Formule Ferrari here we goquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.
Klinkt logisch inderdaad, ze zijn daar ook een grotere speler.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
En het is vermakelijker om te kijken .quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Eens. Ik vind dat dit ook duidelijk maakt dat het F1 eigenlijk al een hele tijd een probleem heeft. Het veld is gewoon te klein en nu staat dat gegeven nu wel heel duidelijk in het spotlicht. Dit is niet alleen voor RB en AT een probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:44 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.
Er is geen motor die ook maar een beetje kan tippen aan die van Mercedes en dat blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje zo. Alle andere merken worden op dit moment afgezeken/uitgelachen vanwege 'slecht' presteren.
Bij nu instappen weet je eigenlijk dat het bakken met geld kost en je er zeker een paar jaar geen succes mee gaat hebben.
Max naar Mercedes zou leuk zijn voor de onderlinge strijd, maar werkelijk desastreus voor de rest van het veld. Het is ook maar zeer de vraag of het dan spannender en leuker gaat worden. Er moeten gewoon meer gelijkwaardige(re) teams komen met perspectief, anders zie ik het ook somber in.
dat verhaal wat onlangs ging dat Mercedes het team gaat verkopen klinkt mij nog steeds logisch in de oren. De eerste stap in de richting van een exitquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Nee autoracen en milieu gaat niet samen maar productie auto's en milieu juist wel aangezien ze een negatieve bijdragen aan leveren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans.
De huidige peperdure complexe ruimtevaarttechnologie die de F1 gebruikt is alleen interessant voor ingenieurs en wellicht de marketingafdeling van de diverse fabrikanten. Het verbruik of de CO2-uitstoot van een Formule 1 auto is echter totaal niet relevant. F1 auto's zijn nu zuiniger dan vroeger maar er staan intussen wel vijf races meer op de kalender dan in 1996 (corona buiten beschouwing gelaten). Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel naar alle uithoeken van de wereld te slepen?
Vandaar ook dat Formule E zo'n belachelijke klasse is. Met elektrische auto's 'racen' in Chili, Zuid-Korea, Indonesië, China, Argentinië... Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Autoracen en milieu gaan niet samen dus die link moet je überhaupt niet willen leggen. F1 zou zich moeten focussen op het zijn van de snelste, beste raceklasse.
Na het vertrek van McLaren heeft Renault ook belang bij nieuwe klantenteams hoor. Die raken volgend jaar een hoop data kwijt en hebben dus weinig te eisen. Sowieso is het niet gezegd dat Red Bull naar Renault overstapt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:22 schreef Gruj0 het volgende:
Haha, die RBR toch. Verafschuwden Renault en moeten nu op de knieën om terug te mogen komen.
RBR management.. " "
Renault moet maar eisen dat hun naam groot op de RBR wagens terecht komt.
Nog niet, maar vanaf 2022 (oorspronkelijke planning) of 2023 wel, zij het wat simpeler dan in de F1. Geen MGU-H bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.
Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeterenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.
Alpine gaat overigens rijden in Frans blauw
My gawd dat is nasty, brrrquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iemand heeft al geprobeerd beide te combineren
[ twitter ]
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een autoquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed.
[..]
Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeteren
[..]
My gawd dat is nasty, brrr
Van die kleurencombi is echt niks te maken, of er moet een lelijkste auto van het veld verkiezing komen ofzo.. dan is het instant win.
Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto
Zoiets bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
British Racing Green. Mooie kleur inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto
Zoiets bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
Dat wordt al minder, inderdaadquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op?
Doet het best goed met oldkool John Player Special-reclame in zwart met goud en zilver ofzoquote:
Dat verkoop je anno nu never nooit meer aan de milieu-lobby, en tevens wordt F1 natuurlijk gebruikt als ontwikkelings-platform voor hybride technieken, daar is een flink deel van de sponsoring en interesse van de fabrikanten op gebaseerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:00 schreef manny het volgende:
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch.
Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |