abonnement Unibet Coolblue
pi_195242758
Stel je hebt een wietverslaving of wat voor een verslaving dan ook en je moet de gevangenis in. Is het dan cold turkey stoppen of kan je een verslaving aangeven en zijn er programma's om je daar in het gevang van af te helpen? Ik kan me niet voorstellen dat gevangenisbewaarders je helpen met afkicken door van bijvoorbeeld elke dag een joint naar 5 keer per week een joint naar 2 keer per week een joint naar 0 joints te gaan, gezien ze geen joints zullen gaan uitdelen.
Iemand die dit weet?
pi_195242819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:47 schreef jameshond7 het volgende:
Stel je hebt een wietverslaving of wat voor een verslaving dan ook en je moet de gevangenis in. Is het dan cold turkey stoppen of kan je een verslaving aangeven en zijn er programma's om je daar in het gevang van af te helpen? Ik kan me niet voorstellen dat gevangenisbewaarders je helpen met afkicken door van bijvoorbeeld elke dag een joint naar 5 keer per week een joint naar 2 keer per week een joint naar 0 joints te gaan, gezien ze geen joints zullen gaan uitdelen.
Iemand die dit weet?
Met joints heb je waarschijnlijk pech. Andere drugs helpen ze je medisch verantwoord afkicken. Er is zo voor GHB een speciale afdeling waar men je helpt afkicken (in sneltreinvaart)
pi_195242942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Met joints heb je waarschijnlijk pech. Andere drugs helpen ze je medisch verantwoord afkicken. Er is zo voor GHB een speciale afdeling waar men je helpt afkicken (in sneltreinvaart)
Toch wel bijzonder. Het lijkt me juist in de gevangenis heel moeilijk om af te kikken. Hoe zit dat bijvoorbeeld met alcohol? Ik kan me niet voorstellen dat drankverslaafde criminelen een tijd lang elke dag een glas whiskey krijgen om langzaam naar 0 drank te gaan.
pi_195243093
In een afkickkliniek stop je ook cold turkey. Behalve als je verslaafd bent aan GHB want daarbij kan cold turkey stoppen dodelijk zijn. Bij een heroïne verslaving kan het zijn dat er methadon wordt verstrekt om de afkickverschijnselen tegen te gaan. Er is een PI waar GHB verslaafden GHB krijgen in de gevangenis in steeds lagere doseringen om ervoor te zorgen dat de verslaafden geleidelijk kunnen stoppen.

Je krijgt sowieso wel medische begeleiding bij het afkicken van lichamelijk verslavende middelen (bijv. alcohol) dit omdat cold turkey stoppen lichamelijke gevolgen kan hebben.

