abonnement Unibet Coolblue
pi_195232459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat staat in de polis en een verzekerde bepaald dan of hij dat product wel of niet af te nemen.
De polis krijg je pas als je het product al hebt afgenomen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 24 september 2020 @ 13:19:02 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_195232664
Raar dat er niet aangegeven is wat financieel kon en wat niet.

Ik vond het moeilijk om keuzes te moeten maken omdat er financiële grenzen waren bij het overlijden van mijn vader, maar er werd wel eerlijk over gedaan.

Het is niet fijn om bv te moeten kiezen tussen dat goedkopere kaartje en degene die je zou willen, of dat je een keuze moet maken voor een goedkopere kist.
Je moet zoeken naar een plek om samen te komen daarna die en ok is en goedkoper.

Dat je je realiseert dat 2000¤ echt zo op is (5000¤ ook). Dat het schofterig duur is allemaal.
Dat je consessies zal moeten doen, na moet denken over hoe doen we dit anders?

Het uitvaartbedrijf dat ons bij stond was zacht, maar eerlijk erin.
Kijk naar wat je echt vergoed krijgt. Zorg dat dat duidelijk is. Want het is al erg genoeg zonder financieel gedoe achteraf.

Voor 2000¤ kan je geen uitvaart regelen. Dat gaat niet over ‘mooi’ willen, maar over niet genoeg om de basis te regelen.
Dat is niet mee verzekerd zijn, maar een bijdrage
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_195232715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:08 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

wat is er mis met een donatiebox in dit soort gevallen? Je nodigt ze toch zelf uit? je kan toch zelf bedenken dat ze al snel 50 euro per hoofd rekenen voor dit soort gelegenheden?

Klinkt meer alsof ze ff lekker gratis wat broodjes en koffie/cola kwamen scoren met 150 man
Niks mis het donatie box. Maar moet je er wel van te voren bewust van zijn dat je verzekering niet de volledige nota dekt.

Dat brengt ons bij de vraag wie de opdrachtgever is en de begroting heeft getekend? Of die meneer/vader heeft voor de kosten getekend, of iemand anders dan die meneer/vader moet de rekening voldoen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 24 september 2020 @ 13:24:55 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_195232730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:10 schreef Coppi het volgende:
Waarom spreken sommigen hier van misleiding als gewoon heel duidelijk in de polis staat dat je kind tot 2000 is verzekerd?
Ik neem aan dat als je een verzekering afsluit niet alleen de folder leest maar ook de polisvoorwaarden.
2000¤ is zelfs met een heel sobere uitvaart niet genoeg.

Weet jij wat een uitvaart kost? Dat dat bedrag de basis niet eens dekt?

Het is alweer eventjes geleden, maar ik ben me een ongeluk geschrokken wat alles kost.

De goedkoopste kaartjes, een simpele kist, enkel thee en koffie bij de uitvaart.
Een ruimte daarna die we niet hoefde te betalen en hele fikse korting op de consumptie’s en nog zaten we ruim boven dat bedrag. Als in meer dan het dubbele.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_195233036
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Niks mis het donatie box. Maar moet je er wel van te voren bewust van zijn dat je verzekering niet de volledige nota dekt.
Dat stond toch in de polis? Het probleem is dat heel veel mensen denken dat een uitvaartverzekering domweg alle kosten dekt, MAAR dat is alleen als je bij het afsluiten goed hebt nagedacht over wat voor uitvaart (en dus daarmee gepaard gaande kosten) je wilt en dus een uitvaartverzekering hebt afgesloten die hierbij past.
Als je een dekking verzekert van 5,000eur, maar je wilt een uitvaart die rond de 10,000eur kost dan zul je zelf het verschil bij moeten leggen.
Ik snap wel dat het pijnlijk is op dat soort momenten, zeker in dit geval, maar een uitvaartverzekering is niet veel anders dan een spaarpotje aanleggen om een bepaald bedrag te bereiken in een geschat tijdsbestek.

