abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8012928
dit topicje is naar aanleiding van een (hele lieve) opmerking van mn vriendin

kun je gelijk in het begin van een relatie al zoveel van iemand houden dat je oprecht denkt en voelt: "dit is degene met wie ik graag kindertjes zou willen"? en dat je dat naar elkaar ook uitspreekt?

is dat realistisch of is dit alleen maar een soort liefdes-mind-trick c.q. biologische reactie, ingegeven door de natuur? een soort sterke primaire voortplantingsdrift die voor een deel verdwijnt als je elkaar wat langer kent. dat, zo gauw die roze bril af is, je denkt: "nou, dat heb ik nou wel gezegd toen, maar eigenlijk bedoelde ik het anders".

wat is jullie ervaring/mening in deze?

Immer nur Filme machen!
  maandag 20 januari 2003 @ 20:26:56 #2
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_8012972
cute words

meer zou ik er ff niet van denken

no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  maandag 20 januari 2003 @ 20:26:58 #3
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_8012973
Volgens mij kunnen alleen vrouwen dat. Maar dan menen ze het meestal ook

you're fucked

pi_8012989
Ik heb het nog niet geroepen, maar als het zo doorgaat, doe ik dat wel
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8013012
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:27 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik heb het nog niet geroepen, maar als het zo doorgaat, doe ik dat wel
je hebt het nog niet uitgesproken naar je vriendin toe? maar wil je het wel met haar, zeg maar? waar laat je dat vanaf hangen?
Immer nur Filme machen!
pi_8013135
Lopen er nog niet genoeg mensen op deze bol?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  maandag 20 januari 2003 @ 20:39:17 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8013273
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:33 schreef seriewoordenaar het volgende:
je hebt gelijk... doe er wat aan zou ik zeggen; een beter milieu begint bij jezelf
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_8013294
Eerst voorstellen veeeel te oefenen
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  maandag 20 januari 2003 @ 20:40:57 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8013309
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:40 schreef Atrimar het volgende:
he wat een puberale opmerking
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_8013331
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:33 schreef seriewoordenaar het volgende:
pi_8013333
quote:
jaaaaaa, dat doen we ook wel daar gaat het verder niet om. ik vraag me alleen af: wanneer zijn/worden dit soort dingen serieuze onderwerpen? als je het in het prilste begin van je relatie er al over hebt?
Immer nur Filme machen!
pi_8013406
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:24 schreef RainerWernerF het volgende:
dit topicje is naar aanleiding van een (hele lieve) opmerking van mn vriendin

kun je gelijk in het begin van een relatie al zoveel van iemand houden dat je oprecht denkt en voelt: "dit is degene met wie ik graag kindertjes zou willen"? en dat je dat naar elkaar ook uitspreekt?

is dat realistisch of is dit alleen maar een soort liefdes-mind-trick c.q. biologische reactie, ingegeven door de natuur? een soort sterke primaire voortplantingsdrift die voor een deel verdwijnt als je elkaar wat langer kent. dat, zo gauw die roze bril af is, je denkt: "nou, dat heb ik nou wel gezegd toen, maar eigenlijk bedoelde ik het anders".

wat is jullie ervaring/mening in deze?

Zo begint het meestal. Wij zeiden dat in het begin ook tegen elkaar.
Hebben er ook een tijdje anders over gedacht, eerst werk, huisje kopen, etc...
Is uiteindelijk wel goed gekomen. Zie hier : Zwanger!
pi_8013439
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:45 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Zo begint het meestal. Wij zeiden dat in het begin ook tegen elkaar.
Hebben er ook een tijdje anders over gedacht, eerst werk, huisje kopen, etc...
Is uiteindelijk wel goed gekomen. Zie hier : Zwanger!

logischerwijs dus eerst een stabiele relatie en een veilig nest.
Immer nur Filme machen!
pi_8013566
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:47 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

duuh
046
Dank aan Yeahinho
pi_8013591
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:52 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

duuh

dat logischerwijs stond er ook niet voor niets.
Immer nur Filme machen!
pi_8013726
quote:
Op maandag 20 januari 2003 20:47 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

Maar we begonnen er in de eerste maand van onze relatie al over.
We hebben alleen de rem erop gezet en eerst de vlinders laten uitfladderen. (Nou ja, iets rustiger laten fladderen)
Het is helemaal niet verkeerd er vroeg in je relatie over te beginnen, je hoeft er ten slotte niet vroeg in je relatie ààn te beginnen, toch?
  maandag 20 januari 2003 @ 21:43:42 #17
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_8014659
Kan niet kwaad om het er nu over te hebben, maar ben het er ook mee eens dat je er niet te snel aan moet beginnen... Eerst zeker weten wat je aan mekaar hebt en nog lekker genieten van mekaar!

Lijkt me wel een compliment toch, dat je vriendin zoiets zegt?

