abonnement Unibet Coolblue
pi_195239046
twitter


NRC: Minister informeerde Kamer onjuist over rol Zijlstra bij granulietstorting

AD: 'Halbe Zijlstra loog over zijn rol bij het goedkeuren van granulietstort’

quote:
NOS: 'Topambtenaren schonden integriteitsregels rond omstreden granulietstort'
Topambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Milieu hebben integriteitsregels geschonden bij het besluit tot de omstreden granulietstort in natuurplas Over de Maas in Gelderland. Dat zegt hoogleraar integriteit Rob van Eijbergen tegen televisieprogramma Zembla, dat de zaak onderzocht.

Oud-minister Halbe Zijlstra speelde volgens Zembla een cruciale rol bij het krijgen van de vergunning om het granuliet te storten. In zijn nieuwe functie bij wegenbouwer VolkerWessels is hij belanghebbende in de zaak.

Granuliet is een zandachtig restproduct dat ontstaat bij het breken, wassen en zeven van granietbrokken ten behoeve van de wegenbouw. Volgens deskundigen en tegenstanders van de stort zit in granuliet een kankerverwekkende stof die vrijkomt als het in aanraking komt met water.

"In dit dossier wordt op alle niveaus niet de waarheid gesproken", aldus Van Eijbergen. Hij doet zijn uitspraken op basis van ruim 1500 documenten die Zembla kreeg na een een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). "Dat vind ik schokkend. Dit schendt alle integriteitsregels die je kunt bedenken. Dat zou in Wit-Rusland kunnen gebeuren, maar dit verwacht je niet in Nederland."

Uit de documenten blijkt volgens Zembla dat Zijlstra vanuit zijn nieuwe functie bij wegenbouwer VolkerWessels vorig jaar gesprekken voerde op het ministerie, mailde, appte en telefoneerde met topambtenaren en op die manier druk op hen uitoefende.

"Het moet nu geregeld worden, anders ligt straks de asfalt-industrie stil", appte hij de directeur-generaal van Rijkswaterstaat Michelle Blom, zegt Zembla-onderzoeker Roelof Bosma in het Radio 1 Journaal. "Het is echt verbazingwekkend. Daarna werd binnen 24 uur die zeer omstreden vergunning ook echt verleend."

"Buitensporig"
Volgens hoogleraar van Eijbergen is Zijlstra over de integriteitsgrens gegaan door "op grond van zijn oude contacten als bewindspersoon mensen heel erg onder druk te zetten en daar vervolgens niet de waarheid over te spreken". Dat de directeur-generaal van Rijkswaterstaat vervolgens toegeeft aan de druk van Zijlstra noemt hij "buitensporig".

Rijkswaterstaat en het ministerie zeggen tegen Zembla dat het belang van de asfaltindustrie bekend was, maar geen doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het besluit over de storting van granuliet. Ook is granuliet volgens Rijkswaterstaat "goed en veilig te gebruiken".

Volgens de overheid heeft Halbe Zijlstra het besluit alleen bespoedigd, maar heeft hij geen invloed gehad op het besluit zelf. Ook Zijlstra zelf zegt dat hij alleen mensen met elkaar in contact heeft gebracht en nooit iemand onder druk heeft gezet.
Halbe is er gloeiend bij.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195239453
Halbe is gewoon een lul, maar dat wisten we al. Verder is het niet heel schokkend wat hij heeft gedaan. Dat zal waarschijnlijk wel de reden zijn dat ze hem hebben aangenomen en goed betalen.
pi_195239525
Hij deed gewoon zijn werk.

Dat er blijkbaar topambtenaren zijn die zich onder druk laten zetten door zijn verleden terwijl Halbe helemaal niks over hen te zeggen heeft zegt meer over die ambtenaren...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195239611
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:03 schreef Drekkoning het volgende:
Hij deed gewoon zijn werk.

Dat er blijkbaar topambtenaren zijn die zich onder druk laten zetten door zijn verleden terwijl Halbe helemaal niks over hen te zeggen heeft zegt meer over die ambtenaren...
_O- :D
pi_195239708
Verwacht je niet van een VVD'er
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195239734
Halve Zoolstra, blij dat ie weg is... Met z'n Putin verhaal. :')

