abonnement Unibet Coolblue
pi_195247022
Vroeger, ongeveer tot in mijn pubertijd kon ik echt overal slapen. Zelfs op de fiets naar school viel ik nog bijna in slaap. Waarschijnlijk heb ik ook een tijd pfeiffer gehad. Ook tijdens reizen in een vliegtuig/bus/boot viel ik altijd meteen in slaap.

Maar tegenwoordig lukt me dat echt niet meer. Door het kleinste geluidje word ik wakker, alsof ik heel waakzaam slaap. Ben te alert. Ook thuis slaap ik al 4 jaar slecht. Alsof er iets in mijn brein is veranderd.

Herkennen meer mensen dit? Heeft dit gewoon met ouder worden te maken? Ik heb momenteel geen werk dus ook geen stress ofzo en zelfs nu slaap ik slecht.
pi_195247028
Nee, geen last van.
pi_195247032
quote:
Ik heb momenteel geen werk dus ook geen stress ofzo en zelfs nu slaap ik slecht.
:D
pi_195247065
Ja!

Ik kan wel gewoon goed in slaap komen, maar ik slaap wel matig, draai veel en ik word vooral vroeg wakker.
Het lijkt wel alsof uitslapen gewoon niet meer lukt, zo na mijn 30e.
pi_195247281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef Anne het volgende:
Ja!

Ik kan wel gewoon goed in slaap komen, maar ik slaap wel matig, draai veel en ik word vooral vroeg wakker.
Het lijkt wel alsof uitslapen gewoon niet meer lukt, zo na mijn 30e.
Ja dit! Het in slaap vallen gebeurt vaak binnen 10 minuten. Maar als ik om 23:30 bijvoorbeeld ga slapen, ben ik voor 03:00 al weer wakker.
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:59:32 #6
338319 ZarB
Piña colada
pi_195247530
Jep. Vooral vroeg wakker worden en dan niet meer kunnen slapen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195248363
Meer zorgen, minder slaap.
pi_195248495
Ik heb rond en na mn 30e ook niet meer "uit kunnen slapen" ik blijf soms wel eens "lekker liggen" maar slapen lukt gewoon niet meer dan. Dat heeft ook te maken met 40u werken, in het weekend ben ik ook rond 07:00 - 07:30 wakker, ongeacht welke tijd ik naar bed ga eigenlijk.

Anderzijds, heb ik zo wel veel aan het weekend, met 2 dagen weekend vind ik tot 11:00 a 13:00 op bed blijven liggen ook zonde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grayfoxhound op 25-09-2020 12:22:12 ]
pi_195248502
Ook last van inderdaad. Ik heb er zelfs nachten tussen zitten waarbij ik wel meer dan vijf keer wakker per nacht wakker word, afgelopen nacht ook weer bijvoorbeeld. Nou ben ik vorige maand wel gestopt met blowen, dus misschien komt het daardoor en zeker de eerste twee weken werd ik soms drijfnat wakker, maar het lijkt almaar erger te worden. |:( We hebben ook wel wat gedoe met zwanger worden en een huizenjacht, dus misschien dat daar ook wel een oorzaak ligt. Maar vroeger heb ik me ook weleens zorgen gemaakt en sliep ik alsnog als een roosje. Dat is niet meer. ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:13 schreef Grayfoxhound het volgende:

Anderzijds, heb ik zo wel veel aan het weekend, met 2 dagen weekend vind ik tot 11:00 a 13:00 op bed blijven liggen ook zonde.
Dit is dan ook wel weer een voordeel inderdaad.
pi_195248849
Als je niet werkt heb je toch ook geen slaap nodig.

Nouja wel wat om te overleven, maar het is niet dat je geestelijk of lichamelijk ergens moe van bent.
blablablabla
pi_195249823
Hoe oud ben je dan?

Nu ik ouder word slaap ik nog meer. Ik sliep altijd al veel, wel 9 uur of meer per nacht.

Ik ben ook wel eens verbaasd dat ik uberhaupt nog wakker word, je zou denken die blijft erin :P
What's the name of the game?
pi_195250322
Herkenbaar. Maar oudere mensen hebben ook minder slaap nodig. Als je je overdag prima en fit voelt is er toch geen probleem?
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:07:47 #13
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_195266070
Heel herkenbaar. Zelfs tot ver na m'n 30e sliep ik echt als een kanon. Gelukkig val ik nog steeds supermakkelijk in slaap. Maar lately... echt om 3:00 wakker en dan met een beetje mazzel weer om 4:30 in slaap vallen om daarna om 7:00 verrot wakker te worden. Great succes. :{

Heb verder ook absurd weinig stress ofzo, dus dan lig je anderhalf uur aan de meest zinloze dingen te denken die nergens over gaan.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_195267287
Voor mij net andersom, vroeger niet slapen, eerder niet willen slapen... 60 tot 70 uur werken in de week en dan nog de nodige uurtjes op stap en naar de sportschool. 4 á 5 uur per nacht was wel gemiddeld slaapje vaak zelfs nog kortere turbo slaapjes. I sleep when i'm dead, was het moto. Geen tijd en geen rust genoeg om lang te kunnen liggen. Maakte wel kleine dutjes in het busje richting het werk.

En nu lijkt wel of ik kwikschakelaar heb ingebouwd gekregen. Elk moment van de dag maakt niet uit, 30 seconden horizontaal en de luiken vallen automatisch dicht en ben in een fantastisch dromenland... :9 Vind het heerlijk... Vaste prik liefst rond tienen naar bed en 5 weer uit de veertjes op de autopiloot zonder wekker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')