abonnement Unibet Coolblue
pi_195237829
Wie zullen eerst gevaccineerd moeten worden?

Eerst massaal alle 80+'ers? Of juist mensen met obesitas? Of mensen met astma? Of mensen met hart- en vaatziekten? Of juist de meest uitgaande jongeren?

En wie krijgt voorrang of wie hoort voorrang te krijgen?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195237838
De directeur en alle medewerkers van farmaceuten.
pi_195237900
Diegenen die graag gevaccineerd willen worden.
Ik laat mij niet vaccineren.
pi_195237916
Ik vind dat jij de eer mag hebben om als eerste geprikt te worden.
pi_195237920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:41 schreef HetDonkertAan het volgende:
Diegenen die graag gevaccineerd willen worden.
Ik laat mij niet vaccineren.
De eerste bestelling gaat natuurlijk te weinig zijn om iedereen te kunnen vaccineren die een vaccin wil hebben.

Wie zou dan voorrang moeten hebben?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195237925
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:38 schreef Confetti het volgende:
De directeur en alle medewerkers van farmaceuten.
Uhm hoezo?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195237938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Uhm hoezo?
Als de directeur zichzelf en zijn kinderen laat vaccineren zal het wel veilig zijn. Anders blijft het russische roulette gelet op de ontwikkeltijd.
pi_195237952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De eerste bestelling gaat natuurlijk te weinig zijn om iedereen te kunnen vaccineren die een vaccin wil hebben.

Wie zou dan voorrang moeten hebben?
Diegenen die graag willen, ik geloof niet dat de meerderheid zo dom is om in deze val te lopen.
pi_195237974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:44 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Diegenen die graag willen, ik geloof niet dat de meerderheid zo dom is om in deze val te lopen.
59% van Nederland wil dat vaccin gewoon hoor.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195237999
Bill Gates _O_
  donderdag 24 september 2020 @ 18:49:50 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195238029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:44 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Diegenen die graag willen, ik geloof niet dat de meerderheid zo dom is om in deze val te lopen.
Zitten microchips in heb ik gehoordt. Wou dat mensen hun kop uit het zand zouden hale!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195238344
Alle zusjes 14.gif
pi_195238404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

59% van Nederland wil dat vaccin gewoon hoor.
Ai we hebben 60% nodig voor groepsimmuniteit. Toch maar even een jaartje lockdown voor de zekerheid.
I'll give you something to do
  donderdag 24 september 2020 @ 19:13:30 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195238456
De mensen die het meeste belasting betalen natuurlijk!
pi_195238525
quote:
11s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:37 schreef Mikeytt het volgende:
Wie zullen eerst gevaccineerd moeten worden?

Eerst massaal alle 80+'ers? Of juist mensen met obesitas? Of mensen met astma? Of mensen met hart- en vaatziekten? Of juist de meest uitgaande jongeren?

En wie krijgt voorrang of wie hoort voorrang te krijgen?
Moeten? We moeten niks.
33% van de zorgmedewerkers wil zich trouwens vrijwillig laten inenten, dat zegt wel iets over de rest van Nederland.
#ikdoenietmee
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195238540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

59% van Nederland wil dat vaccin gewoon hoor.
Nee hoor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195238589
Oudere en zwakkere.

+Vaccinatieplicht invoeren.
pi_195238608
Bron dat de meeste geen vaccinatie willen?

:')
pi_195238622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Ai we hebben 60% nodig voor groepsimmuniteit. Toch maar even een jaartje lockdown voor de zekerheid.
Is geen consensus over.
Epidemioloog had het over een hoog aangeschreven onderzoek waar 43% werd genoemd en er zijn ook onderzoeken met lagere percentages tot wel (iirc) 22%.

Andere kant. Als het rijken westen alles opkoopt en de rest van de wereld het niet kan kopen. Dan blijven we heel wat jaren langer aan de corona.
pi_195238646
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:19 schreef Verbruikersnaam het volgende:


+Vaccinatieplicht invoeren.
En anders?
pi_195238681
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:21 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