Edit: voorbeeld is wat bot, maar bij een reisverzekering met Europa dekking, word diefstal van je camera in Mexico ook niet vergoed.

quote:
Dat brengt ons bij de vraag wie de opdrachtgever is en de begroting heeft getekend? Of die meneer/vader heeft voor de kosten getekend, of iemand anders dan die meneer/vader moet de rekening voldoen.
Wat bedoel je hier nu mee te zeggen?
pi_195233216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Dat stond toch in de polis? Het probleem is dat heel veel mensen denken dat een uitvaartverzekering domweg alle kosten dekt, MAAR dat is alleen als je bij het afsluiten goed hebt nagedacht over wat voor uitvaart (en dus daarmee gepaard gaande kosten) je wilt en dus een uitvaartverzekering hebt afgesloten die hierbij past.
Als je een dekking verzekert van 5,000eur, maar je wilt een uitvaart die rond de 10,000eur kost dan zul je zelf het verschil bij moeten leggen.
Ik snap wel dat het pijnlijk is op dat soort momenten, zeker in dit geval, maar een uitvaartverzekering is niet veel anders dan een spaarpotje aanleggen om een bepaald bedrag te bereiken in een geschat tijdsbestek.

Edit: voorbeeld is wat bot, maar bij een reisverzekering met Europa dekking, word diefstal van je camera in Mexico ook niet vergoed.
[..]

Wat bedoel je hier nu mee te zeggen?
Lees anders de OP nog even door?

Daarin staat dat ze dachten voor 7.000 verzekerd waren maar het bleek dat de kinderverzekering maar 2.000 was.

Het klopt niet dat ze pas na de uitvaart daarvan bewust werden. Dan heeft de uitvaartverzorger zijn werk niet goed gedaan. Of ze waren de opdrachtgever van de uitvaart niet, en heeft dus iemand anders de betaalverplichting.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hineni op 24-09-2020 14:08:40 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195233243
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:31 schreef ZarB het volgende:
Emotiebericht. Vreselijk voor de ouders, maar als dat de spelregels zijn dan is dat zo (en hadden ze kunnen weten). De winst van centraal beheer staat hier toch los van. Maar goed, met dit soort Hart van NL berichten moeten we het vooraL zielig vinden en met pek en veren achter de grote duivel aan.
LOL, inderdaad. Iemand die zijn/haar dochter van 2 verliest is helemaal niet zielig.

Ajax die een wedstrijd verliest is veel erger.
pi_195233286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:41 schreef damsco het volgende:

[..]

:')
fok-autisme op zijn best.
  donderdag 24 september 2020 @ 14:11:33 #59
3542 Gia
User under construction
pi_195233369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De 'catch' is natuurlijk dat kinderen onder de 18 doorgaans niet overlijden.
Nee, behalve als je bij een grote plas gaat zitten en niet op je peuter let.

Let goddomme op je koter of ga naar een speeltuin zonder vijver.
pi_195233370
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:00 schreef Koral het volgende:

[..]

Lees anders de OP nog even door?

Daarin staat dat ze dachten voor 7.000 verzekerd waren maar het bleek dat de kinderafdeling maar 2.000 was.

Het klopt niet dat ze pas achteraf daarvan bewust werden. Dan heeft de uitvaartverzorger zijn werk niet goed gedaan. Of ze waren de opdrachtgever van de uitvaart niet, en heeft dus iemand anders de betaalverplichting.
Nog een aanvulling, er staat niet dat ze verzekerd waren voor 7,000eur. De kosten van de uitvaart waren ter hoogte van dat bedrag en ze gingen ervan uit dat alle kosten door de verzekeraar vergoed zouden worden. Wat hun daadwerkelijke dekking is, is hier niet uit te halen.
Maar goed; nogmaals de kinderdekking zal op de polis hebben gestaan en ze hebben deze of niet goed gelezen bij aangaan of in the heat of the moment geen erg in gehad, wat ook wel begrijpelijk is.

