abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195240368
Ja de regering schuift weer de verantwoordelijkheid af op gemeentes,ggd’s, boa’s of op wie ze het maar kunnen afschuiven en als het mis gaat wassen ze hun handen in onschuld.
Zo werkt het niet he.
Half Nederland heeft code rood! Wie is er verantwoordelijk?
Ja kroegen uurtje dicht, studenten en jongeren als boosdoener aanwijzen.Maar wie besloot er tot versoepelingen en dat scholen en universiteiten weer vollop openmoesten? Dezelfde regering.
Wie liet er de hele zomer niks meer horen en liet ons geloven dat alles beter ging?
Er moet gewoon wat gebeuren nu, want het gaat mis.
  donderdag 24 september 2020 @ 20:56:41 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195240375
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit voelt als een schip met twee kapiteins.
Het zijn er nog veel meer. Wie heeft nu de regie? De minister-president? De minister van volksgezondheid? Het OMT? Het RIVM? De GGD? Het hoofd van de veiligheidsregio's? De lokale burgemeesters?

Iedereen kijkt en wijst naar elkaar, maar niemand lijkt iets te doen.
pi_195240383
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het zijn er nog veel meer. Wie heeft nu de regie? De minister-president? De minister van volksgezondheid? Het OMT? Het RIVM? De GGD? Het hoofd van de veiligheidsregio's? De lokale burgemeesters?

Precies.
pi_195240390
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik snap dat wel.
Het lijkt nu een halfbakken polder decentralisatie te worden.
Dus of je doet het landelijk. Of je geeft veel decentrale macht. En dat laatste is nogal lastig.

Dit voelt als een schip met twee kapiteins.
Wat mij betreft zou de discussie meer over de inhoud van de maatregelen moeten gaan, dan of het al dan niet landelijk is.

Want al sluiten we in alle regio’s in Nederland de kroeg een uurtje eerder, dan denk ik niet dat we het daar mee gaan redden.
pi_195240409
quote:
9s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niemand wil de verantwoordelijkheid dragen, eerst eigen hachje redden ;)
pi_195240492
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou de discussie meer over de inhoud van de maatregelen moeten gaan, dan of het al dan niet landelijk is.

Want al sluiten we in alle regio’s in Nederland de kroeg een uurtje eerder, dan denk ik niet dat we het daar mee gaan redden.
Ja. Ik denk dat de centrale overheid de roadmap moet geven..alla die mooie map van (wat was het?) Schotland.
En dat het lokaal uitgevoerd moet worden.
Rotterdam zit nu eenmaal in een andere situatie dan Drenthe.
Maar dat bijv de provincies nooit meer dan 1 niveau onderling kunnen schelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195240540
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat de centrale overheid de roadmap moet geven..alla die mooie map van (wat was het?) Schotland.
Eens, maar dan moeten die regio's nu wel eindelijk iets gaan DOEN i.p.v. die schijnmaatregelen. En ik geloof niet dat zij zich daaraan willen branden,.
Ik snap het idee achter je laatste zin, zou ook een goed plan zijn, maar ik denk dat het in de praktijk ontzettend ingewikkeld maakt.
pi_195240550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Niemand wil de verantwoordelijkheid dragen, eerst eigen hachje redden ;)
Dat is wel op zich erg gevaarlijk voor de bestrijding van het coronavirus. Als de crisis echt voorbij is zal er wel een parlementaire enquête komen voor hoe we het coronavirus hebben bestreden. En op zich is wel een dure les voor het RIVM in het algemeen. Vooral zullen wel erg grote gevolgen komen wat nu weer in een crisis zijn beland mer de tweede golf besmettingen, opnames en overlijdensgetallen. Ik denk dat het goed is om het RIVM na de crisis hervormen en reorganiseren in een onafhankelijk instituut die de overheid en regionale overheden alleen maar kan adviseren. We zullen ook nooit in elke crisis goed blijven doen wat het nodig blijkt te zijn, maar ook veel fouten is nooit uitgesloten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195240571
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ierland. Maar ik begin steeds meer te vrezen dat de overheid nu niets durft te doen om dat ze bang zijn verkeerde beslissing te nemen.

Daarbij lijken ze niet te beseffen dat geen beslissing nu wel eens de slechte beslissing kan zijn.
Het is verdorie nog september en het gaat nu al zo hard, best verontrustend.
Wat mij betreft komt er een zakenkabinet dat deze politieke Pipo’s vervangt.
pi_195240593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens, maar dan moeten die regio's nu wel eindelijk iets gaan DOEN i.p.v. die schijnmaatregelen. En ik geloof niet dat zij zich daaraan willen branden,.
Ik snap het idee achter je laatste zin, zou ook een goed plan zijn, maar ik denk dat het in de praktijk ontzettend ingewikkeld maakt.
Het schema (wat ik nu niet zo snel kan vinden) gaat uit van de R-waarde.
Als Amsterdam naar niveau 4 moet, dan zal de rest naar niveau 3 moeten, minimaal. Zoiets.
Maar goed. Ik weet niet eens of wij een R-waarde per provincie/veiligheidsregio hebben. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195240599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ierland. Maar ik begin steeds meer te vrezen dat de overheid nu niets durft te doen om dat ze bang zijn verkeerde beslissing te nemen.

