abonnement Unibet Coolblue
pi_195266228
quote:
Dappere Oscar mailt docenten over non-binair zijn en ontvangt hartverwarmende reacties
Oscar (18) uit Enschede is non-binair. Omdat niet iedereen begrijpt wat dat betekent, schreef Oscar een e-mail naar al hun docenten. Oscar wordt het liefst aangesproken met de woorden ‘hen’ en ‘hun’. Oscar kreeg een hele lieve reactie van docent Andrea en besloot deze op Twitter te delen. De tweet ging vervolgens viraal.

Oscar studeert Creative Business aan het Saxion en kreeg regelmatig vragen over hun naam in combinatie met een vrouwelijk uiterlijk. Ook heeft de Enschedeėr vaker gehoord dat mensen verkeerd aangesproken worden. Daarom besloot Oscar een mail te sturen naar hun docenten, om aan te geven dat ze non-binair zijn, wat dit inhoudt en wat voor de student de fijnste aanspreekvormen zijn. ,,Mensen mogen altijd vragen stellen. Ook heb ik een paar linkjes met korte uitleg doorgestuurd.’’

Maar wat is non-binair zijn precies? Non-binair betekent dat iemand zich niet man voelt, maar ook niet vrouw. ,,In het Engels heb je ‘they’ en ‘them’ als enkelvoud. Dat hebben wij in het Nederlands helaas niet. Daarom klinkt ‘hen’ of ‘hun’ soms een beetje gek’’, vertelt Oscar.

De reacties
Oscar vond het best eng om een mail te sturen, maar het pakte positief uit. Zo kreeg Oscar een lieve reactie van Andrea, hun docent Schrijven. ‘Uiteraard ga ik heel hard mijn best doen zodat jij je prettig voelt in de klas en aangesproken wordt op de manier die voor jou goed voelt. Mocht ik een fout daarin maken, please, corrigeer mij dan direct’, schreef Andrea in haar mail aan Oscar.

,,Ik vond het zo’n lieve reactie en was erg blij dat ze er op een normale manier mee omging’’, vertelt Oscar. Andere docenten waren ook erg te spreken over de mail van Oscar. ,,Ze vonden het goed dat ik het doorgaf en er werden vragen gesteld. Jśist om de goede aanspreekvorm te kunnen gebruiken.’’

Viraal op Twitter
De tweet van Oscar, waar het mailtje van Andrea in stond, ging viraal. ,,Ik had totaal niet verwacht dat dit zoveel aandacht zou krijgen. Ik heb zoveel lieve en begripvolle reacties gekregen. Mensen waren respectvol en vroegen naar uitleg. Ook kreeg Andrea de verdiende complimentjes.’’ Het heeft Oscar erg goed gedaan. ,,Ik vind het belangrijk om dit soort onderwerpen te delen en te normaliseren.’’

bron: https://www.ad.nl/nlthuis(...)e-reacties~a08a2cbd/
"Oscar wordt het liefst aangesproken met de woorden ‘hen’ en ‘hun’."
"Ook heeft de Enschedeėr vaker gehoord dat mensen verkeerd aangesproken worden."
Wat dapper dat hun dit heeft aangekaard *O*

poll

Deel2
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195266237
Dapper? :') :')
pi_195266240
Kijk alleen maar hoe die lerares reageert, bijna kruiperig, vooral geen enkel kritisch tegengeluid laten horen, want anders.....

Nieuwsbericht ook , hun naam.

Wat nou hun naam.
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:22:03 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195266245
Nou goed voor hen dan, maar waarom is dit nieuws?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 september 2020 @ 13:24:36 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195266273
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:20 schreef devlinmr het volgende:
Wat dapper dat hun dit heeft aangekaard

Hebben, neem ik aan :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195266282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hebben, neem ik aan :P
Niet mijn OP
Maar gezien de persoon met "hun" in enkelvoud wil worden aangesproken is het enkelvoud in het werkwoord correct fout Nederlands
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 september 2020 @ 13:25:24 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195266287
quote:
Daarom besloot Oscar een mail te sturen naar hun docenten, om aan te geven dat ze non-binair zijn
AD weet ook nog niet of ze enkel- of meervoud gaan gebruiken zo te zien :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195266294
Ik heb al moeite met namen onthouden, dan kon je altijd vertrouwen op 'hem/haar'.
Dit gaat mij niet lukken vrees ik :') Maar prima voor die mensen verder
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195266308
Probleem is opgelost als Oscar hun naam verandert in Hen
pi_195266311
Kan een modje deze reeksen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:32:20 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195266355
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:12 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Nogmaals. Geen enkele non-binair persoon wil met een meervoudsvorm aangesproken worden. Ik begrijp niet dat dat elke keer blijft terugkomen.
Misschien is dat omdat werkelijk elk snowflakje, er zijn eigen setje regels op na houd,

