abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:20:39 #251
842 Zorro
Z
pi_195386348
Max en Hamilton samen bij Mercedes. Enige manier om de F1 weer interessant te maken op korte termijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:35:24 #252
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195386652
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:36:54 #253
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195386679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Formule Ferrari here we go *O*
pi_195386792
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.
pi_195386808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.
Er is geen motor die ook maar een beetje kan tippen aan die van Mercedes en dat blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje zo. Alle andere merken worden op dit moment afgezeken/uitgelachen vanwege 'slecht' presteren.
Bij nu instappen weet je eigenlijk dat het bakken met geld kost en je er zeker een paar jaar geen succes mee gaat hebben.

Max naar Mercedes zou leuk zijn voor de onderlinge strijd, maar werkelijk desastreus voor de rest van het veld. Het is ook maar zeer de vraag of het dan spannender en leuker gaat worden. Er moeten gewoon meer gelijkwaardige(re) teams komen met perspectief, anders zie ik het ook somber in.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:45:12 #256
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195386823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:43 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
pi_195386895
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Klinkt logisch inderdaad, ze zijn daar ook een grotere speler.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:50:07 #258
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195386896
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
En het is vermakelijker om te kijken ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_195386916
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:44 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.
Er is geen motor die ook maar een beetje kan tippen aan die van Mercedes en dat blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje zo. Alle andere merken worden op dit moment afgezeken/uitgelachen vanwege 'slecht' presteren.
Bij nu instappen weet je eigenlijk dat het bakken met geld kost en je er zeker een paar jaar geen succes mee gaat hebben.

Max naar Mercedes zou leuk zijn voor de onderlinge strijd, maar werkelijk desastreus voor de rest van het veld. Het is ook maar zeer de vraag of het dan spannender en leuker gaat worden. Er moeten gewoon meer gelijkwaardige(re) teams komen met perspectief, anders zie ik het ook somber in.
Eens. Ik vind dat dit ook duidelijk maakt dat het F1 eigenlijk al een hele tijd een probleem heeft. Het veld is gewoon te klein en nu staat dat gegeven nu wel heel duidelijk in het spotlicht. Dit is niet alleen voor RB en AT een probleem.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:53:22 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195386951
Weer terug naar Renault dan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:57:47 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195387030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
dat verhaal wat onlangs ging dat Mercedes het team gaat verkopen klinkt mij nog steeds logisch in de oren. De eerste stap in de richting van een exit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_195387057
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans.

De huidige peperdure complexe ruimtevaarttechnologie die de F1 gebruikt is alleen interessant voor ingenieurs en wellicht de marketingafdeling van de diverse fabrikanten. Het verbruik of de CO2-uitstoot van een Formule 1 auto is echter totaal niet relevant. F1 auto's zijn nu zuiniger dan vroeger maar er staan intussen wel vijf races meer op de kalender dan in 1996 (corona buiten beschouwing gelaten). Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel naar alle uithoeken van de wereld te slepen?

Vandaar ook dat Formule E zo'n belachelijke klasse is. Met elektrische auto's 'racen' in Chili, Zuid-Korea, Indonesië, China, Argentinië... Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?

Autoracen en milieu gaan niet samen dus die link moet je überhaupt niet willen leggen. F1 zou zich moeten focussen op het zijn van de snelste, beste raceklasse. Wat mij betreft met V10 motoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 02-10-2020 15:39:06 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195387506
Haha, die RBR toch. Verafschuwden Renault en moeten nu op de knieën om terug te mogen komen. :D _O-
RBR management.. " _O_ " :') :')

Renault moet maar eisen dat hun naam groot op de RBR wagens terecht komt. :Y
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:22:09 #264
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195387507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans.

De huidige peperdure complexe ruimtevaarttechnologie die de F1 gebruikt is alleen interessant voor ingenieurs en wellicht de marketingafdeling van de diverse fabrikanten. Het verbruik of de CO2-uitstoot van een Formule 1 auto is echter totaal niet relevant. F1 auto's zijn nu zuiniger dan vroeger maar er staan intussen wel vijf races meer op de kalender dan in 1996 (corona buiten beschouwing gelaten). Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel naar alle uithoeken van de wereld te slepen?

Vandaar ook dat Formule E zo'n belachelijke klasse is. Met elektrische auto's 'racen' in Chili, Zuid-Korea, Indonesië, China, Argentinië... Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?

Autoracen en milieu gaan niet samen dus die link moet je überhaupt niet willen leggen. F1 zou zich moeten focussen op het zijn van de snelste, beste raceklasse.
Nee autoracen en milieu gaat niet samen maar productie auto's en milieu juist wel aangezien ze een negatieve bijdragen aan leveren.
Wat met nieuwe en betere technieken zeker anders kan.