En anders?
Boete.
pi_195238798
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:23 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Boete.
Mensen beboeten die in deze geen spuit in de reet vol weet ik veel willen hebben? Totaal absurd plan.
pi_195238844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:28 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Mensen beboeten die in deze geen spuit in de reet vol weet ik veel willen hebben? Totaal absurd plan.
Complotgekkies kun je inderdaad nooit tevreden maken.
pi_195239017
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:30 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Complotgekkies kun je inderdaad nooit tevreden maken.
Ik ben al tevreden. Ik attendeer je erop zodat je inziet dat mijn tevredenheid inderdaad niet afhankelijk is van een dergelijke vaccinatieplicht.
pi_195239072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:38 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik ben al tevreden. Ik attendeer je erop zodat je inziet dat mijn tevredenheid inderdaad niet afhankelijk is van een dergelijke vaccinatieplicht.
Jij bent tevreden dat mensen doodgaan aan een virus, misschien wel diegene die door jouw zijn aangestoken? Of mensen die levenslange complicaties hebben?
pi_195239076
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Zitten microchips in heb ik gehoordt. Wou dat mensen hun kop uit het zand zouden hale!!!
Heb je wel eens goed naar zandkorrels gekeken? In elke korrel zit een microchip om je af te luisteren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195239117
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:41 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Jij bent tevreden dat mensen doodgaan aan een virus, misschien wel diegene die door jouw zijn aangestoken? Of mensen die levenslange complicaties hebben?
Nee hoor. Als die mensen daar bang voor zijn mogen ze gerust een vaccin halen als ze dat gerust stelt.
Ik ben tevreden met wie ik ben en wat ik doe.
Ik haal mijn tevredenheid niet uit het leed van andere mensen.
pi_195239137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:43 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Nee hoor. Als die mensen daar bang voor zijn mogen ze gerust een vaccin halen als ze dat gerust stelt.
Ik ben tevreden met wie ik ben en wat ik doe.
Ik haal mijm tevredenheid niet uit het leed van andere mensen.
Het is je prima recht om het niet te nemen natuurlijk. Evenals bepaalde bedrijven of landen je kunnen weigeren als je niet een bewijs van inenting kan laten zien natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195239177
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is je prima recht om het niet te nemen natuurlijk. Evenals bepaalde bedrijven of landen je kunnen weigeren als je niet een bewijs van inenting kan laten zien natuurlijk.
Inderdaad. Als iemand mij niet ongevaccineerd over de vloer wil hebben dan is dat diegenes goed recht eveneens.
pi_195239260
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is je prima recht om het niet te nemen natuurlijk. Evenals bepaalde bedrijven of landen je kunnen weigeren als je niet een bewijs van inenting kan laten zien natuurlijk.
Prima, dat mag dan ook gelden voor alles wat publiekelijk toegangelijk is.
pi_195239350
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:50 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Prima, dat mag dan ook gelden voor alles wat publiekelijk toegangelijk is.
Totale uitsluiting van de maatschappij voor mensen die niet gevaccineerd zijn lijkt mij persoonlijk geen heel fijn idee.
pi_195242578
Ik denk eerlijk gezegd dat alleen mensen met een cruciaal beroep gevaccineerd gaan worden; medisch en verplegend personeel, politieagenten, brandweermensen, dat soort mensen. Waarom zouden bijstandstrekkers, palletsorteerders, excelsheetvullers en andere mensen met een volstrekt irrelevant beroep gevaccineerd moeten worden?

Ik heb een leuke baan, maar zonder mij of mijn baan draait de maatschappij ook gewoon probleemloos door. Ik zie mezelf dan ook niet zo 1,2,3 gevaccineerd worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195243179
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:50 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Prima, dat mag dan ook gelden voor alles wat publiekelijk toegangelijk is.
Zelfs werkgevers mogen dit helemaal niet doen
pi_195243253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat alleen mensen met een cruciaal beroep gevaccineerd gaan worden; medisch en verplegend personeel, politieagenten, brandweermensen, dat soort mensen. Waarom zouden bijstandstrekkers, palletsorteerders, excelsheetvullers en andere mensen met een volstrekt irrelevant beroep gevaccineerd moeten worden?

Ik heb een leuke baan, maar zonder mij of mijn baan draait de maatschappij ook gewoon probleemloos door. Ik zie mezelf dan ook niet zo 1,2,3 gevaccineerd worden...
Denk niet dat de gemiddelde verplegen, agent, en brandweerman (dikwijls op middelbare leeftijd en gezond' zit te wachten op een vaccinatie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195244195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Ai we hebben 60% nodig voor groepsimmuniteit. Toch maar even een jaartje lockdown voor de zekerheid.
Eerder 80-85÷ geen vaccin werkt 100%. Aan andere kant is na de winter ook 10-20% besmet geweest en vrijwel iedereen wordt immuun, dus dat helpt. Ruim 20% van de mensen twijfelde ook nog, ik denk dat we het wel gaan halen. Na brede uitrol dan - zo rond deze tijd volgend jaar dus.
#WeesGeenWhales
pi_195244204
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is geen consensus over.
Epidemioloog had het over een hoog aangeschreven onderzoek waar 43% werd genoemd en er zijn ook onderzoeken met lagere percentages tot wel (iirc) 22%.

Andere kant. Als het rijken westen alles opkoopt en de rest van de wereld het niet kan kopen. Dan blijven we heel wat jaren langer aan de corona.
Maar niet hier dus dan hebben wij onze vrijheid terug 😄
#WeesGeenWhales
pi_195244242
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat alleen mensen met een cruciaal beroep gevaccineerd gaan worden; medisch en verplegend personeel, politieagenten, brandweermensen, dat soort mensen. Waarom zouden bijstandstrekkers, palletsorteerders, excelsheetvullers en andere mensen met een volstrekt irrelevant beroep gevaccineerd moeten worden?

Ik heb een leuke baan, maar zonder mij of mijn baan draait de maatschappij ook gewoon probleemloos door. Ik zie mezelf dan ook niet zo 1,2,3 gevaccineerd worden...
Waarom? Omdat de jonge net weer benadrukte, als genoeg mensen gevaccineerd zijn we "weer terug kunnen naar de samenleving met de vrijheid zoals we die gewend zijn".

Of bedoel je met de eerste lading dossisen? Dan helemaal gelijk natuurlijk.
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 01:02:07 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195244404
Volgens mij is de volgorde medisch personeel - hoogste risico groepen - essentieele beroepen - risico groepen - everyone else.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 01:06:43 #39
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_195244435
Mikeytt als proefpersoon
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_195245271
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:41 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waarom? Omdat de jonge net weer benadrukte, als genoeg mensen gevaccineerd zijn we "weer terug kunnen naar de samenleving met de vrijheid zoals we die gewend zijn".