Geluk is een richting, geen punt
  maandag 20 januari 2003 @ 21:45:19 #18
34730 GlennM
Glenn the Man!!
pi_8014689
Als ze dat wil dan moet je haar snel dumpen.
Glenn the Man!!
pi_8014796
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:43 schreef Yvonnetje het volgende:
Kan niet kwaad om het er nu over te hebben, maar ben het er ook mee eens dat je er niet te snel aan moet beginnen... Eerst zeker weten wat je aan mekaar hebt en nog lekker genieten van mekaar!

Lijkt me wel een compliment toch, dat je vriendin zoiets zegt?

ik vond het wel fijn om te horen inderdaad
Immer nur Filme machen!
pi_8014878
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:45 schreef GlennM het volgende:
Wat is dit nou weer voor een achterlijke opmerking?
Of is dit weer zo'n "grappige" opmerking waar ik de grap dan weer niet van snap?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_8014951
quote:
Mijn opa zei altijd: "Ik ging het proberen en toen kon ik het al!"

Maar om even ontopic te blijven! Ik denk wel dat je dat zo kan voelen aan het begin van relatie. Ik heb het nu zelf ook namelijk en hij ook!! Maar of het ook zo blijft dat is de vraag! Maar praat er in ieder geval over. Spreek het uit! Het is heerlijk om er over te praten en te fantaseren!

Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_8014980
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:45 schreef GlennM het volgende:
En jij bent hoe oud?
pi_8015013
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:58 schreef Madelonie het volgende:

[..]

Mijn opa zei altijd: "Ik ging het proberen en toen kon ik het al!"

Maar om even ontopic te blijven! Ik denk wel dat je dat zo kan voelen aan het begin van relatie. Ik heb het nu zelf ook namelijk en hij ook!! Maar of het ook zo blijft dat is de vraag! Maar praat er in ieder geval over. Spreek het uit! Het is heerlijk om er over te praten en te fantaseren!

het is inderdaad erg leuk om over te praten. en helemaal omdat het oprecht zo voelt
Immer nur Filme machen!
pi_8015028
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:54 schreef MUUS het volgende:

[..]

Of is dit weer zo'n "grappige" opmerking waar ik de grap dan weer niet van snap?

idd!!

Misschien klinkt het dom, maar ik heb nu 2 jaar verkering en ik zit er ook al aan te denken dat ik later kindjes van hem krijg, hoe die ooit zouden zijn enz.
We hebben het er wel eens over gehad voor de grap (nu nog geen kids voor mij) maar hij vond het in eerste instantie niks om kinderen te krijgen, maar na een heel gesprek, het was echt gezellie, is zijn visie erop veranderd...

De vraag is of ie van mij een kindje wil, maar dat hoeft nog helemaal niet!!!!

Ik denk idd dat vrouwen er eerder aan denken dan mannen.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_8015040
quote:
Op maandag 20 januari 2003 21:54 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ach, die jongen heeft gewoon bindingsangst
pi_8015089
Hoort denk ik wel bij het verliefd zijn enzo, en zal onderbewust wel iets te maken hebben met de vraag of je "verder" wil met die persoon. En kinderen krijgen is toch wel het ultieme "verdergaan" lijkt mij.

Ik hoorde het een paar weken geleden, en het voelde heerlijk

pi_8015137
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:03 schreef Pushit het volgende:
Hoort denk ik wel bij het verliefd zijn enzo, en zal onderbewust wel iets te maken hebben met de vraag of je "verder" wil met die persoon. En kinderen krijgen is toch wel het ultieme "verdergaan" lijkt mij.

Ik hoorde het een paar weken geleden, en het voelde heerlijk

tja, het is inderdaad best wel een lekker gevoel als je je geliefde dat tegen je hoort zeggen
Immer nur Filme machen!
pi_8015200
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om af en toe weg te dromen en aan mijn toekomst te denken. Hopelijk snel samenwonen, trouwen, kindertjes en ga zo maar door. Ook lekker om over te praten met je liefie!! Samen mijmeren en alvast 'zeuren' over de namen en ga zo maar door.

Ik heb lang getwijfeld of ik wel kinderen wilde. Maar nu binnen deze relatie voelt het echt als JA!!! IK WIL LATER KINDEREN!!!!

pi_8015244
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:08 schreef Madelonie het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om af en toe weg te dromen en aan mijn toekomst te denken. Hopelijk snel samenwonen, trouwen, kindertjes en ga zo maar door. Ook lekker om over te praten met je liefie!! Samen mijmeren en alvast 'zeuren' over de namen en ga zo maar door.