[ Bericht 12% gewijzigd door allegoedenickszijnop op 24-09-2020 14:23:58 ]
pi_195233579
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:11 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Nogmaals, zoals ik al zei in m'n eerste post, zonder de details van de verzekering te kennen, valt er weinig over te zeggen. Het kan prima dat ze een uitvaartverzekering voor zichzelf hebben afgesloten voor 7,000 eur terwijl de kinderdekking maar 2,000eur was. Nogmaals dat zal op de polis hebben gestaan en ze hebben deze of niet goed gelezen bij aangaan of in the heat of the moment geen erg in gehad, wat ook wel begrijpelijk is.
Maar goed.... we kunnen deze discussie vrij lang gaan volhouden. Jij lijkt CB bij voorbaat fout te vinden, ik vind dat een te makkelijke conclusie.
Ja en nee.
Als de kinderdekking maar 2.000 is moet dat duidelijk op de polis staan. Dat doet het niet las ik in de reacties.

Maar als de suggestie wordt gewekt dat de familie er pas na de uitvaart achter is gekomen dat de dekking minder is dan heeft de uitvaart verzorger steken laten vallen (bijvoorbeeld door niet tijdig bij CB te informeren), of is er iemand anders geweest die de betaalverplichting is aangegaan.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195233657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:32 schreef damsco het volgende:
Dat is wel flink misleidend en het zou CB sieren zich niet van dergelijke tactieken gebruik te doen maken
Het is een verzekering. Hun core businesses zijn om geld te innen, onder het uitkeren van geld uit te komen, en geld uitkeren wanneer dat niet lukt. Wat verwacht je anders van een verzekering? Het is een bedrijf hoor, en heeft een winstoogmerk. Daar moet je bij verzekeren altijd rekening mee houden. Je kan ook je geld zelf in een fonds zetten en het allemaal zelf regelen.
pi_195233740
Polisvoorwaarden lezen...altijd, en vooral de kleine letters niet vergeten, verzekeraars zijn gewoon ordinaire struikrovers.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_195233765
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Ja en nee.
Als de kinderdekking maar 2.000 is moet dat duidelijk op de polis staan. Dat doet het niet las ik in de reacties.
Check m'n edit, verhaal zit nog lastiger in elkaar. Er word nergens gezegd dat ze daadwerkelijk gedekt waren voor 7,000eur. Dat zijn de kosten van de begrafenis en de familie ging ervan uit dat dat vergoed zou worden door hun verzekeraar.
Wat hun eigen verzekering is, is uit het verhaal niet op te maken. En de 2,000 dekking staat "in de kleine lettertjes" volgens het bericht, dus het zal gewoon domweg op de polis gestaan hebben.

quote:
Maar als de suggestie wordt gewekt dat de familie er pas na de uitvaart achter is gekomen dat de dekking minder is dan heeft de uitvaart verzorger steken laten vallen (bijvoorbeeld door niet tijdig bij CB te informeren), of is er iemand anders geweest die de betaalverplichting is aangegaan.
Speculatie. En de uitvaartverzorger is niet de verzekeringsnemer, da's de familie. Vraag me zelfs af of die uberhaupt antwoord zal krijgen. Te weinig bij de hand gehad en al helemaal niet na AVG.
En de primaire verantwoordelijkheid om te checken wat hun verzekering dekt, ligt nog steeds bij de familie.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:29 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het is een verzekering. Hun core businesses zijn om geld te innen, onder het uitkeren van geld uit te komen, en geld uitkeren wanneer dat niet lukt. Wat verwacht je anders van een verzekering? Het is een bedrijf hoor, en heeft een winstoogmerk. Daar moet je bij verzekeren altijd rekening mee houden. Je kan ook je geld zelf in een fonds zetten en het allemaal zelf regelen.
Kapitaalverzekering, uitkering is 100% gegarandeerd want iedereen gaat een keer dood.
Zoals ik al zei, het is een vorm van een spaarpotje aanleggen tot een vooraf afgestemd bedrag.
  donderdag 24 september 2020 @ 14:37:05 #65
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195233779
Uitvaartverzekering? daar ben ik al enige tijd mee gestopt.