Of bedoel je met de eerste lading dossisen? Dan helemaal gelijk natuurlijk.
Ik denk dat het überhaupt onmogelijk is om de benodigde enorme hoeveelheid vaccins te produceren, zodat we begin volgend jaar massaal gevaccineerd zouden kunnen worden. Ook na het op de markt komen van een vaccin denk ik dat we nog wel een jaar of twee met een 1,5 meter samenleving opgescheept blijven zitten. Ik koester iig weinig tot geen illusies dat we volgend jaar onze samenleving van voor de pandemie terug hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195245322
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar niet hier dus dan hebben wij onze vrijheid terug 😄
Je vergeet de globalisering
pi_195245884
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 06:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat het überhaupt onmogelijk is om de benodigde enorme hoeveelheid vaccins te produceren, zodat we begin volgend jaar massaal gevaccineerd zouden kunnen worden. Ook na het op de markt komen van een vaccin denk ik dat we nog wel een jaar of twee met een 1,5 meter samenleving opgescheept blijven zitten. Ik koester iig weinig tot geen illusies dat we volgend jaar onze samenleving van voor de pandemie terug hebben.
De rijkste 15% heeft nu al 85% van de vaccins opgekocht, dus dat zal wel meevallen. Als er een paar werken en paar afvallen hebben we nog steeds meer vaccins dan mensen hier.

Of japan als voorbeeld: die hebben 500 miljoen doses gekocht nu voor 130 miljoen inwoners ongeveer, want "Olympische spelen".
#WeesGeenWhales
pi_195245940
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De rijkste 15% heeft nu al 85% van de vaccins opgekocht, dus dat zal wel meevallen. Als er een paar werken en paar afvallen hebben we nog steeds meer vaccins dan mensen hier.

Of japan als voorbeeld: die hebben 500 miljoen doses gekocht nu voor 130 miljoen inwoners ongeveer, want "Olympische spelen".
We gaan het meemaken, ik stel me iig in op nog wel een jaar of twee naweeën van de pandemie nadat er (een) vaccin(s) op de markt verschenen is. Zeker wanneer een vaccin maar tijdelijk werkzaam zou zijn, waarna je weer gewoon geïnfecteerd zou kunnen raken.

Het virus gaat niet "nooit meer weg", maar ik ga nog altijd uit van een totale duur van zo'n twee à drie jaar voordat het echt achter de rug is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195246029
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 07:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je vergeet de globalisering
Dat argument hoor ik ook steeds, maar vraag me echt af of dat niet een wanhoopspoging is omdat ze weten dat humanitaire redenen niet gaan helpen.

Als wij hier groepsimmuniteit hebben, kan een importgeval toch niet tot een grote uitbraak leiden?

En daarnaast, je kan iedereen uit Afrika of andere arme landen toch gewoon verplicht een sneltest afnemen voor je ze het land binnenlaat?
#WeesGeenWhales
pi_195246064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

We gaan het meemaken, ik stel me iig in op nog wel een jaar of twee naweeën van de pandemie nadat er (een) vaccin(s) op de markt verschenen is. Zeker wanneer een vaccin maar tijdelijk werkzaam zou zijn, waarna je weer gewoon geïnfecteerd zou kunnen raken.

Het virus gaat niet "nooit meer weg", maar ik ga nog altijd uit van een totale duur van zo'n twee à drie jaar voordat het echt achter de rug is.
Wereldwijd ja, maar in rijke landen niet. Als het na een jaar weer moet kopen we gewoon meer dosissen op. En voor naweeën af en toe gaan ze niet de 1.5m in stand houden iig niet buiten de naweeën. Vooral niet omdat ze ook keer pp keer beloven dat die weggaat met een brede uitrol van een vaccin en er dus ook 0 draagvlak voor zal zijn.

Als het elk jaar moet zullen de sloppenwijken wel wat langer geofferd worden voor onze volle voetbalstadions en knuffels, dat wel.

Maar ik bedoel: de Spaanse griep duurde krap 2 jaar, en dat was met 0 hulpmiddelen.
#WeesGeenWhales
  vrijdag 25 september 2020 @ 08:54:12 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195246091
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:30 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Complotgekkies kun je inderdaad nooit tevreden maken.
Om een vaccinatie plicht te kunnen invoeren is een grondwetswijziging nodig. Daarom gaat een vaccinatie plicht er dus niet komen. Maar voorlopig is er nog steeds geen vaccin voor het corona virus wat veilig is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195246376
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om een vaccinatie plicht te kunnen invoeren is een grondwetswijziging nodig. Daarom gaat een vaccinatie plicht er dus niet komen. Maar voorlopig is er nog steeds geen vaccin voor het corona virus wat veilig is.
Maar niet om het verplicht te stellen voor bepaalde dingen, zo was de tweede kamer vlak voor deze ellende begon al akkoord met het niet toelaten van ongevaccineerde kinderen in kinderdagverblijven.
#WeesGeenWhales
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:31:09 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195246415
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar niet om het verplicht te stellen voor bepaalde dingen, zo was de tweede kamer vlak voor deze ellende begon al akkoord met het niet toelaten van ongevaccineerde kinderen in kinderdagverblijven.
Het is afwachten hoe zich dit verder gaat ontwikkelen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195246703
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:19 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Oudere en zwakkere.

+Vaccinatieplicht invoeren.
Artsen, docenten etc.
Qua dat laatste: don't get me started.