Gelijk afstraffen die waardeloze kwast.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195239974
Zembla begint nu :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240128
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:52:27 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195240283
Alle pijlen op Zijlstra terwijl het toch echt de hoogste ambtenaren bij Rijkswaterstaat zijn die moeten hangen in deze.
pi_195240306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:52 schreef Twiitch het volgende:
Alle pijlen op Zijlstra terwijl het toch echt de hoogste ambtenaren bij Rijkswaterstaat zijn die moeten hangen in deze.
Juist.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240323
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:40 schreef Oostblokkert het volgende:
@:ikweethetookniet
:W Ben er al maar neem het op want voetbal avondje en die laat ik me niet verpesten door die Halve Zool ;)
pi_195240334
Wanneer kunnen we de VVD kenmerken en veroordelen als criminele organisatie? Net als bij de motorclubs.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195240347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:54 schreef probeer het volgende:
Wanneer kunnen we de VVD kenmerken en veroordelen als criminele organisatie? Net als bij de motorclubs.
Welke rol heeft de VVD hier nou weer in gespeeld :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240382
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Welke rol heeft de VVD hier nou weer in gespeeld :?
Nou, dat lijkt me gezien de uitzonderlijke hoeveelheid integriteitsschendingen door en/of onder leiding van VVD-leden inmiddels wel het onderzoeken waard.
"Pools are perfect for holding water"
pi_195240432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me gezien de uitzonderlijke hoeveelheid integriteitsschendingen door en/of onder leiding van VVD-leden inmiddels wel het onderzoeken waard.
Okee.
Maar dat heeft met dit topic niet zoveel te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 24 september 2020 @ 21:02:59 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195240482
Wat een eenzijdig en vooringenomen beeld van Zembla. :{
pi_195240502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:57 schreef probeer het volgende:
Nou, dat lijkt me gezien de uitzonderlijke hoeveelheid integriteitsschendingen door en/of onder leiding van VVD-leden inmiddels wel het onderzoeken waard.
Ze hebben zelfs een website met de gevallen kneuzen van de VVD ;)
https://isereenvvderopgestapt.nl/
pi_195240516
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:02 schreef Zwansen het volgende:
Wat een eenzijdig en vooringenomen beeld van Zembla. :{
Tja, dat is natuurlijk wel het uitgangspunt van Zembla.

Neemt niet weg dat RWS en betrokken ambtenaren de schijn enorm tegen hebben. Zou ze sieren als ze met hun eigen uitleg komen om de bevindingen van Zembla te weerleggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 24 september 2020 @ 21:06:07 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195240525
Dit zijn toch relatief normale appjes en mails vanuit Zijlstra? Dit kan je toch geen agressie/druk noemen? :')
pi_195240530
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:02 schreef Zwansen het volgende:
Wat een eenzijdig en vooringenomen beeld van Zembla. :{
Raar hè als alle verantwoordelijken niet commentaar willen leveren op camera of daarbuiten
Hoor en wederhoor wordt zo dus bewust gefrustreerd en roepen dan na de uitzending eenzijdig beeld
Om te :r
pi_195240575
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:06 schreef Zwansen het volgende:
Dit zijn toch relatief normale appjes en mails vanuit Zijlstra? Dit kan je toch geen agressie/druk noemen? :')
Het punt is dat de overheid regels stelt en is aangesteld om die te handhaven. Zijlstra vraagt op het punt van handhaven hulp van diezelfde overheid om het handhaven op te schorten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_195240594
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het punt is dat de overheid regels stelt en is aangesteld om die te handhaven. Zijlstra vraagt op het punt van handhaven hulp van diezelfde overheid om het handhaven op te schorten.
Ja, maar dat is toch niet zo gek dat hij dat doet?

Wat wel bizar is dat de overheid daar blijkbaar in mee gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 september 2020 @ 21:12:21 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195240629
Halbe was erbij :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195240676
quote:
84s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:12 schreef Nikonlover het volgende:
Halbe was erbij :T
Ja maar nu ontkent hij het juist :?

Het is ook altijd wat
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240682
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Raar hè als alle verantwoordelijken niet commentaar willen leveren op camera of daarbuiten
Hoor en wederhoor wordt zo dus bewust gefrustreerd en roepen dan na de uitzending eenzijdig beeld
Om te :r
Dit dus.... Het zijn gewoon maffiapraktijken van zijlstra en rijkswaterstaat.
pi_195240717
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het punt is dat de overheid regels stelt en is aangesteld om die te handhaven. Zijlstra vraagt op het punt van handhaven hulp van diezelfde overheid om het handhaven op te schorten.
Onderliggend probleem in dit specifieke geval is dat de betreffende regels aan interpretatie onderhevig zijn. Overal waar dat het geval is, en waar geld en praktische belangen een rol spelen, zal je discussie krijgen.
Let the beat control your body!
pi_195240723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:14 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Dit dus.... Het zijn gewoon maffiapraktijken van zijlstra en rijkswaterstaat.
Hij heeft niemand omgekocht of bedreigd toch? Gewoon keihard lobbywerk, niks crimineels aan.

Het is juist de taak van de overheid om daar niet klakkeloos in mee te gaan, zoals hier blijkbaar gebeurd is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240734
quote:
84s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:12 schreef Nikonlover het volgende:
Halbe was erbij :T
:{w Alleen als het hem uitkomt :') waar of niet waar daar heeft dit stuk stront schijt aan :r
pi_195240820
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Raar hè als alle verantwoordelijken niet commentaar willen leveren op camera of daarbuiten
Hoor en wederhoor wordt zo dus bewust gefrustreerd en roepen dan na de uitzending eenzijdig beeld
Om te :r
Raar hè, als Zembla er om bekend staat stelselmatig antwoorden van hun doelwitten uit verband te trekken.
Let the beat control your body!
pi_195240895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:20 schreef Joppy het volgende:
Raar hè, als Zembla er om bekend staat stelselmatig antwoorden van hun doelwitten uit verband te trekken.
Dan zou het niet op staatstelevisie uitgezonden worden want daar wordt ook censuur toegepast
Het is al een wonder dat dit op tv komt
De reputatie van Zembla staat hemels ver verheven van de criminele organisatie de VVD :7
pi_195241072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:15 schreef Joppy het volgende:

[..]

