abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:13:55 #251
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195257449
Doe gewoon normaal ofzo :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195260227
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:25 schreef Oversight het volgende:

[..]

:( ik wil dat je me aanspreekt als "fluffybunnykonijntjediegeenwortelslust"
Misschien kun je dat in je paspoort laten zetten.
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:39:53 #253
19194 Oversight
◢◤
pi_195260263
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:37 schreef thabit het volgende:

[..]

Misschien kun je dat in je paspoort laten zetten.
:{w eitje.
◢◤
pi_195260566
We leven in een tijd van onnozel politiek correct gezever.

Ik had dat mailtje in de prullenbak gegooid.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:07:59 #255
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195260707
Ik doe hier niet aan mee omdat het impliceert dat je jezelf ook volgens die sprookjes-meeteenheid gaat kaderen. En dat wil ik niet. Ik ben niet binair of non-binair.
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:16:07 #256
19194 Oversight
◢◤
pi_195260799
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:07 schreef beantherio het volgende:
Ik ben niet binair of non-binair.
◢◤
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 00:27:30 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195260922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:54 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom maken topics over genders altijd zoveel los op FOK! :')
Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
pi_195260931
Zijn er trouwens flowcharts, met als uitkomst de correcte aanspreekvorm, beschikbaar voor leken zoals mij? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik mensen in deze wondere LGBTWTBBQRTBF-wereld anno 2020 dien aan te spreken. "Draagt hun een pet? Dan is het een het!"
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 september 2020 @ 02:18:54 #259
269689 crew  Viv
pi_195261621
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:03 schreef BillDauterive het volgende:
Geslacht is inderdaad geen snoepwinkel waarin je kiest, maar bij gender heb je wel zeker meer dan twee keuzes. Het is niet iets nieuws hè, dit bestond vroeger al en vind je nog steeds in een aantal culturen. In India heb je de Hijra's, in Mexico de Muxes, de Indianen hadden vroeger al two-spirit personen, in Albanië heb je de gezworen maagden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dankzij het christendom zijn we hier heel erg man/vrouw gaan denken en gelukkig komt er weer wat verandering in.
Hier kan ik echt prima in meegaan. Ik denk zelfs dat het geen echte "keuze" is, dat mensen zo geboren kunnen worden. De keuze is dan vooral of ze dat ook willen uitdragen of dat ze zich toch voegen in het man/vrouw-systeem. :) Dat gezegd hebbende:
quote:
Oscar is zeker dapper, goed dat hen hun verhaal doet!
...dit taalgebruik helpt echt, écht niet om het bovenstaande meer geaccepteerd te krijgen. :'( Het gros van de negatieve reacties in dit topic is dan ook in de trant van "prima dat mensen zich zo identificeren, maar dwing niet af dat we onze taal zó ernstig moeten mishandelen om ze aan te spreken".

Beter zou al zijn: "goed dat ze hun verhaal doen". Hoewel we dan jammer genoeg nog steeds één persoon aanduiden met een meervoudsvorm, klopt het dan grammaticaal gezien tenminste wél.

Het zou goed zijn als "ze" daar beter over na zouden denken. Dat onmogelijk taalgebruik eerder irritatie oplevert dan draagvlak. Ik kwam laatst bijvoorbeeld ook de term Latinx tegen, als genderneutrale vorm van Latino en Latina. De uitspraak is dan \luh-TEE-neks\. 8)7
pi_195261692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
Is het niet juist Oscar die wil bepalen hoe de ander zich uit?
pi_195262190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
Onzeker!? Mwah..
Het is gewoon verwarrend. Jarenlang moeten we horen dat gender en sekse los staan van elkaar. Dat het afgelopen moet zijn om meisjes roze spullen te geven en jongens blauwe.
Dan zijn er mensen die zich anders voelen dan ze biologisch zouden zijn. En nu zijn er mensen die zich geen man en vrouw voelen en dan maar als meervoud aangesproken willen worden.

Maar hoe voelt het om een man te zijn!? Of vrouw!? Ben jij je door de dag heen bewust van of je een man of vrouw bent? Das toch alleen van nut bij het zoeken van een partner of het kiezen van een toilet in een openbare ruimte?