[ Bericht 8% gewijzigd door Celestien op 25-09-2020 10:07:23 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195246716
Politici, farmaceuten, journalisten, BN'ers die maatregelen promoten.
pi_195246743
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar niet om het verplicht te stellen voor bepaalde dingen, zo was de tweede kamer vlak voor deze ellende begon al akkoord met het niet toelaten van ongevaccineerde kinderen in kinderdagverblijven.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de eerste kamer wetten tegenhoyd van de populustische tweede kamer....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195246751
Ik
pi_195246754
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:41 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Jij bent tevreden dat mensen doodgaan aan een virus, misschien wel diegene die door jouw zijn aangestoken? Of mensen die levenslange complicaties hebben?
Laat je niet gek maken, Verbruikersnaam. Mensen die geen vaccinatie willen (om welke reden dan ook) worden beschermd door de grote groep die wél een vaccinatie neemt. Zo werkt 't nu eenmaal. Het is net als met de ongevaccineerde kinderen in de bible belt, die niet massaal omvallen: komt omdat de meeste kinderen op school/dagopvang wél hun prikkies hebben gehad.

Vaccineren of niet, dat blijft een keuze.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195246783
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:54 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Totale uitsluiting van de maatschappij voor mensen die niet gevaccineerd zijn lijkt mij persoonlijk geen heel fijn idee.
Nee, dat zal nooit gebeuren, maar een kinderdagopvang mag kinderen weigeren die niet gevaccineerd zijn, zo begreep ik. En da's best een ding als je allebei werkt & je kind niet naar opa en oma kan.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:08:41 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246799
Vaccinatie voor covid gaat absoluut niet verplicht worden, het is echter niet denkbeeldig dat er beperkingen zullen komen, met name aan reizen naar het buitenland, voor degenen die niet gevaccineerd zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:12:15 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246840
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:06 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, dat zal nooit gebeuren, maar een kinderdagopvang mag kinderen weigeren die niet gevaccineerd zijn, zo begreep ik. En da's best een ding als je allebei werkt & je kind niet naar opa en oma kan.
De wet daarvoor is door de 2e Kamer en ligt nu bij de 1e Kamer. Daarna mag kinderopvang kinderen die niet gevaccineerd zijn weigeren. Wat mij betreft word dat doorgetrokken naar lagere scholen overigens zoals men dat in Californie doet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195246919
De vaccinatie van COVID-19 zou wat mij betreft het zelfde moeten verlopen als voor de normale griepvaccinatie: aan het begin van het seizoen worden alleen mensen uit de risicogroepen ingeënt. Dat zou moeten gebeuren op vrijwillige basis.
pi_195246925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De wet daarvoor is door de 2e Kamer en ligt nu bij de 1e Kamer. Daarna mag kinderopvang kinderen die niet gevaccineerd zijn weigeren. Wat mij betreft word dat doorgetrokken naar lagere scholen overigens zoals men dat in Californie doet.
Ja, daar kan ik me ook wel in vinden.
Volgens mij zijn er zelfs landen waar vaccineren verplicht is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:20:09 #59
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195246926
- Nee -

[ Bericht 77% gewijzigd door Tijger_m op 25-09-2020 10:20:56 ]
pi_195246989
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om een vaccinatie plicht te kunnen invoeren is een grondwetswijziging nodig. Daarom gaat een vaccinatie plicht er dus niet komen. Maar voorlopig is er nog steeds geen vaccin voor het corona virus wat veilig is.
Andere manieren zijn ook zeer effectief om vaccineren aan te moedigen.
Ik noem er maar eentje: een algeheel reisverbod. Je mag alleen nog de grens over mét een vaccinatie verklaring in de komende 5 jaar. Ik vermoed zo dat veel van deze antivac gekkies hun prioriteiten op orde zullen stellen en zich alsnog laten vaccineren. Kom namelijk niet aan hun vakanties...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:28:23 #61
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195247019
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:01 schreef Sapstengel het volgende:
Politici, farmaceuten, journalisten, BN'ers die maatregelen promoten.
Dit inderdaad. Ondanks dat ik blijkbaar niet mag zeggen dat twee figuren in het bijzonder als eerste mogen worden gevaccineerd.
pi_195247132
Oprechte vraag: waarom leeft hier het idee dat iedereen gevaccineerd moet worden?
pi_195247292
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:06 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, dat zal nooit gebeuren, maar een kinderdagopvang mag kinderen weigeren die niet gevaccineerd zijn, zo begreep ik. En da's best een ding als je allebei werkt & je kind niet naar opa en oma kan.
Dat is omdat de vaccinatie graad voor mazelen 95+ moet zijn en er uitbraken zijn geweest, je brengt ook andere kinderen in gevaar dus.

Als hier ook (want stel 75% effectief) zeg 85% ingeënt moet zijn, en slechts zeg 75% kiest ervoor, zie ik het echt wel verplicht worden voor dingen als festivals, disco's, en bioscopen, theaters etc zonder maatregelen.

Als de keuze of de hele evenementen en cultuursector verder in laten storten en verdere economische schade plus een volksopstand (heel groot deel accepteert de maatregelen nu alleen omdat er nog geen vaccin is uitgerold) is, of iedereen die het vaccin neemt (4 op de 5 waarschijnlijk uiteindelijk ongeveer) al z'n vrijheid terug en de hele economie weer open maar ongevaccineerden mogen sommige dingen niet doen (en die worden toch door mensen gezien als breindode idioten) is dat een makkelijke keuze hoor.