Onderliggend probleem in dit specifieke geval is dat de betreffende regels aan interpretatie onderhevig zijn. Overal waar dat het geval is, en waar geld en praktische belangen een rol spelen, zal je discussie krijgen.
Zeker. Die discussie is ook niet erg. Maar die kan je prima in alle openheid voeren. Daarnaast is de interpretatie een technische discussie over de regels, terwijl het hier wordt beïnvloed door hoge functionarissen die criteria als het asfalt belang laten meewegen. Terwijl dergelijke afwegingen geen onderdeel vormen van de set van regels die de overheid zelf zegt te willen handhaven of aan te toetsen. Dus dit zien als een reguliere interpretatie kwestie van de regels zou ik wel een vrije interpretatie vinden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_195241141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch niet zo gek dat hij dat doet?

Wat wel bizar is dat de overheid daar blijkbaar in mee gaat.
Hij zou als oud bewindspersoon moeten weten dat dit niet geheel integer gedrag is, maar dat het bedrijfsleven probeert de overheid te beïnvloeden is niet zo gek. Dat is het hele idee van lobbyen, al moet dat wel binnen de regels plaatsvinden. En het is onduidelijk of Zijlstra dingen doet die niet mogen.

Dat de overheid hier in meegaat lijkt idd bizar. Snap ook niet zo goed waarom men de docu zo rond Zijlstra heeft opgebouwd. Het verhaal richting ministerie lijkt sterker.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_195241299
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Hij zou als oud bewindspersoon moeten weten dat dit niet geheel integer gedrag is, maar dat het bedrijfsleven probeert de overheid te beïnvloeden is niet zo gek. Dat is het hele idee van lobbyen, al moet dat wel binnen de regels plaatsvinden. En het is onduidelijk of Zijlstra dingen doet die niet mogen.

Dat de overheid hier in meegaat lijkt idd bizar. Snap ook niet zo goed waarom men de docu zo rond Zijlstra heeft opgebouwd. Het verhaal richting ministerie lijkt sterker.
Laat ik het zo zeggen, ik heb hem niks verbodens zien doen of zeggen in deze docu. Maar dat is inderdaad gebaseerd op mijn wellicht ontoereikende kennis :). Maar volgens mij is het niet verboden of strafbaar om te lobbyen als ex-politicus... Sterker nog, vaak zie je juist ex-politici in lobbyfuncties terechtkomen na hun politieke carrière. Juist omdat zij goed de weg weten te vinden.

Verder vond ik de aflevering juist wel vrij gericht op RWS en de top daar :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195241426
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zeker. Die discussie is ook niet erg. Maar die kan je prima in alle openheid voeren. Daarnaast is de interpretatie een technische discussie over de regels, terwijl het hier wordt beïnvloed door hoge functionarissen die criteria als het asfalt belang laten meewegen. Terwijl dergelijke afwegingen geen onderdeel vormen van de set van regels die de overheid zelf zegt te willen handhaven of aan te toetsen. Dus dit zien als een reguliere interpretatie kwestie van de regels zou ik wel een vrije interpretatie vinden.
De technische discussie vindt juist heel vaak plaats tegen een praktische (en financiele) achtergrond en bijbehorende belangen. Zeker in grensgevallen is het voor de handhaver van belang om te oordelen of de gevolgen van zijn beslissing in verhouding staan met de (milieukundige) winst.

Of de discussie in dit geval zuiver is gevoerd, kan ik niet over oordelen en daar ga ik ook zeker niet op basis van Zembla over beoordelen.

Overigens ken ik wel diverse voorbeelden uit de praktijk waarbij de overheid als handhaver zeer soepel heeft geoordeeld en geheel toevallig een andere afdeling van hetzelfde overheidsorgaan daar een groot belang bij had. Gevallen waar een bedrijf niet zo maar mee was weggekomen.
Let the beat control your body!
pi_195242615
Zojuist gekeken en Halbe slaapt vannacht niet zo lekker en Cora ook niet
En de rechters die verkeerd zijn voorgelicht en daardoor een verkeerd vonnis hebben afgegeven zijn ook woest nu
When the shit hits the Fan........

Ik pak de popcorn *O*
  donderdag 24 september 2020 @ 23:12:53 #36
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195243325
Rechtse politici die in de zak zitten van lobbyisten, multinationals en het grootkapitaal.. je verwacht het niet jongens. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195243724
Ik ben nu al benieuwd naar het app verkeer van Halve Zool van vanavond _O-
Even een wob doen dus nog :7
  donderdag 24 september 2020 @ 23:47:45 #38
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195243778
Is dit niet de man die overal bij was? :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195243788
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:47 schreef cabe0002 het volgende:
Is dit niet de man die overal bij was? :')
[ afbeelding ]
Alleen als hij er voordeel van kan behalen
Zo niet heeft hij er geen actieve herinnering aan |:( :r
pi_195243842
Pieter van Vollenhoven is ook woest *O*

Pieter v Vollenhoven
@PietervVol
Wat een verschrikkelijk teleurstellend beeld schetste #Zembla toch vanavond over ons doen en laten. Duidelijk kan de maatschappij niet zonder #kritische #onderzoeksjournalisten, klokkenluiders en onafhankelijke onderzoeken.
Eigen verantwoordelijkheid is soms heel ver te zoeken

https://twitter.com/Piete(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
pi_195244335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:20 schreef Joppy het volgende:

[..]