Ik heb lang getwijfeld of ik wel kinderen wilde. Maar nu binnen deze relatie voelt het echt als JA!!! IK WIL LATER KINDEREN!!!!

afgezien van dat samenwonen (aan dat idee moet ik nog ff wennen, we hebben het er trouwens overigens nog niet eens over gehad. latten vind ik ook ok) ben ik het helemaal met je eens. lang leve de liefde!
Immer nur Filme machen!
pi_8015291
Lang leve de liefde! HOERA HOERA HOERA

En over het samenwonen. We wonen op dit moment best ver van elkaar weg en zien elkaar veels te weinig ( )
We hebben het dan ook vrij snel al over samenwonen gehad. Maar het voelt ook zo goed gewoon en daarom ben ik er niet meer bang voor. Laat het maar komen. Ik heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan!!!

pi_8015358
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:13 schreef Madelonie het volgende:
Lang leve de liefde! HOERA HOERA HOERA

En over het samenwonen. We wonen op dit moment best ver van elkaar weg en zien elkaar veels te weinig ( )
We hebben het dan ook vrij snel al over samenwonen gehad. Maar het voelt ook zo goed gewoon en daarom ben ik er niet meer bang voor. Laat het maar komen. Ik heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan!!!

lekker gevoel is dat, he? RWF voelt exact hetzelfde (en RWFs geliefde uiteraard ook)!
Immer nur Filme machen!
pi_8015433
Hier helemaal idem dito! Het komt van twee kanten en het voelt geweldig. Ik wil heel graag met hem mijn toekomst delen en hij ook met mij! Ik hoop hem nooit meer kwijt te raken, want we hebben samen zo veel lol, veel goeie gesprekken, kunnen samen lekker luieren, samen lekker huilen en ga zo maar door.

Ik wens iedereen dit geluk, wat ik voel, ook toe!

pi_8015466
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:20 schreef Madelonie het volgende:
Hier helemaal idem dito! Het komt van twee kanten en het voelt geweldig. Ik wil heel graag met hem mijn toekomst delen en hij ook met mij! Ik hoop hem nooit meer kwijt te raken, want we hebben samen zo veel lol, veel goeie gesprekken, kunnen samen lekker luieren, samen lekker huilen en ga zo maar door.

Ik wens iedereen dit geluk, wat ik voel, ook toe!

dit wordt wel een beetje offtopic-slowchat op deze manier...
maar goed, als uitsmijter voor wat dat betreft:

ik sluit me volkomen aan bij madelonies wens

Immer nur Filme machen!
pi_8015622
Om het dan maar even ontopic af te sluiten:

Wens ik iedereen nog even heel veek plezier toe met het praten over kinderen en het oefenen om kinderen te maken. Als je maar in je koppie houdt dat je er zelf gelukkiger van moet worden en niet alleen rekening houden met je partner. Zeker niet op het gebied van kinderen, want ben jij gelukkig dan heb je grote kans dat je kind(eren) dat ook zijn!!!

pi_8025988
Gefeliciteerd, als iemand zo van je houdt dan kan dit twee dingen betekenen:

1. jij bent een ontzettend leuke vent
2. ze heeft bindingsdrang

pi_8026065
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:51 schreef Beekster het volgende:
Gefeliciteerd, als iemand zo van je houdt dan kan dit twee dingen betekenen:

1. jij bent een ontzettend leuke vent
2. ze heeft bindingsdrang

tja. punt 1. kan ik (en zij ook) mee instemmen
en punt 2. weet ik niet zo goed
Immer nur Filme machen!
pi_8026134
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:55 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

tja. punt 1. kan ik (en zij ook) mee instemmen
en punt 2. weet ik niet zo goed

zou het haar dan eens vragen i.p.v. hier op het forum. beiden mag ook, maar het met haar bepraten lijkt me van meer belang.
fokschaap
pi_8026195
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:58 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

zou het haar dan eens vragen i.p.v. hier op het forum. beiden mag ook, maar het met haar bepraten lijkt me van meer belang.

doen we ook hoor. dit topic was alleen maar ff om te vragen hoe jullie er tegen aan kijken
Immer nur Filme machen!
  donderdag 23 januari 2003 @ 17:38:45 #39
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_8070633
Nou... mn beste vriendin roept et ook afentoe wel es als ze een baby ziet. aah wat lief ik wil ook een kindje!
Uiteraard neem ik dat met een korrel zout
Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_8070856
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:06 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

tja, het is inderdaad best wel een lekker gevoel als je je geliefde dat tegen je hoort zeggen

Zeker! En het is ook afschuwelijk als het weer teruggenomen wordt als het een tijdje later menens is. Hopelijk gebeurt dat niet bij jullie, geniet ervan.
en haalt het maar net!
pi_8136134
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 17:52 schreef Tjingtjangtjong het volgende:

[..]

Zeker! En het is ook afschuwelijk als het weer teruggenomen wordt als het een tijdje later menens is. Hopelijk gebeurt dat niet bij jullie, geniet ervan.

nee, ik denk niet dat dat gebeurt. het gevoel om samen met haar kinderen te krijgen wordt steeds sterker. bijna een verlangen. bij haar ook. nu kennen we elkaar nog niet zo heel lang, een maand of 4 waarvan 5 weken "officieel". maar dit gevoel heb ik nog nooit zo enorm sterk gehad bij een meisje/vrouw.

en ik kan jullie verzekeren: het voelt verschrikkelijk goed om bij je geliefde in bed te liggen en je te bedenken dat dit de moeder van je kinderen gaat worden

Immer nur Filme machen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')