En jij hier natuurlijk potsierlijk kan doen "dat je niet begrijpt dat dit en dat",

Maar vragen we het een andere sneeuwvlok, dan gelden er weer hele andere regels.

Dus, nee, niet doen alsof het allemaal zo logisch is wat je verkondigd,

Precies het complete gebrek aan een logische lijn, dat is het probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 26-09-2020 15:41:53 ]
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:37:53 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195266420
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

"Oscar wordt het liefst aangesproken met de woorden ‘hen’ en ‘hun’."
"Ook heeft de Enschedeėr vaker gehoord dat mensen verkeerd aangesproken worden."
Wat dapper dat hun dit heeft aangekaard *O*

[poll=589]

Deel2
het zegt me niks , het maakt me niks en het doet me niks

als voelt ie zich een konijn,, ik vind het prima
Of een lieveheersbeestje , ook goed

Als ie me maar niet om geld vraagt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:49:16 #13
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195266569
Zie dit niet zitten.

Net als dat je soms een mail herschrijft zodat het niet 'ik ik ik' is, wordt dit net zoiets, ik lul er wel omheen. Wil er een heel eind in meegaan, maar ik ga niet de taal verkrachten (hun heeft...) om dit soort lui niet op hun pik/klit te trappen.

Ja, het, die wordt het dan. Je kunt niet kiezen? Dan ben je letterlijk onzijdig. Mooi
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:57:06 #14
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195266662
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:27 schreef macca728 het volgende:
Probleem is opgelost als Oscar hun naam verandert in Hen
hennie
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195266693
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het zegt me niks , het maakt me niks en het doet me niks

als voelt ie zich een konijn,, ik vind het prima
Of een lieveheersbeestje , ook goed

Als ie me maar niet om geld vraagt
Het doet mij ook niets als Hen maar niet vraagt om hun met meervoud aan te spreken.
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:08:07 #16
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_195266815
Oscar kan aangesproken worden met Oscar en daar eindigt deze bullshit. Ik ga onze mooie taal niet verkrachten om iemand een rare hersenkronkel heeft. Dat is “hen” eigen probleem.

Die rare hersenkronkel mag “hen” overigens hebben maar daar hoeft “hun” medemens geen rekening mee te houden.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_195266858
en laat Hennie hulp zoeken zodat hun wel weet of hun een meisje of een jongen is.

(en waarom dan vrouwenkleren als je je geen vrouw voelt....)
pi_195266892
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:11 schreef macca728 het volgende:
en laat Hennie hulp zoeken zodat hun wel weet of hun een meisje of een jongen is.

(en waarom dan vrouwenkleren als je je geen vrouw voelt....)

Hoe ziet non-binaire kleding eruit dan?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195266914
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

AD weet ook nog niet of ze enkel- of meervoud gaan gebruiken zo te zien :+
Nee blijkbaar zijn die docenten non binair en weten ze dat nog niet, vandaar de mail van Oscar.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Hoe ziet non-binaire kleding eruit dan?
Nou genoeg kleren die zowel een man als vrouw kunnen dragen hoor.
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:25:24 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_195267070
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Oscar kan aangesproken worden met Oscar en daar eindigt deze bullshit. Ik ga onze mooie taal niet verkrachten om iemand een rare hersenkronkel heeft. Dat is “hen” eigen probleem.
Waarom doe je het dan :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195267552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
Oscar kan aangesproken worden met Oscar en daar eindigt deze bullshit. Ik ga onze mooie taal niet verkrachten om iemand een rare hersenkronkel heeft. Dat is “hen” eigen probleem.