En gaat het nu om sekse of gender? Wat is het verschil tussen intersekse en nonbinair? Waarom is “het” niet afdoende als je je vlees noch vis voelt!? Waarom wordt er nieuw taalgebruik geïntroduceerd die geldig is voor een individu!?

Heb niet de behoefte om mensen te kwetsen of in een hokje te duwen, maar voel er nog minder voor om mensen als meervoud te moeten zien, omdat ze zelf niet weten hoe ze zich willen indentificeren. Klinkt als een persoonlijk probleem, waar nu een maatschappelijke oplossing voor gevonden wordt.

In plaats van “wees wie je bent achter je eigen voordeur en pas je aan in de openbare ruimte”, krijgen we dat de omgeving steun moet gaan geven aan persoonlijke afwijkingen.

Transgenders willen juist gezien worden als het gender wat ze biologisch niet zijn, mensen zoals Oscar willen beide niet zijn en verzinnen iets nieuws, maar voortplanten werkt nog steeds hoe het was. En ook de maatschappij is ingedeeld in een man/vrouw verdeling, gebaseerd op uiterlijke kenmerken.

Hoe dan!?
  zaterdag 26 september 2020 @ 07:52:40 #262
338319 ZarB
Piña colada
pi_195262206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
Lees de reacties nog eens zou ik zeggen, want dat is namelijk totaal niet de strekking.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195262242
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
Volgens mij moet Oscar lekker doen waar hij blij van wordt. Maar heeft Oscar niet juist een brief geschreven omdat hij vindt dat mensen zich moeten uiten zoals hij dat graag wil?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:48:55 #264
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195262561
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
Je lijkt het zelf juist een eng idee te vinden dat anderen in hun reacties hier "buiten de lijntjes durven te stappen". Waarom maak jij je druk om hoe anderen zich willen uiten?
pi_195262723
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij moet Oscar lekker doen waar hij blij van wordt. Maar heeft Oscar niet juist een brief geschreven omdat hij vindt dat mensen zich moeten uiten zoals hij dat graag wil?
Dat het mediacoverage krijgt doet me eerder vermoeden dat het dappere Oscar om de aandacht te doen is.
pi_195262902
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 07:52 schreef ZarB het volgende:

[..]

Lees de reacties nog eens zou ik zeggen, want dat is namelijk totaal niet de strekking.
Exact. Het probleem dat ik hier vooral mee heb is dat men door het opeisen van unieke aanspreekvormen dwingt om mee te gaan in een subjectieve gedachtewereld. Daarom ook dat de vergelijkingen met reeds meer geaccepteerde zaken zoals homo- en transseksualiteit deels mank gaan; een homo spreek je net als elke andere man aan, een man die nu in een vrouw is getransformeerd als elke vrouw. Maar iemand die geen van beide zegt te zijn en vereist dat je een door henzelf verzonnen woord gebruikt? Je kunt er niet neutraal in blijven, je moet erin mee of je ertegen af zetten. Ik vind dat toch een tamelijk opdringerige wijze van mensen mee laten spelen in je persoonlijke wensen.

Tevens, ik lees van voorstanders her en der dat het nogal flauw is om de hyperbool te gebruiken van hen die zich als een voorwerp oid willen laten aanspreken, maar mijn vraag is dan: waarom? Waarom is "ik voel me een unieke vorm van gender en wil met dit zelfverzonnen woord aangesproken worden" een prima normaal verzoek, maar is "ik ben een goddelijkheid en wil ook zo worden aangesproken" een absurditeit? Hoe bepaal je waar acceptabele afwijkingen van de norm eindigen en de gekte/onzin begint? Het lijkt er voor mij op dat die grens net zo arbitrair is als het door de betrokkenen gekozen aanspreekvormen.
pi_195263418
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:07 schreef beantherio het volgende:
Ik doe hier niet aan mee omdat het impliceert dat je jezelf ook volgens die sprookjes-meeteenheid gaat kaderen. En dat wil ik niet. Ik ben niet binair of non-binair.
Ik zou vooral niet erin meegaan omdat je dan zelf ook als een debieltje over komt. Oprotten met figuren die hun wil opleggen aan anderen
pi_195263876
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2020 07:44 schreef _I het volgende:

[..]

