abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195280356
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:26 schreef Rock92 het volgende:
Als alle blanken mensen nou eens naar een 3e wereld land gaan en daar de boel opbouwen ot het net zo welvarend is als een westers land.
Ja dat hebben we gedaan een paar honderd jaar terug, maar ja, ze wilden het liever zelf allemaal regelen.
pi_195280374
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2020 09:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ja dat hebben we gedaan een paar honderd jaar terug, maar ja, ze wilden het liever zelf allemaal regelen.
Ja we zien wat er van Amerika geworden is.
  zondag 27 september 2020 @ 10:02:52 #28
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195280552
Liever die Feniciers dan die Afrikanen. Denk dat de Christenen en seculieren moslims (invloed religie neemt snel af in Libanon) hier zich snel aanpassen/assimileren.

Over dat laatste woord trouwens, geloven jullie in integratie zonder assimilatie?
  zondag 27 september 2020 @ 10:31:15 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195281095
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:02 schreef Ciclon het volgende:
Liever die Feniciers dan die Afrikanen. Denk dat de Christenen en seculieren moslims (invloed religie neemt snel af in Libanon) hier zich snel aanpassen/assimileren.

Over dat laatste woord trouwens, geloven jullie in integratie zonder assimilatie?
Nee, daar geloof ik niet in
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 september 2020 @ 10:37:09 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195281195
Bij perfect communisme over de hele wereld heerst er overal extreme armoede. Die landen moeten zichzelf ontwikkelen, dat werkt altijd het beste.

Dat land is zo'n puinhoop door corruptie. Niet doordat er geen geld is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_195281395
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2020 08:04 schreef NgInE het volgende:
Mensen vluchten vreselijke situaties, om vervolgens op FOK! voor "zandnikker" uitgemaakt te worden.
_O-
  zondag 27 september 2020 @ 10:58:03 #32
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195281467
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:37 schreef Nattekat het volgende:
Bij perfect communisme over de hele wereld heerst er overal extreme armoede. Die landen moeten zichzelf ontwikkelen, dat werkt altijd het beste.

Dat land is zo'n puinhoop door corruptie. Niet doordat er geen geld is.
Etnisch en religieuze opdeling is het grootste probleem van Libanon. Tevens een vijandige houding van bepaalde groepen jegens Israel. Zonder dat laatste zou het al een heel stuk beter gaan vermoed ik.
  zondag 27 september 2020 @ 11:32:11 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195281885
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2020 08:04 schreef NgInE het volgende:
Mensen vluchten vreselijke situaties, om vervolgens op FOK! voor "zandnikker" uitgemaakt te worden. Sneu.
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:51 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

_O-
Wat natuurlijk onzin is,
je kan gewoon vanuit Libanon op FOK! inloggen :')
  zondag 27 september 2020 @ 11:49:21 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195282123
quote:
Een gezin wilde met een boot Libanon ontvluchten
Libanon is een shithole van allerlei stammen die ruzie met elkaar maken om de macht. Christenen die samen met moslims een regering moeten vormen. Hezbollah de proxy leger van Iran die de daadwerkelijke militaire macht heeft in het land.

Hun economie is in een vrije val geraakt.
Ze zijn al tientallen jaren in 'oorlog' met Israel, een kansloze strijd die niets oplevert en de ontwikkeling van het land alleen maar tegenhoudt.

quote:
We mogen van geluk spreken dat we in Nederland geboren zijn. Door hier geboren te zijn hoor je al bij de 10% rijkste mensen ter wereld.
Helemaal eens, ik geloof dat econoom Kees de Kort jaren geleden zei: je moet God elke dag op je blote knieen danken dat je in NL bent geboren ipv in een 3e wereld land.

quote:
Ik vind toch dat we iets voor arme mensen moeten doen. We kunnen ze niet allemaal naar Nederland halen, maar misschien kunnen we ze wel online opleidingen op allerlei niveau's bieden waarmee ze een Nederlandse diploma kunnen krijgen. Wie weet kunnen ze met die diploma's hun eigen land verbeteren of toch een baan krijgen in een rijker land.
Dat krijgen we helaas nog niet eens voor elkaar voor Nederlanders, laat staan voor mensen die nog verder van ons af staan.

quote:
Banketbakker Tartoussi, die een tijdje geleden nog een goed lopende zaak runde.
De ingrediënten die hij nodig heeft om zijn taartjes te maken zijn onbetaalbaar geworden. "Al zitten we straks in een kamp of wonen we in een park, het leven in Europa is absoluut beter,
Dit zijn de vluchtelingen die Europa wel kan gebruiken. Iemand die wat kan maar door omstandigheden buiten zijn schuld in de problemen is geraakt en nu zijn gezin meeneemt naar Europa. 100x beter dan zo'n kansloze neger uit Afrika met een gemiddeld IQ van 70 die in Europa alleen maar fruit kan plukken, bakstenen stapelen en samen met 100 andere gasten zonnebrillen van AliExpress verkopen op het strand. Of zo'n gek uit Afghanistan die brand sticht in dat opvangkamp.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 27-09-2020 17:16:19 ]
  zondag 27 september 2020 @ 11:57:37 #35
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195282258
Raar dat ze niet naar Jordanië vluchten , lijkt me iets dichterbij dan Europa
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 27 september 2020 @ 12:18:46 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_195282595
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:57 schreef Enchanter het volgende:
Raar dat ze niet naar Jordanië vluchten , lijkt me iets dichterbij dan Europa
Hoe komen ze daar binnen? Dat zijn de strengstbewaakte landgrenzen ter wereld. De zee over dobberen in een boot om opgepikt te worden door een Europese reddingsschip of mogelijk zelfstandig het Italiaanse strand bereiken lijkt mij veel makkelijker.

Ik las laatst dat Libanezen probeerden naar Israel te vluchten. Ze werden natuurlijk al kilometers vantevoren gespot door het Israelische leger en na verhoor weer teruggestuurd. Israel wilt geen reputatie krijgen dat mensen bij hun asiel kunnen krijgen want dan worden ze direct overspoeld door miljoenen vluchtelingen.
  zondag 27 september 2020 @ 12:32:16 #37
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195282847
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:18 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Hoe komen ze daar binnen? Dat zijn de strengstbewaakte landgrenzen ter wereld. De zee over dobberen in een boot om opgepikt te worden door een Europese reddingsschip of mogelijk zelfstandig het Italiaanse strand bereiken lijkt mij veel makkelijker.

Ik las laatst dat Libanezen probeerden naar Israel te vluchten. Ze werden natuurlijk al kilometers vantevoren gespot door het Israelische leger en na verhoor weer teruggestuurd. Israel wilt geen reputatie krijgen dat mensen bij hun asiel kunnen krijgen want dan worden ze direct overspoeld door miljoenen vluchtelingen.
Lijkt me wel een goed systeem voor Nederland
Ik ben inmiddels overleden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')