Australië gaat het zo verplicht mogelijk maken, de Belgische minister van justitie denkt er openlijk over om het te verplichten, de jonge zegt hier dat dat niet gebeurt maar dat betekent niet dat je in 2022 zonder lowlands binnenkomt lol
#WeesGeenWhales
pi_195247310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:25 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Andere manieren zijn ook zeer effectief om vaccineren aan te moedigen.
Ik noem er maar eentje: een algeheel reisverbod. Je mag alleen nog de grens over mét een vaccinatie verklaring in de komende 5 jaar. Ik vermoed zo dat veel van deze antivac gekkies hun prioriteiten op orde zullen stellen en zich alsnog laten vaccineren. Kom namelijk niet aan hun vakanties...
Amen.
#WeesGeenWhales
pi_195247327
- BNW -

[ Bericht 99% gewijzigd door Tijger_m op 25-09-2020 10:55:38 ]
pi_195247389
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is omdat de vaccinatie graad voor mazelen 95+ moet zijn en er uitbraken zijn geweest, je brengt ook andere kinderen in gevaar dus.

Als hier ook (want stel 75% effectief) zeg 85% ingeënt moet zijn, en slechts zeg 75% kiest ervoor, zie ik het echt wel verplicht worden voor dingen als festivals, disco's, en bioscopen, theaters etc zonder maatregelen.

Als de keuze of de hele evenementen en cultuursector verder in laten storten en verdere economische schade plus een volksopstand (heel groot deel accepteert de maatregelen nu alleen omdat er nog geen vaccin is uitgerold) is, of iedereen die het vaccin neemt (4 op de 5 waarschijnlijk uiteindelijk ongeveer) al z'n vrijheid terug en de hele economie weer open maar ongevaccineerden mogen sommige dingen niet doen (en die worden toch door mensen gezien als breindode idioten) is dat een makkelijke keuze hoor.

Australië gaat het zo verplicht mogelijk maken, de Belgische minister van justitie denkt er openlijk over om het te verplichten, de jonge zegt hier dat dat niet gebeurt maar dat betekent niet dat je in 2022 zonder lowlands binnenkomt lol
Jep, en daarom ben ik pro-vaccinatie. Niet alleen qua covid-19, maar ook qua het Rijksvaccinatieprogramma. Wij hebben onze dochter zelfs extra laten vaccineren. (Vaccinatie in kwestie zit nu wel in het vaccinatieprogramma, maar dat was nadat zij 'm al had doorlopen. Ze zou 'm dus niet op korte termijn krijgen, en dat vonden we niet acceptabel, dus hebben we 'm op eigen kosten geregeld).
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195247426
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:50 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Prima, dat mag dan ook gelden voor alles wat publiekelijk toegangelijk is.
Dan wil ik ook dat er een wet komt, hele dikke rokende, drinkende stinkende mensen vol vol met ziektes mogen niet meer in het openbaar komen want ze zien er niet uit zijn ongezond en geven overlast.

Laten we houden op de wet vrijheid en eigen keuze, wie een vax wil prima maar betaal het zelf. Wie niet wil 50% korting op de zorgpremie.
Interessant he ?
pi_195247434
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Jep, en daarom ben ik pro-vaccinatie. Niet alleen qua covid-19, maar ook qua het Rijksvaccinatieprogramma. Wij hebben onze dochter zelfs extra laten vaccineren. (Vaccinatie in kwestie zit nu wel in het vaccinatieprogramma, maar dat was nadat zij 'm al had doorlopen. Ze zou 'm dus niet op korte termijn krijgen, en dat vonden we niet acceptabel, dus hebben we 'm op eigen kosten geregeld).
Goed zo!

Dus ja, geen vakantie, geen festivals als die weer gewoon mogen zonder 1.5m zonder vaccin, wat kunnen we nog meer bedenken om ze aan te moedigen? 🤔
#WeesGeenWhales
pi_195247443
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Tijger_m op 25-09-2020 10:56:12 ]
pi_195247533
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:02 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens mij is de volgorde medisch personeel - hoogste risico groepen - essentieele beroepen - risico groepen - everyone else.
Dit is inderdaad hoe België het ongeveer wil gaan doen, in ieder geval de eerste twee stappen.

Ik sta achteraan :(
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 11:00:48 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195247547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dit is inderdaad hoe België het ongeveer wil gaan doen, in ieder geval de eerste twee stappen.

Ik sta achteraan :(
Volgens mij, en ik kan geen link geven waar ik het gelezen heb, sorry, is dat wereldwijd het normale protocol voor vaccinaties in dit soort situaties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195247598
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij, en ik kan geen link geven waar ik het gelezen heb, sorry, is dat wereldwijd het normale protocol voor vaccinaties in dit soort situaties.
Oh, interessant. Ik hoop dat het vaccin er snel is want al is het puur om het proces te volgen ben ik benieuwd hoe het zou lopen.
pi_195247623
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Goed zo!

Dus ja, geen vakantie, geen festivals als die weer gewoon mogen zonder 1.5m zonder vaccin, wat kunnen we nog meer bedenken om ze aan te moedigen? 🤔
Je hoopt eigenlijk dat men ergens het besef oppikt dat 't in hun eigen belang is & dat van anderen. Als dat vaccin veilig is, is er - mijns inziens - weinig reden om 't niet te doen.

