, dat doen ze om belasting te ontwijken.
pi_195519840
Denk eens aan die ex-commando die een loverboy aanpakte en zelf de gevangenis in ging.
Ben zijn naam vergeten, Swoverink ofzoiets.
pi_195536021
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar als iemand niet voor zichzelf steelt maar ten behoeve van een noodlijdend iemand, ten koste van iemand die het makkelijk kan missen en er op immorele wijze aangekomen is, denk ik dat veel mensen dit moreel gezien toch wel verdedigbaar vinden.
Die zijn de clubjes rondom krakers die hun faciliteren in hun misdaden en zulke clubjes worden intens gehaat.
Wat geheel terecht is uiteraard.

En de gemeente Amsterdam die ieder jaar de lokale belastingen en parkeertarieven omhoog gooien zodat ze nog meer en nog luxere opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen regelen.
Die worden buiten Amsterdam nog meer gehaat dan krakers, maar dat boeit de gemeente niet want de wereld bestaat voor hun alleen uit Amsterdam.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195542155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die zijn de clubjes rondom krakers die hun faciliteren in hun misdaden en zulke clubjes worden intens gehaat.
Wat geheel terecht is uiteraard.

En de gemeente Amsterdam die ieder jaar de lokale belastingen en parkeertarieven omhoog gooien zodat ze nog meer en nog luxere opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen regelen.
Die worden buiten Amsterdam nog meer gehaat dan krakers, maar dat boeit de gemeente niet want de wereld bestaat voor hun alleen uit Amsterdam.
Dat is toch een ander verhaal. Daar komen de kosten voor de gehele gemeenschap. Je zou een punt hebben wanneer het geld ontnomen wordt bij steenrijke mensen die op immorele wijze aan hun geld gekomen zou zijn, en dat dat ingezet zou worden om vluchtelingen onderdak te bieden. Ik denk dat dat wel op bredere steun zou kunnen rekenen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:06:28 #21
74056 crew  ToT
pi_195542233
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar als iemand niet voor zichzelf steelt maar ten behoeve van een noodlijdend iemand, ten koste van iemand die het makkelijk kan missen en er op immorele wijze aangekomen is, denk ik dat veel mensen dit moreel gezien toch wel verdedigbaar vinden.
"Wollah! Ik jat die Maserati van die klere rijke tatta omdat mijn moeder wel een auto kan gebruiken en die vent toch smerig rijk is. Geen idee hoe hij aan al dat geld gekomen is, maar niemand wordt op een normale manier zo rijk, de vieze flikker!"

Zoiets? :)
pi_195542253
Omdat stelen in onze wet strafbaar is en dat geldt niet voor de belastingontwijking en zelfverrijking die de rijken rijken maakt. En omdat er geen ouderwetse arbeiderspartijen meer zijn door inderdaad individualisme.

Verder kan je je ethisch gezien afvragen of het oke is om te stelen. Muskens vond indertijd dat stelen om in je eigen broodwinning te voorzien mag. Hij ging al niet uit van de schijf van vijf.
Als je meer steelt, is dat dan genoeg om anderen in leven te houden of meer dan dat, is dat dan wel verdedigbaar?
pi_195542306
Omdat als je met pijl en boog over straat loopt je meteen wordt opgepakt :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')