Veel fabrikanten kiezen die route en willen hun wagenpark gaan vergroenen.
Als je die techniek wil showen in een race klasse kan dat, Formule E blijft wel een kermis rondje.

Maar F1 is die showcase niet meer.
Is dat erg? Nee maar dan moet men niet zeuren dat het niet meer interessant is voor auto fabrikanten.
En daarmee de investeringen in de F1 drastisch zullen kelderen.
Doe dan een stuk of 2 a 3 motoren van een HART, Cosworth & een Illmor (en ferrari want die blijven mee doen) en laat constructeurs de auto zelfs bouwen.

Is prima, levert ook leuke races op maar qua beste techniek moet je niet meer naar de F1 kijken.

Ik werk al 5 jaar met EV's en je wil niet weten hoeveel mensen (headquarters van ons is in de UK) er uit de F1 wereld bij ons (een simpel elektrisch busje) solliciteren. Bij bosjes.
Dat is niet omdat ze een busje nou zo veel toffer vinden dan een F1 auto.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:27:46 #265
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195387607
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:22 schreef Gruj0 het volgende:
Haha, die RBR toch. Verafschuwden Renault en moeten nu op de knieën om terug te mogen komen. :D _O-
RBR management.. " _O_ " :') :')

Renault moet maar eisen dat hun naam groot op de RBR wagens terecht komt. :Y
Na het vertrek van McLaren heeft Renault ook belang bij nieuwe klantenteams hoor. Die raken volgend jaar een hoop data kwijt en hebben dus weinig te eisen. Sowieso is het niet gezegd dat Red Bull naar Renault overstapt.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:29:51 #266
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195387655
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Nog niet, maar vanaf 2022 (oorspronkelijke planning) of 2023 wel, zij het wat simpeler dan in de F1. Geen MGU-H bijvoorbeeld.

En ook in de IMSA is het de verwachting dat Honda met een hybride LMDh auto komt in 2022/3 als opvolger van de Acura waar ze nu mee racen.

Hrt grote verschil is echter dat die twee divisies gerund worden door de Honda Performance Division in de VS in plaats van de Japanse tak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Starflyer op 02-10-2020 15:34:56 ]
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:34:07 #267
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195387739
Een optie voor Red Bull Racing is om de Honda motor in eigen beheer te nemen, met mensen als Mario Illien (die al wat voor ze gedaan heeft) en Andy Cowell die op de markt komt nu hij weg is bij Mercedes. En dan vanaf 2026 met een nieuwe leverancier in zee te gaan. Hier en daar lees ik dat Porsche interesse heeft om vanaf 2026 in te stappen als er nieuwe motorreglementen komen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:34:52 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195387749
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:39 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.
Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.

Alpine gaat overigens rijden in Frans blauw
Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeteren :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Iemand heeft al geprobeerd beide te combineren
[ twitter ]
My gawd dat is nasty, brrr :X

Van die kleurencombi is echt niks te maken, of er moet een lelijkste auto van het veld verkiezing komen ofzo.. dan is het instant win. _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:40:58 #269
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195387868
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed.
[..]

Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeteren :')
[..]

My gawd dat is nasty, brrr :X

Van die kleurencombi is echt niks te maken, of er moet een lelijkste auto van het veld verkiezing komen ofzo.. dan is het instant win. _O-
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto :)

Zoiets bijvoorbeeld


Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:44:21 #270
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195387942
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]

BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto :)

Zoiets bijvoorbeeld
[ afbeelding ]

Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195388009
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]

BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto :)

Zoiets bijvoorbeeld
[ afbeelding ]

Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
British Racing Green. Mooie kleur inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 15:48:13 ]
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:50:01 #272
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195388042
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op? :+
Dat wordt al minder, inderdaad :P
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:00:37 #273
80382 manny
30 is best veel
pi_195388288
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch.

Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:02:08 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195388318
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:50 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat wordt al minder, inderdaad :P
Doet het best goed met oldkool John Player Special-reclame in zwart met goud en zilver ofzo 8-)

Of maak hem links roze en rechts BRG, met bovenop een zwarte brede streep van voor tot achter. Of helemaal zwart, met groene en roze accenten, dat is misschien nog wel een beetje te harden :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:06:51 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195388449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:00 schreef manny het volgende:
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch.

Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt.
Dat verkoop je anno nu never nooit meer aan de milieu-lobby, en tevens wordt F1 natuurlijk gebruikt als ontwikkelings-platform voor hybride technieken, daar is een flink deel van de sponsoring en interesse van de fabrikanten op gebaseerd.

Zou leuk zijn, maar dat gaat hem niet worden denk ik :)

Over een jaar of 10 wordt een V6 al zeldzaam op de openbare weg, dus wat moeten ze 8 pitters in de F1?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')