abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195247460
Beste mensen,

Ik heb wat advies nodig over een relatiebreuk.

2 weken geleden heeft mijn Ex-vriendin een punt gezet achter een 4 jaar lange durende relatie.
Haar reden hiervoor is dat zij het gevoel niet meer heeft.

Dit gebeurde allemaal vrijwel uit het niets aangezien de weken voorafgaand geen enkele indicatie gaven dat dit er aan zat te komen.

Ik heb hierna de fout gemaakt door 2 dagen lang proberen haar om te praten door te smeken en te beloven dat alles anders zou zijn. Zij heeft hierna gevraagd om ruimte die ik haar uiteindelijk heb gegeven.

1 week later heb ik echter toch weer contact gezocht om te praten , ze stond hier toen voor open maar vertelde er wel expliciet bij dat ik haar niet moest proberen over te halen.

Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan maar heb ik achteraf de afspraak toch afgezegd.

Ik had er over nagedacht en heb haar toen een excuus bericht gestuurd voor de afgelopen dagen met onder andere het besef van de breuk en het accepteren hier van en daarnaast het feit dat ik haar nog steeds geen ruimte had gegeven.

Dit beantwoorde ze met een vriendelijk antwoord waarin ze vertelde dat ik mijn excuus niet aan hoefde te bieden en dat ze het fijn vindt dat ze nu de ruimte krijgt maar dat ik altijd met haar kan praten als ik het zou willen.

In de afgelopen 2 jaar hebben wij wel vaker problemen gehad, vooral problemen over het feit dat ik nooit duidelijk ben geweest over mijn gevoelens richting haar.

Inmiddels heb ik 1 week geen contact gehad waarin ik heel erg heb kunnen na denken over de situatie.
Ik ben in deze week tot een conclusie gekomen.

Ik heb altijd twijfels gehad over mijn gevoelens richting haar omdat dit mijn eerste serieuze relatie is geweest. Dit is zo dom geweest aangezien ik dit voorheen namelijk wel altijd kon.

Ik heb er daarom bij stil gestaan waarom dit toch is geweest en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Tijdens de relatie heb ik haar weinig in haar eigen waarde gelaten en helemaal geaccepteerd zoals ze was.
een van de redenen hiervan is omdat ik ook weinig zelfliefde had.
Ik heb in de afgelopen jaar veel moeite gehad met het uiten van mijn gevoelens. In deze tijd ben ik zo erg bezig geweest met het ontwikkelen van mijzelf wat resulteerde in het verwaarlozen van de relatie.
Ik ben zo erg bezig geweest met mijzelf te ontwikkelen, mijn hobby's mijn studie en mijn baan dat ik haar gewoon erg emotioneel heb verwaarloosd.
Zij is er 4 jaar lang altijd 100% voor mij geweest en heeft me altijd dik en door gesteund met alles. Ik zie nu echter in dat ik dit vaak niet terug heb gedaan.
Ik heb haar altijd in onzekerheid gehouden door nooit te vertellen hoe het echt zit waardoor ik haar tijd eigenlijk gewoon geclaimed heb.
Kortom heb ik haar gewoon niet laten weten hoeveel zij voor mij beteken en het in de knoop zitten met mijzelf is hier geen excuus voor.

Momenteel geef ik haar alle ruimte door geen contact met haar op te nemen. ik ben van plan om een aantal weken geen contact te zoeken zodat ze tot rust kan komen.

Wat ik hierna moet doen is echter mijn vraag.
Zou het helpen als ik over enkele tijd dit gesprek met haar aan ga waarin ik laat zien dat ik nu eindelijk snap waarom het mis is gegaan en dit aan haar laat zien of duw ik haar hier juist verder mee weg.

Ik zou graag wat advies willen.