Ik kan wel een aantal dingen gaan opnoemen die aangevoerd kunnen worden om 't niet te willen, maar wil geen stennis schoppen in het subforum van mijn waarde collega's :@.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195247640
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:04 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Oh, interessant. Ik hoop dat het vaccin er snel is want al is het puur om het proces te volgen ben ik benieuwd hoe het zou lopen.
Rampzalig, waarschijnlijk.
#WeesGeenWhales
pi_195247706
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je hoopt eigenlijk dat men ergens het besef oppikt dat 't in hun eigen belang is & dat van anderen. Als dat vaccin veilig is, is er - mijns inziens - weinig reden om 't niet te doen.

Ik kan wel een aantal dingen gaan opnoemen die aangevoerd kunnen worden om 't niet te willen, maar wil geen stennis schoppen in het subforum van mijn waarde collega's :@.
Dat gaan die hersendode laagopgeleide tokkies nooit, dus pak je ze gewoon chersonnisos af tot ze vraag het prikje halen. En toegang tot Songfestival en voetbalstadion. Moet je eens kijken.

Of je vertelt ze,wat nog klopt ook, dat er meer moslims in arme landen doodgaan als wij de vaccins opgebruiken 😂
#WeesGeenWhales
pi_195247869
Waar ik voor vrees is dat mensen anderen voor zich laten denken: m'n partner wil 'm niet, dus wil ik 'm ook niet. Of de jongens op de voetbalvereniging vinden zo'n prik onzin, want 'ze zijn toch allemaal fitte jonge kerels': "Wij hebben die prik niet nodig." en dus haalt niemand 'm. En dan degene die er tóch eentje wil met een scheef oog aankijken.

Liever voor jezelf denken, je (laten) informeren en dan een keuze maken. Een keuze maken 'omdat een ander 't doet' is geen doordachte keuze. Da's meer een gevalletje 'met de meute meelopen'.

Mocht je alsnog tot de conclusie komen die die prik niet zinvol is: prima. In ieder geval heb je er dan goed over nagedacht.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195248224
eerst zorgen dat farma bedrijven aansprakelijk gesteld kunnen worden als er weer slachtoffers vallen door een vaccin.
pi_195717826
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-een-vaccin-a4016111

quote:
De Europese Commissie heeft donderdag een richtlijn gepresenteerd voor hoe het coronavaccin, als dit er eenmaal is, verspreid moet worden onder de bevolking. Omdat het vaccin aan het begin nog schaars zal zijn, heeft de Commissie zes bevolkingsgroepen voorgesteld die als eerste in aanmerking zouden kunnen komen voor vaccinatie. Het gaat onder meer om zorgmedewerkers, zestigplussers en mensen met een zwakke gezondheid.
pi_195719177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef weetjewel5 het volgende:
eerst zorgen dat farma bedrijven aansprakelijk gesteld kunnen worden als er weer slachtoffers vallen door een vaccin.
Maar overheidsorganisaties keuren de vaccins ook goed, die zouden dan toch in ieder geval deel schuld hebben? En er wordt vanuit overheden veel druk op farmaceuten gezet om een vaccin te maken. Ik vind het niet vreemd dat overheden deels garant staan voor claims tegen farmaceuten.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 19:36:10 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195719207
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef weetjewel5 het volgende:
eerst zorgen dat farma bedrijven aansprakelijk gesteld kunnen worden als er weer slachtoffers vallen door een vaccin.
Die zijn in de EU gewoon aansprakelijk te stellen. De EU heeft een verzoek hiertoe door de pharma bedrijven afgewezen. Maanden geleden al.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195719267
quote:
Zorgmedewerkers snap ik goed, en kwetsbaren ook, maar 60-plussers niet echt eigenlijk. Dat is een grote bevolkingsgroep, maar niet de groep met de meeste contacten en die het virus het meest verspreid. Ook is het waarschijnlijk dat het vaccin minder werkzaam is bij die groep. Waarom niet bijvoorbeeld studenten ipv 60-plussers? Ja, die worden minder vaak ziek, maar de gemiddelde student met corona besmet meer anderen dan de gemiddelde 60-plusser. Wil je de verspreiding van het virus tegengaan dan is het misschien beter om juist de groepen die veel sociale contacten hebben, en bij wie het vaccin het meest effectief is, meer prioriteit te geven.
En waarom niet restaurant en cafe personeel? Ook een groep met veel contacten, zoveel zelfs dat nu alle cafes en restaurants dicht moeten omdat daar zoveel besmettingen plaatsvinden. Als dat zo is, waarom dat niet aanpakken met een vaccin zodra het kan?
En met het indammen van de verspreiding, bescherm je ook de 60-plussers.
pi_195723026
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

59% van Nederland wil dat vaccin gewoon hoor.
bijna 70% + ongetwijfeld nog een deel twijfelers las ik zelfs.

Het zal uiteindelijk wel 75-80% worden dat het neemt.

Daar gaat idd niét genoeg voor zijn eerst...

Dus:

1) - zorgmedewerkers en risicoberoepen. Punt.

2) ligt aan de eigenschappen van het vaccin. Als het beschermt tegen infectie (en dus verspreiding) en beter werkt bij jongeren dan ouderen dan eerst juist mensen zoals ik. Als het beschermt tegen ziekte (of tegen allebei) en ook werkt bij ouderen (waar het godzijdank bij elk vaccin wat wij gekocht hebben waar daar tot nu toe naar gekeken is wel heel erg sterk op lijkt) dan eerst ouderen/risicogroepen.