Die rare hersenkronkel mag “hen” overigens hebben maar daar hoeft “hun” medemens geen rekening mee te houden.
Wat een nare reactie toch. Wat dacht je ervan iedereen in z'n waarde te laten en dat jij gewoon met je tijd meegaat? Elk mens bestaat uit mannelijke en vrouwelijke hormonen en sommigen zitten daar nou eenmaal meer 'tussenin'. Is niet aan jou om daarover te oordelen, of die persoon dit mag ervaren en hoe diegene daar mee omgaat. Bovendien ontwikkelt taal zich voortdurend, ook daar heb je niets tegenin te brengen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:53:20 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195267585
quote:
Oscar studeert Creative Business aan het Saxion en kreeg regelmatig vragen over hun naam in combinatie met een vrouwelijk uiterlijk. Ook heeft de Enschedeėr vaker gehoord dat mensen verkeerd aangesproken worden.
En daar gaat het al weer direct fout. Dat moest natuurlijk “... hebben de Enschedeėrs...” zijn. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195267611
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:52 schreef n__n het volgende:

[..]

Wat een nare reactie toch. Wat dacht je ervan iedereen in z'n waarde te laten en dat jij gewoon met je tijd meegaat? Elk mens bestaat uit mannelijke en vrouwelijke hormonen en sommigen zitten daar nou eenmaal meer 'tussenin'. Is niet aan jou om daarover te oordelen, of die persoon dit mag ervaren en hoe diegene daar mee omgaat. Bovendien ontwikkelt taal zich voortdurend, ook daar heb je niets tegenin te brengen.
Je kan het beter omdraaien. Laat Oscar maar de mensen om hem heen in hun waarde laten en niet zijn hersenkronkel anderen door de strot duwen.
pi_195267691
De jeugd word helemaal gek gemaakt door internet en social media
I will do what i must !!
  zaterdag 26 september 2020 @ 15:05:39 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195267802
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het doet mij ook niets als Hen maar niet vraagt om hun met meervoud aan te spreken.
Wij zeggen thuis altijd Hullie tegen Hennie

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:11 schreef macca728 het volgende:
en laat Hennie hulp zoeken zodat hun wel weet of hun een meisje of een jongen is.

(en waarom dan vrouwenkleren als je je geen vrouw voelt....)

kan je niet onzijdig kleden dan?/

Nadeel is wel dat je nooit kan zeggen lekker wijf die rooie of wat mooie gozer, maar je moet altijd zeggen, wat een fraaie persoon

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2020 17:14:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195268160
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zijn dat wel botten? Of moeten we die ook anders noemen?
Die botten worden misschien ooit wel gecanceld, aangezien je dmv botanalyse het geslacht van iemand kan vaststellen :D _O-

Daar lig je dan als non binaire pangender cisfemale, terwijl je botten toch echt zeggen dat je ‘gewoon’ een man bent O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinvogelijn op 26-09-2020 15:34:37 ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_195269298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Hoe ziet non-binaire kleding eruit dan?
De ANWB heeft een ruime keuze in praktische kleding voor hem, haar, en alles daartussenin.

pi_195269461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wij zeggen thuis altijd Hulle tegen Hennie
[..]

kan je niet onzijdig kleden dan?/

Nadeel is wel dat je nooit kan zeggen lekker wijf die rooie of wat mooie gozer, maar je moet altijd zeggen, wat een fraaie persoon
Ja hoor, hele markt voor https://www.etsy.com/nl/market/unisex_kleding_voor_volwassenen
pi_195269537
Ik identificeer mij als adel en mijn pronouns zijn: uwe majesteit en baas. Als jullie niet mijn gevoel keer op keer bevestigen voel ik mij niet gezien en ben ik zwaar beledigd.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 26 september 2020 @ 17:04:29 #30
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_195269723
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan :').
Om te illustreren hoe debiel het is.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_195279499
Waarom niet het en een?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195279533
Het doet maar lekker. Ik doe er niet aan mee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_195297385
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je kan het beter omdraaien. Laat Oscar maar de mensen om hem heen in hun waarde laten en niet zijn hersenkronkel anderen door de strot duwen.
Het is wetenschappelijk aantoonbaar geen hersenkronkel. :)
Uiteindelijk wint jouw negativiteit het niet. O+
  maandag 28 september 2020 @ 03:14:02 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195297490
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2020 02:05 schreef Enchanter het volgende:
Oscar lijkt me iemand die lijdt aan een chronisch gebrek aan aandacht
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 28 september 2020 @ 04:42:37 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195297736
Goed nu Oscar heeft zijn moments of attention gehad, klaar ermee

Klaar met hen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 28 september 2020 @ 04:47:04 #36
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195297745
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 03:14 schreef Enchanter het volgende:

[..]