Raar hè, als Zembla er om bekend staat stelselmatig antwoorden van hun doelwitten uit verband te trekken.
Heb je hier voorbeelden van?
What Would Goku Do
pi_195245153
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:15 schreef Joppy het volgende:

[..]

Onderliggend probleem in dit specifieke geval is dat de betreffende regels aan interpretatie onderhevig zijn. Overal waar dat het geval is, en waar geld en praktische belangen een rol spelen, zal je discussie krijgen.
:') _!

Iedereen met basiskennis van het besluit bodemkwaliteit kan je vertellen dat dit geval niets overlaat qua interpretatie hoor. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2020 06:09:05 ]
pi_195245163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:45 schreef Joppy het volgende:

[..]

De technische discussie vindt juist heel vaak plaats tegen een praktische (en financiele) achtergrond en bijbehorende belangen. Zeker in grensgevallen is het voor de handhaver van belang om te oordelen of de gevolgen van zijn beslissing in verhouding staan met de (milieukundige) winst.

Of de discussie in dit geval zuiver is gevoerd, kan ik niet over oordelen en daar ga ik ook zeker niet op basis van Zembla over beoordelen.

Overigens ken ik wel diverse voorbeelden uit de praktijk waarbij de overheid als handhaver zeer soepel heeft geoordeeld en geheel toevallig een andere afdeling van hetzelfde overheidsorgaan daar een groot belang bij had. Gevallen waar een bedrijf niet zo maar mee was weggekomen.
Gast, dit is echt geen grensgeval. :') Omwille van PFAS kwam ons hele grondverzet stil te liggen op basis van de zorgplicht, maar hier gaat die vlieger ineens niet op. Dat is niet te verantwoorden.
pi_195245203
Bovendien speelt hier ook het onterecht aanmerken als grond en het feit dat de toepassing niet functioneel en nuttig is. Dat is een van de belangrijkste voorwaarden uit het bbk en die zou dit soort prsktijken juist moeten tegengaan.
  vrijdag 25 september 2020 @ 08:30:21 #45
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195245874
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 06:24 schreef Chia het volgende:
Bovendien speelt hier ook het onterecht aanmerken als grond en het feit dat de toepassing niet functioneel en nuttig is. Dat is een van de belangrijkste voorwaarden uit het bbk en die zou dit soort prsktijken juist moeten tegengaan.
Gezien jouw laatste posts heb je wel kennis van wetgeving inzake bodem. Het bedrijf zwaait steeds met een certificaat welke aangeeft dat het toch echt "schone grond" betreft. Wie geeft dat soort certificaten dan uit? Zijn dat dan commerciële bedrijven? Want dat zou natuurlijk echt nergens op slaan. Die hebben van Bontrup dan gewoon een zak geld gekregen lijkt me.
pi_195246564
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:30 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gezien jouw laatste posts heb je wel kennis van wetgeving inzake bodem. Het bedrijf zwaait steeds met een certificaat welke aangeeft dat het toch echt "schone grond" betreft. Wie geeft dat soort certificaten dan uit? Zijn dat dan commerciële bedrijven? Want dat zou natuurlijk echt nergens op slaan. Die hebben van Bontrup dan gewoon een zak geld gekregen lijkt me.
Hier staat wel een goede uitleg: https://www.ilent.nl/onderwerpen/bodemtoezicht/granuliet
Op zich is het die certificerende instellingen niet aan te rekenen als het bevoegd gezag nog niet eensgezind is.

Schone grond verklaring bestaat sowieso niet. Nog niet zo lang geleden kon bijvoorbeeld grond die sterk verontreinigd was met PFAS (maar van voldoende kwaliteit tav de standaardparameters) aangemerkt als prima toe te passen in een woonwijk, omdat die parameter niet in beeld was.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2020 10:05:09 ]
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:53:41 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195246640
Het is gewoon een restproduct uit een gesteente dat van nature voorkomt. En dat kunnen we niet terugbrengen in de natuur? Wat een kwats weer.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:15:06 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195246874
Kijk, dat Zijlstra een liegende gluiperd is die zijn kont afveegt met de belangen van de Nederlandse burger en dat ethische afwegingen geen enkele factor van betekenis vormen in zijn handelen dat mag allemaal geen verrassing zijn. De VVD heeft immers louter liegende en corrupte ministers voortgebracht.