Onzeker!? Mwah..
Het is gewoon verwarrend. Jarenlang moeten we horen dat gender en sekse los staan van elkaar. Dat het afgelopen moet zijn om meisjes roze spullen te geven en jongens blauwe.
Dan zijn er mensen die zich anders voelen dan ze biologisch zouden zijn. En nu zijn er mensen die zich geen man en vrouw voelen en dan maar als meervoud aangesproken willen worden.

Maar hoe voelt het om een man te zijn!? Of vrouw!? Ben jij je door de dag heen bewust van of je een man of vrouw bent? Das toch alleen van nut bij het zoeken van een partner of het kiezen van een toilet in een openbare ruimte?

En gaat het nu om sekse of gender? Wat is het verschil tussen intersekse en nonbinair? Waarom is “het” niet afdoende als je je vlees noch vis voelt!? Waarom wordt er nieuw taalgebruik geïntroduceerd die geldig is voor een individu!?

Heb niet de behoefte om mensen te kwetsen of in een hokje te duwen, maar voel er nog minder voor om mensen als meervoud te moeten zien, omdat ze zelf niet weten hoe ze zich willen indentificeren. Klinkt als een persoonlijk probleem, waar nu een maatschappelijke oplossing voor gevonden wordt.

In plaats van “wees wie je bent achter je eigen voordeur en pas je aan in de openbare ruimte”, krijgen we dat de omgeving steun moet gaan geven aan persoonlijke afwijkingen.

Transgenders willen juist gezien worden als het gender wat ze biologisch niet zijn, mensen zoals Oscar willen beide niet zijn en verzinnen iets nieuws, maar voortplanten werkt nog steeds hoe het was. En ook de maatschappij is ingedeeld in een man/vrouw verdeling, gebaseerd op uiterlijke kenmerken.

Hoe dan!?
Gewoon aanspreken met "de" of "het".
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:01:20 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_195264061
Overigens verdom ik het te enen male om een persoon in meervoud aan te spreken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_195264172
Zeikhen Oscar valt docenten lastig zou een betere TT zijn.
pi_195264206
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gewoon aanspreken met "de" of "het".
Exact! De taal voorziet al in onzijdigheid.

Denk ook dat dát is wat me stoort. Mannen mogen al make-uppen en lang haar hebben, vrouwen kunnen voetballen en kinderloos blijven, waarom de boel extra complex maken door jezelf als meervoud te positioneren.

Niemand weet wat een ander voelt, stellen dat je je geen man of vrouw voelt bestaat dan ook niet. Dat zou daarnaast ook moeten inhouden dat er gedefinieerd kan worden hoe het voelt om man of vrouw te zijn, wat inmiddels niet meer kan met gedrag of uiterlijke keuzes.

Moeten we nu echt van iedereen vaststellen wat de sekse is, hoe iemand zich voelt in de genderidentiteit en tot welke groep men zich seksueel aangetrokken voelt!?

Zou liever er voor kiezen om het onderscheid helemaal weg te laten en mensen voortaan neutraal te benoemen, in plaats van voor elke afwijking een aparte benaming toe te voegen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:10:32 #272
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195264215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens verdom ik het te enen male om een persoon in meervoud aan te spreken.
Transfoob :{w

Kunnen we jouw account niet cancelen?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:16:06 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195264314
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:09 schreef _I het volgende:

Zou liever er voor kiezen om het onderscheid helemaal weg te laten en mensen voortaan neutraal te benoemen, in plaats van voor elke afwijking een aparte benaming toe te voegen.
Of de sneeuwvlokjes doen gewoon normaal.
&lt;signature here&gt;.
pi_195264346
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen zitten die zich druk kunnen maken over hoe andere mensen zichzelf willen uiten.
Ook is het een eng idee dat iemand buiten de lijntjes durft te stappen.
Neuh. Ik denk eerder dat het gros hier vrij rationeel is en gewoon niks moet hebben van die flauwekul.
pi_195264532
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Kinderen moeten tijdens hun opvoeding gewoon af en toe 'nee' te horen krijgen. Hordes kinderen die elke dag te horen krijgen hoe speciaal ze zijn krijgen echt de reality check van hun leven als ze straks de echte wereld betreden en er achter komen dat niemand, maar dan ook echt niemand, een fuck om ze geeft :')
Je mag straks niet eens meer nee zeggen.....