yarden was ook al laatst zo goed in het nieuws over poliswijzigingen die ze eenzijdig wilden doen

https://radar.avrotros.nl(...)jziging-pakketpolis/
pi_195234422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:36 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Check m'n edit, verhaal zit nog lastiger in elkaar. Er word nergens gezegd dat ze daadwerkelijk gedekt waren voor 7,000eur. Dat zijn de kosten van de begrafenis en de familie ging ervan uit dat dat vergoed zou worden door hun verzekeraar.
Wat hun eigen verzekering is, is uit het verhaal niet op te maken. En de 2,000 dekking staat "in de kleine lettertjes" volgens het bericht, dus het zal gewoon domweg op de polis gestaan hebben.
[..]

Speculatie. En de uitvaartverzorger is niet de verzekeringsnemer, da's de familie. Vraag me zelfs af of die uberhaupt antwoord zal krijgen. Te weinig bij de hand gehad en al helemaal niet na AVG.
En de primaire verantwoordelijkheid om te checken wat hun verzekering dekt, ligt nog steeds bij de familie.

De AVG vervalt bij overlijden. Dan ben je geen natuurlijk persoon meer. Als de familie een uitvaartverzorger inschakelt krijgt die ook de opdracht te informeren naar de verzekerde waarde. Daar is niks speculatie aan.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 24 september 2020 @ 16:06:30 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195235140
Sneu verzekeringsgedoe weer. Doet mij denken aan die klojo's van klaverblad . Je weet wel die zo empathische maatschappij.

De regels zouden heel simpel zouden moeten zijn. Kleine lettertjes, uitzonderingen die niet uitdrukkelijk in de reclame-uitingen aan bod komen zouden gewoon standaard ongeldig moeten worden bepaald.
pi_195236054
Verzekeraars zijn oplichters gekleed met jasje en dasje in een te duur kantoor.
Oplossing voor die oplichters: dingen die je zelf kunt betalen moet je niet verzekeren. Uiteindelijk betaal je met een verzekering meer dan wat het je zelf kost. Je kunt nu onderhand alles verzekeren, zelfs de no claim op je autoverzekering. Een verzekering op een verzekering |:(
Ik heb alleen mijn woning verzekerd, inboedel niet. Verder alleen de verplichte verzekeringen zoals WA en zorgverzekering.
pi_195236621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:28 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]


[..]

Dit is natuurlijk niet toevallig zo gedaan en daarom heet het misleiding
Na wat zoeken heet in normale mensentermen gewoon de polis lezen in lettergrootte 11. De kinderen zijn ook gewoon meeverzekerd tot 2000 euro dus dit is geen misleiding, maar een kwestie van niet lezen.
pi_195236689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

2000¤ is zelfs met een heel sobere uitvaart niet genoeg.

Weet jij wat een uitvaart kost? Dat dat bedrag de basis niet eens dekt?

Het is alweer eventjes geleden, maar ik ben me een ongeluk geschrokken wat alles kost.

De goedkoopste kaartjes, een simpele kist, enkel thee en koffie bij de uitvaart.
Een ruimte daarna die we niet hoefde te betalen en hele fikse korting op de consumptie’s en nog zaten we ruim boven dat bedrag. Als in meer dan het dubbele.
CB suggereert nergens dat het hele bedrag vergoed wordt. Op de website staat duidelijk
quote:
Ja, de kinderen van de verzekerde zijn gratis meeverzekerd. Op de polis leest u tot welke leeftijd en voor welk bedrag de kinderen verzekerd zijn.
Oftewel, lezen!
pi_195236848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:48 schreef MisChrartin het volgende:
Verzekeraars zijn oplichters gekleed met jasje en dasje in een te duur kantoor.
Oplossing voor die oplichters: dingen die je zelf kunt betalen moet je niet verzekeren. Uiteindelijk betaal je met een verzekering meer dan wat het je zelf kost. Je kunt nu onderhand alles verzekeren, zelfs de no claim op je autoverzekering. Een verzekering op een verzekering |:(
Ik heb alleen mijn woning verzekerd, inboedel niet. Verder alleen de verplichte verzekeringen zoals WA en zorgverzekering.
Dan zijn het wel mijn favoriete oplichters. De afgelopen jaren aanspraak gemaakt op mijn inboedel, reis,zorgverzekering en mijn autoschadeverzekering. Ongezien betalen ze alles uit.
pi_195236936
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:33 schreef ZarB het volgende:

[..]