Dat de ambtelijke top van Rijkswaterstaat zich zo slaafs opstelt en ogenschijnlijk alleen de belangen van de industrie/vriendjes dient is echter met geen pen te beschrijven. Ook van Nieuwenhuizen en van Veldhoven staan er niet goed op. Ik ben gister van de ene verbazing in de andere gerold.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 25-09-2020 10:27:10 ]
Huilen dan.
pi_195246878
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:53 schreef fathank het volgende:
Het is gewoon een restproduct uit een gesteente dat van nature voorkomt. En dat kunnen we niet terugbrengen in de natuur? Wat een kwats weer.
Kan misschien wel, als je dan op zijn minst aan de voorkant kritisch naar dat flocculant kijkt. Maar RWS heeft pas veel later een risicobeoordeling uitgevoerd (met echt hele grove rekenfouten :') , zijn voor iedere leek te ontwaren) en inmiddels blijkt dat er grenswaarden (ik gok MTR-waarden) worden overschreden waardoor er sprake is van ecologische risico's. Dus dan kun je niet stellen dat het een functionele en nuttige toepassing is in het kader van natuurontwikkeling.
pi_195246897
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:53 schreef fathank het volgende:
Het is gewoon een restproduct uit een gesteente dat van nature voorkomt. En dat kunnen we niet terugbrengen in de natuur? Wat een kwats weer.
Ja ja, net als olie zeker? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:18:54 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195246915
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:53 schreef fathank het volgende:
Het is gewoon een restproduct uit een gesteente dat van nature voorkomt. En dat kunnen we niet terugbrengen in de natuur? Wat een kwats weer.
Het gaat vooral om de onbekende effecten en mogelijke schadelijkheid van het bindmiddel (polyacrylamide) dat eraan toegevoegd is.
Huilen dan.
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:20:50 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195246938
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:15 schreef Chia het volgende:

[..]

Kan misschien wel, als je dan op zijn minst aan de voorkant kritisch naar dat flocculant kijkt. Maar RWS heeft pas veel later een risicobeoordeling uitgevoerd (met echt hele grove rekenfouten :') , zijn voor iedere leek te ontwaren) en inmiddels blijkt dat er grenswaarden (ik gok MTR-waarden) worden overschreden waardoor er sprake is van ecologische risico's.
Foutje van een factor 1000. Maar dat maakte niks uit want het was toch maar een theoretisch maximum of zo :? :') .
quote:
Dus dan kun je niet stellen dat het een functionele en nuttige toepassing is in het kader van natuurontwikkeling.
En dit natuurlijk. Dat is het sowieso niet.
Huilen dan.
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:21 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195247033
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:53 schreef fathank het volgende:
Het is gewoon een restproduct uit een gesteente dat van nature voorkomt. En dat kunnen we niet terugbrengen in de natuur? Wat een kwats weer.
Cyanide komt ook van nature voor. Dat dumpen we ook niet met miljoenen tonnen tegelijk in een natuurplas.
pi_195247047
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:15 schreef Isdatzo het volgende:

Dat de ambtelijke top van Rijkswaterstaat zich zo slaafs opstelt en ogenschijnlijk alleen de belangen van de industrie/vriendjes dient is echter met geen pen te beschrijven. Ook van Nieuwenhuizen staat er niet goed op. Ik ben gister van de ene verbazing in de andere gerold.
RWS heeft hier vooral zelf gewoon hele grote belangen aangaande de lopende infrastructurele projecten die vertraging zouden kunnen oplopen en die kosten komen dan op hun bordje terecht. Die bedrijven die aankloppen zijn degenen aan wie ze die infrastructurele projecten hebben uitbesteed.

Vind het daarom jammer dat niet meer in beeld is gebracht naar wat in het verleden met dat granuliet is gebeurd en of ook naar alternatieve toepassingen is gekeken. En hoe het komt dat inmiddels eigenlijk alles afhangt van het illegaal storten (waar het op neerkomt aangezien het geen functionele en nuttige toepassing is als ze het natuurontwikkeling noemen) van dit spul in die ene plas die nu al een poosje onder een enorm vergrootglas ligt.

Andere potentiële toepassingen zijn waarschijnlijk sowieso minder efficiënt qua uitvoering want dan kan er niet direct vanaf de granulietberg op een schip worden geladen die dan linea recta naar een plas vaart waar de hele lading direct op zijn definitieve bestemming is.

quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dit natuurlijk. Dat is het sowieso niet.
Samen met het stand-still principe is die voorwaarde voor functionele en nuttige toepassingen ongeveer de gehele basis van ons beleid op het gebied van grondverzet. Maar daar wordt hier gewoon even overheen gestapt.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 10:52:11 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195247390
Kunnen ze Halbe hier nog voor straffen? Of is dat niet meer mogelijk sinds hun is opgestapt vanwege dat Putin gedoe?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195247467
quote:
84s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef Nikonlover het volgende:
Kunnen ze Halbe hier nog voor straffen? Of is dat niet meer mogelijk sinds hun is opgestapt vanwege dat Putin gedoe?
Tja dat Halbe Zijlstra weer eens heeft gelogen vind ik meer een detail in deze kwestie.
pi_195247491
Het zou pas nieuws zijn als hij had aangedrongen op integer handelen vanuit RWS en zelf volledig de waarheid sprak. :T
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:22:47 #58
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195250373
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:53 schreef fathank het volgende:
Het is gewoon een restproduct uit een gesteente dat van nature voorkomt. En dat kunnen we niet terugbrengen in de natuur? Wat een kwats weer.
Net zoals olie, gewoon een natuurproduct. Volgende keer dumpen ze het bij jou in de tuin. Kan prima in die natuur. ^O^

Oh iemand was me voor. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195250750
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het gaat vooral om de onbekende effecten en mogelijke schadelijkheid van het bindmiddel (polyacrylamide) dat eraan toegevoegd is.
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Foutje van een factor 1000. Maar dat maakte niks uit want het was toch maar een theoretisch maximum of zo :? :') .
[..]