Ben benieuwd hoe die ouders van Oscar hem hebben opgevoed vroeger.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:32:03 #276
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195264573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je mag straks niet eens meer nee zeggen.....

Ben benieuwd hoe die ouders van Oscar hem hebben opgevoed vroeger.
Slecht.

We wensen die 'oscar' tzt veel succes met een baan vinden.

Want prospectus werkgever doet 1 google en denkt daarna: don't call us, we will certainly not call you.
&lt;signature here&gt;.
pi_195264587
Ja Oscar wil ws ook aparte wc voor hen.

Hij kan nog altijd bij Shownieuws presentator worden of full time subsidietrekker net als Akwasi en Sylvana
Of full time gast aan tafel bij al die talkshows
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:35:53 #278
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195264641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat hier veel onzekere mensen
Ah, dus de mensen die dit gewoon kant en klare onzin vinden, zijn "onzeker".

Lachwekkend.

Maar je bent wel erg woke. ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:39:20 #279
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195264698
Ik doe niet aan non-binaire nonsens. Je hebt maar te dealen met hoe ik je aanspreek. Als het je niet bevalt kom je maar niet neer buiten. Of je probeert er wat aan te doen maar daar ga je weinig succes mee krijgen kan ik je beloven. :Y
pi_195264743
quote:
,,In het Engels heb je ‘they’ en ‘them’ als enkelvoud. Dat hebben wij in het Nederlands helaas niet. Daarom klinkt ‘hen’ of ‘hun’ soms een beetje gek’’, vertelt Oscar.
Ik kan je geruststellen, dat klinkt het in het Engels ook.
pi_195264859
Nou beste Oscar, ga in een Engelstalig land wonen en al je wensen worden verhoord.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:00:44 #282
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195265062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:15 schreef roos94 het volgende:
Het zal mij werkelijk een worst wezen. Als iemand vraagt om op een bepaalde manier aangesproken te worden dan doe je dat toch gewoon uit vriendelijkheid naar diegene. Lekker boeiend
Dus als jouw vriend je vraagt hem voortaan met Meester aan te spreken dan doe je dat?
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:09:33 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195265218
quote:
84s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:') :')

Kleine moeite om mensen als Oscar zich goed te laten voelen in onze maatschappij. Doe je dat niet, dan ben je gewoon een lul.
Nou dan ben ik maar een lul maar even voor de duidelijkheid, ik wens daar niet mee aangesproken te worden
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:12:19 #284
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195265265
aandachtshoer
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:15:24 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195265317
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als jouw vriend je vraagt hem voortaan met Meester aan te spreken dan doe je dat?
Nee, want dat vind woke 'niet redelijk'.

Niet als het van jou komt, in ieder geval ;)

Als jij nou gewoon een totaal waardeloze woke'e twitteraar bent, die een cohort net zo waardeloze woke'e andere twitteraars achter zich heeft, en die meneer/mevrouw/whatever roos94 het op die manier vertellen, dat het moet kunnen, dan is het 'wel redelijk'.

Want we kunnen wel doen, of dat soort figuren, helemaal zelf, tot de conclusie komen dat dit of dat wel 'redelijk' is, of juist niet, maar dat is dus niet zo,

De woke'e mob, at large, bepaalt dat. En daar hoor jij niet bij.

Stupide volk wat consequent elkaar napraat, en niet te betrappen valt op een originele gedachte.
&lt;signature here&gt;.
pi_195265647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zeikhen Oscar valt docenten lastig zou een betere TT zijn.
"Twitterende Oscar publiceert persoonlijke e-mail van docent met naam en functie online"
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_195265732
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 02:18 schreef Viv het volgende:
...dit taalgebruik helpt echt, écht niet om het bovenstaande meer geaccepteerd te krijgen. :'( Het gros van de negatieve reacties in dit topic is dan ook in de trant van "prima dat mensen zich zo identificeren, maar dwing niet af dat we onze taal zó ernstig moeten mishandelen om ze aan te spreken".