Waarom? Verzekeren betekent niet 100% vergoed. Dat geldt voor alle verzekeringen. Je moet bij elke verzekering uitzoeken wat je wel en niet (volledig) vergoed krijgt.
Nee, maar je verzekert je op basis van een bepaalde vergoeding.
Het is wel een vreemde aanname dat je dan maar moet uitzoeken wat de vergoeding voor de "gratis" meeverzekerde kinderen zijn.

Als de uitkeringen van de zorgverzekering voor gratis meeverzekerde kinderen lager is dan voor de verzekerde zelf vinden we dat ook raar.

Het kind is dus niet gratis meeverzekerd, want de verzekering voor het kind is niet gelijk aan de verzekering voor de hoofdverzekerde.
Daarbij is het ook nog eens dubieus dat CB dit op die manier doet, want juist uitvaarten van kinderen zijn vaak duurder doordat er meer bezoekers zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195237006
Zo logisch is het trouwens niet dat het gratis meeverzekerde kind voor een lager bedrag verzekerd is dan de ouders,
bij veel verzekeringen is het tegen hetzelfde bedrag:
https://www.uitvaartverzekering.nl/onderwerpen/kind
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195237019
Ik vind het eigenlijk heel gek, de kans dat centraal beheer moet betalen voor een begrafenis van een kind is klein. Want kinderen gaan gelukkig over het algemeen niet dood (onder de 18), waarom kan centraal beheer in dit soort gevallen (die toch al niet veel voorkomen) niet het gehele bedrag uitkeren?

In dit geval staat de winst van centraal beheer centraal.
pi_195237090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:10 schreef Coppi het volgende:
Waarom spreken sommigen hier van misleiding als gewoon heel duidelijk in de polis staat dat je kind tot 2000 is verzekerd?
Ik neem aan dat als je een verzekering afsluit niet alleen de folder leest maar ook de polisvoorwaarden.
Behalve dat je misschien helemaal nog geen kind hebt of nog niet denkt aan het hebben van kinderen als je een uitvaartpolis afsluit.
Dus bij het aanmelden van het kind mag er best even op gewezen worden dat de dekking van de "gratis" verzekering voor het kind bij lange na niet voldoende is om de uitvaart van een kind te betalen, en dat deze dekking niet in de buurt komt van de dekking van je eigen verzekering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195237522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behalve dat je misschien helemaal nog geen kind hebt of nog niet denkt aan het hebben van kinderen als je een uitvaartpolis afsluit.
Dus bij het aanmelden van het kind mag er best even op gewezen worden dat de dekking van de "gratis" verzekering voor het kind bij lange na niet voldoende is om de uitvaart van een kind te betalen, en dat deze dekking niet in de buurt komt van de dekking van je eigen verzekering.
Dat staat er ook bij. Zelfs heel duidelijk op de website.
  donderdag 24 september 2020 @ 18:33:52 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195237756
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 17:23 schreef Coppi het volgende:

[..]

Na wat zoeken heet in normale mensentermen gewoon de polis lezen in lettergrootte 11. De kinderen zijn ook gewoon meeverzekerd tot 2000 euro dus dit is geen misleiding, maar een kwestie van niet lezen.
Wat zou nu de reden geweest zijn dat het er niet tussen haakjes achter of onder stond?
pi_195237826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:19 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat staat er ook bij. Zelfs heel duidelijk op de website.
Linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 september 2020 @ 18:43:07 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195237921
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Linkje?
In de faq:

Zijn mijn kinderen verzekerd?
Ja, de kinderen van de verzekerde zijn gratis meeverzekerd. Op de polis leest u tot welke leeftijd en voor welk bedrag de kinderen verzekerd zijn.