3) iedereen die het maar hebben wil, hoe meer hoe beter, met een flinke nadruk van de overheid dat als genoeg mensen het nemen dat knuffelen dan niet meer een strafbaar feit is en je weer naar een festival mag of een vol theater normaal of je verjaardag vieren in het park zonder panisch afstand te moeten houden op straffe van 95 pleuro.

Lijkt me.
#WeesGeenWhales
pi_195723063
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Natalie het volgende:
Waar ik voor vrees is dat mensen anderen voor zich laten denken: m'n partner wil 'm niet, dus wil ik 'm ook niet. Of de jongens op de voetbalvereniging vinden zo'n prik onzin, want 'ze zijn toch allemaal fitte jonge kerels': "Wij hebben die prik niet nodig." en dus haalt niemand 'm. En dan degene die er tóch eentje wil met een scheef oog aankijken.

Liever voor jezelf denken, je (laten) informeren en dan een keuze maken. Een keuze maken 'omdat een ander 't doet' is geen doordachte keuze. Da's meer een gevalletje 'met de meute meelopen'.

Mocht je alsnog tot de conclusie komen die die prik niet zinvol is: prima. In ieder geval heb je er dan goed over nagedacht.
Ik heb hier juist goede hoop op, omdat ongeveer 70% hem volgens polls zowieso wilde, en iets van bijna 20% twijfelde. ALs iedereen hem neemt omdat de meerderheid het doet, vind ik het prima als het ontdenkende schapen zijn - het boeit me namelijk 0,0 waarom mensen die spuit laten zetten, als ze het maar doen, zodat we allemaal onze vrijheid weer terug krijgen en ik m'n leuke leven weer terugkrijg met m'n vrienden.

Als schapen achter de 70% aanlopen, overheid die er iéts sterker de nadruk op legt (zoals ik net zeg) dat dan alles weer kan als genoeg mensen het nemen dat lowlands dan weer doorgaat en de knuffelboete wordt opgeheven, zeg maar, spotjes met influencers die het vaccin halen #vaccinchallenge #ikbennietbangvooreenprikje , I don't care, als mensen het maar nemen :)
#WeesGeenWhales
pi_195723072


[ Bericht 100% gewijzigd door eragon2890 op 18-10-2020 23:46:04 ]
#WeesGeenWhales
pi_195723078
Doe mij maar het laatste
pi_195723079
En de rijke westerse landen krijgen vaccins ?

De tweede en derdewereld komt covid als extra ziekte op hun vele ziektes probleem lijst?

Eerlijk zeg.
Interessant he ?
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:14:55 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195723341
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:46 schreef Zwolsboy het volgende:
En de rijke westerse landen krijgen vaccins ?

De tweede en derdewereld komt covid als extra ziekte op hun vele ziektes probleem lijst?

Eerlijk zeg.
Iedereen krijgt vaccins, er is een fonds in het leven geroepen wat vaccins voor derde wereld landen inkoopt genaamd COVAX. De VS en Rusland doen er overigens niet aan mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195724841
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iedereen krijgt vaccins, er is een fonds in het leven geroepen wat vaccins voor derde wereld landen inkoopt genaamd COVAX. De VS en Rusland doen er overigens niet aan mee.
Dat laatste verbaast me niet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:24:25 #89
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_195726253
Er is al iemand behandeld met een vaccin, namelijk Donald Trump. Weliswaar een passief vaccin, maar het geeft al wel de richting aan waar we moeten zoeken voor een antwoord op de TT.
pi_195726648
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Natalie het volgende:
Waar ik voor vrees is dat mensen anderen voor zich laten denken: m'n partner wil 'm niet, dus wil ik 'm ook niet. Of de jongens op de voetbalvereniging vinden zo'n prik onzin, want 'ze zijn toch allemaal fitte jonge kerels': "Wij hebben die prik niet nodig." en dus haalt niemand 'm. En dan degene die er tóch eentje wil met een scheef oog aankijken.

Liever voor jezelf denken, je (laten) informeren en dan een keuze maken. Een keuze maken 'omdat een ander 't doet' is geen doordachte keuze. Da's meer een gevalletje 'met de meute meelopen'.

Mocht je alsnog tot de conclusie komen die die prik niet zinvol is: prima. In ieder geval heb je er dan goed over nagedacht.
Als ik jouw verhaal zo lees dan is er maar een logische gedachte mogelijk:gewoon de prik halen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195726823
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als ik jouw verhaal zo lees dan is er maar een logische gedachte mogelijk:gewoon de prik halen.
Niet per se, maar ben blij dat het zo logisch overkomt :P

Nou ja, weet je, het is een serieuze zaak en die vraagt serieuze aandacht. Er zijn best een aantal mensen die vraagtekens zetten bij de snelheid waarmee een vaccin wordt ontwikkeld en op basis daarvan er geen willen. Dat begrijp ik wel. Voor je gevoel krijg je dan iets in je lijf gesproten wat je niet vertrouwt. Dat lijkt mij ook een griezelige gedachte. Maar als je enige reden is 'mijn broer doet het ook niet', dan zou ik zeggen: wat zijn de redenen die je broer heeft? Kan jij jezelf ook goed vinden in die redenen? Even dat stukje zelf-nadenken. De vraag of je gevaccineerd wilt worden verdient het om even rond te gaan in je eigen hersenen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 11:18:34 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195726894
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:24 schreef Heremeteit het volgende:
Er is al iemand behandeld met een vaccin, namelijk Donald Trump. Weliswaar een passief vaccin, maar het geeft al wel de richting aan waar we moeten zoeken voor een antwoord op de TT.
Een vaccin beschermt je tegen het krijgen van het virus, het helpt geen donder als je al covid hebt. Alle vaccins zijn passief, overigens, anders zou je goed ziek worden van een vaccin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195727140
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:46 schreef Zwolsboy het volgende:
En de rijke westerse landen krijgen vaccins ?