En dit natuurlijk. Dat is het sowieso niet.

WTF, ik ben het gewoon eens met Isdatzo. :o _O- :B

Meest opzienbarende van de ZEMBLA-uitzending vond ik nog wel de "zoiets komt voor in Wit-Rusland"-uitspraak, blijkbaar hebben mensen vooral een heel vertekend beeld en misplaatste achting van Nederland en de manier waarop dingen hier gaan.. :')
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:51:18 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195250808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:30 schreef Chia het volgende:

[..]

RWS heeft hier vooral zelf gewoon hele grote belangen aangaande de lopende infrastructurele projecten die vertraging zouden kunnen oplopen en die kosten komen dan op hun bordje terecht. Die bedrijven die aankloppen zijn degenen aan wie ze die infrastructurele projecten hebben uitbesteed.
Ja, goed punt. Maar ik kreeg niet de indruk dat ze zich daar zelf heel erg van bewust waren. Elke keer was er bemoeienis van Zijlstra nodig om de boel weer in beweging te krijgen.

quote:
Vind het daarom jammer dat niet meer in beeld is gebracht naar wat in het verleden met dat granuliet is gebeurd en of ook naar alternatieve toepassingen is gekeken. En hoe het komt dat inmiddels eigenlijk alles afhangt van het illegaal storten (waar het op neerkomt aangezien het geen functionele en nuttige toepassing is als ze het natuurontwikkeling noemen) van dit spul in die ene plas die nu al een poosje onder een enorm vergrootglas ligt.

Andere potentiële toepassingen zijn waarschijnlijk sowieso minder efficiënt qua uitvoering want dan kan er niet direct vanaf de granulietberg op een schip worden geladen die dan linea recta naar een plas vaart waar de hele lading direct op zijn definitieve bestemming is.
Tja, dat is natuurlijk de hele essentie. Daarnaast kan je ook dat hele flocculant weglaten en daarmee zo'n beetje alle problemen oplossen: dan kan je het als ophoog'zand' gebruiken, als vulmiddel gebruiken, er dijken mee versterken, etc. Maar dan duurt je productieproces een stukje langer, terwijl je de hele bende ook gewoon over de schutting in het water kan flikkeren.
quote:
[..]

Samen met het stand-still principe is die voorwaarde voor functionele en nuttige toepassingen ongeveer de gehele basis van ons beleid op het gebied van grondverzet. Maar daar wordt hier gewoon even overheen gestapt.
Het is belachelijk dat het storten van afval verkocht wordt als """natuurontwikkeling""" terwijl niemand kan uitleggen hoe die natuurontwikkeling hier nou bij gebaat is.
Huilen dan.
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:56:48 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195250889
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

WTF, ik ben het gewoon eens met Isdatzo. :o _O- :B

Meest opzienbarende van de ZEMBLA-uitzending vond ik nog wel de "zoiets komt voor in Wit-Rusland"-uitspraak, blijkbaar hebben mensen vooral een heel vertekend beeld en misplaatste achting van Nederland en de manier waarop dingen hier gaan.. :')
Niks veranderd sinds "Beerput Nederland", of dat verhaal met de tanker 'Franz Schulte' (uitzending van Argos erover is een aanrader), dat gedoe in IJmuiden, DuPont/Chemours, etc etc etc.
Huilen dan.
pi_195250896
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het is belachelijk dat het storten van afval verkocht wordt als """natuurontwikkeling""" terwijl niemand kan uitleggen hoe die natuurontwikkeling hier nou bij gebaat is.
Dat is bij het hele verondiepen van plassen nogal dubieus, want dat gebeurt ook met gewone grond en bagger die niet makkelijk elders kwijt kan: https://www.bnnvara.nl/ze(...)ger-in-natuurplassen
https://www.bnnvara.nl/ze(...)ond-in-natuurplassen
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:01:14 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195250944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:57 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is bij het hele verondiepen van plassen nogal dubieus, want dat gebeurt ook met gewone grond en bagger die niet makkelijk elders kwijt kan: https://www.bnnvara.nl/ze(...)ger-in-natuurplassen
https://www.bnnvara.nl/ze(...)ond-in-natuurplassen
Ja. Sterker nog: we importeren die troep om het hier in het water te flikkeren 8)7 .