Alvast bedankt voor jullie tijd
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:58:38 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195247509
Alles wat je hier aan tijd in steekt is weg gegooid.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195247539
Zij wil niet meer.. accepteren en verder gaan met je leven hoe moeilijk dat ook is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195247566
Hier ben je te laat mee. Les voor de volgende keer
pi_195247595
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
Alles wat je hier aan tijd in steekt is weg gegooid.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:00 schreef devlinmr het volgende:
Zij wil niet meer.. accepteren en verder gaan met je leven hoe moeilijk dat ook is
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef feitcepsrep het volgende:
Hier ben je te laat mee. Les voor de volgende keer
Hiermee is alles wel gezegd
pi_195247662
Denk ook wel dat ze al een ander heeft. Is meestal zo als het voor de man zo abrupt is.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 september 2020 @ 11:16:20 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195247802
Dit komt me bekend voor (ongeveer), inclusief allemaal van die hele lappen tekst en berichten in de weken daarna (nee, niet trots op :') ). Jammer, balen, etc, maar heeft geen zin. Laten gaan en elkaar je leven laten leiden is uiteindelijk toch de betere optie, voor allebei.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195248161
Ze is er klaar mee. Haar gevoel is weg. Accepteer dat en ga door met je leven. Ga niet aan haar lopen trekken en val haar niet lastig met jouw gevoel, dat is egoïstisch en dat ben je tijdens je relatie al genoeg geweest.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:47:18 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195248207
Alle bovenstaande inderdaad. Steek je energie in doorgaan met je leven, je gaat haar niet meer terugwinnen.
pi_195248216
100% no contact.

Ze moet je niet :Y Ze heeft de knoop doorgehakt waarschijnlijk, omdat ze iemand anders is tegengekomen.
pi_195248350
Waarschijnlijk ligt ze allang met een ander. Heb wat zelfrespect man. Verlaag je niet zo.
pi_195248443
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:16 schreef heywoodu het volgende:
Dit komt me bekend voor (ongeveer), inclusief allemaal van die hele lappen tekst en berichten in de weken daarna (nee, niet trots op :') ). Jammer, balen, etc, maar heeft geen zin. Laten gaan en elkaar je leven laten leiden is uiteindelijk toch de betere optie, voor allebei.
Fijn dat je dit nu ook in ziet. Ik heb toevallig vorige week al je brieven weggegooid.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Spellchecker vrijdag 25 september 2020 @ 12:16:05 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195248521
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Fijn dat je dit nu ook in ziet. Ik heb toevallig vorige week al je brieven weggegooid.
_O-

OT: TS dit gaat hem niet meer worden.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 13:00:32 #14
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195249174
Lekker laten ,heeft geen zin
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_195249712
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Denk ook wel dat ze al een ander heeft. Is meestal zo als het voor de man zo abrupt is.
Nuja, zo te lezen had ze wel wat redenen he.. Of ze nu een ander zou hebben of niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:41:53 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_195249801
Zij is klaar en heeft het fatsoen om vriendelijk te blijven tegen je, ook al ben je als een klein kind aan het doordrammen.

Hou zelf het fatsoen door haar ook echt te laten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_195251650
Wat iedereen hier zegt; laten gaan. Hoe moeilijk dat ook is.
Herken het van mezelf, tijdje terug heb ik een soortgelijk iets meegemaakt. Ook een topic aangemaakt, nuttig advies gekregen en tegen beter weten in toch contact gezocht. Ik dacht ook dat als ik bepaalde dingen zei, dingen ging veranderen het wel goed kwam. Maar dat is niet zo. En ja, het knaagt na 4 maanden nog steeds dagelijks aan me, maar geloof me, er is niets wat je meer kan doen. Zij heeft haar keuze al gemaakt. Het gevoel is er niet meer, niet te veel overdenken en naar redenen zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door synsysterstylo op 25-09-2020 15:54:41 ]
pi_195253377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef RZ97 het volgende:
Beste mensen,

Ik heb wat advies nodig over een relatiebreuk.

2 weken geleden heeft mijn Ex-vriendin een punt gezet achter een 4 jaar lange durende relatie.
Haar reden hiervoor is dat zij het gevoel niet meer heeft.

Dit gebeurde allemaal vrijwel uit het niets aangezien de weken voorafgaand geen enkele indicatie gaven dat dit er aan zat te komen.

Ik heb hierna de fout gemaakt door 2 dagen lang proberen haar om te praten door te smeken en te beloven dat alles anders zou zijn. Zij heeft hierna gevraagd om ruimte die ik haar uiteindelijk heb gegeven.

1 week later heb ik echter toch weer contact gezocht om te praten , ze stond hier toen voor open maar vertelde er wel expliciet bij dat ik haar niet moest proberen over te halen.

Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan maar heb ik achteraf de afspraak toch afgezegd.