Daarbij lijken ze niet te beseffen dat geen beslissing nu wel eens de slechte beslissing kan zijn.
Het is verdorie nog september en het gaat nu al zo hard, best verontrustend.
Wat mij betreft komt er een zakenkabinet dat deze politieke Pipo’s vervangt.
Bedoel je dit in Nederland kan gebeuren als er een zakenkabinet die bestaande kabinet vervangt?
  donderdag 24 september 2020 @ 21:12:32 #87
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195240636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zouden we ons de Titanic nog hebben herinnerd als die gewoon jarenlang ongestoord vaartochtjes had gemaakt?
Er spelen hier wel twee dingen:
1) Nieuwswaardigheid waar dan alleen idd alleen van opmerkelijke Titanic ernst, nog enige "winst" oplevert.
2) Manipulatie door dat nieuws selectief aan te dikken en voor andere Titanic doeleinden in te zetten.
Dit laatste gaat al gauw dan de wereld door met rechtvaardigen middels schokdoctrine technieken dat er vrijheden worden ingeperkt omdat er ergens iemand bij uitzondering, iets heeft ondervonden.

Mensen willen vooral "nieuws" vernemen om zo te kunnen beoordelen of dit voor henzelf relevant is en zij (ook) maatregelen moeten nemen. Onze psyche kan helaas geen onderscheid maken met nieuws dichtbij en dat van ver weg. Onze hersenen schakelen primair nieuws uit NewYork gelijk met dat uit het dichtbijzijnde dorp. Pas met wat nadenken, ontstaat er een afweging. Dit laatste is hoegenaamd onmogelijk omdat er een constante stroom is van "fake" en "face" nieuws met plaatjes/filmpjes om onze sensibiliteit te verblinden.
Net als in deze topics is het uiterst moeilijk om de stroom aan berichtten bij te houden, laat staan uitwerken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195240662
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Bedoel je dit in Nederland kan gebeuren als er een zakenkabinet die bestaande kabinet vervangt?
Ja, een zakenkabinet! En dan zetten we daar wat horecabazen, Pieter Elbers, KNVB-top en Willem Engel in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195240726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, een zakenkabinet! En dan zetten we daar wat horecabazen, Pieter Elbers, KNVB-top en Willem Engel in.
Willen Engel is de voorman van actiegroep VirusWaarheid... wat wil je daarmee bereiken?
pi_195240739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

:X
pi_195240740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Willen Engel is de voorman van actiegroep VirusWaarheid... wat wil je daarmee bereiken?
Leek me wel een goede samenstelling van een zakenkabinet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Leek me wel een goede samenstelling van een zakenkabinet.
Als het zo is, kan hij de maatregelen direct afschaffen als hij minister was! Ik zou echt niet doen hoor, want dan kan hij meer invloed op hebben over wat hij graag wil.
pi_195240769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

De rest zie je wel zitten? :X
pi_195240789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Als het zo is, kan hij de maatregelen direct afschaffen als hij minister was! Ik zou echt niet doen hoor, want dan kan hij meer invloed op hebben over wat hij graag wil.
Okee goed punt, laten we hem vervangen door Halbe Zijlstra.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De rest zie je wel zitten? :X
Ja dat wel, maar we hebben wel sterkere en eerlijke premier nodig die echt met ons wil door de crisis leiden.
pi_195240805
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar we hebben wel sterkere en eerlijke premier nodig die echt met ons wil door de crisis leiden.
Pieter Elbers is wel sterk en eerlijk toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195240808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Net als de rest. Dat was precies het punt wat Drekkoning wilde maken.
Denk ik. Hoop ik.
pi_195240810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee goed punt, laten we hem vervangen door Halbe Zijlstra.
Ja, hij was wel een goede minister geweest. Ik weet niet of Halbe een terugkeer in de politiek wil.
pi_195240840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Pieter Elbers is wel sterk en eerlijk toch?
Ja denk ik het ook, hij leidt perfect onze blauwe trots: KLM!!!!!!! We houden erg veel van KLM!
pi_195240887
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:56 schreef quirina het volgende:
Ja de regering schuift weer de verantwoordelijkheid af op gemeentes,ggd’s, boa’s of op wie ze het maar kunnen afschuiven en als het mis gaat wassen ze hun handen in onschuld.
Zo werkt het niet he.
Half Nederland heeft code rood! Wie is er verantwoordelijk?
Ja kroegen uurtje dicht, studenten en jongeren als boosdoener aanwijzen.Maar wie besloot er tot versoepelingen en dat scholen en universiteiten weer vollop openmoesten? Dezelfde regering.
Wie liet er de hele zomer niks meer horen en liet ons geloven dat alles beter ging?
Er moet gewoon wat gebeuren nu, want het gaat mis.
Helemaal mee eens! Ik ben benieuwd wat de nieuwe maatregelen gaan worden en wanneer ze ingaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')