En dan hebben we het er nog niet eens over of dat verondiepen nou in alle gevallen wel zo'n goed idee is vanuit ecologisch oogpunt.
Huilen dan.
pi_195251372
Dit is vanaf nu de Halbe Zijlstra: :')_!
pi_195251973
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, goed punt. Maar ik kreeg niet de indruk dat ze zich daar zelf heel erg van bewust waren. Elke keer was er bemoeienis van Zijlstra nodig om de boel weer in beweging te krijgen.
RWS lijkt gewoon niet in beweging te komen, dus op zich snap ik dat wel. RWS komt op het gebied van granuliet niet verder dan die ene plas terwijl wel al die projecten risico lopen als het daar stil komt te liggen. Als degenen die vanuit RWS opdrachtgever zijn voor dergelijke infrastructurele projecten net zo vlot zijn met het informeren van het hogere management als Michele Blom en die andere knakker dat zijn met het informeren van de minister en staatssecretaris snap ik dat die bedrijven zich daar beter bewust van zijn dan RWS zelf.
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:08:26 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195253301
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Cyanide komt ook van nature voor. Dat dumpen we ook niet met miljoenen tonnen tegelijk in een natuurplas.
Cyanide wordt niet als ‘grond’ gezien terwijl dit wel volgens de wet als grond is aangemerkt. Het bindmiddel was overigens in zulke lage concentraties aanwezig dat het binnen de grenzen viel en het hele spul gewoon als grond mocht worden gestort. Tot de handhavers ineens vonden dat ze strenger moesten zijn dan de wet.

Maar goed, dit is de zienswijze van iemand die ik vandaag sprak en die betrokken is geweest bij het hele dossier. :P
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:17:10 #67
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195253406
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, goed punt. Maar ik kreeg niet de indruk dat ze zich daar zelf heel erg van bewust waren. Elke keer was er bemoeienis van Zijlstra nodig om de boel weer in beweging te krijgen.
[..]

Tja, dat is natuurlijk de hele essentie. Daarnaast kan je ook dat hele flocculant weglaten en daarmee zo'n beetje alle problemen oplossen: dan kan je het als ophoog'zand' gebruiken, als vulmiddel gebruiken, er dijken mee versterken, etc. Maar dan duurt je productieproces een stukje langer, terwijl je de hele bende ook gewoon over de schutting in het water kan flikkeren.
[..]

Het is belachelijk dat het storten van afval verkocht wordt als """natuurontwikkeling""" terwijl niemand kan uitleggen hoe die natuurontwikkeling hier nou bij gebaat is.
Zandwinputten worden verondiept omdat blijkt dat er op de grote dieptes (30meter en dieper) waar je vroeger een vergunning voor kreeg er amper wat groeit en bloeit. Als je die granuliet stort samen met de bagger en slib uit sloten en andere watergangen groeit er genoeg natuur. Ik kan je wel een paar plekken laten zien waar waar granuliet gestort is in het verleden en de boel zo dichtbegroeid is dat je een kapmes nodig hebt om er doorheen te komen.

Even los gezien van de kutzooi die ze vanuit het buitenland aanvoeren met schone grond verklaringen die niet zo schoon blijkt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195253462
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:52 schreef Twiitch het volgende:
Alle pijlen op Zijlstra terwijl het toch echt de hoogste ambtenaren bij Rijkswaterstaat zijn die moeten hangen in deze.
Als minister ben je eindverantwoordelijke. Dan kun je er prima als onschuldig uitkomen als er dingen aan je attentie zijn ontsnapt, maar dat wordt allemaal lastiger als je zelf mee gaat doen aan dat circus.
  vrijdag 25 september 2020 @ 17:45:53 #69
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195253823
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als minister ben je eindverantwoordelijke. Dan kun je er prima als onschuldig uitkomen als er dingen aan je attentie zijn ontsnapt, maar dat wordt allemaal lastiger als je zelf mee gaat doen aan dat circus.
Zijlstra was niet de dienende minister..

Die was van BuZa, die in de datsja was met Poetin.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:14:51 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195259863
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Cyanide wordt niet als ‘grond’ gezien terwijl dit wel volgens de wet als grond is aangemerkt. Het bindmiddel was overigens in zulke lage concentraties aanwezig dat het binnen de grenzen viel en het hele spul gewoon als grond mocht worden gestort. Tot de handhavers ineens vonden dat ze strenger moesten zijn dan de wet.

Maar goed, dit is de zienswijze van iemand die ik vandaag sprak en die betrokken is geweest bij het hele dossier. :P
Als je volgens de wet in de tuin van je buurman mag schijten, heeft hij dan geen overlast van je?