Ik had er over nagedacht en heb haar toen een excuus bericht gestuurd voor de afgelopen dagen met onder andere het besef van de breuk en het accepteren hier van en daarnaast het feit dat ik haar nog steeds geen ruimte had gegeven.

Dit beantwoorde ze met een vriendelijk antwoord waarin ze vertelde dat ik mijn excuus niet aan hoefde te bieden en dat ze het fijn vindt dat ze nu de ruimte krijgt maar dat ik altijd met haar kan praten als ik het zou willen.

In de afgelopen 2 jaar hebben wij wel vaker problemen gehad, vooral problemen over het feit dat ik nooit duidelijk ben geweest over mijn gevoelens richting haar.
Hoe hadden jullie aan die problemen gewerkt? Had ze aangegeven tevreden te zijn?

quote:
Inmiddels heb ik 1 week geen contact gehad waarin ik heel erg heb kunnen na denken over de situatie.
Ik ben in deze week tot een conclusie gekomen.

Ik heb altijd twijfels gehad over mijn gevoelens richting haar omdat dit mijn eerste serieuze relatie is geweest. Dit is zo dom geweest aangezien ik dit voorheen namelijk wel altijd kon.

Ik heb er daarom bij stil gestaan waarom dit toch is geweest en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Tijdens de relatie heb ik haar weinig in haar eigen waarde gelaten en helemaal geaccepteerd zoals ze was.
een van de redenen hiervan is omdat ik ook weinig zelfliefde had.
Ik heb in de afgelopen jaar veel moeite gehad met het uiten van mijn gevoelens. In deze tijd ben ik zo erg bezig geweest met het ontwikkelen van mijzelf wat resulteerde in het verwaarlozen van de relatie.
Ik ben zo erg bezig geweest met mijzelf te ontwikkelen, mijn hobby's mijn studie en mijn baan dat ik haar gewoon erg emotioneel heb verwaarloosd.
Zij is er 4 jaar lang altijd 100% voor mij geweest en heeft me altijd dik en door gesteund met alles. Ik zie nu echter in dat ik dit vaak niet terug heb gedaan.
Ik heb haar altijd in onzekerheid gehouden door nooit te vertellen hoe het echt zit waardoor ik haar tijd eigenlijk gewoon geclaimed heb.
Kortom heb ik haar gewoon niet laten weten hoeveel zij voor mij beteken en het in de knoop zitten met mijzelf is hier geen excuus voor.

Momenteel geef ik haar alle ruimte door geen contact met haar op te nemen. ik ben van plan om een aantal weken geen contact te zoeken zodat ze tot rust kan komen.

Wat ik hierna moet doen is echter mijn vraag.
Zou het helpen als ik over enkele tijd dit gesprek met haar aan ga waarin ik laat zien dat ik nu eindelijk snap waarom het mis is gegaan en dit aan haar laat zien of duw ik haar hier juist verder mee weg.

Ik zou graag wat advies willen.

Alvast bedankt voor jullie tijd
Geef je wel echt de ruimte als je doel eigenlijk is dat je haar weer ompraat?

Toon je begrip voor haar reden om het uit te maken (gevoel is weg), door te gaan zitten vertellen wat jij nu weer voor zelfontwikkeling door hebt gemaakt en of ze het toch maar weer met je wil proberen?

Niks mis met zelfontwikkeling trouwens. Hartstikke prima dat je analyseert en kijkt naar wat er beter kan en zelfs moet. Maar waar jij jouw proces had om tot dit punt te komen, heeft zij het hare gehad en is zij de liefdesband die nodig is voor een relatie kwijt.
Fijn dat ze je wil helpen afwikkelen door open te staan voor gesprek, maar bedenk heel goed wat je doel is als je daar op in gaat. Haar om willen praten lijkt per definitie niet stil te staan bij haar gevoel, dus beter steek je anders in als je contact opneemt. Toon oprechte interesse in hoe het met haar gaat of doe het niet zou ik zeggen..

Sterkte met je verwerking :*
pi_195254761
Wat is het dat je je nu klote voelt? Gaat het om haar? Of gaat het om het feit dat je gedumpt bent?

Je beschrijft zelf dat je de afgelopen jaren heel erg met je eigen persoonlijke ontwikkeling bezig was geweest. Ze zal zich door jou verwaarloosd hebben gevoeld en in de loop der tijd heeft ze zich van jou losgemaakt.