Hoezo polis? Dan heb ik de verzekering al afgesloten. Gewoon misleiding dus
pi_195237958
Centraal Beheer verkoopt zelf geen uitvaartverzekeringen meer en linkt nu naar Monuta, dat voor kinderen wel hetzelfde bederag hanteert als het hoogst verzekerde bedrag van één van de ouders tot maximaal de kosten van de uitvaart.

Dus als de ouders ieder voor 10K verzekerd zijn en de uitvaart van het kind kost maar 8K dan krijgen ze het bedrag dat overblijft niet gestort (wat normaal meestal wel zo is).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195237990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

In de faq:

Zijn mijn kinderen verzekerd?
Ja, de kinderen van de verzekerde zijn gratis meeverzekerd. Op de polis leest u tot welke leeftijd en voor welk bedrag de kinderen verzekerd zijn.

Hoezo polis? Dan heb ik de verzekering al afgesloten. Gewoon misleiding dus
Dan nog; je kunt de verzekering wel 10 jaar voor je maar dacht aan kinderen krijgen hebben afgesloten.
Roep gewoon niet "gratis meeverzekerd" als het ineens om andere voorwaarden gaat.

Maar goed, sowieso raar dat CB hun hele buts uitvaartverzekeringen niet heeft ondergebracht bij Monuta, met de bij Monuta geldende regels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195238762
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:24 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Ga je niet dood van gelukkig.
Van water ook niet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_195239146
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 19:27 schreef spierbal het volgende:

[..]

Van water ook niet.
pi_195258322
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:28 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]


[..]

Dit is natuurlijk niet toevallig zo gedaan en daarom heet het misleiding
Precies.

Gewoon misleidend.
pi_195290250
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:26 schreef Mikeytt het volgende:
Ah, dus "Ouders hebben niet goed gelezen". Ze zijn gewoon akkoord gegaan met de voorwaarden van de verzekeraar.

Moet de verzekeraar nu onterecht gratis geld weggeven omdat het toevallig om een zielig ding gaat? :')
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als zoiets simpels als misleidend wordt ervaren... Weet niet hoe laag de intelligentie dan ligt, maar is in ieder geval niet best.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:56 schreef Mikeytt het volgende:

Knip

Dit was gewoon heel erg dom van de ouder.
Heb jij van al jouw financiële producten de kleine lettertjes en algemene voorwaarden gelezen?

Ik begrijp dat je in dit topic aan het trollen bent en de mods vinden het geweldig. Maar gewoon even serieus

Heb jij van al jouw financiële producten (bank, verzekering, pensioen, CAO, hypotheek) alle kleine lettertjes gelezen?
  dinsdag 29 september 2020 @ 13:51:24 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195325005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als zoiets simpels als misleidend wordt ervaren... Weet niet hoe laag de intelligentie dan ligt, maar is in ieder geval niet best.
Er zijn geen toelatingseisen wb intelligentie voor het afsluiten van een begrafenisverzekering. Iedereen moet zich daarvoor kunnen verzekeren dus dat is een nogal slap excuus.
Feit blijft dat er zeker ruimte moet zijn geweest voor het éne woord "tot" en het bedrag 2000 achter de mededeling:

"Kinderen gratis meeverzekerd" "tot ¤2000"