Of iets schadelijk is word door wetenschap bepaald, niet door een wet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:50:29 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195260461
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Zandwinputten worden verondiept omdat blijkt dat er op de grote dieptes (30meter en dieper) waar je vroeger een vergunning voor kreeg er amper wat groeit en bloeit. [knip]
Ja, dat klopt gedeeltelijk. Maar er zijn er ook vanuit ecologisch oogpunt wel degelijk argumenten om in sommige plassen diepe stukken (geheel dan wel deels) te behouden. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de natuur niet in elk geval gebaat is bij het verondiepen van zo'n plas (laat staan wanneer je er troep in dumpt :+ ).
Huilen dan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:00:01 #72
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195260606
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, dat klopt gedeeltelijk. Maar er zijn er ook vanuit ecologisch oogpunt wel degelijk argumenten om in sommige plassen diepe stukken (geheel dan wel deels) te behouden. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de natuur niet in elk geval gebaat is bij het verondiepen van zo'n plas (laat staan wanneer je er troep in dumpt :+ ).
Troep is dan weer redelijk arbitrair. Als je die granuliet opmengt met de slib en bagger die er ook gestort wordt valt het allemaal reuze mee. En een miljoen ton klinkt als een reuze hoeveelheid maar dat is daar minder dan 10% gok ik. Maar om je het exacte getal te vertellen moet ik de data er op na slaan. Een miljoen ton is ongeveer een halfjaar productie industrie zand die er gewonnen is. En dan laat ik de grind en het ophoogzand buiten beschouwing.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:05:34 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195260688
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Troep is dan weer redelijk arbitrair. Als je die granuliet opmengt met de slib en bagger die er ook gestort wordt valt het allemaal reuze mee. En een miljoen ton klinkt als een reuze hoeveelheid maar dat is daar minder dan 10% gok ik. Maar om je het exacte getal te vertellen moet ik de data er op na slaan. Een miljoen ton is ongeveer een halfjaar productie industrie zand die er gewonnen is. En dan laat ik de grind en het ophoogzand buiten beschouwing.
Dat geloof ik best, maar zolang er nog deze mate van onduidelijkheid bestaat over de mogelijke schadelijkheid van polyacrylamide dan moet je dat granuliet niet in een plas dumpen en het verkopen als natuurontwikkeling.
Huilen dan.
pi_195264258
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dan zou het niet op staatstelevisie uitgezonden worden want daar wordt ook censuur toegepast
Het is al een wonder dat dit op tv komt
De reputatie van Zembla staat hemels ver verheven van de criminele organisatie de VVD :7
En ja hoor ze lezen mee bij het OM :') :r

’OM wil betalen om uitzending documentaire tegen te houden’

Het Openbaar Ministerie wil de uitzending van een documentaire van de publieke omroep tegenhouden en is bereid de makers ervoor te betalen. Het gaat om de documentaire Nederland Fraudeland, waarin opsporingsdienst FIOD wordt gevolgd in zijn onderzoek naar belastingfraude door de landelijke sushiketen Sumo.

Een gesprek hierover tussen het OM, de publieke omroep en producent Selfmade films zou komende woensdag plaatsvinden, maar is recent door de omroep en de makers afgezegd, schrijft NRC.

Afzonderlijke vragen wil het OM niet beantwoorden, maar wel stelt het zich „te beraden op eventuele te nemen stappen. Hiervoor zullen we in overleg met Selfmade treden, ook over eventuele kosten en hoe hiermee om te gaan.”

Het OM hield de opnames voor de documentaire geheim voor de verdachten én de rechter. Om die reden zijn de horecaondernemers in juli van dit jaar veroordeeld voor de fraude, maar kregen zij geen straf. Het OM had de integriteit van het strafproces in gevaar gebracht, oordeelde de rechtbank. Beide partijen gingen in hoger beroep, dat nog plaats moet vinden.

Het OM wilde een gesprek met de omroep en de makers omdat „de uitzending van de documentaire een nog grotere inbreuk van de privacy oplevert dan de rechtbank nu heeft vastgesteld over het opnemen van de documentaire.”

https://www.telegraaf.nl/(...)aire-tegen-te-houden

Om te :r

Wilders heeft weer gelijk door en door corrupt :(
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 4 oktober 2020 @ 16:52:43 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195427234
Is dit niet het granuliet waar zoveel gezeik over is? :')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:07:25 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195427593
Halve Zool heeft er geen actieve herinnering aan :') :r
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:28:56 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195427975
quote:
84s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:52 schreef Starhopper het volgende:
Is dit niet het granuliet waar zoveel gezeik over is? :')

Vergelijkbaar, maar dat bevat uiteraard niet het toegevoegde flocculant (polyacrylamide) waar het vooral om gaat.
Huilen dan.
pi_199029413
quote:
Arcadis concludeert dat de toepassing van granuliet in het zandwin- en natuurontwikkelingsproject Over de Maas, veilig is, schrijft Van Veldhoven. "Er zijn geen negatieve effecten voor mens en milieu in de eindsituatie of tijdens de uitvoering. De milieu-hygiënische kwaliteit is constant en het voldoet aan de schoonste klasse die in Nederland aan grond wordt toegekend."

Er is ook geen acrylamide aangetroffen. Bij de productie van granuliet wordt dit toegevoegd om deeltjes aan elkaar te binden. "Bij afbraak van polyacrylamide zou theoretisch acrylamide kunnen vrijkomen. Dat is hier niet het geval", schrijft Van Veldhoven.
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)zegt-ministerie.html

Ben benieuwd of Zembla er nog op terugkomt. Het lijkt er toch op dat de Raad voor de Journalistiek terecht oordeelde dat de berichtgeving eenzijdig, onevenwichtig en tendentieus zou zijn geweest.
  vrijdag 16 april 2021 @ 17:44:29 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199030113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)zegt-ministerie.html

Ben benieuwd of Zembla er nog op terugkomt. Het lijkt er toch op dat de Raad voor de Journalistiek terecht oordeelde dat de berichtgeving eenzijdig, onevenwichtig en tendentieus zou zijn geweest.
Nou inderdaad. Ik denk dat ik het antwoord al weet.

Ook benieuwd of sommige roeptoeters hier ook nog terugkomen op hun posts. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')