Beter zou al zijn: "goed dat ze hun verhaal doen". Hoewel we dan jammer genoeg nog steeds één persoon aanduiden met een meervoudsvorm, klopt het dan grammaticaal gezien tenminste wél.

Het zou goed zijn als "ze" daar beter over na zouden denken. Dat onmogelijk taalgebruik eerder irritatie oplevert dan draagvlak. Ik kwam laatst bijvoorbeeld ook de term Latinx tegen, als genderneutrale vorm van Latino en Latina. De uitspraak is dan \luh-TEE-neks\. 8)7
Laatst was er ook een topic over non-binairiteit, toen ging het er een stuk positiever aan toe dan hier. Er werd me gisteren gewoon zelfs in dit topic gezegd dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb. :{
Je hebt waarschijnlijk een goed punt te pakken, het heeft vast te maken met de taal. Men kent het niet en weet niet hoe het gebruikt moet worden. Woorden als "het" worden als alternatief genoemd, terwijl je nooit iemand met "het" hoort aan te spreken. Veel personen in dit topic denken dat non-binaire personen in het meervoud willen worden aangesproken, maar dat is helemaal niet zo. Ook in het Engels is het the singular use of they/them.
Ook dit is niet nieuw, denk maar aan een zin als: "Someone lost their key. Hopefully they'll find it again"

In de middeleeuwen waren er veel meer aanspreekvormen voor 'you'. Denk maar aan Shakespeare: Thou, thee, thy, they, thine, you, ye, etc. Als de mensen in de middeleeuwen al veel meer aanspreekvormen hadden dan nu, dan kunnen we nu toch ook wel de moeite opbrengen om hen/hun te gebruiken?

Het heeft ook te maken met het valideren van iemand als persoon. Je geeft iedereen de voornaamwoorden die ze willen en als een non-binair persoon dan een kleine wens heeft, dan zegt iets meer dan 78% in dit topic: "No way. je gaat maar naar een psychiater toe!". Het is echt maar een kleine moeite en na een paar keer oefenen voelt hen/hun ook gewoon normaal aan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:47:47 #288
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195265810
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:42 schreef BillDauterive het volgende:
Het is echt maar een kleine moeite en na een paar keer oefenen voelt hen/hun ook gewoon normaal aan.
Of we mee gaan in jouw snow-flake-ness?

Nee.

Voor de duidelijkheid, jij mag jezelf vinden, whatever jij jezelf wil vinden.

Maar je hoeft niet van mij te verwachten dat ik mijn taalgebruik daar op aan ga passen.

Want het is natuurlijk een kleine moeite,

Totdat je complete lijsten bij kan gaan houden. Of snowflakejes die zichzelf, afhankelijk van hun bui :') ineens wat anders vinden.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:55:12 #289
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195265922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:42 schreef BillDauterive het volgende:
Het heeft ook te maken met het valideren van iemand als persoon.
Volgens mij is een integraal onderdeel van opgroeien dat je leert je minder aan te trekken van wat anderen van je vinden.

Maar het schuurt, opgroeien en constant verteld worden dat jij heus "bijzonder bent",

Tot je erachter komt dat je dus niet bent?

En dan via zoiets als dit toch "gevalideerd" worden, dat jij, het unieke sneeuwvlokje, toch 'bijzonder bent"?

Jij bent niet bijzonder. Niemand is dat.
&lt;signature here&gt;.
pi_195266030
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:42 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ook in het Engels is het the singular use of they/them.
Ook dit is niet nieuw, denk maar aan een zin als: "Someone lost their key. Hopefully they'll find it again"

In de middeleeuwen waren er veel meer aanspreekvormen voor 'you'. Denk maar aan Shakespeare: Thou, thee, thy, they, thine, you, ye, etc. Als de mensen in de middeleeuwen al veel meer aanspreekvormen hadden dan nu, dan kunnen we nu toch ook wel de moeite opbrengen om hen/hun te gebruiken?