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195301636
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 02:20 schreef n__n het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk aantoonbaar geen hersenkronkel. :)
Uiteindelijk wint jouw negativiteit het niet. O+
Negativiteit? Als je dit flauwekul vindt.. oké het zal wel. Dan maar negatief he.. Moet gewoon niet veel hebben van die narcistische snowflake watjes. Het debiele moet niet normaal gaan worden
pi_195303559
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 04:42 schreef michaelmoore het volgende:
Goed nu Oscar heeft zijn moments of attention gehad, klaar ermee

Klaar met hen
Het is zo 2020. Iedereen die op de bandwagon springt en al weet dat ie toegejuichd gaat worden omdat iedereen daartoe geintimideerd is, is dapper. 'You're so brave!'. Donder toch op, dapperheid is heel wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195309306
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Negativiteit? Als je dit flauwekul vindt.. oké het zal wel. Dan maar negatief he.. Moet gewoon niet veel hebben van die narcistische snowflake watjes. Het debiele moet niet normaal gaan worden
Omdat een aantal mensen het niet brengen op een manier zoals jij dat wenselijk acht, betekent niet dat elke persoon voor wie dit relevantie heeft daaronder hoeft te lijden. En er wordt je verder niets verplicht, het is gewoon vriendelijk als je wél ertoe bereid bent.

Verder snap ik eigenlijk niet waarom je er zoveel moeite mee hebt, want je lijdt er zelf niet onder.
pi_195314650
Dappere Oscar mag wat anders verzinnen, aan deze taalverkrachting ga ik niet meedoen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_195380042
Zit hier nog eens over na te denken en snap het nog steeds niet.

Je hebt twee “sekses”, man en vrouw. Daarnaast heb je intersekse. Allemaal nog te volgen.

Daarnaast is het al jaren redelijk normaal dat (geboren) mannen make up dragen etc.. Waar ik niet bij kan is dat er nu mensen zijn die zeggen dat ze non-binair zijn, “omdat ze zich niet man/vrouw voelen”!?

Maar om dat te kunnen claimen zal je eerst moeten definiėren hoe dat voelt. Dus om te zeggen dat je non-binair bent, zal je dus eerst hokjes moeten aanmaken waar je niet denkt in te passen. Hokjes die juist zijn afgebroken de afgelopen jaren.

Je kan prima een man zijn en typische vrouwenkleren dragen, of make-up of lang haar etc. Er is dan niet te zeggen dat je je geen man voelt, want hoe voelt het dan om man te zijn en is “dat gevoel” dan niet gewoon onderdeel van het mannelijke spectrum!?

En wat heeft je “gevoel” of “seksualiteit” hier mee te maken? Dat ik homo ben definieert mij niet. Het verklaart geen gedrag en het is nergens in de buitenwereld relevant voor een ander om te weten (buiten de slaapkamer/relationele sfeer), dus waarom moet dit onder de aandacht worden gebracht als een “sociaal construct”?

Kortom; zeggen dat je je niet voelt als het geslacht wat je bent, bepaald dat dit bij anderen wel vastgesteld kan worden en gaat juist terug in de tijd. Toch!?
pi_195380083
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is zo 2020. Iedereen die op de bandwagon springt en al weet dat ie toegejuichd gaat worden omdat iedereen daartoe geintimideerd is, is dapper. 'You're so brave!'. Donder toch op, dapperheid is heel wat anders.
pi_195380122
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:40 schreef _I het volgende:
Zit hier nog eens over na te denken en snap het nog steeds niet.

Je hebt twee “sekses”, man en vrouw. Daarnaast heb je intersekse. Allemaal nog te volgen.

Daarnaast is het al jaren redelijk normaal dat (geboren) mannen make up dragen etc.. Waar ik niet bij kan is dat er nu mensen zijn die zeggen dat ze non-binair zijn, “omdat ze zich niet man/vrouw voelen”!?

Maar om dat te kunnen claimen zal je eerst moeten definiėren hoe dat voelt. Dus om te zeggen dat je non-binair bent, zal je dus eerst hokjes moeten aanmaken waar je niet denkt in te passen. Hokjes die juist zijn afgebroken de afgelopen jaren.

Je kan prima een man zijn en typische vrouwenkleren dragen, of make-up of lang haar etc. Er is dan niet te zeggen dat je je geen man voelt, want hoe voelt het dan om man te zijn en is “dat gevoel” dan niet gewoon onderdeel van het mannelijke spectrum!?

