abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195236794
Ik heb een bril die ik graag wil houden maar mijn glazen hebben nogal wat krassen. Nu ben ik aan het kijken waar ik goedkoop goede brillenglazen kan krijgen, en ben totaal in de war geraakt van de hele opticienwereld. Bij een opticien zijn brillenglazen altijd gratis (bij een montuur) en hebben ze al monturen vanaf 19 euro, maar ik hoef natuurlijk geen montuur. Bij andere opticiens betaal je wel 100 euro voor nieuwe glazen. Veel opticiens hebben ook geen informatie over nieuwe glazen.

Waar kan ik nou voordelig nieuwe glazen krijgen? Het liefst ook met een oogmeting om zeker te weten dat de sterkte nog klopt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195236816
¤100 voor nieuwe glazen lijkt me geen gekke prijs.
pi_195236875
op brillenglazen.net kost het 69 euro!
https://brillenglazen.net/enkelvoudig/
pi_195236981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:38 schreef madam-april het volgende:
¤100 voor nieuwe glazen lijkt me geen gekke prijs.
Ja maar bij sommige opticiens heb je al een volledige bril voor 19 euro, inclusief glazen. Dus dan denk ik dat ik met 100 euro weer teveel betaal.

Edit: ik heb ook het idee dat ze je soms duurdere glazen verkopen die je eigenlijk niet nodig hebt
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195236996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:41 schreef erikkll het volgende:
op brillenglazen.net kost het 69 euro!
https://brillenglazen.net/enkelvoudig/
Mooie optie, al is het natuurlijk wel twijfelachtig dat dit soort bedrijven feitelijk gebruik maken van de metingen die door andere opticiens uitgevoerd zijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195237024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja maar bij sommige opticiens heb je al een volledige bril voor 19 euro, inclusief glazen. Dus dan denk ik dat ik met 100 euro weer teveel betaal.

Edit: ik heb ook het idee dat ze je soms duurdere glazen verkopen die je eigenlijk niet nodig hebt
Die opticiens waar je voor ¤19 een bril met glazen kan kopen, verkopen veel minder goeie kwaliteit.
pi_195237026
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja maar bij sommige opticiens heb je al een volledige bril voor 19 euro, inclusief glazen. Dus dan denk ik dat ik met 100 euro weer teveel betaal.

Edit: ik heb ook het idee dat ze je soms duurdere glazen verkopen die je eigenlijk niet nodig hebt
Er spelen nogal wat factoren mee. Alleen een glas met een simpele correctie of allerlei aanpassingen (multifocaal, cilinder, etc).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195237035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die opticiens waar je voor ¤19 een bril met glazen kan kopen, verkopen veel minder goeie kwaliteit.
Dat vraag ik me dus af. Is dat echt zo, of is dat gewoon omdat glazen eigenlijk helemaal niet duur zijn en het 10 minuten kost om ze te slijpen en erin te zetten...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195237041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:51 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Er spelen nogal wat factoren mee. Alleen een glas met een simpele correctie of allerlei aanpassingen (multifocaal, cilinder, etc).
Het gaat om enkelvoudig maar wel met cilinder
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195237470
De glazen van die goedkope opticiens, passen niet in de kekke montuurtjes. Ook niet naar slijpen. Kijk maar eens bij zo'n goedkope winkel, de montuurtjes hebben dezelfde basisvorm
pi_195237627
Waarom bel je niet gewoon een paar opticiens op om te informeren?
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195237663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:51 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af. Is dat echt zo, of is dat gewoon omdat glazen eigenlijk helemaal niet duur zijn en het 10 minuten kost om ze te slijpen en erin te zetten...
Ja dat is echt zo, die goedkope glazen krijg je veel sneller krassen op.
pi_195237839
Kopen.
pi_195237853
Plus dat veel mensen een cilinderafwijking hebben, met een bril van ¤ 19 wordt daar echt geen rekening mee gehouden.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_195262270
Loop eens een paar brillenwinkels binnen om erachter te komen
pi_195264342
Ik heb al ja-ren het zelfde montuur, maar helaas zijn mijn ogen in de tussentijd wel achteruit gegaan. En is er al een paar keer nieuwe glazen in gezet.
Ik koop mijn brillen wel bij zo'n zelfstandige optiek. Heb je vaak net ff beter/steviger montuur en betere kwaliteit van glazen. Goed advies en zo.
Kost een paar centen, maar ben zuinig op mijn ogen.

Geen idee of dat bij een keten ook mogelijk is. Vragen kun je altijd doen. En bij nieuwe bril/glazen altijd handig om je ogen opnieuw te laten opmeten. Dus gewoon bellen en vragen.

Maar wil je echt enkel uit zuinigheid nieuwe glazen laten zetten? Of ben je zo gehecht aan je bril zelf?
pi_195264368
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:38 schreef madam-april het volgende:
¤100 voor nieuwe glazen lijkt me geen gekke prijs.
Dat lijkt mij zelfs aardig goedkoop.

Mijn "glazen" kosten 140 euro per stuk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195312211
Als je je ogen wilt laten meten, dan betaal je daarvoor. Vaak als je in die winkel een bril koopt dan hoef je de meting niet te betalen.
Glazen heb je van goedkoop tot duur, ligt eraan wat je wilt.
Heel goedkoop kan, zonder ontspiegeling enzo, maar wat mij betreft ontzettend lelijk.

Maar laat je eens informeren, je kan prima losse glazen kopen.
Ik weet niet of dat bij de ketens kan waar ze complete brillen voor 19 euro aanbieden.
Dat zijn vaak van die 13 in een dozijn brillen. 1 model, tig kleuren bijvoorbeeld.

Wij kopen de brillen bij een plaatselijke opticiën, niet een keten.
We betalen iets meer, ik vind het het waard.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_195328299
Neem in ieder geval ontspiegelde glazen. De brillen van 19 euro hebben dat vaak niet.

Bij Charlie Temple heb je wel ontspiegelde glazen bij brillen vanaf 25 euro, maar daar kun je geen nieuwe glazen in je huidige bril laten zetten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')