Een relatie die niet gelijkwaardig is en waarbij de één zich meer moet schikken naar de ander dan andersom is gedoemd te mislukken.

Het enige wat je nog zou kunnen doen, is aan haar vragen of ze in plaats van een definitieve breuk een time-out wilt voor een paar maanden. Wil ze dat niet, dan heb je dat te respecteren. Wil ze dat wel, dan moet jij die tijd gebruiken om te bedenken hoe je met haar een gelukkige relatie kan opbouwen. Het moet dus niet om jouw geluk alleen gaan, maar om jullie geluk samen.

Maar ga nergens op hopen.
pi_195258833
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef RZ97 het volgende:
Beste mensen,

Ik heb wat advies nodig over een relatiebreuk.

.
.
.

Alvast bedankt voor jullie tijd
Het zal niet makkelijk worden, maar ik ben bang voor jou dat het niet meer goed gaat komen, beter focus jij je nu op je toekomstige leven zonder haar.

Mijn ervaring is dat wanneer vrouwen zich een tijd lang onbegrepen/onbemind hebben gevoeld en ze nemen bepaalde stappen, dat ze er dan ook niet meer op terug komen.

Het zal even duren, maar je komt vanzelf wel weer met jezelf in rustiger vaarwater terecht.
pi_195271210
Laat ik het dan eens van het perspectief van TS zijn ex beschrijven. Naast dat mijn vriend egocentrisch was en nooit zijn ongelijk wilde toegegeven tot het manipulatieve aan toe op het einde van de relatie, heb ik de punten uit de OP ook vaak genoeg meegemaakt. Geloof me dat zij al lang en breed afscheid van de relatie met jou heeft genomen en daar niet meer op terugkomt. Het enige wat nog nodig was en waarschijnlijk ook bij haar heeft gespeeld, was dat ene onvergeeflijke zetje qua asociaal gedrag van jouw kant uit, dat haar besloot de bijl neer te leggen en de relatie resoluut te beëindigen. Voor mijn ex kwam het ook als een totale verrassing, ondanks dat ik al maanden terug had aangegeven dat ik mij niet gewaardeerd voelde. Uiteindelijk was zijn manipulatieve en dwingende gedrag op een tijdsbestek van een week dat ervoor zorgde dat er iets in mij knapte en ik een streep achter de relatie heb gezet. Ook omdat ik van anderen wist dat dit vervelende gedrag van kwaad naar erger kon gaan.

Vraag jezelf eens het volgende af: Iemand die jou als een stuk stront behandeld, geef jij die nog een tweede kans ? Zeker wanneer je bij de persoon in kwestie vaak hebt aangegeven dat je zijn/haar gedrag richting jou niet prettig vindt. Vraag je dan ook eens in het verlengde af wat jij nog voor een toegevoegde waarde kunt zijn in het leven van je ex. Je hebt haar vier jaar slecht behandeld en nu ineens zou dat veranderen, omdat ze het uitgemaakt heeft. Geloof je dat zelf ? Mooi dat je het inziet, maar een positieve omslag richting je ex binnen een paar weken is zeer twijfelachtig. In alle waarschijnlijkheid was je gewoon zo doorgegaan, wanneer je ex de relatie niet had verbroken. Je hebt meer spijt dat je gedrag consequenties heeft die nadelig voor jou uitpakken dan dat het je echt spijt.
  zaterdag 26 september 2020 @ 19:14:01 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195271608
Gewoon ontvoeren en houden in een kelder, ts!
soooo, da's mooi!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 26 september 2020 @ 19:45:01 #23
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_195272176
Goeden tip
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 27 september 2020 @ 11:57:44 #24
491417 Yasmyn
I have an empty cup of care...
pi_195282260
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:14 schreef LordofLeaves het volgende:
Gewoon ontvoeren en houden in een kelder, ts!
Liefde is oorlog :D
pi_195283043
Laat haar met rust. Dat is beter voor haar.
pi_195283077
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2020 18:48 schreef 01100101 het volgende:
Laat ik het dan eens van het perspectief van TS zijn ex beschrijven. Naast dat mijn vriend egocentrisch was en nooit zijn ongelijk wilde toegegeven tot het manipulatieve aan toe op het einde van de relatie, heb ik de punten uit de OP ook vaak genoeg meegemaakt. Geloof me dat zij al lang en breed afscheid van de relatie met jou heeft genomen en daar niet meer op terugkomt. Het enige wat nog nodig was en waarschijnlijk ook bij haar heeft gespeeld, was dat ene onvergeeflijke zetje qua asociaal gedrag van jouw kant uit, dat haar besloot de bijl neer te leggen en de relatie resoluut te beëindigen. Voor mijn ex kwam het ook als een totale verrassing, ondanks dat ik al maanden terug had aangegeven dat ik mij niet gewaardeerd voelde. Uiteindelijk was zijn manipulatieve en dwingende gedrag op een tijdsbestek van een week dat ervoor zorgde dat er iets in mij knapte en ik een streep achter de relatie heb gezet. Ook omdat ik van anderen wist dat dit vervelende gedrag van kwaad naar erger kon gaan.