Wiet is niet dusdanig lichamelijk verslavend dat het gevaarlijk kan zijn om er cold turkey mee te stoppen.
pi_195243141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Toch wel bijzonder. Het lijkt me juist in de gevangenis heel moeilijk om af te kikken. Hoe zit dat bijvoorbeeld met alcohol? Ik kan me niet voorstellen dat drankverslaafde criminelen een tijd lang elke dag een glas whiskey krijgen om langzaam naar 0 drank te gaan.
Alcohol krijg je geen afbouwschema maar wel medische begeleiding en eventueel medicijnen tegen de afkickverschijnselen.
pi_195243166
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:55 schreef jameshond7 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat drankverslaafde criminelen een tijd lang elke dag een glas whiskey krijgen om langzaam naar 0 drank te gaan.
Kan ik me ook niet voorstellen.
Gewoon geen whiskey vanaf het begin, het is een gevangenis geen verwenoord.
pindazakje
pi_195243176
In de opvang waar ik werk koken ook wel eens cliënten terug uit de gevangenis dan zien ze er vaak een stuk beter uit. Wat meer gewicht en betere kleur. De meesten hebben na langere tijd wel wat afgekickt maar als het een te korte periode is vaak niet. Zoals anderen hier al zeggen kan van sommige middelen het dodelijk zijn om cold turky te stoppen dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat risico nemen in d gevangenis. De Nederlandse gevangenis is dan natuurlijk ook niet de gevangenis uit Amerika die je op tv ziet enzo
pi_195243203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:05 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Kan ik me ook niet voorstellen.
Gewoon geen whiskey vanaf het begin, het is een gevangenis geen verwenoord.
Nee maar je wil ook geen criminelen die compleet opgefokt zijn omdat ze voor het eerst in jaren zonder verdovende middelen zitten
pi_195243246
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:07 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee maar je wil ook geen criminelen die compleet opgefokt zijn omdat ze voor het eerst in jaren zonder verdovende middelen zitten
Laten ze zich maar lekker opfokken dan, hadden ze maar aan moeten denken voordat ze die misdaad pleegden (of is het plogen :@ ).
pindazakje
pi_195243405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:07 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee maar je wil ook geen criminelen die compleet opgefokt zijn omdat ze voor het eerst in jaren zonder verdovende middelen zitten
De arrme jochies zeg. Als ze er niet dood van gaan stop je cold turkey met begeleiding. Waarvoor moet je?
pi_195243464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De arrme jochies zeg. Als ze er niet dood van gaan stop je cold turkey met begeleiding. Waarvoor moet je?
Het gaat niet om deze jongens zelf -of ze zielig zijn of niet-, maar omdat het agressors kunnen zijn die situaties opstoken, rellen veroorzaken en er met hun gedrag voor kunnen zorgen dat de pleuris uit breekt. Mij lijkt het aannemelijk dat een gevangenisbewaarder er alles aan wil doen om escalaties te voorkomen. Daar past dus niet bij dat er opgefokte criminelen tussen anderen lopen en mogelijk met hun gedrag groepjes tegen over elkaar zetten en het lontje aansteken voor een massa gevecht.
pi_195243523
Die shit gewoon helemaal de moeder prison breken. Alcatraz houdt ons niet tegen dus deze amateuristische muurtjes ook niet.
pi_195243553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Laten ze zich maar lekker opfokken dan, hadden ze maar aan moeten denken voordat ze die misdaad pleegden (of is het plogen :@ ).
Ploegen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:30:19 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195243590
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Laten ze zich maar lekker opfokken dan, hadden ze maar aan moeten denken voordat ze die misdaad pleegden (of is het plogen :@ ).
Nouja het is natuurlijk ook gevaarlijk voor personeel en andere gevangenen
pi_195243852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja het is natuurlijk ook gevaarlijk voor personeel en andere gevangenen
Waarom? Ze zitten toch achter tralies, net als wilde dieren.
pindazakje
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 01:13:21 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195244470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:07 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nee maar je wil ook geen criminelen die compleet opgefokt zijn omdat ze voor het eerst in jaren zonder verdovende middelen zitten
Daar heeft men valium voor uitgevonden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195244561
Daar hebben ze de medische dienst en gevangenis psychiater voor. De meeste afkickverschijnselen worden behandeld met rustgevende middelen zoals diazepam (valium) en met wat geluk daarna weer afgebouwd. De meerderheid in de gevangenis zijn gebruikers, in sommige gevangenissen wordt ook nog een hoop geblowd en gehandeld in medicijnen.
pi_195244727
pi_195245008
niet in de rand van de toiletbril harddrugs verstopt hebben :')
U MAD?
pi_195245143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:21 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het gaat niet om deze jongens zelf -of ze zielig zijn of niet-, maar omdat het agressors kunnen zijn die situaties opstoken, rellen veroorzaken en er met hun gedrag voor kunnen zorgen dat de pleuris uit breekt. Mij lijkt het aannemelijk dat een gevangenisbewaarder er alles aan wil doen om escalaties te voorkomen. Daar past dus niet bij dat er opgefokte criminelen tussen anderen lopen en mogelijk met hun gedrag groepjes tegen over elkaar zetten en het lontje aansteken voor een massa gevecht.
We leven niet in Amerika. De issues die jij aanhaalt zijn er in Nederlandse gevangenissen niet door medische begeleiding en een kwalitatief goede omgeving.
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:13:22 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_195246852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:21 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het gaat niet om deze jongens zelf -of ze zielig zijn of niet-, maar omdat het agressors kunnen zijn die situaties opstoken, rellen veroorzaken en er met hun gedrag voor kunnen zorgen dat de pleuris uit breekt. Mij lijkt het aannemelijk dat een gevangenisbewaarder er alles aan wil doen om escalaties te voorkomen. Daar past dus niet bij dat er opgefokte criminelen tussen anderen lopen en mogelijk met hun gedrag groepjes tegen over elkaar zetten en het lontje aansteken voor een massa gevecht.
Haha, als je vervelend bent gooien ze je gewoon in de isoleer. Dan ga je je vanzelf gedragen. Je hebt echt de kans niet om te gaan rellen of om de pleuris te laten uitbreken.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:26:35 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195247000
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom? Ze zitten toch achter tralies, net als wilde dieren.
Met tweeen op een cel, en er moet personeel bij.

Dus een beetje met beleid afkicken is in ieders voordeel.
pi_195247395
Je hebt ook nog EZV (extra zorg) afdelingen in sommige gevangenissen. Daar kun je ook iets meer zorg krijgen, maar als je GHB verslaafd bent dan krijg je wel extra aandacht op speciaal ingerichte afdelingen.
pi_195264087
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:21 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het gaat niet om deze jongens zelf -of ze zielig zijn of niet-, maar omdat het agressors kunnen zijn die situaties opstoken, rellen veroorzaken en er met hun gedrag voor kunnen zorgen dat de pleuris uit breekt. Mij lijkt het aannemelijk dat een gevangenisbewaarder er alles aan wil doen om escalaties te voorkomen. Daar past dus niet bij dat er opgefokte criminelen tussen anderen lopen en mogelijk met hun gedrag groepjes tegen over elkaar zetten en het lontje aansteken voor een massa gevecht.
De criminele agressors krijgt men nooit in een gevangenis, die zijn namelijk niet fragiel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')