En wat heeft je “gevoel” of “seksualiteit” hier mee te maken? Dat ik homo ben definieert mij niet. Het verklaart geen gedrag en het is nergens in de buitenwereld relevant voor een ander om te weten (buiten de slaapkamer/relationele sfeer), dus waarom moet dit onder de aandacht worden gebracht als een “sociaal construct”?

Kortom; zeggen dat je je niet voelt als het geslacht wat je bent, bepaald dat dit bij anderen wel vastgesteld kan worden en gaat juist terug in de tijd. Toch!?
Ik geloof ook niet dat het het doel is, dat iedereen snapt hoe het zich voelt. Das exclusief voor het.

Ik zie gewoon een luie donder die niet van voetballen houdt of uitgaan of sociaal wil doen maar ook geen kapster wil worden, ik zie iets wat nergens zin in heeft of ergens enthousiast van wordt.

Dus hoe voelt het? Zoals nergens zin in hebben.
pi_195380218
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat het het doel is, dat iedereen snapt hoe het zich voelt. Das exclusief voor het.

Ik zie gewoon een luie donder die niet van voetballen houdt of uitgaan of sociaal wil doen maar ook geen kapster wil worden, ik zie iets wat nergens zin in heeft of ergens enthousiast van wordt.

Dus hoe voelt het? Zoals nergens zin in hebben.
Lol.

Als niet iedereen kan volgen hoe het voelt, dan bestaat het dus niet. Gevoel is persoonlijk. Ben je man en voel je je x, dan is dat per definitie een onderdeel van “je man voelen”. Misschien zijn er niet heel veel mannen die het gevoel delen, maar dat maakt je niet minder man.

Het klinkt als niet vast te stellen sneeuwvlokjes gedrag..
pi_195380273
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:53 schreef _I het volgende:

[..]

Lol.

Als niet iedereen kan volgen hoe het voelt, dan bestaat het dus niet. Gevoel is persoonlijk. Ben je man en voel je je x, dan is dat per definitie een onderdeel van “je man voelen”. Misschien zijn er niet heel veel mannen die het gevoel delen, maar dat maakt je niet minder man.

Het klinkt als niet vast te stellen sneeuwvlokjes gedrag..
Het is absoluut sneeuwklokjes gedrag, en tegen die tijd dat ze wel willen meedoen hebben ze de boot (aansluiting) gemist...

Je dacht toch niet dat dit iets nieuws is?

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 02-10-2020 09:04:48 ]
pi_195380343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hernia absoluut sneeuwklokjes gedrag, en tegen die tijd dat ze wel willen meedoen hebben ze de boot (aansluiting) gemist...

Je dacht toch niet dat dit iets nieuws is?
Nee, de discussie an sich is niet nieuw.
Wat wel nieuw is dat men zo massaal naar buiten komt en probeert “ruimte te claimen” en erkent wil worden, alhoewel het bij mij overkomt als een persoonlijk probleem waar men de groep van wil overtuigen.

Welk algemeen probleem wordt er opgelost in deze discussie?
pi_195380446
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, de discussie an sich is niet nieuw.
Wat wel nieuw is dat men zo massaal naar buiten komt en probeert “ruimte te claimen” en erkent wil worden, alhoewel het bij mij overkomt als een persoonlijk probleem waar men de groep van wil overtuigen.

Welk algemeen probleem wordt er opgelost in deze discussie?
Teveel keuzemogelijkheden en vrijheden op zeer jonge leeftijd.

Als je vroeger (lees periode 5000 vóór Christus tot 2000 na Christus) zei: “ Ik wil dat niet, want ik ben zo niet.” Kreeg je een klap of erger en gebeurde het toch.
pi_195380458
Is dit niet deel 2 van een topic reeks?
pi_195380481
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, de discussie an sich is niet nieuw.
Wat wel nieuw is dat men zo massaal naar buiten komt en probeert “ruimte te claimen” en erkent wil worden, alhoewel het bij mij overkomt als een persoonlijk probleem waar men de groep van wil overtuigen.

Welk algemeen probleem wordt er opgelost in deze discussie?
"massaal", we hebben over minder dan 1.3% wat zich zo 'voelt'.
Dat is niet eens een norm, je hebt over een absolute afwijking aka dit is een psychische aandoening wat behandeld dient te worden.