Vraag jezelf eens het volgende af: Iemand die jou als een stuk stront behandeld, geef jij die nog een tweede kans ? Zeker wanneer je bij de persoon in kwestie vaak hebt aangegeven dat je zijn/haar gedrag richting jou niet prettig vindt. Vraag je dan ook eens in het verlengde af wat jij nog voor een toegevoegde waarde kunt zijn in het leven van je ex. Je hebt haar vier jaar slecht behandeld en nu ineens zou dat veranderen, omdat ze het uitgemaakt heeft. Geloof je dat zelf ? Mooi dat je het inziet, maar een positieve omslag richting je ex binnen een paar weken is zeer twijfelachtig. In alle waarschijnlijkheid was je gewoon zo doorgegaan, wanneer je ex de relatie niet had verbroken. Je hebt meer spijt dat je gedrag consequenties heeft die nadelig voor jou uitpakken dan dat het je echt spijt.
Preach
  zondag 27 september 2020 @ 16:43:29 #27
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195288942
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:57 schreef Yasmyn het volgende:

[..]

Liefde is oorlog :D
Jij snapt het. ;)
soooo, da's mooi!
  maandag 28 september 2020 @ 23:18:37 #28
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195317598
Als er ooit nog een kansje bestaat dat jullie weer samen komen dan moet je het sowieso heel veel tijd geven voordat je op welke manier dan ook weer contact opneemt. Je moet niet denken aan weken, dat is helemaal niks. Zeker een jaar. En ook dan is de kans heel klein. Dus laat haar minimaal een jaar volledig met rust, ook geen aardige dingen!!! maar gooi dat jaar ook niet weg. Misschien kun en wil je aan jezelf werken, aan je toekomst, carriére, en ga zeker ook op zoek naar een nieuwe partner, want nogmaals, zelfs als je alles goed doet (ruim jaar geen contact) is de kans nog erg klein.
De kans dat je over 4 maanden een ander hebt en nu dus ook wat minder fouten maakt, is daarentegen veel groter.
Leven en leren is maar een letter verschil. Maar leven en beven is ook maar een letter verschil. Tja, ...
Wat is de beste troost als je poes dood gaat ... Weer zo snel mogelijk een nieuw speels kitten nemen, dat verzacht de pijn!

:? :?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 28 september 2020 @ 23:26:30 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195317697
‘Dit gebeurde allemaal vrijwel uit het niets aangezien de weken voorafgaand geen enkele indicatie gaven dat dit er aan zat te komen.’

Die signalen zullen er ongetwijfeld geweest zijn maar door jou niet als zodanig zijn opgepikt.
pi_195318007
Gewoon verder gaan met je leven. Als ze terug wilt komen dan zal ze komen, maar dan is de vraag of je haar nog wel terug zou willen hebben. Komt ze niet dan is het ook goed. Zolang je maar op jezelf focust dan is het hoe dan ook een win/win situatie.
With all due respect. F*ck you, Sir!
pi_195319582
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:26 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Dit gebeurde allemaal vrijwel uit het niets aangezien de weken voorafgaand geen enkele indicatie gaven dat dit er aan zat te komen.’

Die signalen zullen er ongetwijfeld geweest zijn maar door jou niet als zodanig zijn opgepikt.
Dat doet mij altijd aan deze meme denken:

  dinsdag 29 september 2020 @ 09:28:16 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195320581
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:46 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat doet mij altijd aan deze meme denken:

[ afbeelding ]
:D Nou, sommige mannen zien ècht niets.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')