De tweede en derdewereld komt covid als extra ziekte op hun vele ziektes probleem lijst?

Eerlijk zeg.
Valt mee. Serum Institue India, de grootste producer van vaccins, heeft een licentie om 1 miljard doses van het Oxford vaccin te maken, en zou er rond november geloof ik al 400 miljoen klaar hebben. De helft daarvan zou voor India zijn, de rest voor ontwikkelingslanden.
En ze werken ook met nog 3 andere vaccins.

Wereldwijd zou je het vaccin/de vaccins het eerst in willen zetten in de regios waar het virus het meeste heerst. Dus op dit moment zouden dat zijn Noord en Zuid Amerika, Europa en India.
Voor deze ene keer lijkt Afrika gespaard te worden.
pi_195727151
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:24 schreef Heremeteit het volgende:
Er is al iemand behandeld met een vaccin, namelijk Donald Trump. Weliswaar een passief vaccin, maar het geeft al wel de richting aan waar we moeten zoeken voor een antwoord op de TT.
Behandeld met een vaccin? Passief vaccin? Leg eens uit.
pi_195727214
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:41 schreef eragon2890 het volgende:

2) ligt aan de eigenschappen van het vaccin. Als het beschermt tegen infectie (en dus verspreiding) en beter werkt bij jongeren dan ouderen dan eerst juist mensen zoals ik. Als het beschermt tegen ziekte (of tegen allebei) en ook werkt bij ouderen (waar het godzijdank bij elk vaccin wat wij gekocht hebben waar daar tot nu toe naar gekeken is wel heel erg sterk op lijkt) dan eerst ouderen/risicogroepen.

Het Oxford vaccin is pas in de derde fase op een kleine groep (enige tientallen) ouderen getest, maar de resultaten daarvan zijn nog niet bekend gemaakt. Ook is het in dezelfde fase op een nog kleinere groep kinderen getest.
De hoeveelheid antistoffen van het Oxford vaccin bij de gezonde 'jonge' mensen was niet heel hoog, en bij sommigen zelfs zo laag dat ze besloten om een booster toe te voegen.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:06:18 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195727537
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:24 schreef Heremeteit het volgende:
Er is al iemand behandeld met een vaccin, namelijk Donald Trump. Weliswaar een passief vaccin, maar het geeft al wel de richting aan waar we moeten zoeken voor een antwoord op de TT.
Een vaccin is om te voorkomen dat je het krijgt. Trump kreeg een heel ander soort behandeling er snel bovenop te komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:32:28 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195727950
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zorgmedewerkers snap ik goed, en kwetsbaren ook, maar 60-plussers niet echt eigenlijk. Dat is een grote bevolkingsgroep, maar niet de groep met de meeste contacten en die het virus het meest verspreid. Ook is het waarschijnlijk dat het vaccin minder werkzaam is bij die groep. Waarom niet bijvoorbeeld studenten ipv 60-plussers? Ja, die worden minder vaak ziek, maar de gemiddelde student met corona besmet meer anderen dan de gemiddelde 60-plusser. Wil je de verspreiding van het virus tegengaan dan is het misschien beter om juist de groepen die veel sociale contacten hebben, en bij wie het vaccin het meest effectief is, meer prioriteit te geven.
En waarom niet restaurant en cafe personeel? Ook een groep met veel contacten, zoveel zelfs dat nu alle cafes en restaurants dicht moeten omdat daar zoveel besmettingen plaatsvinden. Als dat zo is, waarom dat niet aanpakken met een vaccin zodra het kan?
En met het indammen van de verspreiding, bescherm je ook de 60-plussers.
Mensen met een zwakke gezondheid en 60+ behoren tot de risico groep dus lijkt me logisch dat die eerder voor een vaccin en of medicijn in aanmerking komen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:33:37 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195727966
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 10:24 schreef Heremeteit het volgende:
Er is al iemand behandeld met een vaccin, namelijk Donald Trump. Weliswaar een passief vaccin, maar het geeft al wel de richting aan waar we moeten zoeken voor een antwoord op de TT.
Hij is met van alles behandeld behalve een vaccin. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:40:16 #99
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_195729904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:44 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Diegenen die graag willen, ik geloof niet dat de meerderheid zo dom is om in deze val te lopen.
Het is andersom. De meerderheid is niet zo dom dat het zich niét laat vaccineren.
  maandag 19 oktober 2020 @ 14:42:48 #100
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_195729937
In eerste instantie moet het zorgpersoneel de vaccinatie krijgen. Los van dat het voor hun veiligheid belangrijk is, voorkom je op die manier ook gaten in de bezettingsgraad. Veel verplegers zitten nu ziek thuis terwijl het nu alle hens aan dek is.

Daarna de leraren, want die zitten ook in een penabele positie, personeel pleeghuizen etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')