Het heeft ook te maken met het valideren van iemand als persoon. Je geeft iedereen de voornaamwoorden die ze willen en als een non-binair persoon dan een kleine wens heeft, dan zegt iets meer dan 78% in dit topic: "No way. je gaat maar naar een psychiater toe!". Het is echt maar een kleine moeite en na een paar keer oefenen voelt hen/hun ook gewoon normaal aan.
Someone kan iedereen zijn, Je zegt niet Oscar lost their key.

Als jij wilt dat iedereen je aanspreekt met hen, heb je gewoon een stoornis.
Als ik wil dat iedereen mij Hare Majesteit de Koningin gaat noemen ben ik niet normaal.
pi_195266056
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:42 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Laatst was er ook een topic over non-binairiteit, toen ging het er een stuk positiever aan toe dan hier. Er werd me gisteren gewoon zelfs in dit topic gezegd dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb. :{
Je hebt waarschijnlijk een goed punt te pakken, het heeft vast te maken met de taal. Men kent het niet en weet niet hoe het gebruikt moet worden. Woorden als "het" worden als alternatief genoemd, terwijl je nooit iemand met "het" hoort aan te spreken. Veel personen in dit topic denken dat non-binaire personen in het meervoud willen worden aangesproken, maar dat is helemaal niet zo. Ook in het Engels is het the singular use of they/them.
Ook dit is niet nieuw, denk maar aan een zin als: "Someone lost their key. Hopefully they'll find it again"

In de middeleeuwen waren er veel meer aanspreekvormen voor 'you'. Denk maar aan Shakespeare: Thou, thee, thy, they, thine, you, ye, etc. Als de mensen in de middeleeuwen al veel meer aanspreekvormen hadden dan nu, dan kunnen we nu toch ook wel de moeite opbrengen om hen/hun te gebruiken?
Dit klinkt wel heel erg alsof je iets uit Amerika/van Amerikaanse social media hebt overgenomen..

quote:
Het heeft ook te maken met het valideren van iemand als persoon. Je geeft iedereen de voornaamwoorden die ze willen en als een non-binair persoon dan een kleine wens heeft, dan zegt iets meer dan 78% in dit topic: "No way. je gaat maar naar een psychiater toe!". Het is echt maar een kleine moeite en na een paar keer oefenen voelt hen/hun ook gewoon normaal aan.
Niemand ontkent dat je een persoon bent, wel ontkennen mensen in veel gevallen dat gevoelens zouden maken dat je geen geslacht of één of ander nieuw/voorheen onbestaand geslacht zou hebben. Daar tegenover staat dan weer dat maar heel weinig mensen zullen ontkennen dat interseks bestaat omdat die term een fysieke werkelijkheid beschrijft. Overigens maakt juist jouw verleden mbt hormoongebruik/therapie dat ik jou daadwerkelijk ergens tussen man en vrouw in zou plaatsen qua geslacht. |:)

Maar als klaasje morgen besluit ankie genoemd te willen worden, wel een snor blijft dragen en daarbij een jurk aantrekt dan ga ik niet mee in de lezing dat hij non-binair zou zijn/een nieuw geslacht zou hebben (uitgevonden). Wel zou ik hem best genderqueer kunnen noemen. :W
pi_195266066
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij is een integraal onderdeel van opgroeien dat je leert je minder aan te trekken van wat anderen van je vinden.

Maar het schuurt, opgroeien en constant verteld worden dat jij heus "bijzonder bent",

Tot je erachter komt dat je dus niet bent?

En dan via zoiets als dit toch "gevalideerd" worden, dat jij, het unieke sneeuwvlokje, toch 'bijzonder bent"?

Jij bent niet bijzonder. Niemand is dat.
Dit is de kern van het probleem, ik zie het overal, ja mijn kind is zo bijzonder, die kan dit en dit en dit.
Twitteren met je "vrienden" gelijkgestemden, die je overal gelijk in geven, ja moet kunnen joh, ja tuurlijk kan je dat

En dan de echte wereld.....
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:09:59 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_195266106
Alles is een kleine moeite, maar het gaat steeds verder en verder tot het geen kleine moeite meer is.