Het is niet zoals homofilie wat je ook echt kan aantonen of wat ook in de natuur veelvuldig voor kan komen onder allerlei soorten.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:12:56 #50
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195380512
Ik noem iedereen "Hee!" Zit je altijd goed
pi_195380533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:12 schreef the-eye het volgende:
Ik noem iedereen "Hee!" Zit je altijd goed
Ook je oma?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:15:05 #52
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195380551
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook je oma?
Tuurlijk. Dan zei ik "Hee oma, hoe is het nou?"
pi_195380569
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Teveel keuzemogelijkheden en vrijheden op zeer jonge leeftijd.

Als je vroeger (lees periode 5000 vóór Christus tot 2000 na Christus) zei: “ Ik wil dat niet, want ik ben zo niet.” Kreeg je een klap of erger en gebeurde het toch.
Idd.
pi_195380597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

"massaal", we hebben over minder dan 1.3% wat zich zo 'voelt'.
Dat is niet eens een norm, je hebt over een absolute afwijking aka dit is een psychische aandoening wat behandeld dient te worden.

Het is niet zoals homofilie wat je ook echt kan aantonen of wat ook in de natuur veelvuldig voor kan komen onder allerlei soorten.
Eensch.
pi_195381227
Maar als ze nou gaat trouwen met een andere nonpolair, jeetje hoe ga je dat registreren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195382221
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:50 schreef raptorix het volgende:
Maar als ze nou gaat trouwen met een andere nonpolair, jeetje hoe ga je dat registreren.
Gewoon normaal, zoals iedereen zich laat registeren. Daarnaast past het context burgelijk trouwen niet bij deze trendy mensen.
pi_195441131
Oscar mag zich identificeren zoals hij zelf wil en waar hij zich prettig bij voelt. Wat ik niet begrijp is waarom iedereen mee moet gaan in zijn waanzin?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:21:14 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195452220
Vroegah kreeg Oscar gewoon een portie klappen :')
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:36:56 #59
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195452572
Oscar moet gevierdeeld worden
  maandag 5 oktober 2020 @ 20:42:59 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195452726
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef matthijst het volgende:
Vroegah kreeg Oscar gewoon een portie klappen :')
Er was weinig ruimte voor de Oscarretjes in Sparta inderdaad :')
pi_195452951
En dan natuurlijk ook dubbel salaris krijgen..... Wij is het hier helemaal mee eens.....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_195453529
Hahaha. Het is heeel dringend tijd dat wij weer een 'natuurlijk' leven gaan leiden. Op zoek naar voedsel, in de natuur, overleven, peniskoker op, pijl en boog, natuurlijk voedsel eten, geen computerschermen en media meer, etc.

Het westen begint knettergek te worden.
pi_195464348
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:08 schreef matigeuser het volgende:
Hahaha. Het is heeel dringend tijd dat wij weer een 'natuurlijk' leven gaan leiden. Op zoek naar voedsel, in de natuur, overleven, peniskoker op, pijl en boog, natuurlijk voedsel eten, geen computerschermen en media meer, etc.

Het westen begint knettergek te worden.
Dit dus, het lijkt erop alsof die tijd voor zelfreflectie volgens de pyramide van Maslow lijdt tot waanbeelden bij een deel van de mensheid. Enige tijd een paar treden terug gaan zou helemaal niet verkeerd zijn volgens mij, dan leren we weer wat echt belangrijk is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_195510620
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus, het lijkt erop alsof die tijd voor zelfreflectie volgens de pyramide van Maslow lijdt tot waanbeelden bij een deel van de mensheid. Enige tijd een paar treden terug gaan zou helemaal niet verkeerd zijn volgens mij, dan leren we weer wat echt belangrijk is.
Jij snapt het.
pi_195512960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus, het lijkt erop alsof die tijd voor zelfreflectie volgens de pyramide van Maslow lijdt tot waanbeelden bij een deel van de mensheid. Enige tijd een paar treden terug gaan zou helemaal niet verkeerd zijn volgens mij, dan leren we weer wat echt belangrijk is.
"Moderne" mensen weten niet hoe ze het best kunnen zelf-reflecteren.

Gelukkig komen steeds meer mensen er achter dat de boeddhisten dat wel weten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:24:53 #66
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_195513151
Waarom niet gewoon het en diens?
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')