Dat jij vindt dat je in de kleine lettertjes, een paar pagina's verder, moet gaan zoeken heeft niets met intelligentie te maken maar met je wantrouwen richting verzekeringsmaatschappijen want voor ieder die Nederlands kan lezen betekent "Kinderen gratis meeverzekerd" hetzelfde.
Er had zelfs een sterretje bij gezet kunnen worden waardoor de lezer weet dat er extra info bij geldt. Dat éne karakter moet toch niet te veel moeite zijn en plaatgebrek kan al helemaal de reden niet zijn
Het feit dat de verzekeraar opzettelijk twee zeer belangrijke woorden of een sterretje weglaat moet een reden hebben. Wat zou volgens jou die reden kunnen zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 29-09-2020 13:57:38 ]
pi_195325081
Waarschijnlijk is door de publiciteit het geld voor de uitvaart inmiddels wel bijeen gebracht. Hoewel ik niet hou van dit soort emo verhalen in de krant, is het in dit geval voor een doel waar niemand bezwaar tegen kan hebben. Erg treurige situatie. Heb het (helaas) in familiekring mee moeten maken een aantal jaar geleden en het overlijden van zo'n klein kind gaat je niet in de koude kleren zitten :{
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:01:38 #88
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195325161
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarschijnlijk is door de publiciteit het geld voor de uitvaart inmiddels wel bijeen gebracht. Hoewel ik niet hou van dit soort emo verhalen in de krant, is het in dit geval voor een doel waar niemand bezwaar tegen kan hebben. Erg treurige situatie. Heb het (helaas) in familiekring mee moeten maken een aantal jaar geleden en het overlijden van zo'n klein kind gaat je niet in de koude kleren zitten :{
Toch zien we wel dat het publiekelijk aan de schandpaal nagelen wat tegenwoordig gebeurt een nut heeft. De waarheid omtrent de verzekering, die nu boven tafel komt, zal geen reclame voor ze zijn en dit hadden ze kunnen voorkomen door transparant te handelen.
pi_195325233
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Toch zien we wel dat het publiekelijk aan de schandpaal nagelen wat tegenwoordig gebeurt een nut heeft. De waarheid omtrent de verzekering, die nu boven tafel komt, zal geen reclame voor ze zijn en dit hadden ze kunnen voorkomen door transparant te handelen.
Het is een grijs gebied in dit geval denk ik. Of het echt misleidend is zou een rechter moeten beoordelen. Maar als we eerlijk zijn dan zouden we toegeven dat 9 van de 10x dat wij zelf een verzekering afsluiten wij zelf ook niet voldoende onderzoek doen wat er onder de dekking valt. Ik heb dit alleen gedaan met zorgverzekering geloof ik.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:08:57 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195325292
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is een grijs gebied in dit geval denk ik. Of het echt misleidend is zou een rechter moeten beoordelen. Maar als we eerlijk zijn dan zouden we toegeven dat 9 van de 10x dat wij zelf een verzekering afsluiten wij zelf ook niet voldoende onderzoek doen wat er onder de dekking valt. Ik heb dit alleen gedaan met zorgverzekering geloof ik.
Ik verzeker dan ook alleen waartoe ik verplicht wordt. Het zijn dit soort verhalen die keer op keer laten zien dat verzekeren uiteindelijk niet zorgt waarvoor het, in geval van nood en tegenslag, zegt te gaan zorgen.
pi_195325315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik verzeker dan ook alleen waartoe ik verplicht wordt. Het zijn dit soort verhalen die keer op keer laten zien dat verzekeren uiteindelijk niet zorgt waarvoor het, in geval van nood en tegenslag, zegt te zorgen.
Klopt.. waait je schutting omver door een storm dan is het 'sorry u heeft geen opstalverzekering en het valt niet onder de inboedelverzekering, dus helaas' Altijd gezeik met verzekeringen.
  dinsdag 29 september 2020 @ 22:37:30 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195334129
Zit er een maximum bedrag aan een uitvaartverzekering? Ik dacht altijd dat je onbeperkt mocht uitgeven en daarna kon declareren. Ik had voor mezelf al een pyramide in gedachten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 september 2020 @ 22:45:51 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195334292
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:37 schreef LXIV het volgende:
Zit er een maximum bedrag aan een uitvaartverzekering? Ik dacht altijd dat je onbeperkt mocht uitgeven en daarna kon declareren. Ik had voor mezelf al een pyramide in gedachten
Moet geen probleem zijn. Zijn er genoeg.

https://assets.cdn.theweb(...)436.JPG?v=2&geometry(1000%3EX1000%3E)
pi_195334294
Als ik een verzekeraar was had ik deze kleine lettertjes nooit op deze manier opgesteld want dan ben je een beetje een lul en je moeder zou zich voor je schamen maar dat is wel een beetje hoe verzekeraars werken maar er gaat voor deze mensen heus wel een potje komen vanuit de buurt.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')