Het is wel een probleem als mensen me vragen om hen in het meervoud aan te spreken en bewust taalregels te gaan verkrachten. En ik zou niet botweg weigeren, maar het issue in het vervolg uit de weg gaan. Dus zou ik diegene maar helemaal niet meer aanspreken. Te ingewikkeld, te grote kans dat ik iemand onbedoeld ga beledigen. Dat wil ik al helemaal niet, dus dan maar liever geen contact. Is dat dan de inclusiviteit die men zoekt?

En ja, dan kun je inderdaad zeggen dat ik bekrompen ben, maar in de basis wil ik juist niemand beledigen en als de kans zo groot is dat ik dat toch doe, dan maar liever helemaal niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_195266123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:42 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Laatst was er ook een topic over non-binairiteit, toen ging het er een stuk positiever aan toe dan hier. Er werd me gisteren gewoon zelfs in dit topic gezegd dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb. :{
Je hebt waarschijnlijk een goed punt te pakken, het heeft vast te maken met de taal. Men kent het niet en weet niet hoe het gebruikt moet worden. Woorden als "het" worden als alternatief genoemd, terwijl je nooit iemand met "het" hoort aan te spreken. Veel personen in dit topic denken dat non-binaire personen in het meervoud willen worden aangesproken, maar dat is helemaal niet zo. Ook in het Engels is het the singular use of they/them.
Ook dit is niet nieuw, denk maar aan een zin als: "Someone lost their key. Hopefully they'll find it again"

In de middeleeuwen waren er veel meer aanspreekvormen voor 'you'. Denk maar aan Shakespeare: Thou, thee, thy, they, thine, you, ye, etc. Als de mensen in de middeleeuwen al veel meer aanspreekvormen hadden dan nu, dan kunnen we nu toch ook wel de moeite opbrengen om hen/hun te gebruiken?

Het heeft ook te maken met het valideren van iemand als persoon. Je geeft iedereen de voornaamwoorden die ze willen en als een non-binair persoon dan een kleine wens heeft, dan zegt iets meer dan 78% in dit topic: "No way. je gaat maar naar een psychiater toe!". Het is echt maar een kleine moeite en na een paar keer oefenen voelt hen/hun ook gewoon normaal aan.
Het is toch simpel? Als jij niet weet of je een jongen of een meisje bent ( hoe je dat onderscheid maakt vind ik al intrigerend) dan ben je dus onzijdig. In de Nederlandse taal ben je dan een "het". Als je met een meervoudsvorm aangesproken wil worden impliceer je dat je meerdere personen bent.
Het is even oefenen maar na een paar keer voelt "het" heel gewoon aan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195266131
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:10 schreef devlinmr het volgende:

Als je met een meervoudsvorm aangesproken wil worden impliceer je dat je meerdere personen bent
Nogmaals. Geen enkele non-binair persoon wil met een meervoudsvorm aangesproken worden. Ik begrijp niet dat dat elke keer blijft terugkomen.
pi_195266135
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:42 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Woorden als "het" worden als alternatief genoemd, terwijl je nooit iemand met "het" hoort aan te spreken.
Als je er voor kiest om jezelf niet te duiden als man of vrouw blijft “het” over. Normaal gesproken zou ik dat nooit gebruiken, omdat men a of b was.

Je wordt gewoon geen “zij/hun” je bent namelijk geen twee personen.
pi_195266141
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:12 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Nogmaals. Geen enkele non-binair persoon wil met een meervoudsvorm aangesproken worden. Ik begrijp niet dat dat elke keer blijft terugkomen.
"Hen" "hun" zijn meervoudsvormen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195266164
Dit krijg je als je jongens met poppen laat spelen, dan raak je in de war.
pi_195266178
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:15 schreef macca728 het volgende:
Dit krijg je als je jongens met poppen laat spelen, dan raak je in de war.
Dit slaat dan weer nergens op
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195266198
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dit slaat dan weer nergens op
Was ook cynisch bedoeld, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Ik zou echt graag willen weten hoe de opvoeding is geweest van het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')